Regisztráció Elfelejtett jelszó

Bringások

Re: nincs cím

#430111 Bendeguz Előzmény: #430102

Ismerek ilyen embereket a való életből. Mindenkinél okosabbnak és tévedhetetlennek képzelik magukat, úgyhogy már nem is beszélek egyikkel sem.

A fonalat sajnos elvesztettem, ilyen ideológiák mentén nem tudok értelmesen válaszolni az utoljára nekem címzett hozzászólásban. Maradjunk annyiban, hogy mindketten fontosnak tartjuk egy színvonalas, környezetbarát tömegközlekedés kialakítását és szeretnénk egészséges levegőt a környezetünkben. A többi - ahogy látom - hitvita. Gyere el Erdőbényére, vagy a legközelebbi találkozóra és beszélgessünk. Túl sok nekem ez a fórumozás :)

Re: nincs cím

#430101 _pda_ Előzmény: #430096

Te legalább kétkeréken is közlekedsz :))

amúgy sem zavarok el senkit, csak a végnélküli szócséplésre, fikázódásra nem vagyok kíváncsi ;-)

Re: nincs cím

#430096 KawaBazsy Előzmény: #430092

"aktívan bringázó fórumtagok"

Most akkor elzavarsz, te dög? Lehúzlak a karácsonykor üdvözlendők listájától..! :-)

Re: nincs cím

#430092 _pda_ Előzmény: #429679

nem off, valóban

igen színvonalas hsz, én csak egy megkeseredett embert látok a hozzászólásaid mögött

jársz körbe a topikok között és mindíg megmondod a tutit

de hiányzott ez nekem

a topikot azzal a céllal indítottam, h az aktívan bringázó fórumtagok tudjanak hol társalogni egymással, túrákról, technikai dolgokról, stb...

az egyébb b@szakodásra ott a Magyarország topik

Re: nincs cím

#430009 Előzmény: #429998

"Te csak az ok-okozati összefüggést nem érted"

Pedig én igen, csak te ragaszkodsz még mindig a kerékpár überallességéhez a tények ellenében ;) NEM lehet a sorrendet megfordítani, egyszerűen azért, mert nem azért nem kerékpároznak többen, mert rossz a levegő, hanem azért, mert az általában alkalmatlan a budapesti mindennapos közlekedésre. Innentől minden abból levezetett tézis csak hibás lehet, hogy "többen is kerékpároznának", mert ez EBBEN a formában nem igaz. Illetve, legfeljebb úgy igaz, hogy mondjuk 10-20%-al többen kerékpároznának, ami még mindig nem számottevő mennyiség.

És akkor most azt még hozzá sem teszem, hogy pont a téli időszak az, amikor a fűtés miatt eleve rosszabb a levegő a városban, mint nyáron, sőt mi több a szabadságolások és a nyári szünet miatt is jóval kevesebb az auto a városban nyáron. Tehát még csak az sem igaz, hogy a kerékpár egyáltalán elvben számottevő levegőminőség javításra lenne használható, hiszen pont akkor lenne legalább ELVBEN tömegesen használható, amikor általában is sokkal jobb a levegő minősége Budapesten, mint az év nagy részében.

Ha már levegőminőséget akarnánk javítani (tényleg), akkor azt pont abban az időszakban kellene, amikor a kerékpárt senki sem használja közlekedési eszközként.

Furcsa paradoxon, de igaz: Amikor tényleg használna a levegőminőségnek, akkor senki sem használja, és pont akkor akarják használni, amikor majdhogynem nincs jelentősége, mert úgysem járnak annyian autoval a városban. Ezt viszont sajnos nem lehet sem átlagolni, se éves viszonylatban összemosni, pedig a kerékpáros fan club ezt annyira, de annyira szeretné :)

Re: nincs cím

#429998 Bendeguz Előzmény: #429969

Figyelj már, 90%-ban teljesen egyetértek veled, Te csak az ok-okozati összefüggést nem érted, vagy nem vagy hajlandó belátni. A közlekedés miatt rossza levegő, tehát rossz a rossz levegőn biciklizni. A tömegközlekedés súlyosan szennyező a rengeteg 30 éves 2 millió km-t futott ócska busszal. Stb. De most megyek, véget ért a "műszak" :)

Hali!

