"A forint értékével kapcsolatban mindenképpen Matolcsyval kell beszéljél."
Nekem teljesen felesleges én 2006 óta azon örjöngtem, hogy ilyen brutálisan rossz gazdasági adatok mellett, hogy tud erősödni a Forint. Teljesen természetes, hogy egy rendbetétel keretében a helyére kerül az árfolyam. MINDIG leírom, SOHA nem válaszolsz:
Mivel lehetne indokolni, hogy a Forint árfolyam VÁLTOZATLANUL ~280 Ft/EUR legyen HA évekkel korábban is ez volt az árfolyam, ugyanakkor az EUR zóna és a HUF zóna inflációkülönbsége ÖNMAGÁBAN indokolta volna a 320-350 Ft körüli árfolyamot? Ez ügyben ajánlom figyelmedbe a Zsiday topicot, amiben ott a link, ahol ez már neki is feltűnt és le is vezette. Egyebekben, újólag megjegyzem, hogy a sávhatár 317 Ft/EUR-nál volt, tehát a mostani árfolyam messze nem nevezhető "gyengének", pláne irreálisnak. A 230-240 árfolyam nevezhető annak.
"Nem gúgliznál be egy 2010 áprilisi bankközi forintpiaci cikket?"
Nem értem mire gondolsz, legyél szíves pontosítani a kérdést. Ha arra gondolsz, hogy el tudtuk-e a papírokat adni, akkor a válaszom, hogy igen, túljegyzés mellett és csökkenő hozamelvárásokkal. Én is tudom, emlékszem. Ahogy arra is, hogy a választások után AZONNAL megugrottak a hozamelvárások, méghozzá jóval azelőtt, hogy az Orbán kormány BÁRMIT csinált volna. Egyebekben újólag felhívom figyelmed arra, hogy ahhoz a hozamelváráshoz tedd hozzá az EU+IMF+WB hitelkeret hozamelvárását.
""A szuverén magyar kockázati felárat a befeketető fizeti meg a biztosítónak a befektetése biztonsága érdekében. Magyarország az egyetlen, aki felé a befektetők ezt a költséget nem érvényesítik." Teljesen igazad van, lemaradt a "Szerinted" odaírása. Viccesnek szántam de nem az."
Tényleg nem vicces, mert nevetséges. A CDS egy tőzsdén adott-vedett szedett-vedett papír, amely mögött egyébként semmiféle fedezet, vagy biztosító nem áll. Ez neked újdonság? Ezek szerint igen. De azért most gondolkodj egy picit. Tudom, nehéz lesz, de próbáljad meg :) Ha tényleg fizetne a CDS bármit is, akkor tessék mondani, hogyan mehetne rendezetlen csődbe Görögország? Akkor kifizetné a "biztosító" az adósságot és a befektetők megkapnák a pénzüket. Vagy mégsem? Vagy végre felfogod, hogy ez a TŐZSDEI PAPÍR elvágólag más, mint az államkötvények és példának okáért semmi közük nincs hozzá, hiszen a CDS nem az állampapírokra vonatkozó felár, hanem úgy általában annak a megítélése alapján képződik, hogy mennyi az esélye egy országnak a csődbemenetelre? Azt csak a HAMVAZS és az uzsoráslobby hitette el Magyarországgal, hogy ezt hozzá kellene adni a hozamelváráshoz, vagy hogy a hozamelvárásnak ez a része lenne, hogy felnyomhassák a lakossági uzsora profitmargin-ját.
"Az egyik legnagyobb foglalkoztató az építőipar. tavaly kevesebb lakás épült, mint a II. vh legrosszabb évében."
Ez csak természetes, és semmi meglepő nincs benne. Többek között azért, mert a II.Vh ebből a szempontból legrosszabb évében "csak egy picit" nagyobb volt Magyarország mint mostanában. De olyan jól hangzik a sületlenség a HAMVAZS tollából :)
"A kormány kezdeményezte a 2007-2013 közötti időszak támogátasi kvótájának átütemezését, mert nem képes megteremteni a lehívás feltételeit."
Nem képes kiosztani, mert nincs elegendő önerő. Az, hogy kezdeményezzük az átütemezést, az nagyon helyes, hiszen az annyit jelent, hogy nem vesznek el a források. Vagy mi is ezzel a bajod?
"A pénzintézetek leépítenek."
Hála Istennek, mindig öröm számomra látni a bezárt bankfiókokat. Még akkor is ha éppen megszivatnak, mert a banki oldal szerint még létezik, de a valóságban már nem. Ez csak a valóság beáarzódását jelenti, azt, hogy az emberek VÉGRE nem vesznek uzsoráért készpénzt.
"Az egészségügy leépít. Az oktatás leépít. A közszféra leépít."
