lehet vmit elnéztem: a cikkben nem tdi motorokról volt szó, és nem PD Tdi-ről, nem?
lehet vmit elnéztem: a cikkben nem tdi motorokról volt szó, és nem PD Tdi-ről, nem?
nem csak lehet és érdemes, hanem kötelező a bontás elött
ha a gyanu halvány árnyéka is felmerül, oké, bontsunk
de addig csak felesleges pénzkidobás
ennél a motornál a befecskendező rendszer alkatrészeivel is van probléma, mint köztudott
ezzel az erővel, akkor cseréljünk magasnyomású szivattyút 150e km után, mert széthullhat bármikor
v bármilyen egyébb alkatrészt
mint műszaki diplomás, gondolom nem kell neked elmagyarázni, h csak mért adatok alapján hozunk dontés, nem megérzésre, meg véleményekre
a csapágycsere nem egy 2 forintos műtét, sem alkatrészben, sem munkadíjban
amennyiben szakszerűen akarod csinálni, motor ki
mindkét vége lebont, főtengely ki
utánna egy alsó tömítésgarnitúra simmeringestül, majd össze az egész
sok meló, sok idő, sok pénz
ha már ennyire szétbontod, ott a kezedben a kuplung
hmmm....
cseréljük azt is, v szedjük szét újra 50e múlva?
nehéz ügy
az, h én magamnak megcsinálom anyagárban, más dimenzió, mint egy betérő ügyfélnek ezt előadni
persze ha van rá értelmes indok, semmi akadálya
és félreértés ne essék, ismerem Beszééket kb 25 éve, még K jetronicot vittem anno hozzájuk beállításra
már akkor is elismertek voltak a szakmában
most sem kérdőjelezem meg senkinek a véleményét, jóindulatát, típus ismeretét, stb.....
de azért egy főtengely csapágygarnítúra csere, nem a tépőzáras kategória
az enyém is csak egy vélemény a sok közül
és az ilyen történetek miatt nem támogatom azt az elvet a mai autóknál, h nem kilómétert veszünk, hanem állapotot
pontosan ezeket a dolgokat nem látod egy sokat futott autónál
a mai lekarcsúsítot, kihegyezett motorok esetében a 200e km, már komoly mérföldkő lehet
ki tudja, miket kapott az évek alatt
teljesen más volt a helyzet 10 -20 éve, amikor egy adagolós, Golf, v Merci elkalamolt 4-500e km-t olajcserével
elnyűhetelenek voltak, az akkor teljesítményükkel, méretezésükkel
ez a világ elmúlt, vége
megdőltek a nimbusz márkák mitoszai is, a sorozatos problémák miatt
itt tartunk, sajnos
:))
Lehet mérni, sőt, érdemes is. De ennél a motornál típushiba annak az akatrésznek az elkopása, amit a szerviztulajdonos haverom kicserélt. De nem akarok ezen rágódni, mindenki azt csinál, amit akar..
1 a lényeg, mérni kell, mielött belezavarsz valakit egy vélelmezhető hiba miatt, 50-100k plusz költségbe
Lehet h meg lehet hallani a csúnyább hangot, meg ahogy írod, ha kopik, akkor esetleg el kezd bevillanni az olajnyomás alapjáraton. De ne felejtsd már el, h nem csak autó****k vezetnek autót, hanem anyámhoz hasonló laikusok is, akik ebből semmit nem vennének észre. Legutóbb anyám kocsijval menve majdnem felborultam kanyarban, kiderült h elköszönt vmi összekötő elem a futóműben, s neki fel se tűnt.. Sz'al rohadtul nem hülyeség kicserélni a - tapasztalatok szerint - probléms alkatrészt preventiv jelleggel.
Anno Londonban vettem magamnak egy Buell Ulysses motorkerékpárt. Egyik túrán egyszercsak szétugrott a hátsó kerékcsapágy, lehetett trélerezni. Kiderült, h ennél a modellnél ez típushiba, s profibb tulajok olajjal együtt cserélik az említett alkatrészt, 5 font körül volt az ára.. ha ezt tudom, én se maradok az út szélén. A motorban meg kissé drágább kárt lehet megelőzni.
kiszedi az emberfia az olajnyomás gombát, oszt beteker egy manométert a helyére
megnézi mi a helyzet és kész
Ezt nem értem. renault-t egyáltalán nem is említetted és a pd-t eleve kizártad. Mellesleg i30 dízel is cr rendszerű.
Isteni szerencséje Sumérnak, hogy az ő csapágyai nem olvassák azt a fórumot, ezért
200000-nél sincs semmi bajuk. :)
Viccet félretéve. Azt írta az ember, hogy a csapágy 150-ig elkopik,Mégpedig úgy, hogy
nem veszed észre, hogy elkopott. És az emiatt bekövetkező nyomásesés máshol okoz
károkat. Nekem ezt mondta ez a szöveg. Erre reagáltam.