Re: nincs cím

#429975 Előzmény: #429946

"AT megjelent, topik felpörög, nincs is időm végigolvasni. :-)"

Thumbup & ROTFL :)

Re: nincs cím

#429959 Előzmény: #429944

"Önerő 10%, pár milliós tétel."

Az pár tízmilliós project lenne összesen. Egy komplett kerékpárút hálózat (rendes) pedig Budapest méretekben szerintem inkább forint tíz-százmilliárdokba kerülne még egy korrupciómentes világban is. És sajnos a hidak problémáját például nem lehet felfestéssel megoldani - és ez leginkább a most elizélt hídon látszik.

"Ami kerékpárról büdös, koszos, az gyalog és BKV-val is ugyanaz a szmog marad."

Nem, mert a kerékpárról sokkal inkább szívod be a testmozgás miatt, ráadásul pontosan a kipufogók mellől, lásd a korábban csatolt cikket. Hasonlóképpen egy busz belsejébe is kevesebb kátrány jut be, ahogy - ha nem a járda szélné mész - gyalogosként se annyit szívsz be. Egyébént is ez a fajta igazi szmog leginkább a kvázi átmenőautopályák mentén van a csúcsforgalomban, a mellékutcákban már nincs. Az csak egy hab a torkán, hogy a kerékpárosok pont ott akarnak kerékpározni ahol leginkább megtalálható ez a kosz. Éppen ezért lenne érdemes szerintem eleve csak olyan megoldásról beszélni, ahol NEM ezen útvonalakra festenek kerékpársávot, hanem pár utcával arrébb, ahol egyrészt már nincs ez a szmog, másrészt ahol már nincs akkora forgalom - de jól látható, hogy azt meg nem használnák. Patthelyzet.

"Autóval is ugyanaz, még ha a Wunderbaumtól alpesi rét szagúnak érzed, akkor is."

Nincs Wunderabumom :)

"Nekem nem probléma letekerni egy nap 30 km-t két részletben."

Minden nap? :)

nemecsek

#429957 kissat

Látom, pörög a topik.

Én megyei jogú városban lakom, mondhatnám kibic vagyok a fenti vitában, itt nálunk más a helyzet, mások a problémák.

Tavaly a főutcán végighúztak egy szép kerékpárutat. Kipróbáltam, elmentem moziba.

És alig tudtam lezárni a bringám. A nagytemplom, mozi, meki, nemtommi tövében. Nem volt, hova. Pedig egyetlen bicaj volt közel és távol.

Egyébként felénk nagyon sokan télen ill. rossz időben az autójukat sem veszik elő, számukra éppúgy kell pufferelni a buszkapacitást.

A középiskolában, ahol tanítok, kb. 1300 gyerek tanul, 100 fölötti a tanári és a technikai dolgozói létszám. Öt- hat kerékpár áll a tárolóban. Ebben a ragyogó őszben.

Igaz, sok diák jár be vidékről, és vannak kollégisták is.

AT megjelent, topik felp…

#429946 KawaBazsy

AT megjelent, topik felpörög, nincs is időm végigolvasni. :-)

Csak annyit tennék hozzá, hogy amikor Kambodzsában Angkort biciglivel jártam be a 35 fokban, akkor én is megvetettem a sok dagadt, tuktuk-ban pöffeszkedő turistát. :-)

Ezzel e: http://keptar.org/?di=1413178216533

Re: nincs cím

#429944 Bendeguz Előzmény: #429924

Önerő 10%, pár milliós tétel. Biztos vannak drága beruházások is, ezen ne vitatkozzunk.

Margit-híd is belváros nekem, a szmogot is ott nézem ahol Te.

Ami kerékpárról büdös, koszos, az gyalog és BKV-val is ugyanaz a szmog marad. Autóval is ugyanaz, még ha a Wunderbaumtól alpesi rét szagúnak érzed, akkor is.