Mivel nincs pénz, ezt már régen meg kellett volna tenni. Úgy 1990-ben. És ebben semmi új nincs, köztudott, sőt KÖZELVÁRT dolog ez, csak éppen "ne most, ne így, meg ne velük" csinálják alapon megy a paláver.
"A normális munkaerő-felesleg Ausztriában, Svédországban, Németországban, Angliában és a világ számos más pontján fecsérli a tehetségét aprópénzért."
Hát, ők ezt nem aprópénzként élik meg, de tudod, annak idején valami olyasmiért léptünk be az Unióba is, hogy ezt megtehessék a magyar állampolgárok, merthogy ez teljességgel természetes Kelet Európára nézve, ahonnan szó szerint millió(!) számra mennek Európába a munkavállalók. Csak nálunk várja el a szocializmuson edzett álértelmiség azt, hogy az állam adjon számukra munkát. Abnormális. Tényleg.
"Bocsáss meg nekik, hogy nem vártak a te hívó szavadra, és nem stokizták be magukat a mélyhűtőbe."
Ezt szerintem megint nem érted te sem, csak azt hitted, hogy jól hangzik.
"Az exportra termelő jelentősebb cégek az anyaválallalat tulajdonában vannak. Összeszerelnek. Az anyacég által megállapított áron. Majd ha az audi átteszi a székhelyét Győrbe, újra megbeszéljük a nyereség keletkezésének helyét."
ROTFLMAO. Te tudod, mit beszélsz ilyenkor, vagy csak mindenáron kötekedni akarsz velem? :)
"És szerinted is? Mert ez nagyon fontos, ha te azt mondod hogy nono, lehet hogy Brüsszel is kivár a véleményével. "
Bocsánat, te emeled vigyázó tekinteted Brüsszelre, ezért nem értem a kritikádat. Én éppen azt mondtam, hogy biztos, hogy nincs "rendben" a te fogalmaid szerint, merthiszen biztos hogy többször is újra kell majd számolni. És én ennek őszintén örülök, mert ez sokkal jobb, mint amikor az elvtársi tervrendszerben azt hazudták, hogy minden rendben van, aztán rá pár hónapra jött a 10% feletti hiány, lásd 2006.
"Újraszámolt költségvetés. - ha én bemegyek egy házba (bármelyikbe) nem azon gondolkodom, hogy rám fog-e szakadni. Ha valaki csinál valamit, értsen hozzá. Vagy ne csinálja."
Látszik, hogy világéletedben alkalmazott voltál, ha valaha vállalkoztál volna, akkor pontosan tudnád, hogy a pénzügyeket, a cashflowt átlagosan naponta, de van úgy, hogy naponta többször is át kell számolni. És nem az az "okos", aki nem számolja át dacból, hanem az, aki mindig beárazza és átalakítja a költségvetését a változások alapján. Vagy szerinted normálisabb az, amikor 2006 áprilisában valaki közli, hogy dübörög a Pannon Puma, és jobban élünk mint négy éve, majd augusztusban benyújt EGY (igaz, tényleg csak egy) olyan brutális megszorítást, amit se előtte, se azóta nem látott senki, majd ezek ellenére sem sikerül a hiányt 10% alatt tartani? Ez normális? Ez lenne újra a követendő út?
"Az előzőek alapján miből gondolod, hogy a 2012-es 3%-os hiány rendben van?"
Nem látok semmi okot ne így gondolni, egyebekben a te "csakazértsemlehetrendben" érveléseden kívül én még egy véleményt sem olvastam, amely szerint ne lenne rendben. Tudsz ilyen véleményt mutatni?
"Ha 350-nek tartod normálisnak a forint árfolyamot, hogy lesz meg a költségvetés, ha 299 forinttal számol?"
Ne felejtsed el, hogy az árfolyam nem csak költségeket, hanem bevételeket is generál. Én egyebekben sem azt írtam, hogy 350 a "normális" árfolyam, hanem azt, hogy még az sem lenne alulértékelt, én pont azt írtam, hogy a 310-es árfolyam még a régi sávhatárok szerint is normális Forint árfolyamnak számítana.
Egyébként, ha például nem kell lehívni az EU+IMF hitelkeretet, akkor kényelmesen szufficites lesz a költségvetés ÖSSZES egyenlege. Például.
"Ha a költségvetést szerinted akárhányszor újra kell számolni, melyik lesz a jó?"
Hülyeséget kérdezel. EZEK nem "pótköltségvetések", hanem egyszerűen a változások beárazása és ennek alapján a módosítások. Mindig az a "jó", amelyik számítás éppen aktuális, és nem látom, mi ezzel a gond. Ha állandóan változnak a számadatok, akkor nyilván állandóan változtatni kell az ennek alapján számított adatokat is.
