Olvastam, nekem tetszett, de elvont.
Kevés gyakorlati ismeretet ad, azon túl, hogy az emberek ritkán elemzik a helyzetet a maga összetettségében.
Sokkal inkább keresnek egy jól ismert heurisztikát és azt súlykolják tovább.
Puzsérnak nagy a pofája - jó értelemben - de ezt sokan nem szeretik. Ráadásul bonyolult dolgokról beszél, ezt megint sokan nem bírják.
Tarlós ezzel szemben szépen, rendezetten kommunikál, néha keményen beszól ( ezt sokan szeretik) és a hatalom képviselője.
Ezzel szemben KariGeri egy mitugrász bulvárhős, aki akár a rossz reklám is jó reklám alapon sok szavazatot szerez, akár mint egy botrányos hírű színész vagy színésznő, akire már csak ezért is sokan kiváncsiak. Ezzel ellenpontot képez Tarlóssal szemben.
A gondolkodó emberek nincsenek olyan sokan, ezt többnyire nem fizetik meg, de sok energiát felemészt.
Lásd Kahneman könyvét a témában:
nagyon szomorú az a helyzet, hogy a budapestiek kb 5-10%-a "nem valláspolitikai fanatikusok -gondolkodó emberek"
egyáltalán nem biztos, hogy Puzsér Karigerit gyengíti.
Én pl. soha nem szavaznék Karigerire, mert egy pitiáner idióta tolvaj nyáltenger, míg Tar(t)lósra nincs jobb a piacon alapon szavaznék.
Viszont így, hogy itt van ez az idegbeteg Puzsér egy értelmes olyan céllal amit magaménak tudok vallani, simán rá fogok szavazni.
Tehát esetemben Tarlóst gyengíti Puzsér.
Vagy mondjuk úgy, hogy Puzsér azon szavazókat tudja egyedül megragadni, akik nem valláspolitikai fanatikusok -gondolkodó emberek.
ez szerintem nem változtat a felálláson, ha puzsér nem indulna, akkor mr. taplóra húznám be, vagy a kétfarkú kutyapárt jelöltjére.. sokan vagyunk így, én karigerit kizárom, mert egy gerinctelen személy. ránézel zugló helyzetére, és látni fogod, hogy budapest hol lesz 4-5év múlva. kb szétlopva, és minden megszavazva, amit a fidesz akar. persze tartozkódna, de a kérések, javaslatok átmennének... e felállás alapján, tök mindegy, hogy karigeri, vagy taplós.e a befutó...
bírom, jó a programja, lehet meg is tudná valósítani, de jelenleg az 5%-os támogatottságával taplósnak segít. kariger 43%, tapló 45%...
csodálatos volna, ha karigerit, vagy tarlóst is ilyen szinten próbálnák szétszedni :)
ezt eltérően látom.
"Azok az autók, amikben nem ül legalább 2-3 ember út-pótdíjakat kellene, hogy fizessenek."
van olyan 100km-t vezetek városban, anyagot veszek..pakolok, megbeszélés, 5kg dokumentáció..ezt csak kocsival lehet. ez szimpla damagógia.
Andrássy sugárút, M3 be és kivezető.. a Lánchíd felvezetője..nem lehet gyalogút.
Pont a sok bohoc bringás futó zöldnapos lezárogatók miatt alakulna ki a dugók.. élet van..zajlik a város élete..temetések esküvők..vizsgák, keresztelők.. mindenkinek a sajátja a fontos és ez így helyes..
ha te tudatos embernek gondolod magad akkor feltételezd ezt másokról is..azt, hogy tudják mit csinálnak.
Igen a tömegközlekedést fejleszteni kellene, város szélén P+R parkolókkal, közösségi közlekedés elősegítésével.
A baj az azzal, hogy ha segítik az autóforgalmat, hogy még több ember ül autóba. Így azonnal betelítenék a 6 sávos városokat átszelő autópályákat is.