Nekem nem probléma letekerni egy nap 30 km-t két részletben, de a szmog miatt nem teszem.

Re: nincs cím

#429924 Előzmény: #429913

"Kerékpárutakra jóformán korlátlan pénz áll rendelkezésre az EU-ból, csak tudni kéne értelmesen pályázni."

Nomeg az önerőt előteremteni.

"Igen, megint egyetértünk. Az M0-t kéne hűdegyorsan befejezni 360 fokban és minden "vidékit" kiterelni a belvárosi autópályákról."

És AZONNAL ki is ürülne a belváros, mint ahogy történt a Margit híd lezárása alatt. Nem is lenne sok minden másra szükség :)

"Gondolom nem a Belvárosban laksz"

Rosszul gondolod :) Margit híd oldalán szokás mozgolódnom. Vagy ez már nem eléggé belváros? :) Én itt szoktam nézegetni a levegőminőséget: http://www.idokep.hu/szmog, oszt elég jól látható, hogy amikor megindul az átmenőforgalom akkor mi történik, meg hogy hogy kitisztult a levegő, amikor le volt zárv a híd. Valami döbbenet volt a különbség.

"Olyan mocskos a levegő, akkor a por, a zaj, hogy megdöbbennél ha látnád... Ez minden, csak nem élhető."

Kerékpárról talán így néz ki, én viszont gyalog, BKV-val, vagy autoval nem így látom.

"A munkahelyem 15km-re van, nekem simán beleférne ha bicajjal végig tudnék rongyolni a városon. A BKV is 45 perc, bicajjal is ennyi volna."

Minden nap?

Re: nincs cím

#429913 Bendeguz Előzmény: #429903

"Miből? :( Kinek, avagy minek a kárára? :( Nincs erre pénz. Tényleg."

Ezt túl magabiztosan jelented ki. Kerékpárutakra jóformán korlátlan pénz áll rendelkezésre az EU-ból, csak tudni kéne értelmesen pályázni. Sok helyen elég volna pár felfestés és figyelmeztető tábal. Nem milliárdokba kerül a bicikliút kilómétere, mint pl. az autópályák.

"Az átmenő forgalmat nem csak a belvárosból, hanem AZ EGÉSZ VÁROSBÓL ki KELL szorítani, ha kell, akkor ész nélkül, akár erővel. Erre pedig értelemszerűen nem a budapesti autosok megszivatása a megoldás, mert pont ők azok akik NEM ÁTJÁRÓHÁZNAK nézik a várost. EZÉRT hibás elképzelés és cél többek között a budapesti autosok szivatása például a kerékpárosok javára, mert ezen pont azok húz(ná)nak hasznot, akiket MINDEN budapesti ki akarna szorítani a városból, hiszen mellesleg ők azok, akik überbunkón viselkednek a városban, mint már levezettem, hiszen ők azok, akik türelmetlenek, mert még "messzire kell menniük" és az sokáig tart."

Igen, megint egyetértünk. Az M0-t kéne hűdegyorsan befejezni 360 fokban és minden "vidékit" kiterelni a belvárosi autópályákról.

"Egyébként - a szlogenen kívül - mióta élhetetlen a belváros? Nekem nem tűnt fel :) Már csak azért is kérdezem ezt, mert amennyire az ingatlanos híreket olvasom, éppen a visszaköltözés a jellemző ezen részekre a külvárosokból, illetve az agglomerációból, nem pedig az elvándorlás. Még csak az ingatlanárak sem estek akkorát ezeken a részeken, mint máshol."

Gondolom nem a Belvárosban laksz, de még csak nem is arra közlekedsz. Olyan mocskos a levegő, akkor a por, a zaj, hogy megdöbbennél ha látnád... Ez minden, csak nem élhető.

A munkahelyem 15km-re van, nekem simán beleférne ha bicajjal végig tudnék rongyolni a városon. A BKV is 45 perc, bicajjal is ennyi volna.

Re: nincs cím

#429903 Előzmény: #429893

"Legyen lehetőség bicajozni biztonságos útvonalakon, legyenek sugárutak, körgyűrűk a bicajosoknak is"

Miből? :( Kinek, avagy minek a kárára? :( Nincs erre pénz. Tényleg.