"Azt ne válaszold, hogy csináljunk jó sokat, és majd a végén megmondjuk, hogy melyikre gondoltunk (bocsi a többes szám első személyért) Tőled többet várok."
De hát hülyeséget írsz, ez nem találgatás, hanem "update"-elés, azaz mindig az utolsó az érvényes - nincs sem kettő, sem többféle költségvetés, ami között vacillálunk, hanem van egy, amit ha kell naponta aktualizálunk. Ez nem ugyanaz, mint amit írsz.
"Tehát a 18%-os elértéktelenedés szerinted 0."
Azt írtam, hogy AHHOZ KÉPEST, hogy mennyivel kellett volna CSAK az infláció különbsége miatt változnia az árfolyamnak (és akkor most a GDP változást elő sem húzom), ez nulla. Többel kellett volna, csak ennek az egy paraméternek az alapján. Az már egy más kérdés, hogy nem egyszerre, mert az nem jó, de a Bokros csomag idején se pusztult bele ebbe az ország, sőt, akkoriban ezt általában nagyon pozitívan értékelte a HAMVAZS média. Csak emlékeztetőnek: Egyszeri 10% forint leértékelés és HJE, akkor 1.5% havonta egy évig. Vagyis, valamivel JOBBAN értékelték le akkoriban a forintot. És ezt akkor SIKERNEK és MEGOLDÁSNAK hívták ugyanazok, akik most világvégét vízionálnak ennél kevesebbért.
Mint már többször kértem, légyszives fejtsed ki, hogy mi indokolná a Forint brutális reálfelértékelődését az EUR-hoz képest mondjuk az elmúlt 10 évben.
Igen, nem lehet elégszer elmondani:
"Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni, nyilvánvalóan végig hazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz."
Hogy ezeket sírod vissza... és ezeknek az adatikra mutatsz, mint igazságra, valóságra, reális értékekre, miközben sorozatban ezt idézed. Döbbenet.
Legutóbbi hozzászólások
Re: nincs cím
#470090 nemtoom Előzmény: #470087Még az átkos végén volt egy "vicc": miért nem meri megtámadni Amerika Mo-t?
Úélnek hogy ledobunk rájuk három közgazdászt.
Ugy tudom, hogy a jelenlegi usa pénzügyminiszternek nem rokona Matolcsy. Nem is ismeri. Nem is akarja megismerni.
Lehet hogy még most is félnek.
"Mindenhol nagy port kav…
#470087 MrTibi16"Mindenhol nagy port kavar, ha az üzemanyagok ára egy kerek, és megfelelően nagy számhoz érkezik. Nincs ez másként az USA-ban sem, ahol egyesek attól tartanak, hogy a keleti országrészben a tavaszi hónapokban gallononként 4 dolláros magasságba hízhat a benzinár. Innen Európából megdöbbentőnek tűnik az amerikaiak magas árak miatti aggodalma/felháborodása, hiszen mindez literenként 260 forintos árat jelent. Ennyiért még Ukrajnában sem tudunk megtankolni, az európai átlag ráadásul literenként kétszáz forinttal magasabb."
Komoly gondokkal küzdenek, a szerény fizetésük milyen nagy részét kell tankolásra költeni...
amerikai ismerősöm Mo-on! Fővárosban autózunk 0 forgalom megkérdezi, mi az ki vannak tiltva a nem Budapestiek a városból:D ááá mondom a magas benzinárak miatt van meg hogy sokan hitelre vettek autót és nem tudják fenntartani... elmondtam az itteni fizetések mellett mekkora teher az autózás...
Re: nincs cím
#469161 Előzmény: #469159"AT, ezen nincs mit tovább magyarázni."
Nem is értem amit írsz.
Re: nincs cím
#469159 nemtoom Előzmény: #469125Trialógus indul a gazdasági kormányzásról
Az Európai Parlament gazdasági és monetáris ügyekkel foglalkozó szakbizottsága ... olyan jogalkotási csomagot fogadott el, amely az Európai Unió és az euróövezet gazdaságirányításának legátfogóbb megerősítése a gazdasági és monetáris unió létrejötte óta.
...
Az eddig meglévő szabályozás hiányosságai arra utaltak, hogy a költségvetési politikák szélesebb körű és fokozott felügyeletre szorulnak, csak úgy, mint a makrogazdasági politikák és a szerkezeti reformok is. A csomag így rendkívüli jelentőségű az Európai Unió jövője, valamint - különösen az euróövezeten belül - a gazdasági növekedés stabilitása szempontjából.
