Az infláció fogalma manapság hihetlen zavart okoz a fejekben, ennek jobb megértéséhez egy kis pampflet.
Rbbj11: Nincs semmiféle 6,3%-os infláció, különösen akkor, amikor egy teljesen hibás modellel számolják az "inflációt".
Ez a modell ugyanis a megbukott liberálkommunista ideológia modellje, nevezetesen az, hogy BIZONYOS termékeket ÖNKÉNYESEN kiválasztanak és ezek drágulását nézik meg. Van azonban ezzel a modellel egy hihetetlen nagy probléma: Az, hogy KIZÁRÓLAG ZÁRT RENDSZERBEN működikk.
Azaz akkor, amikor a pénznyomtatás jogától a teljes termelésen át a forgalmazásig MINDEN egy kézben van, azaz amikor a pénzromlás ütemét (klasszikus infláció) az határozza meg, hogy mennyi TÖBBLETpénzt bocsájt ki az állam. Abban a pillanatban azonban, amikor az állam már nem kontrollálja egy országban a folyamatokat, mert elveszik tőle ezen jogokat, onnantól a pénzromlás ütemére igazából már nincs hatása.
És én alapvetően rendkívül furcsállom azt, hogy ez nektek nem esik le még akkor sem, ha az orrotok előtt van, hogy az EUR zóna egészében, és minden országban TÖK MÁS INFLÁCIÓS ADATOK VANNAK, holott az EUR zónán belül az EUR - mint pénznem - nyilván nem tud különbözőképpen inflálódni, és nyilvánvaló az is, hogy az állami jegybankoknak - ennek következtében - pontosan ZÉRÓ ráhatása van a devizák értékére.
Magyarán szólva, MANAPSÁG semmi köze az inflációnak a pénzhez és a jegybanki politikához, vagyis kapitális baromság a jegybanknak (ha van lehetősége rá) a klasszikus inflációs számítás alapján dolgoznia, egyszerűen azért, mert annak alapján az a marhaság adódik, hogy ha a tőzsdére alapuló világban FELFELÉ változik szinten mindennek az ára, akkor a jegybank valójában EZZEL ELLENTÉTES FOLYAMATOT AKAR LÉTREHOZNI AZZAL, HA AZ EBBŐL SZÁMÍTOTT """INFLÁCIÓT""" CSÖKKENTENI AKARJA, másképpen szólva, valójában a kommunista "a határnál megállítjuk a begyűrűzést" politikáját folytatja.
Beza.
Azaz, ha a jegybank szembemegy a piaci folyamatokkal, akkor szó sem lehet inflációról, ha pedig valaki azt állítja, hogy ez a feladata, akkor az teljes marhaságokat beszél. Egyebekben, meg kell nézni a forint árfolyamát, az üzemanyag, az energia árát, és máris láthatóvá válik, hogy ezek változására immár szinte SEMMIFÉLE befolyása nincs a jegybanknak (normál körülmények között egyébként sem lenne), így az ""infláció"" értelmezése esetében kapitális liberálkommunista marhaság az, hogy ezt ""inflációnak"" nevezzük el, pláne pénzromlásnak, ennek a folyamatnak ugyanis a pénzromláshoz semmi köze nincs.
Ez egyszerűen a szabad piacból fakadó árváltozás, amely (lásd üzemanyagok ára) hol felfelé, hol lefelé mozdul el, és annyira EGYÉNI a hatása, hogy ezt még csak átlagolni sem lehet. Így például érdemes abba belegondolni, hogy egy (példa kedvéért) 100nm-es lakás fenntartási költsége (rezsi) pontosan ugyanannyi, ha egy csóró lakja, vagy ha egy milliós fizetésű ember. Hiszen számukra ennek a fenntartási költségnek a változása egészen másképpen manifesztálódik, holott infláció esetében azonosan kellene manifesztálódnia.
Node ez nem így van.