"és az élhetetlenné vált belvárosból amennyire ésszerűen megoldható, szorítsák ki az átmenő forgalmat."

Az átmenő forgalmat nem csak a belvárosból, hanem AZ EGÉSZ VÁROSBÓL ki KELL szorítani, ha kell, akkor ész nélkül, akár erővel. Erre pedig értelemszerűen nem a budapesti autosok megszivatása a megoldás, mert pont ők azok akik NEM ÁTJÁRÓHÁZNAK nézik a várost. EZÉRT hibás elképzelés és cél többek között a budapesti autosok szivatása például a kerékpárosok javára, mert ezen pont azok húz(ná)nak hasznot, akiket MINDEN budapesti ki akarna szorítani a városból, hiszen mellesleg ők azok, akik überbunkón viselkednek a városban, mint már levezettem, hiszen ők azok, akik türelmetlenek, mert még "messzire kell menniük" és az sokáig tart.

Egyébként - a szlogenen kívül - mióta élhetetlen a belváros? Nekem nem tűnt fel :) Már csak azért is kérdezem ezt, mert amennyire az ingatlanos híreket olvasom, éppen a visszaköltözés a jellemző ezen részekre a külvárosokból, illetve az agglomerációból, nem pedig az elvándorlás. Még csak az ingatlanárak sem estek akkorát ezeken a részeken, mint máshol.

Egyébként: A sorrend az, ami nem mindegy, sem időben, sem a sorrendiség felállításakor. Ha az első helyen egy mindenki által kedvelt közösségi közlekedés állna, és nem bármely egyéni közlekedés fetisizálása, akkor már jó irányba mennénk. Aki viszont egy egyéni közlekedést preferál, az máris tévúton jár - szerintem - mert nem azé a jövő BUDAPEST esetében.

MÁS: Néha tényleg az az érzésem, hogy sokan nem fogják fel Budapest méretét - 30-40 km-ek simán megvannak egyes irányban a határt jelző táblák között. Azt feltételezni, hogy ilyen távolságokat kerékpárral be lehetne járni, az önmagában megdöbbentő, hiszen ezek mondjuk Győr-Mosonmagyaróvár távolságok, vagy a Székesfehérvár-Balaton viszonylat.

Ha ezek után valaki megnézi Amsterdamot ugyanebből a szempontból, akkor rögtön láthatja a különbséget - ott a 20 km távolság már az autopálya körgyűrűn kívüli külvárosok esetében is soknak számít. Az egész város valójában kisebb, mint a Hungária kőrúton belüli rész Budapesten, a klasszikus belváros meg akkora, mint az V. kerület. És egyébként ez Bécsre, vagy Grazra is igaz lenne, amelyeken nem megy keresztül egy egész ország, meg fél Európa teherforgalma. ÉS EZÉRT "könnyű" ott a kerékpárutak kiépítése, mert jóval kisebb, és kevésbé terhelt környezetben kell kialakítani.

Budapest közlekedése nagyon el van k*rva, de nem kellene ezt még a kerékpár erőltetésével fokozni - persze, szerintem.

Re: nincs cím

#429893 Bendeguz Előzmény: #429891

"Nem győzöm elégszer hangsúlyozni: ÉN NEM kívánom a kerékpárosoktól elvenni a lehetőséget. Én azt szeretném, hogy olyan BKV legyen, ami kibírja a csúcsforgalmat TÉLEN (azaz az un. kerékpárosokkal is), mert az nagyon kényelmesen elmegy nyáron is :) Ráadásul az a vicces helyzet is előáll, hogy az elektromos buszok esetében mindegy, hogy kerékpározik valaki, vagy felszáll, mert nem múlik ezen semmi sem. "

Ugyanazt akarjuk, de elbeszélünk egymás mellett. Legyen lehetőség bicajozni biztonságos útvonalakon, legyenek sugárutak, körgyűrűk a bicajosoknak is, legyen egy 2 millió embert kiszolgáló igényes tömegközlekedési lehetőség és az élhetetlenné vált belvárosból amennyire ésszerűen megoldható, szorítsák ki az átmenő forgalmat.