... emlékeztetett: "a mostani döntés viszont határozott előrelépés az euróövezet tagállamai számára. A jogalkotási csomag értelmében ugyanis a változások erélyesebbé teszik a jogérvényesítési mechanizmusokat; kevesebb teret hagynak a mérlegeléshez a szankciók alkalmazásában; továbbá erősítik az eurót, mint fizetőeszközt, mely így enyhíteni tudja majd a válságok hatásait". A politikus hozzátette: "szabályozottabbá fog válni a Stabilitási és Növekedési Paktum, valamint az országok kötelezettségszegései általában szankciót fognak maguk után vonni".
... szerint a csomag, amely számos módosító javaslatával együtt került elfogadásra, az átfogó uniós válságkezelés hitelességét is mutatja, és megnyugtató jelzést küld a piacoknak. Fontos, hogy a jogalkotási folyamat a tagállamok együttes érdekét figyelembe véve a Parlamenttel közösen zökkenőmentesen folytatódjon, s a rögzített és elfogadott ütemterv szerint a kitűzött időpontra eredményesen befejeződjön - emelte ki a képviselő. Folytatásként trialógus indul a gazdasági kormányzásról, ...
Ne arra figyeljenek amit mondok, hanem amit csinálok
AT, ezen nincs mit tovább magyarázni.
Re: nincs cím
#469125 Előzmény: #469110"Baj van, ha te engem a saját anyádnak tartasz"
Arra kívántam utalni, hogy nem érdekel, hogy mit szoktál meg otthon, velem szemben legyél szives normális hangvételnél maradni és nem olyan dolgokat ilyen hangnemben kijelenteni, amelyekről fogalmad sem lehet és fogalmad sincs.
"Bízhatsz bennem, őrzőm a titkodat, csak nehogy más is elolvassa."
Azt hittem ismered a magyar szólás-mondást, de ha nem, hát nem. Egyebekben én nem szégyelleném azt, ha már gyerekkoromban is dolgoztam volna, mert nem az én szememben büdös az, ha az ember munkával keresi a pénzét. Mondhatni, még büszkébb lehetnék az elért eredményeimre, ha innen indultam volna. De hát, vannak olyanok, akik nem bírják, ha dolgozni kell és már a gondolatot is szégyenlésre valónak, titkolandónak tartják...
"A pénzügyeket azért ne vedd annyira komolyan. Ebben a témában hiába van rajtad fekete szemüveg és a kezedben fehér bot, jobb ha nem mész ki velük az utcára."
Ha nekem nem hiszel, akkor legyél szives megkérdezni banyaizt, aki már kifejtette többször is, hogy a CDS árazás bár hatással van például az államkötvények árazására, de messze nem additiv módon, hanem egyfajta indikátorként. Mellesleg, ha valóban azt hiszed, hogy a CDS felár hozzáadódik az államkötvények hozamelvárásához, akkor el tudnád nekem magyarázni, hogy egyáltalán elméletben, teoretikusan hogyan jöhetne ki a nagyjából éves 1300 milliárdos kamatszolgálat Magyarország számára?
"Még a végén összefutnál a HAMVAZS-zsal (akármi is legyen az)."
A szélsőséges balolali uszító médiumok összessége, amely például olyan hülyeségekkel etette be a híveit, hogy a CDS egy felár miközben ilyen baromságot sehol máshol, idegen nyelven nem olvashatsz, mert sehol máshol nem írnak ilyen bődületes baromságokat.
"Ha ez jobban tetszik: "Uraim, ne arra figyeljenek amit mondok, hanem amit teszek.""
Így van, esetleg elkezdhetnél ennek megfelelően látni is és nem csak nézni, és egyebekben felfogni azt, hogy Gyurcsány viszont tényleg azt csinálta, amit Böszödön elmondott, és nem azt, amit látszólag tett és mondott.
Re: nincs cím
#469110 nemtoom Előzmény: #469027"...én 2006 óta azon örjöngtem,..." Baj van, ha te engem a saját anyádnak tartasz, és nincs közöm hozzá, ha gyerekkorodban libát őriztél. Bízhatsz bennem, őrzőm a titkodat, csak nehogy más is elolvassa.
"...Most egy kicsit könnyebb, mert legalább ezt az igyekezetet nem látom a kormány részéről,..."
Hidd el, ha egy kicsit is ki tudnád nyitni a szemedet, megdöbbennél. Jobb ez neked így, és sokan jót szórakoznak a vagdalkozásaidon - ha nem is mindig veszik jó néven a "neveletlenséged".
A pénzügyeket azért ne vedd annyira komolyan. Ebben a témában hiába van rajtad fekete szemüveg és a kezedben fehér bot, jobb ha nem mész ki velük az utcára. Még a végén összefutnál a HAMVAZS-zsal (akármi is legyen az).