Hiszen ha valakinek 100.000 Ft a fizetése, akkor számára egy +10.000 Ft növekedés 6% (liberálkommunista MNB számítás) inflációval és ekkora béremeléssel számolva -4.000Ft-ot jelent havonta - addig egy 1.000.000 fizetés esetén a +10.000 Ft veszteséggel szemben +50.000 Ft béremelés áll, ami testvérek között is +5%-os emelkedésnek felel meg. Vagyis egy 6%-os infláció esetében a tényleges pénzromlás nem is létezik, hiszen az csak addig létezik, amig valaki a rezsi és megélhetési költség ALATT szerez jövedelmet afelett az infláció feletti emelés valójában BÉREMELÉST jelent.
Természetesen ha nincs béremelés, akkor mindkét esetet rosszul érinti az úgynevezett ""infláció"", azonban egyáltalán nem mindegy, hogy a 100.000 Ft-ból 90.000 Ft lesz, vagy az 1.000.000 Ft+ból 990.000 Ft.
Magyarán szólva a nagy probléma az, hogy az emberek többsége olyan alacsony pénzeket keres, amely azonnal megérzi azt, ha az ÁRAK EMELKEDNEK. Node - tessék csak belegondolni - hogyan lehetne az árak emelkedését megakadályozni? Hiszen ez a szabad piac! Csökken az élelmiszer a világban, nő rá a kereslet -> növekedni fog az ára. Pont az az abnormális, ha ennek kiküszöbölésére a jegybank akar beavatkozni és a devizát felértékelni, vagy éppen az infláció leszorításával kevesebb pénzt a gazdaságba benyomni, hiszen mindkettő MEGFOJTJA azt, vagyis NORMÁLIS jegybanki politika esetében éppen ellentétes folyamatokat kellene csinálni:
ad1: Elvetni a jelenlegi infláció számítást, és azt KIZÁRÓLAG a pénzKIBOCSÁJTÁS és a pénznek mondjuk az EUR keresztárfolyammal való összehasonlításhoz mérni (ebben az esetben, vagyis ha az árfolyam nem változik, tulajdonképpen értelmetlen inflációról beszélni!)
ad2: Eleve elfelejteni azt a liberálkommunista tant, hogy a "begyűrűzést meg lehet állítani" és hagyni kellene a folyamatokat normálisan működni.
A legfontosabb azonban az, hogy ha MINDENKÉPPEN inflációról akarunk beszélni, méghozzá abban az értelemben, amiben te használod, akkor VÁSÁRLÓ ERŐ VÁLTOZÁSRÓL beszéljünk, mert valójában erről beszélsz: Arról, hogy mennyit ér a pénzed és abból mit engedhetsz meg magadnak.
És ennek baromira semmi köze az inflációhoz - lássad ezt meg. Viszont ha vásárlóerőről beszélünk, akkor iszonyatos hiba azt mondani, hogy csak az alapvető megélhetésről beszéljünk, mégpedig azért, mert ez: kizárólag azokat érinti, akik a megélhetés szélén egyensúlyoznak a jövedelem, minimálköltés tengelyen.
És amiért fontos megérteni, hogy ez más, az az, hogy EZEKEN AZ EMBEREKEN A JEGYBANKI BEAVATKOZÁSOK SEMMIFÉLEKÉPPEN NEM TUDNAK SEGÍTENI, UGYANIS A JEGYBANKI BEAVATKOZÁS A JÖVEDELMI SZINTEKET NEM TUDJA MEGEMELNI, viszont a forint árfolyamának erősítésével erőteljesen le tudja azt csökkenteni egy exportra kihegyezett gazdaságban. Viszont ha ettől a rétegtől (ami Magyarországon sajnos elég jellemző) eltekintünk, akkor már megint nem beszélhetünk a megélhetési problémákról, hiszen - ahogy levezettem - abban a pillanatban, ha az inflációval növelt rezsinél többet keresel, akkor az inflációval növelt bérből TÖBB MARAD.
És ez azért egy SOKKAL jellemzőbb kör Magyarországon, minden látszat ellenére.