Az olajnyomás jó közelítéssel a fordulattal együtt lineárisan emelkedik, amíg valahol
tipusfüggően 5 és 10 bar között a nyomáskorlátozó be nem avatkozik. 0 ford. 0
olajnyomás. Alapjárat 0,7-0,9 bar, 1000ford-1bar, 2000-2bar 3000-3bar.... (Hibátlan
üzemmeleg motor, a gépkönyv által javasolt olajjal.) Az illesztési hézagok
(csapágykopás) növekedésével ez a lineáris vonal szinte megmarad, csak lejjebb költözik.
Alapjáraton az olajnyomás jeladók általában 0,5 bar-nál kapcsolják a lámpát. Ez azt
jelenti, hogy alapjáraton ez a faék egyszerűségű rendszer felismeri és jelzi a
kopásból adódó 0,3- 0,5 bar nyomásesést. Ekkora nyomásesés pedig fordulaton sem okozhat még semmilyen problémát.
Az egy más kérdés, hogy egy tipusnál előjel és látszólag minden ok nélkül szétverődik
egy alulméretezett alkatrész és a cserével megpróbálod megelőzni a bajt, hogy
elkerülj egy motorkatasztrófát. Mint a 2.0 pd motor esetében. Vagy bmw-nél a cikluson
beluli láncszakadás. 1.5 dci csapágynál az van, hogy elindulsz egy hibátlannak
gondolt autóval és lehet, hogy 50 km-rel arrébb, menet közben totálkáros a motorod.
Mert ha hangról nem hallod meg és azonnal nem állítod le akkor ko. Mint ahogy az
ember is írja, hibátlan csapágyat dobott ki belőle. Innen kezdve kezdhetünk agyalni.
Mi a garancia arra, hogy az új többet fog elmenni, mint a hibátlan régi amit kivett?
A csapágyak gyári
anyaghibásak-e, vagy alultervezettek és ezért nem bírják a terhelést.
Én inkább másodikra tippelek. Vicc kategória az a renault hajtókar csapágy. Elinduláskor és kis fordulatról gyorsításkor ritka ronda hangjuk tud lenni. Az előtöltés extrém növelésével próbálják a kívánt nyomatékot füst nélkül kicsikarni ilyenkor. Ez a
következménye. Erre még rátehet egy lapáttal a dpf kényszerregenerálása, amitől a
motorolajba jut a gázolaj és hígítja. Renaultnál nem kicsit. A tulaj meg büszke, hogy
az ő autója nem eszi az olajat. Nem hát. Mert ott van benne a gázolaj, ami
visszaemeli a szintet. :) Pedig a többi cr is így működik és mégis azok csapágyai
jobban bírják.... Talán. Szóval szerintem a vezetési stílus sokat számíthat ennél a
motornál. Renault dci-Sumér jó párosításnak tűnik. :)
hät ez jó....
persze igy, tudva a problémát, nem kéne elriasszon, de érik az i30 melletti döntésem...
Aki a hsz-t írta, az évtizedes tapasztalattal rendelkező szakember, a fia is több nyelven beszélő mechatronikai mérnök, hidd el, értik a dolgukat. Az olajnyomásjelző lámpa csak a minimum alatti (tán 0.7 bar) olajnyomást jelzi, pedig lehet az ideálisnál kevesebb (de ennél több), főleg fordulaton. Ez a motor kifejezetten kényes az említett hibára, nem hülyeség a cserét preventív módon elvégezni.
akkor mégsem cserélem ki rajta vezérléssel 1ütt:)
találjátok ki,hogy mit cseréljek,azonkivűl,hogy az egész autót:))
Ezt viszont nagyon komolyan kell venni. Minden szava korrekt. Ezeket a motorokat tényleg ajánlatos megelőző célzattal 100000 környékén megbontani és a fényképen lévő "maszek" meghajtót beleapplikálni. Ezt már vagy két éve valakinek a kérdésére itt kiveséztem egyszer.
Ez marhaság. A résveszteségekből eredő olajnyomáscsökkenést a kontrollámpa üzemmeleg motornál alapjáraton szabálytalan villogással, vagy folyamatos világítással jelzi. (Ilyenkor a legkisebb a szivattyú szállítási mennyisége) Amíg alapjátaton nem villog, vagy világít folyamatosan, addig nem károsodhat a motorban semmi a résveszteség miatt. Még akkor se törvényszerű a károsodás, ha alapjáraton már villog, de fordulaton elalszik. De akkor mielőbb meg kell keresni az okát.
5.93 lett az első fogyim az Opellel, ez sztem yo 150 lóerőtől. 110 körül megyek minimum, mert akkor forog 2ezret 6-ban..
Nem tudom. A hsz szerzője egy profi autóelektronikai szerviz tulaja. Érdemes a cikkeibe beleolvasni..
:)