Ha ez jobban tetszik: "Uraim, ne arra figyeljenek amit mondok, hanem amit teszek."
Re: nincs cím
#469027 Előzmény: #468815"nemtoom: A 2006 óta tartó őrjöngésed mindent megmagyaráz. "
Válogasd meg a szavaidat, nem anyáddal beszélgetsz és nem őriztünk együtt libákat. Ezen túlmenően tudomásom szerint 2006-ban nem is ismertük egymást (ennek mostanában egyre inkább örülök), így nem hiszem, hogy bármiféle jogod lenne arra, hogy az akkori viselkedésem minősítsed. Noch dazu, még marhságokat is írsz arról az időszakomról.
"Bár tudom, hogy nehéz éveket élsz, azért egy kis segítséget had nyújtsak:"
Én nem élek nehéz éveket, nekem az volt a nehéz időszak, amikor majdnem tönkretették Magyarországot. Most egy kicsit könnyebb, mert legalább ezt az igyekezetet nem látom a kormány részéről, és szerencsére a HAMVAZS szimpatizánsok is egyre szűkebb környezetben tudnak uszítani.
"A CDS törlesztéskockázati felár."
A CDS neve: credit default swap (CDS) és ebben semmiféle ilyen megnevezés NINCS, ráadásul számos formája van. Ha meg szeretnéd érteni, hogy nagyjából miről szól, akkor INKÁBB úgy kell gondolkodnod róla, mint egy hitelminősítőről, amely nem "AAA-CCC" kategória alapján értékel, hanem SZÁZALÉKOK alapján értékel, hogy mennyi az esélye a csődbemenetelnek. Ez is egy pénzügyi maffia, az ISDA "terméke", amely pár éve még csak nem is létezett, vagy terjedt el, csak akkor, amikor egyes uzsorások felkapták ezt a céget, hogy ezzel lehet emelni az uzsorakamatokat.
"A pénzügyek naponta átszámolása biztos jó annak aki ezért kapja a fizetést."
Igen, pontosan ezért kapja a fizetését. Mint minden pénzügyes minden cégnél, úgy a pénzügyminiszter (gazdasági miniszter) a kormányban. És nem azért kapja a pénzét, hogy decemberben elfogadjon valamit, szeptemberig hazudjon, írjon egy újat és azt se tartsa be, ahogy ez korábban szokás volt.
"A forint brutális felértékelődését a benzin árának kordában tartása indokolja. Egyik sem sikerült."
??? Mi van ??? Ez volt az előző két ciklusban...
"Ezek a mondatok el fognak hangzani a fidesz-vezetőség valamelyik következő összejövetelén. Nem kell őket újra kitalálni, egy másik gazfickó, egy másik eszelős már kitalálta."
Hát igen, te írtad le, és te állítod, hogy kik fogják mondani... önkritikának ez se volt utolsó "gazfickó, eszelős" a "várból szart építeni képesség után" :) Ez egyre jobb, illetve rosszabb lesz.
Re: nincs cím
#468815 nemtoom Előzmény: #468793A 2006 óta tartó őrjöngésed mindent megmagyaráz.
Bár tudom, hogy nehéz éveket élsz, azért egy kis segítséget had nyújtsak:
A CDS törlesztéskockázati felár.
Természetesen nincs semmi meglepő a foglalkoztató ágazatok foglalkoztatási képességének folyamatos leépülésben, ha ez volt a terv.
A pénzügyek naponta átszámolása biztos jó annak aki ezért kapja a fizetést. Mások másért. Hagyni kéne őket dolgozni, mert nem lesz miből fizetni a számolási mániákust.
A forint brutális felértékelődését a benzin árának kordában tartása indokolja. Egyik sem sikerült.
Ezek a mondatok el fognak hangzani a fidesz-vezetőség valamelyik következő összejövetelén. Nem kell őket újra kitalálni, egy másik gazfickó, egy másik eszelős már kitalálta.
Re: nincs cím
#468793 Előzmény: #468777"A forint értékével kapcsolatban mindenképpen Matolcsyval kell beszéljél."
Nekem teljesen felesleges én 2006 óta azon örjöngtem, hogy ilyen brutálisan rossz gazdasági adatok mellett, hogy tud erősödni a Forint. Teljesen természetes, hogy egy rendbetétel keretében a helyére kerül az árfolyam. MINDIG leírom, SOHA nem válaszolsz:
Mivel lehetne indokolni, hogy a Forint árfolyam VÁLTOZATLANUL ~280 Ft/EUR legyen HA évekkel korábban is ez volt az árfolyam, ugyanakkor az EUR zóna és a HUF zóna inflációkülönbsége ÖNMAGÁBAN indokolta volna a 320-350 Ft körüli árfolyamot? Ez ügyben ajánlom figyelmedbe a Zsiday topicot, amiben ott a link, ahol ez már neki is feltűnt és le is vezette. Egyebekben, újólag megjegyzem, hogy a sávhatár 317 Ft/EUR-nál volt, tehát a mostani árfolyam messze nem nevezhető "gyengének", pláne irreálisnak. A 230-240 árfolyam nevezhető annak.