Vagyis ha kikényszeríted minden évben a munkáltatóktól az inflációs béremelést, akkor valójában több pénz marad az embereknél. És itt ismét hadd utaljak vissza arra, hogy a REZSIKÖLTSÉGEKRE az államnak iszonyatosan kevés ráhatása van, egyszerűen azért, mert az az oldal egyáltalán nincs állami fennhatóság alatt, illetve, most próbálja meg az állam részben a kezébe venni azt az irányt, hogy NÉMI (és nem teljes!) beleszólása legyen a rezsiköltségek alakulásába, ugyanis az előzőekben említett, a megélhetés szélén egyensúlyozóknál egyszerűen nem tud mást csincsálni, csak azt, hogy korlátozza a profitszerzés lehetőségét ezekben a szegmensekben, azaz alacsonyabban tartja a tényleges rezsiköltség emelkedést, mint amennyit az úgynevezett piac elvárna.
Nincs több eszköz. Viszont ebből is látható: Az inflációnak ehhez pont semmi köze nincs.
Mert az infláció nem létezik, ez megszűnt létezni attól kezdve, ahonnan a jegybankok nem korlátlanul rendelkeznek a saját pénzük felett, mert "felettes jegybankok" döntenek erről. Vagyis tökéletesen felesleges arról értekezni Magyarország esetében is, hogy "miért engedi a kóóórmány", hogy ekkora legyen az infláció, hiszen ez nem a kormányon múlik, nincs ráhatása, és nem is tud vele mit kezdeni. Az infláció nem létezik.
Ez ügyben érdemes megnézni az állampapírhozamokat, amelyek kiváló befektetési lehetőséget jelentenek MINDEN KÜLFÖLDINEK, hiszen egy relatív stabil árfolyam mellett fix hozamot biztosítanak, és őket aztán piszkosul nem érdekli az infláció, csak az, hogy amikor visszaváltják eredeti devizába a pénzüket, akkor mennyit nyernek rajta.
És akkor most tessék ezt még egyszer, szépen megcsócsálni.
Jön egy amcsi alap, idetol 1000 milliárd HUF-ot mondjuk 200 Ft/USD árfolyamon (egyszerű számítás kedvéért). Évente erre kap 60 milliárd forint hozamot, amit 200 Ft/USD árfolyamon levált, tehát kap 300 millió USD hozamot.
MIFÉLE INFLÁCIÓT KELLENE FIGYELEMBE VENNIE? HÁT A SAJÁTJÁT! AZAZ AZT, HOGY HA DOLLÁRBAN TARTOTTA VOLNA A PÉNZÉT; AKKOR MENNYI LENNE AZ INFLÁCIÓ. CSAKHOGY DOLLÁRBAN AZ INFLÁCIÓ KÖZEL NULLA, VAGYIS SZÁMÁRA EZ A PÉNZ NEMHOGY NEM VESZTESÉG, HANEM BRUTÁLIS HOZAM!!
Node elképzelhető az kéremszépen, hogy az infláció kétféleképpen működik???
NEM!
Elképzelhető az, hogy az "infláció attól függ, hogy HONNAN NÉZZÜK?
NEM!!
NEM ELKÉPZELHETŐ, EZ LEHETETLEN!
Magyarán szólva, ha egy amerikainak a magyar állampapír 6% hozama úgy 5% reálhozamot hoz, akkor KÉPTELENSÉG, hogy a magyar forint 6% inflációt jelentsen, egyszerűen azért, mert akkor nem tudna rajta reálhozamot elérni.
Hasonlóképpen - ha mindenáron pénz értéket akarsz nézni - akkor bizony nem lehet eltekinteni az életben szükséges egyéb eszközöktől, mint mosógép vagy laptop, mert bár azt nem minden nap veszel, DE BELÁTHATÓ IDŐTÁVON BELÜL IGEN, vagyis annak árát is bizony hozzá kell számolni a pénz értékéhez! És bizony, hozzá kell számolni például egy ingatlan árát is, mert egy élethez az is kell Magyarország esetében.
ÉS ebben a pillanatban már végképp borul a liberálkommunista elmélet, hiszen az ingatlanok ára (kevés kivétellel) padlót fogott, de különösen éppen abban a szegmensben, amiben a legalacsonyabb jövedelmi réteg van.
Ez viszont annyit jelent, hogy valójában a teljes megélhetési költségük EGY ÉLETRE VETÍTVE jóval kedvezőbb lett, mint korábban. Erre csak egy példa: Aki nem vett öt éve lakást magának harminc év hitelre, AZ MOST FELE ANNYIÉRT JOBB LAKÁST KAP, MINT KORÁBBAN, mert a budapesti agglomerációban bizony a települések többségében LEFELEZŐDTEK az árak, ami - figyelembe véve a tényleges inflációt is - bizony azt jelenti, hogy sokkal jobb helyzetben vannak, mint azok, akik már eladósodtak.