Re: nincs cím

#429891 Előzmény: #429880

"én azért itt Pesten kíváncsi lennék erre az autómegosztásos bulira, hogy hogy működne."

Például úgy, hogy regisztrálsz egy weboldalon, amelyet beazonosítanak (például hitelkártya), majd ezen keresztül írod meg, hogy merre mennél - és aki éppen arra megy, az felvesz. Ez remekül működött például a BKV sztrájk idején, már másod-harmadnapra simán behordtak mindenkit mindenhonnan az autosok. Nulla problémával üzemeltethető a rendszer. Tudod, az informatika világában mondjuk benyomod a telódon, hogy hol vagy, ki vagy, és ha valaki éppen abba az irányba megy, akkor akár meg is állhat érted.

"Csak attól még ugyanúgy a dugóban fog állni mindenki."

A türelem rozsdát terem. Ha ez nem zavarja a környezetet, akkor miért zavar az téged, hogy egyesek felvállalják ezt?

"Meg amellett drága is a rendszer, olcsóbb (lenne) akkor már BKV-t fejleszteni!"

Ezzel kezdtem :) Egyébként, nem az egész BKV-t kellene fejleszteni, hanem a buszokat kellene eltűntetni. A többi elmegy... a szó minden értelmében.

"Egyrészt may 160 km-t tudnak menni, ami után 6-8 órát tölteni kell őket -ami azt jelenti, hogy legalább 3-szor annyi buszra lenne szükség, mint amennyi van."

Nézd, én nem tudom pontosan, hogy mennyi kilométert fut egy nap egy BKV busz, de egyrészt a 160 km nem tűnik kevésnek, másrészt a végállomásokon (ahol egyébként is állnak) simán lehetne őket napközben is tölteni. A 3x annyi busz azonban még így sem lenne igaz, hiszen a napi csúcsok (reggel - este) között simán meg is lehetne "tankolni" őket, napközben és éjjel pedig éppen kevesebbre lenne szükség, mint ezen időpontokban. Ha pedig megnézzük, hogy mennyi a jelenlegi meghibásodás és a "hadrafogható" busz, akkor szerintem talán még a harmadannyival sem lőnénk nagyon mellé, ha azok tényleg működnének.

"Tehát, ha a kerékpárosoktól elveszed a lehetőséget"

Nem győzöm elégszer hangsúlyozni: ÉN NEM kívánom a kerékpárosoktól elvenni a lehetőséget. Én azt szeretném, hogy olyan BKV legyen, ami kibírja a csúcsforgalmat TÉLEN (azaz az un. kerékpárosokkal is), mert az nagyon kényelmesen elmegy nyáron is :) Ráadásul az a vicces helyzet is előáll, hogy az elektromos buszok esetében mindegy, hogy kerékpározik valaki, vagy felszáll, mert nem múlik ezen semmi sem.

"Ha városban vagy, akkor egy sima 1,2-es Eco Skoda Fabia is megeszik 8-9 litert benzinből"

Most éppen a dieselekre gondoltam, mert azokra írtam, de ezen ne nyissunk vitát, mert nincs jelentősége. Egy elektromos járműhöz képest mindenképpen sokat pöfög ki mindegyikük.

Re: nincs cím

#429886 Előzmény: #429872

"Itt egyikünk sem arról beszélt, hogy állítsák le a tömegközlekedést, hogy mi szabadon kerékpározhassunk!"

Valóban nem, TE az autokat tiltanád ki, hogy TI szabadon kerékpározhassatok :)

"És a kerékpár igenis az autós közlekedésnek a legjobb alternatívája"

Meg egy frászt. Ilyen hülyeséget a fanatikus kerékpárosokon kívül soha és senki nem mondott. Pláne nem mondjuk januárban egy kellemes havazás közepén.

"ez onnan is látszik, hogy azóta lett ennyi bringás, mióta a benzin 400 huf."