"Nem gúgliznál be egy 2010 áprilisi bankközi forintpiaci cikket?"
Nem értem mire gondolsz, legyél szíves pontosítani a kérdést. Ha arra gondolsz, hogy el tudtuk-e a papírokat adni, akkor a válaszom, hogy igen, túljegyzés mellett és csökkenő hozamelvárásokkal. Én is tudom, emlékszem. Ahogy arra is, hogy a választások után AZONNAL megugrottak a hozamelvárások, méghozzá jóval azelőtt, hogy az Orbán kormány BÁRMIT csinált volna. Egyebekben újólag felhívom figyelmed arra, hogy ahhoz a hozamelváráshoz tedd hozzá az EU+IMF+WB hitelkeret hozamelvárását.
""A szuverén magyar kockázati felárat a befeketető fizeti meg a biztosítónak a befektetése biztonsága érdekében. Magyarország az egyetlen, aki felé a befektetők ezt a költséget nem érvényesítik." Teljesen igazad van, lemaradt a "Szerinted" odaírása. Viccesnek szántam de nem az."
Tényleg nem vicces, mert nevetséges. A CDS egy tőzsdén adott-vedett szedett-vedett papír, amely mögött egyébként semmiféle fedezet, vagy biztosító nem áll. Ez neked újdonság? Ezek szerint igen. De azért most gondolkodj egy picit. Tudom, nehéz lesz, de próbáljad meg :) Ha tényleg fizetne a CDS bármit is, akkor tessék mondani, hogyan mehetne rendezetlen csődbe Görögország? Akkor kifizetné a "biztosító" az adósságot és a befektetők megkapnák a pénzüket. Vagy mégsem? Vagy végre felfogod, hogy ez a TŐZSDEI PAPÍR elvágólag más, mint az államkötvények és példának okáért semmi közük nincs hozzá, hiszen a CDS nem az állampapírokra vonatkozó felár, hanem úgy általában annak a megítélése alapján képződik, hogy mennyi az esélye egy országnak a csődbemenetelre? Azt csak a HAMVAZS és az uzsoráslobby hitette el Magyarországgal, hogy ezt hozzá kellene adni a hozamelváráshoz, vagy hogy a hozamelvárásnak ez a része lenne, hogy felnyomhassák a lakossági uzsora profitmargin-ját.
"Az egyik legnagyobb foglalkoztató az építőipar. tavaly kevesebb lakás épült, mint a II. vh legrosszabb évében."
Ez csak természetes, és semmi meglepő nincs benne. Többek között azért, mert a II.Vh ebből a szempontból legrosszabb évében "csak egy picit" nagyobb volt Magyarország mint mostanában. De olyan jól hangzik a sületlenség a HAMVAZS tollából :)
"A kormány kezdeményezte a 2007-2013 közötti időszak támogátasi kvótájának átütemezését, mert nem képes megteremteni a lehívás feltételeit."
Nem képes kiosztani, mert nincs elegendő önerő. Az, hogy kezdeményezzük az átütemezést, az nagyon helyes, hiszen az annyit jelent, hogy nem vesznek el a források. Vagy mi is ezzel a bajod?
"A pénzintézetek leépítenek."
Hála Istennek, mindig öröm számomra látni a bezárt bankfiókokat. Még akkor is ha éppen megszivatnak, mert a banki oldal szerint még létezik, de a valóságban már nem. Ez csak a valóság beáarzódását jelenti, azt, hogy az emberek VÉGRE nem vesznek uzsoráért készpénzt.
"Az egészségügy leépít. Az oktatás leépít. A közszféra leépít."
Mivel nincs pénz, ezt már régen meg kellett volna tenni. Úgy 1990-ben. És ebben semmi új nincs, köztudott, sőt KÖZELVÁRT dolog ez, csak éppen "ne most, ne így, meg ne velük" csinálják alapon megy a paláver.
"A normális munkaerő-felesleg Ausztriában, Svédországban, Németországban, Angliában és a világ számos más pontján fecsérli a tehetségét aprópénzért."
Hát, ők ezt nem aprópénzként élik meg, de tudod, annak idején valami olyasmiért léptünk be az Unióba is, hogy ezt megtehessék a magyar állampolgárok, merthogy ez teljességgel természetes Kelet Európára nézve, ahonnan szó szerint millió(!) számra mennek Európába a munkavállalók. Csak nálunk várja el a szocializmuson edzett álértelmiség azt, hogy az állam adjon számukra munkát. Abnormális. Tényleg.