Vagyis éppenhogy az LENNE látható, hogy MINDEN csoportnak jobb a helyzete, akinek van jövedelme HA TELJES ÉLETET NÉZÜNK, hiszen a jobban keresőknek a nagyobb papírinfláció valójában jövedelemnövekedést jelent, a kevesebbet keresőknek pedig a tartós eszközök zuhanó ára jelentene megkönnyebbülést. Akkor miért nem érzik így az emberek?
Azért, mert el vannak adósodva, különösen az alacsonyabb jövedelműek.
ÉS ennek a rétegnek iszonyatosan FÁJ az árfolyam, a növekvő adósságterhek, és ez valóban így van. Csak ennek - már megint - semmi köze az inflációhoz. És ez már megint olyan, amire az államnak minimális hatása van, de a forint árfolyamának erősítése a létező legnagyobb torzítás, amit a rendszerbe bele lehet(ne) vinni.
Sajnos ez nem működik. Vagyis mindenképpen emelni kell a jövedelmi szinteket, MERT AZ EGÉSZ VILÁGON NÖVEKEDNEK A MEGÉLHETÉSI KÖLTSÉGEK, de ezt csak munkahelyekkel és kikényszerített béremeléssel lehet elérni.
A baj ugyanis az, hogy a költségek növekedése mindenképpen meghaladja éves szinten a 3%-ot (üzemanyag, élelmiszer, világszerte borzalmas mértékű az áremelkedés), azonban 3% körüli, vagy pláne az alatti infláció kimutatással MINDIG rosszabbul fog élni mindenki, egyszerűen azért, mert annyira növekedni fognak a költségek, amit nem képes a béremelkedés kompenzálni.
EZÉRT ÉLETFONTOSSÁGÚ A LIBERÁLKOMMUNISTA INFLÁCIÓ ELMÉLETTEL ÖRÖKRE LESZÁMOLNI.
Legutóbbi hozzászólások
Re: nincs cím
#649042 Dr. ursi Előzmény: #649025de kikerül az mnb vesztesége és lesz helyette brutál nyeresége.
ami javítja az áht-t.
Re: nincs cím
#649025 walex Előzmény: #648883Ha ősszel jön az újabb rezsicsökkentés, az még lejjebb fogja nyomni az inflációt.
Egy dologtól tartok továbbra is, hogy részben az alacsony infla miatt nem fognak jönni a tervezett bevételek, ezért VM jönni fog ősszel egy újabb, "nemmegszorító" csomaggal. Ahogy azt legutóbb is lehetett látni, nem nagyon mozgatta meg a fantáziáját, ezért benne van a pakliban szerintem a tranzakciós adó újabb emelése.
Re: nincs cím
#648988 Dr. ursi Előzmény: #648984így lehet elkerülni a deflációt :o) japók tanulhatnának tőlünk.
Re: nincs cím
#648984 Előzmény: #648952Ez meg már maga a röhej:
http://www.portfolio.hu/gazdasag/meglepetes_nem_nott_hanem_csokkent_az_inflacio_4.4.187815.html
"A szűk belső kereslet mellett természetesen a rezsicsökkentés is jelentős szerepet játszik az alacsony inflációban, illetve a tavalyinál jobb terméseredmények is lejjebb szoríthatják a pénzromlás ütemét. Ezekkel a hatásokkal áll szemben a gyenge forint és a dohányáruk drágítása."
Egyszerűen elképesztő, hogy a dohánytermékek még mindig a részét képezik az inflációnak, ha ezt nem tennék bele, akkor valójában jól látható lenne a defláció:
http://www.portfolio.hu/img/upload/2013/08/0813_cpi2-20130813.png
Gyakorlatilag csak a dohány drágult, minden más tulajdonképpen vagy marginálisan drágult, vagy éppen csökkent.