Nem, ez onnan látszik, hogy baromi jó idő volt az idén. Majd térjünk vissza a 400HUF-os benzinre, meg az ennyi bringásra mondjuk két hét múlva a szakadó eső közepén, OK? :)

"És mi van ha a kerékpáros hideg időben autóba ül?"

Ja persze, semmi :) De hogyan is ülne autoba, ha előtte te gondosan elvetted tőle a kedvét, kitiltottad, meg ellehetetlenítetted? Ja értem, akkor meg majd az ellen emeled fel a szavad, hogy ilyen sz*r időben korlátoznak az autohasználatban LOL :) Mert téged ne korlátozzon semmi, mert neked jogod van mindig azt csinálni, amit akarsz, mert ez a demokrácia! LOL

"te úgy fogod fel ezt a dolgot, hogy vannnak az autósok és vannak a csórik"

Nem, ezt te szeretnéd így beállítani, mert elfogytak az érveid.

Mindez pedig különösen mulatságos a 200eHUF-os kerékpárok emlegetése után, amelyeket nem féltenek az utcán hagyni. Én viszont világosan megmondtam, hogy a szabályos-szabálytalan, valamint a KÖZÖSSÉG és az EGYÉNI ÖNZÉS vonalán vágom ketté a kérdést, egyebekben függetlenül attól, hogy ki a csoró, meg ki a gazdag, mert szerintem EZ a demokrácia.

"és meg kell oldani mindenkinek a közlekedését, a csóró menjen BKV-val, az autós meg menjen autóval."

Én azt bátorkodtam megemlíteni, hogy ha a BKV pontosan ugyanannyi járatot közlekedtet ha kerékpárral mész, vagy BKV-vel, akkor az, hogy kerékpárra szállsz, az semmiféle társadalmi hasznossággal nem jár, SŐT, mivel akadályozod a forgalmat, így növelve a szennyező anyag kibocsájtást, valójában káros a tevékenységed. És mivel ez a létező legkárosabb dolog a saját egészségedre nézve (aminek a gyógyítását majd szintén a közösségnek kell kifizetnie), így ez az érved sem áll meg.

És újólag hangsúlyoznám azt is, hogy kifejezetten BUDAPESTRŐL beszélek, nem más településekről, mert más települések esetében teljesen más a helyzet.

"Mi itt arról beszélünk, hogy legyen jó kerékpárinfrastruktúra"

Semmi gond, ha összedobjátok a pénzt, kiépítitek, engem nem fog zavarni :) Hozzáteszem, a környékünkön egészen sok kerékpárutat építettek meg jelöltek ki a kerület pénzén, de az sem zavar. Csak azt sajnálom, hogy olyan üresek, mert a kerékpárosok b*sznak rámenni a lúzerpályára, hiszen nekik a 200kFt-s kerékpárral már az úttesten van a helyük.

"hogy jó időben tudjunk bringázni, addig legalább nyáron karbantarthatják a BKV parkot, és télen meg urambocsá felülünk a BKV-ra vagy beülünk az autókba mi is."

Magyarán: Csak eljutottál oda, hogy A KERÉKPÁR NEM AZ AUTO ALTERNATÍVÁJA, sőt, önálló, egész éves közelekdési eszközként - MINT BÁRMI MÁSNAK AZ ALTERNATÍVÁJA - egyszerűen használhatatlan.

QED.

De akkor most miről is vitatkoztál velem? Illetve ha magad elismered, HOGY NYÁRON AKARSZ KERÉKPÁROZNI, mert az jó szórakozás, akkor miért is azt várod el, hogy erre A SZÓRAKOZÁSRA költse a KÖZÖSSÉG a pénzét ahelyett, hogy arra költené, amit rossz időben te is használni szeretnél? AMIT MINDENKI tudna használni? Avagy, miért is bűntessük télen az autosokat, amikor szerinted is azzal kell télen közelkedni a BKV mellett?

Tudod, el kellene tudnod attól vonatkoztatni, hogy most éppen szokatlanul hosszú vénasszonyok nyara van... nem sokáig lesz már ilyen. Egyébként, sajnos.