"Bocsáss meg nekik, hogy nem vártak a te hívó szavadra, és nem stokizták be magukat a mélyhűtőbe."
Ezt szerintem megint nem érted te sem, csak azt hitted, hogy jól hangzik.
"Az exportra termelő jelentősebb cégek az anyaválallalat tulajdonában vannak. Összeszerelnek. Az anyacég által megállapított áron. Majd ha az audi átteszi a székhelyét Győrbe, újra megbeszéljük a nyereség keletkezésének helyét."
ROTFLMAO. Te tudod, mit beszélsz ilyenkor, vagy csak mindenáron kötekedni akarsz velem? :)
"És szerinted is? Mert ez nagyon fontos, ha te azt mondod hogy nono, lehet hogy Brüsszel is kivár a véleményével. "
Bocsánat, te emeled vigyázó tekinteted Brüsszelre, ezért nem értem a kritikádat. Én éppen azt mondtam, hogy biztos, hogy nincs "rendben" a te fogalmaid szerint, merthiszen biztos hogy többször is újra kell majd számolni. És én ennek őszintén örülök, mert ez sokkal jobb, mint amikor az elvtársi tervrendszerben azt hazudták, hogy minden rendben van, aztán rá pár hónapra jött a 10% feletti hiány, lásd 2006.
"Újraszámolt költségvetés. - ha én bemegyek egy házba (bármelyikbe) nem azon gondolkodom, hogy rám fog-e szakadni. Ha valaki csinál valamit, értsen hozzá. Vagy ne csinálja."
Látszik, hogy világéletedben alkalmazott voltál, ha valaha vállalkoztál volna, akkor pontosan tudnád, hogy a pénzügyeket, a cashflowt átlagosan naponta, de van úgy, hogy naponta többször is át kell számolni. És nem az az "okos", aki nem számolja át dacból, hanem az, aki mindig beárazza és átalakítja a költségvetését a változások alapján. Vagy szerinted normálisabb az, amikor 2006 áprilisában valaki közli, hogy dübörög a Pannon Puma, és jobban élünk mint négy éve, majd augusztusban benyújt EGY (igaz, tényleg csak egy) olyan brutális megszorítást, amit se előtte, se azóta nem látott senki, majd ezek ellenére sem sikerül a hiányt 10% alatt tartani? Ez normális? Ez lenne újra a követendő út?
"Az előzőek alapján miből gondolod, hogy a 2012-es 3%-os hiány rendben van?"
Nem látok semmi okot ne így gondolni, egyebekben a te "csakazértsemlehetrendben" érveléseden kívül én még egy véleményt sem olvastam, amely szerint ne lenne rendben. Tudsz ilyen véleményt mutatni?
"Ha 350-nek tartod normálisnak a forint árfolyamot, hogy lesz meg a költségvetés, ha 299 forinttal számol?"
Ne felejtsed el, hogy az árfolyam nem csak költségeket, hanem bevételeket is generál. Én egyebekben sem azt írtam, hogy 350 a "normális" árfolyam, hanem azt, hogy még az sem lenne alulértékelt, én pont azt írtam, hogy a 310-es árfolyam még a régi sávhatárok szerint is normális Forint árfolyamnak számítana.
Egyébként, ha például nem kell lehívni az EU+IMF hitelkeretet, akkor kényelmesen szufficites lesz a költségvetés ÖSSZES egyenlege. Például.
"Ha a költségvetést szerinted akárhányszor újra kell számolni, melyik lesz a jó?"
Hülyeséget kérdezel. EZEK nem "pótköltségvetések", hanem egyszerűen a változások beárazása és ennek alapján a módosítások. Mindig az a "jó", amelyik számítás éppen aktuális, és nem látom, mi ezzel a gond. Ha állandóan változnak a számadatok, akkor nyilván állandóan változtatni kell az ennek alapján számított adatokat is.
"Azt ne válaszold, hogy csináljunk jó sokat, és majd a végén megmondjuk, hogy melyikre gondoltunk (bocsi a többes szám első személyért) Tőled többet várok."
De hát hülyeséget írsz, ez nem találgatás, hanem "update"-elés, azaz mindig az utolsó az érvényes - nincs sem kettő, sem többféle költségvetés, ami között vacillálunk, hanem van egy, amit ha kell naponta aktualizálunk. Ez nem ugyanaz, mint amit írsz.
"Tehát a 18%-os elértéktelenedés szerinted 0."