Re: nincs cím
#648952 Dr. ursi Előzmény: #648928a 10 éves kötvényeink a legkelendőbbek voltak elmúlt időszakban.
korábban az 5évesek.
azelőtt még 2011-ben a 3 évesek.
ahogy haladunk előre nő a bizalom és tolódik el a kereslet a hosszabb lejáratok felé.
s ez jó.
ahogy te is írod.
15éves paprunk is van de sztem hamarosan megjenehetnénk egy 20-25-30éves szériával is.
de sztem szigorúan forint alapon.
Re: nincs cím
#648928 Előzmény: #648903Szép folyamatosan alakítjuk át forintosra az adósságot (nem lehet hirtelen - és nem számítható előre az időtartam), illetve egyre több és egyre hosszabb futamidőre próbáljuk konvertálni.
Miért?
Azért, mert a rövid lejáratú (1-3 év) devizahitelekre devizaFEDEZETET kell képezni (vö devizatartalék az internáci marxista terrorista szóhasználatban), amit szintén finanszírozni kell, ráadásul a rövid távon lejáró hitelek mindig refinanszírozási bizonytalanságot okoznak.
Ennek okán a hosszú távú hitelek BÁR LÁTSZÓLAG drágábbak, valójában olcsóbbak, miven éves szinten mindig csak keveset kell megújítani, ami viszont soha nem okozhat gondot, még csak egy válságban sem.
Az igazi probléma ugyanis nem az, hogy a magyar adósság szintje magas (mert nem az, immár GDP arányosan is a legjobbak(!) között van az EU és EUR zónában is!), de még csak az sem, hogy magas lenne a finanszírozásra költött összeg (a teljes adóbevétel 8%-át teszi ki, ez nudli), hanem az az igazi baj:
hogy a rengeteg rövid távon lejáró hitel miatt állandó paráztatás megy, hogy nem fogunk tudni refinanszírozni.
Minden látszat ellenére, ennyi az összes probléma, ami ugye például leginkább az Imperial Monetary Forces+EU hitelek miatt van jelenleg, ugyanis brutális mennyiségű ilyen jellegű uzsora jár le. Ezt ugye eleve úgy vették fel, hogy csak a 2010-es választások UTÁN kelljen törleszteni, és ezzel eleve nem is kalkuláltak sem a 2010-es, sem a későbbi költségvetések esetében, hogy ne tűnjön fel az, hogy de facto a fizetésképtelenség szélén táncoltunk 2010-ben a fenntarthatatlan költségvetés miatt, de 2010-2014 között ez irdatlan költségeket jelentett az állam számára, ráadásul MINDEN ÉVBEN EUR milliárdokra tehető volt az az összeg, amit refinanszírozni, VAGY visszatörleszteni kellett.
Ahogy ezek a "gyorshitelek" kikerülnek a rendszerből, akkor azonnal megnyugszik a piac, hiszen a normális refinanszírozás mellett Magyarország adóssága kényelmesen refinanszírozható, illetve amennyiben csökkenteni tudjuk, akkor méginkább megnyugszik a piac.
A közhiedelemmel ellentétben ugyanis nem azért jobb Csehország, vagy Lengyelország finanszírozhatósága, mert ők annyival jobbak lennének gazdaságilag, hanem azért, mert ott nem volt az a fajta paráztatás, mint nálunk, hogy "csődbe mehetünk", illetve, hogy az "IMF+EU+WB uzsora" nélkül már tönkre is mentünk volna. Ezt kell kiírtani a fejekből, ahhoz pedig a sok éves, tíz éves, tizenöt éves és 30 éves kötvényekre van szükség. Egyebekben erre a célra ez utóbbi lenne a legjobb (hiába dollár az alapja - hiszen 30 évre nem kell devizafedezetet képezni!), de sajnos abból csak nagyon keveset lehet értékesíteni, ezért is van az, hogy a magyar adósság lejárata nagyon alacsony, és állandó szükséglet van a refinanszírozásra.
A lényeg azonban az, hogy nem az adósság és annak a finanszírozása nyom le minket a víz alá, hanem az, hogy az állandó rettegésben tartás miatt nem lehet egy csomó dolgot megcsinálni, amit máshol meg lehet csinálni. EZÉRT muszáj elérni azt a célt, hogy MINDEN gazdasági adatunk megfeleljnen az ERM-II-nek, mert akkor POFA BE van minden elemzőnek abból a szempontból, hogy Magyarország működőképes, a finanszírozása rendben van és érdemes a kötvényeibe fektetni.
És ez fogja lenyomni az elvárt hozamszintet és ezért fog tudni csökkenni az adósságszolgálatunk, amitől ugyan megmentve nem leszünk, de azért valamicskével jobban fogjuk tudni magunkat érezni.
Re: nincs cím
#648903 Grizzly Géza Előzmény: #648883Van erről valami statisztika AT,hogy mennyi idő alatt tudjuk a teljes hitelállományt megújítani erre a kedvező kamatozásra,illetve milyen hosszú lejáratú brutál magas kötelezettségeink vannak? Hallottam valami 30 éves 7,5%-os dollár vagy euró alapú adatról,de ez nem biztos,mert egy nol kommentben találkoztam vele....
Az irány tényleg jó,de ha sok ilyen több tíz éves kötelezettségünk van,az még sokáig lenyom minket a víz alá...
Egy kis topic nekromanci…
#648883Egy kis topic nekromancia:
http://www.portfolio.hu/gazdasag/meglepetes_nem_nott_hanem_csokkent_az_inflacio_2.4.187815.html
"Meglepetés! Nem nőtt, hanem csökkent az infláció!
Júliusban 1,8% volt az egy évre visszatekintő drágulás. Előzetesen az elemzők 2,1%-os inflációra számítottak, vagyis viszonylag jelentős meglepetésnek mondható a júniusi 1,9% után a friss árindex."
Namármost ugyebár, mit is "tanítottak" errefelé az internáci marxista terroristák (élükön az általam bannoltakkal)? Azt, hogy az infláció a baj, mert azért gyengül a forint meg hogy az infláció a pénzromlás, mert ha nagy az infláció, akkor romlik a pénz értéke és hasonló baromságok.
Erre mi történt ma? :)
http://www.portfolio.hu/deviza_kotveny/deviza/ugrott_egyet_a_forint_az_inflacios_meglepetesre.4.187811.html
"Ugrott egyet a forint az inflációs meglepetésre"
Namármost, aki besz*pta a korábbi baromságokat, az persze azt hiheti, hogy ettől majd erősödik a forint, de természetesen erről szó sincs, a valóság ez:
"Stabilan indította a keddi napot a forint árfolyama, a 9 órakor közzétett, vártnál alacsonyabb inflációs adat azonban meglökte a hazai fizetőeszközt a gyengülés irányába."
És miért? Hát ezért:
"Az euróval szembeni jegyzések az adatra 298 fölé ugrottak. A friss adat ugyanis tovább erősítheti a kamatcsökkentési várakozásokat."
és:
"Az 1,8%-os inflációs adat az elemzőket is meglepte. Timothy Ash, a Standard Bank londoni közgazdásza kommentárjában úgy fogalmaz, hogy két szempontból is kedvező az alacsony drágulási ütem a kormány számára: egyrészt politikai oldalról népszerûbb az alacsony infláció, másrészt ez további teret ad az MNB kamatcsökkentéséhez. Úgy látja, hogy a piac 50-75 bázispontos további kamatcsökkentést árazott be eddig, de a friss adat még rátehet egy lapáttal."
Vagyis, lehet ebből még 3% alatti alapkamat is.
Vagyis immár jól látható, hogy a liberálkommunista infláció elmélet - valóban nem létezik, sőt, valójában annak még az ellenkezője sem létezik.
És immár teljesen világos lehet mindenki számára az, hogy nyugodtan mehet le a magyar alapkamat, mert eleddig sem volt más célja a magas alapkamatnak, csak az, hogy a forint árfolyamát irreálisan erősen tartva, ki lehessen foszkogatni az országot.
Re: törölve
#625628 Előzmény: #625536Nem tőlük kapta az állást, oda nem vették fel, mert ahhoz is hülye.
Re: törölve
#625536 Dr. ursi Előzmény: #572663érdekes olvasgatni a korábbi íráoskat véleményeket :o)
-
és simor banduci is megkapta a jósolt zsíros állást imf-től :o))) 12,11,29 hsz