Ez nem lehet cél. A város legyen zöld, élhető, lehessen normálisan tömegközlekedni. Legyen dugódíj, illetve behajtási kvóta (hogy ne az legyen, hogy a gazdag megveszi a behajtási díjat, a csóró meg ki legyen szorítva a városból). Azok az autók, amikben nem ül legalább 2-3 ember út-pótdíjakat kellene, hogy fizessenek.
Emeljék a benzin árát, ha kell.
És legyen az Andrássy Oktogonon belüli része sétáló utca (BKV-s és bringa közlekedéssel)!
Alig vannak távolságok a belvárosban, gyalog is simán lehetne közlekedni. A legtöbb autós, ameddig parkolóhelyet talál, addig gyalog is odaérne.
Az a baj, hogy az emberiség borzasztóan kényelmes és lusta. Annyira lusta, hogy képes tönkretenni azt a környezetet, ahol élnie kellene -csak a pillanatnyi rövidtávú kényelme érdekében.
Az autóforgalmat nem lehet korlátozni, egyszerűen az élet része... alapja a szállításnak.
ismerem jól a várost
Sok dugó besűrűsödés abból van kevés helyen lehet keresztezni a vasútvonalakat.
Én anno javasoltam a vasúti sineket fell kell szedni a helyére 6-8 sávos utakat építeni aminek a közepén nyerges vasút van. Az utak esetleg váltott sávosak lehetnek..reggel be 4-2 ki..délután fordítani.
A nyergesvasút összeköthető lenne a metróval...kimehetnének a külterületekre segítve az ingázást.. lásd Frankfurt.föld alól indul a központban. nyergesvasút lesz..majd lemegy a földszintre.. A mostani állomásokon lehetnének a megállók. Frankfurban láttam
A Déli és a Kelenföld között felbontani a sineket és összekötni a déli Pu-tól a metrót. A helyére leágazásokat csinálni az M1-M7 bevezető pályáról ás parkolókat, parkokat kialakítani.
Persze kellenek vasút vonalak de nem a belvároson keresztül..
És a kelet - dél vonalat sem feltétlenül Budapesten keresztül kell megvalósítani..
Kell a kelet nyugat irányba is kell a gyors átjutás de ez sem feltétlenül Budapesten keresztül kell.
Amúgy is cél a vasú korszerűsítése ne 3nap alatt menjenek keresztül rajtunk a szerelvények..amúgy is szeretnénk kapcsolódni a selyemúthoz.
A belső városrészben be lehet vezetni a dugódíjat, akinek dolga van fizesse meg..akinek nincs az meggondolja.
Ehhez kapcsolódhat, a nagyon olcsó vagy ingyenes tömegközlekedés.
Nem Budapesten élsz?
Budapest vérkeringése a körutak és a sugárutak amik a hidakra vezetnek.. Andrássy nem lehet sétáló mert hatalmas dugók lennének. Budapesten nagy az átmenő forgalom és nagy a nem helyiek áramlása..szülnap névnap keresztelők temetések..dolgozók...stb stb.. ők főleg a vastag utakon, körutakon sugárutakon közlekednek.
Lánchíd szűk nem fér el kerékpárút de a járdán sem kellene száguldozni bringásoknak...ijedt szemmel ugrálnak a japán túristák.. miközben a kresz mit is mond?
El kell férni egymás mellett ennyi az egész.
Én sem értem kinek jó ha napi 1-1,5 órát araszol a kocsival Budáról Pestre és később vissza, miközben a metró percek alatt átmegy.
De feltételezzük mindenki felnőtt ember (kivéve neolibsik :DDD) és tudja mit tesz. Nem tudjuk a hátteret, gyereket kell vinni suliba különórára, szaladgál a partnerek között.. legyen az ő dolga.
Én főleg belső városrészben mozgom..vagy gyalog vagy villamos vagy metró.. ezekkel lehet haladni.
Bringásokkal sok a gond..semmilyen szabályt nem tartanak be..azt sem tudják mi vonatkozik rájuk..azt hiszik minden utcába bemehetnek szembe..az út közepén caplat miközben elférhetnénk mellette..mert már tudatra ébredt az anyag..neki jogai vannak..libsi attitűd..a kötelezettségeivel már nincs tisztában.
Kérik az 1m oldaltávolságot miközben centizgetik a gyalogosokat a járdán..Andrássyn is miközben ott van a pénzemen 2x kialakított kerékpárút.
Ha nagyon genya a bringás akkor ha leelőzöm olthatatlan vágyat érzek az ablakmosásra.. egy kis visszagenya..
szóval Pest az él mozog..élet van benne :)
A víz folyik, a kő törik, Karácsony Gergely hazudik – mind természete szerint. A parkolási maffia kedvenc zuglói üzletfele ezúttal a Népszavában igyekszik hitelteleníteni az alábbiakkal:
„Puzsér Róbert kampányából azt lehet kiolvasni, hogy az elmúlt 9 év leépülésének és Budapest rossz irányba tartásának nem Tarlós István oka, hanem én. Lehet, hogy nincs benne rossz szándék, és nem veszi észre, mi történik körülötte, de ha marad ezen a vonalon, a Fidesz játékszere lesz.”
Gergő!
Köszönöm álságos aggodalmad, de jeleznem kell, hogy te vagy a Fidesz legkedvesebb játékszere. Három fideszes kétharmadban közreműködtél – az elsőben Gyurcsány Ferenc szövegírójaként, a másodikban szocialista politikusként, a harmadikban a baloldal miniszterelnök-jelöltjeként. Zuglóban kiegyeztél a Fidesszel és a parkolási maffiával, Schiffertől Juhászon át Botkáig se vége, se hossza az árulásaidnak. Még a barátodat és legközelebbi elvtársadat, Jávor Benedeket is hátba döfted a Gyurcsány kedvéért. Te lettél az MSZP lélegeztetőgépe, és miközben az országot a fideszes bűnszövetkezet fosztogatja, miközben leépült a jogállam, miközben elmaradt Gyurcsánynak meg a közös bűntársaitoknak az elszámoltatása és a számonkérése, te egyre jobban élsz, a párbeszédes haverjaiddal egyre több és több pozíciót foglaltok be. Mészáros és Tiborcz mellett te vagy Orbán Viktor országrontásának az igazi nagy nyertese, Gergő. Tavaly azt mondtad, leváltod Orbán Viktort, idén azt mondod, leváltod Tarlós Istvánt – csakhogy te nem váltasz le senkit, Gergő. Megbuksz és megbuksz és megbuksz, és valamennyi bukásoddal erősebb és befolyásosabb leszel. Mi lenne belőled, mi lenne belőletek enélkül a korrupt rendszer nélkül? Mit tennétek, ha a piacról kéne megélnetek? Mit tennél, Gergő, ha Orbán Viktor nem jutalmazná ilyen bőkezűen a helyezkedésedet, a gerinctelenségedet és a gátlástalanságodat? Mi lenne belőled, ha a nemzeti együttműködés rendszere nem finanszírozná a Népszavát, az ATV-t, a Klubrádiót meg a 168 Órát, hogy kritikátlanul népszerűsítsenek téged? Ti adjátok elő a nagyvállalkozót meg az államférfit? Egyikőtöknek gázszerelésből kéne élnie, másikótoknak gazdag, öreg nők bugyijában kéne avászkodnia, te meg árulhatnád a kétes minőségű közvélemény-kutatásaidat, mint tizenöt éve. Remélem, hamarosan visszatérsz a piacra dolgozni és adót fizetni a méréseid meg a tanácsaid után! Ne félj, Gergő, mindig lesz Gyurcsány, aki megfizesse.
Csekély tisztelettel: Puzsér Róbert