Azt írtam, hogy AHHOZ KÉPEST, hogy mennyivel kellett volna CSAK az infláció különbsége miatt változnia az árfolyamnak (és akkor most a GDP változást elő sem húzom), ez nulla. Többel kellett volna, csak ennek az egy paraméternek az alapján. Az már egy más kérdés, hogy nem egyszerre, mert az nem jó, de a Bokros csomag idején se pusztult bele ebbe az ország, sőt, akkoriban ezt általában nagyon pozitívan értékelte a HAMVAZS média. Csak emlékeztetőnek: Egyszeri 10% forint leértékelés és HJE, akkor 1.5% havonta egy évig. Vagyis, valamivel JOBBAN értékelték le akkoriban a forintot. És ezt akkor SIKERNEK és MEGOLDÁSNAK hívták ugyanazok, akik most világvégét vízionálnak ennél kevesebbért.
Mint már többször kértem, légyszives fejtsed ki, hogy mi indokolná a Forint brutális reálfelértékelődését az EUR-hoz képest mondjuk az elmúlt 10 évben.
Igen, nem lehet elégszer elmondani:
"Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni, nyilvánvalóan végig hazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz."
Hogy ezeket sírod vissza... és ezeknek az adatikra mutatsz, mint igazságra, valóságra, reális értékekre, miközben sorozatban ezt idézed. Döbbenet.
Re: nincs cím
#468777 nemtoom Előzmény: #468721A forint értékével kapcsolatban mindenképpen Matolcsyval kell beszéljél. Lehet hogy még neki sem jutott eszébe, hogy a forint elértéktelenítése milyen jót tett az országnak. Megkockáztatom, együtt még azt is ki fogjátok találni hogy miért lesz jó a 400 Ft-os euróárfolyam.
Nem gúgliznál be egy 2010 áprilisi bankközi forintpiaci cikket?
"A szuverén magyar kockázati felárat a befeketető fizeti meg a biztosítónak a befektetése biztonsága érdekében. Magyarország az egyetlen, aki felé a befektetők ezt a költséget nem érvényesítik." Teljesen igazad van, lemaradt a "Szerinted" odaírása. Viccesnek szántam de nem az.
Az egyik legnagyobb foglalkoztató az építőipar. tavaly kevesebb lakás épült, mint a II. vh legrosszabb évében. A kormány kezdeményezte a 2007-2013 közötti időszak támogátasi kvótájának átütemezését, mert nem képes megteremteni a lehívás feltételeit. Több ezer milliárd forint ragadt be (nem csak az építési igénnyel járó beruházásoknál, hanem összesen)
A pénzintézetek leépítenek. Az egészségügy leépít. Az oktatás leépít. A közszféra leépít. Egyedüli remény a fegyveres testületeknél van, ott visszatérnek a daliás idők vitézurai a szolgálatba.
A normális munkaerő-felesleg Ausztriában, Svédországban, Németországban, Angliában és a világ számos más pontján fecsérli a tehetségét aprópénzért. Bocsáss meg nekik, hogy nem vártak a te hívó szavadra, és nem stokizták be magukat a mélyhűtőbe.
Az exportra termelő jelentősebb cégek az anyaválallalat tulajdonában vannak. Összeszerelnek. Az anyacég által megállapított áron. Majd ha az audi átteszi a székhelyét Győrbe, újra megbeszéljük a nyereség keletkezésének helyét.
"Brüsszel szerint rendben van." (Mármint a 299 Ft-os ezévi euro árfolyam.) És szerinted is? Mert ez nagyon fontos, ha te azt mondod hogy nono, lehet hogy Brüsszel is kivár a véleményével.
Újraszámolt költségvetés. - ha én bemegyek egy házba (bármelyikbe) nem azon gondolkodom, hogy rám fog-e szakadni. Ha valaki csinál valamit, értsen hozzá. Vagy ne csinálja.
Az előzőek alapján miből gondolod, hogy a 2012-es 3%-os hiány rendben van? Ha 350-nek tartod normálisnak a forint árfolyamot, hogy lesz meg a költségvetés, ha 299 forinttal számol? Ha a költségvetést szerinted akárhányszor újra kell számolni, melyik lesz a jó? Azt ne válaszold, hogy csináljunk jó sokat, és majd a végén megmondjuk, hogy melyikre gondoltunk (bocsi a többes szám első személyért) Tőled többet várok.
Tehát a 18%-os elértéktelenedés szerinted 0. Ismételten javaslom hogy Matolcsyval feltétlenül beszélj, mert érveid egy új világot nyitnak meg a tudatlanok számára. Lehetsz te Járai helyett az új barátja.
Az idióták veszítenek ha nyernek, a nem hülyék nyernek ha veszítenek. Matolcsy!!!!
Kormányaink jelmondata:
"Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni, nyilvánvalóan végig hazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz."