Regisztráció Elfelejtett jelszó

Vállalkozás

még egy kicsi.

#861844 Ibiza

Vállalkozás lényege és szépsége összerakni valamit, valamit ami gurul és úgy megy ahogy gondoltad, egyszer csak önálló életre kel.


Csak jelzem az nem vállalkozás ha vállalkozóként vízszerelő vagy, és ugyanúgy dolgozol minden fejlődés nélkül mintha sima alkalmazott lennél egy cégnél.Ez egy számlázó szakibácsi aki néha megoldja okosban, ha ráver a kezére a kalapáccsal akkor megáll a "cég".


Már mondtam az üzleti modell és a cég felépítménye a fontos, melyik struktúra a leghatékonyabb. Valaki a piramisban hisz én a lapos struktúrában, nekem ez jött be. Olvashatsz ezekről szakirodalmat, fordítsd meg a piramist meg hasonlókat, fordítsák.

Minden fejben dől el, érdemes hallgatni az F1 versenyzők nyilatkozatait, dühöng pipa, tanul belőle, leteszi és megy tovább, kb az a feladat.

hatékonyság, egyik legfontosabb, hatékonyan költsd el a pénzt, pont annyit amennyi kell, ne 3x menj anyagért (folyamatosan kérj kedvezményeket és ingyenes kiszállítást, vagy több cégtől ajánlatot, néha meglepő összeget lehet keresni ilyenen), ne legyen 40% felesleg, legyen folyamatosan munka az embereknek. Az olcsóbb pénzt használd. Nem kell saját teherautó ha évente 10-20x szállítasz, bérelj. nem kell cégnél könyvelő vagy pénzügyi csoport csak akkor ha olcsóbb mint egy külső cég.. használj külső cégeket..outsourcing..(de vigyázz ne lássanak bele a fontos infókba) mindaddig amíg megéri...inkább fizess 2x annyi bért egy 3x értékesebb emberért...mint egy 1/2 bért egy pont annyit érőért...minden ember több jövedelmet kell termeljen mint amennyibe kerül... vagy legalább a lehetősége benne legyen stb stb.
Ha egy cég 80%ban hatékony az már nagyon jó, ennél nagyobb hatékonyság már nagyon sokba kerül.

Vannak ciklusok, először dolgozol mint barom, utána már dolgozol és dolgoztatsz, pénzedet forgatod vissza, majd bankok pénzét forgatod, hitelképes lesz a cég, később már másokét, akár a megrendelőnek adott 1-2% os árelőny az előrefizetésre megoldja a finanszírozást. Itt már szép a dolog, összeraksz dolgokat, megcsináltatod, és megfizetsz egy-egy témához szakértőket.


Először észreveszel lehetőségeket amiket kihasználsz, később már hoznak is neked lehetőségeket a legszebb amikor már magad teremted meg a lehetőséget.

Miért érdemes vállalkozni? mert ha alkalmazott vagy akkor kiszámítható az életpályád, van végzettséged, be van maximálva a kereseted, fel kell szorozni 40évvel és látod mennyi a jövedelemtermelő képességed.
Ha vállalkozol akkor bármi lehet, cserébe sok a munka napi 12órát dolgozol fejben és sokáig fizikailag is. de ott a függetlenség, a félelmetes szabadság érzés.. megéri nem? mindenki döntse el maga.


Vállalkozó nem értékesebb mint egy alkalmazott..egyszerűen más.

Fontos

kérdés az utódlás, sokan azt gondolják szépen összerakták a

vállalkozást és majd átadja a gyerekeknek..na erre kicsi az esély.

Miért? Mert megadtál mindent a gyerekeknek, abban fejlődhettek amiben

jók, te teremtetted ezt meg, és ez nem biztos az amit a vállalkozás

csinál. Ráadásul a gyerek emléxik arra amikor keveset látott otthol,

esetleg 7végén is dolgoztál, ezt nem akarja, nincs meg hozzá a

motiváció, hiszen mindene megvan (ezért dolgoztál).
Tehát mit tehetsz.
Ha nagyon megy a cég akkor eladod. Legjobb pozició az ha megkeres a konkurencia vagy valamelyik befektető csoport.
Rosszabb

ha te keresel vevőt. De nem reménytelen, sima számtan, ekkora

befektetés ekkora állandó költség ennyi az eredmény (mérlegekben látszik) a cég a bankok felé is hitelképes.
Próbálsz

utódot keresni magad helyett, ez egy folyamat a cég életében, első

időben minden cég a vezetőjétől a tulajdonostól függ, szép lassan kell

egy-két párhuzamos vezető mellettük viszed a nagyobb ügyeket-belevonod

őket, megtartod a stratégiai döntéseket, majd a háttérbe vonulsz

beépítve ellenőrző pontokat... a nyereséget felosztod a felét megtartod. Az igóságok és ingatlanok a sját tulajdonod, ezt bérbeadod a vállalkozásnak. Kell a bizalom és a kontrolling.

A vállalkozás egyik legs…

#861755 Ibiza

A vállalkozás egyik legszebb része, egy üzleti tárgyalás.
Többféle tárgyaló van, óvatosak, lehengerlők, kisgömböcök amit mindent akarnak,erőből tárgyalók, hisztisek, lassúak...önállótlanok akik 30attelefonálgatnak egy döntés előtt..és vannak a nyílt tárgyalók.
Az öltözetről beszéltem, általánosnak tűnik de nagyon fontos, olyan öltözetkell ami lefedi a cég imédzsét, dinamikus sportos cég tárgyalója nemenjen cilinderben zsebórával.(sarkítva)
Amúgy is fontos egyben legyen az ember, legyen egy összhang.
Az öltözetet olyan legyen semmi nem zavarhat! Szűk alsó, műszálas ing amiben izzadsz, szorító cipő... wc-re kell menni.
Egy tárgyaláson az adott szó fontosabb mindennél, ha megállapodtál akkor nem táncolhatsz vissza.
Fontos ne lótifutival tárgyalj, veled azonos rangú vagy szakirányú vezető legyen a partner, de mindenképp döntéshozó vagy döntés előkészítő.
Van amikor lótifuti van de azért rakták be mert tanítani akarják, ezt érzékelni kell és reagálni erre, lehet ő lesz a jövő embere.

A tárgyalásra fel kell készülni, nagyon kell hinni abban amit képviselsz, és a lényeg legyen igaz legyen igazad abban amit kínálsz, ha kétséged van azt még a tárgyalás előtt fel kell dolgoznod.
Sokan betanulnak dolgokat és görcsösen ragaszkodnak ahhoz a menethez, teljesen szétesnek ha megszakad a lendület vagy változik az irány.

Én magam nyílt tárgyaló vagyok, elmondom mit akarok mit szeretnék és mit kínálok.
Órákat foglalkozom a témával felkészült vagyok, ha olyan kérdés merül fel amit nem tudok akkor nem kínlódom, elmondom ezt most nem tudom de elküldöm mailban ha jó, de ez sarkalatos dolog nem lehet.
Ha megyek egy tárgyalásra minden idegszálammal ráhangolódom, már a céghez érkezés is fontos, felfokozott az idegrendszerem és az összes érzékszervem.

Már az indulás nagyon fontos, tudnak rólam? hova hívnak tárgyalni? Hova ül az ember, marad az íróasztalnál? ovális vagy kerek a tárgyalóasztal? ha téglalap akkor hova ül? asztalfőre? Milyen közel ül? Már az időpont is fontos. Te javasoltad? elfogadták a helyet és időt? Ha teheted nézd a tárgyaló lábát is, milyen a cipő, hogy tartja a lábát. Idegesen mozog? Mit csinál a kezével.


Már a titkárnőnél nagyon sok infó lejön. A titkárnők általában ismerik az üzlet részleteit a hangulatuk leképezi a főnökét, vagy a főnöke üzlettel kapcsolatos hozzáállását.
Mindig törekedni kell egyenrangú fél legyél a tárgyaláson, ez rajtad múlik. Akkor is egyenrangú legyél amikor kérő pozícióban vagy a tárgyaláson Akár egy hitelmegállapodásnál is egyenlő partner légy, sokan jóformán kezet csókolnak az ügyintézőnek, vesztes a tartásuk.
Mint mondtam minden idegszálammal a tárgyalásra koncentrálok, érzékelem a titkárnőt, mivel kínálnak (szeszt soha ne fogadj el max ha a végén azt mondják igyunk egy pezsgő), mi van a partneren, mit csinál a mobiljával, mennyi embert rak maga mellé, milyen órája, tolla van, mennyire feszült vagy épp szórakozott, parfűmje?. Úgy vagyok rendkívül fókuszált, hogy ez nem látszik kívülről, általában laza és nyitott vagyok de profi és felkészült, tudom az alapokat és tudom tudok improvizálni. Nagyon kevés olyan helyzet van, egy tárgyaláson múljon minden, ezt el kell kerülni.
A tárgyalás előtt folyamatosan játszom a gondolttal a témával, ha új elem jön be azonnal bele tudom helyezni az elképzelésbe esetleg tudok hozzá javasolni valamit.
Lehet dicsérni a partnert de nem kell nyalizni, akkor érdemes ha ezzel megerősítjük a jó döntését. Vannak akiknek szükségük van visszajelzésre. A dícséretnek akkor van értéke ha ellentmondás is van, nyugodtan lehet ellent mondani de okosan meg kell röviden indokolni és javasolni helyette egy neked megfelelőt amit a partner is elfogadhat.

Egy tárgyalás alapja mindkét fél jól járjon, már eleve olyan ajánlatot kell kidolgozni amit a másik fél helyében minimumként elfogadnál.
Néha dolgozni harcolni kell, falra kenni valakit. Van amikor a tárgyaló félhoz magával szakembereket, sok esetben olyat aki csak részben az de korábban eladta a főnökének mennyire nagy kártya ő, ezeknek általában nem sok közük van a tárgyalás technikájához ezért bőszen neked mennek,

hiszen bizonyítaniuk kell ők látják az ajánlatban a rosszat és a

hibásat. Általában adok 1-2 figyelmeztetést, kínálok egérutat, de ha nem

érzékeli marad a falra kenés. Miért tudom megtenni? mert igaz amit

mondok és tudok a téma mellett érvelni, tehát egyszerű dolgom van ha valaki nem valós dologgal támad.
De bárkit meg tudok szivatni ha akarok, nem azért mert zseni vagyok hanem mert ki tudom mozdítani abból a konfortzónából amibe jól érzi magát.
Lehet lassabban gyorsabban beszélni, lehet hangosabban halkabban, lehet egyszerre két témáról beszélni, sok adattal számmal terhelni a másik oldalt és közben rákérdezni az órájára.


A jó vezetők általában gyorsan döntenek, gyorsan átlátják egy ajánlat előnyét, általában hagynak egy egérutat maguknak, elmondják, még xy kollégával egyeztetik utána megköthetjük a szerződést, még javasolnak 1-2 apró dolgot és megy a bolt.

Átveheted a vezetést már az induláskor, tartasz egy összefoglalót, egy rövid bevezetést.
Ha egyetértés van egy részletben akkor azt össze kell foglalni és berakni a fejekbe, esetleg hivatkozni rá a tárgyalás során.
A tárgyalás végére nem lehet semmilyen negatív dolog, ha mást nem össze kell foglalni legalább pár dologban egyetértünk és újra elmondani..
Általában kiraknak pogácsákat, én nem szoktam enni, belemegy fogadba, mindenki a fogad közötti töpörtyűt nézi majd amikor beszélsz. Bemegy a torkodba vagy félrenyelsz.. Ne ott egyél, ne legyél éhes. Valamit el kell fogadni vizet, üdítőt, kávét ne tűnj teljesen ellenállónak.
Nincs elveszett labda, ha vannak egyetértések akkor később lehet még egy kör egy új ajánlattal indítani.
Érdemes megkérdezni van másik ajánlat ami miatt nem sikerült megállapodni? sokat jelent a reakció.
Nagyon fontos ne legyen rágörcsölés egy-egy tárgyalásra, ez nem visz előre de ez alkati kérdés.
Nem kell nagyon profinak lenned, nem kell sokkal jobbnak látszanod a partnernél, kb egál legyél vele, de érezze benned lehet még sok tartalék..de ne lehessen biztos.
szóval így, de a szépsége a részletekben van, jó dolog amikor a pénzedért dolgozol..






alap, de 10ből 9cég ezek…

#861659 Ibiza Előzmény: #861641

alap, de 10ből 9cég ezeket sem tudja. Azért van benne pár nem alap.
- Jönnek vásárolni, elkezdi betűzni a cégnevet mert hülye nevet választott, ráadásul még abban is keveri az angol és magyar írásmódot control Kontrol stb stb
- Névkártyán elegáns betűtípus -de valami nagyon szines logó- jön a faszi ápolatlan haj szőr, ruha jellegtelen,stílustalan, szürke pulóver, barna farmer.. aggódik a parkolás miatt.
- pénzügyi tanácsadós, csilivili faszi, lakkcipő hibátlan öltözet, nincs nála névkártya, de szórólapot tud adni arra ráírja a mobilját..

Ha a cég, a cég arculat és az ember nincs egyben akkor az gond.
Saját weboldal alatt azt értettem nem az ingyenes weboldal készítő oldalon készül a webfelületed.
Még majd a tárgyalásról írok pár "alap"ot, mert ott is sok a gond 10ből 9nél.


Köszönöm, ezek nagy rész…

#861641 Bendeguz Előzmény: #861564

Köszönöm, ezek nagy része elég alap szerintem. A telefonos dolgot nem ismertem, nem tudtam, hogy van ilyen ne zavarj mód. Majd ránézek a galaxy s9+ tud-e már ilyet :)

Még pár dolog az alapokh…

#861564 Ibiza


Még pár dolog az alapokhoz ahogy én látom:

ezeket az elején kell egybegondolni egyfajta fengsuiba rendezni, ez nem 15 perc, napokig kell agyalni élvezni és érezni fogod, tudni fogod amikor eltalálod.
nem is gondolod ez mennyire fontos!!
Nincs olyan induljunk el aztán majd megváltoztatjuk. Az idők folyamán változhat de ne felejtsd el a partnereid ezzel fognak azonosítani amivel megismertek.

A cég arculata:
A cég te vagy, olyan legyen a cég amilyen te vagy valójában, ha dinamikus és nyitott vagy akkor legyen ilyen, ha megfontolva haladós precíz ember akkor legyen olyan.

Cégnév: nagyon fontos, kifejező legyen, könnyen kiejthető akár külföldieknek is. Alkothatsz betű- vagy mozaikszót.
Egy cégnek van rendes teljes neve és megjelölhet rövidített nevet ezt is használhatja. Betűszó vagy mozaikszó is lehet.
A rövid cégnévben lehetőleg ne legyen magyar ékezetes betű. Gondolj arra ha külföldi partnered van, gond neki a saját billentyűzeten leírni. Vagy ha rendelsz külföldről árut, a csomagmatricán sok esetben csak furcsa karakterek lesznek az ékezetes betűk helyén esetleg nem érti a futár.
Ne legyél szilúsön meg valami külföldies gagyi.

Logo és megjelenés: nem fontos logó de ha van akkor ne tigris vagy valami eltúlzott dolog legyen. Ha nincs logo akkor betűtípust kell jól kiválasztani és a szineket. szolidan saját stílusban.
Csak gondold el milyen lesz egyben a névkártyádon.
Igen névkártya, elengedhetetlen. Egyszerű letisztult, informatív. Lehet rajta a fényképed logód a cég mottója.
Arányosság harmónia, ez is te vagy amit a fentiekben látsz.

Saját megjelenésed:
Mindenekelőtt tisztaság és ápoltság, a stílus már a sajátod.
Nem kell piperkőcnek lenni, napi borbély, lakkcipő, kamu rolex...
Csak ha tényleg ilyen vagy.
Olyan legyen amilyen vagy, de mint írtam fontos a tisztaság. Mindegy milyen a hajad de ne legyen zsíros, kezek is fontosak, tiszta köröm, a ruha is a stílusod, 1-2 napos borosta belefér ha olyan a stílusod vagy ápolt szakáll, fogaid is legyenek rendben.
Ha nem vagy öltönyös ember akkor ne hord, ma már bőven elég pl a farmer, ing (nyakkendő nem fontos ha nem a stílusod) esetleg zakó, hozzávaló tiszta cipő.
Az ing mindig hosszúujjú, amit a hőségben felhajthatsz bátran kézközépig. Az ing olyan legyen ne látszódjon meg ha megizzadsz, kevés szánalmasabb dolog van az izzadságfoltos feszengő embernél. Illatok: szolid, max fél méterről érezhető sima tiszta illat, vagy semmi.
Műszaki háttér:
Ez is nagyon fontos az indulásnál.

Kell egy központi gép, a telephelyen amire távolról is rá tudsz kapaszkodni. Ma már nagyon jó laptopok vannak.
Nekem van központi gépem, asztali laptop, és "utazós" 12"os laptop, a mailokat telefonos is meg tudom nézni ha fontos.
Én azt gondolom telefont csak végszükségben használd a céges dolgokhoz.
Központi helyen kell tárolni a dolgokat amihez jogosultság arányában férhetnek hozzá a többiek. A nem túl bizalmas de fontos adatok mehetnek felhőbe is, árlisták táblázatok stb stb..
Saját gépekre is legyenek lementve a projektek és a hozzá tartozó adatok, egyrészt kényelmes másrészt jó ha több helyen van ha elromlik a központi tároló.

Weboldal:
Minden cégnek kell, ha bejelentkezel egy partnernél egyből megnézi a cég adatait és a weboldalát Fb oldalát.
Weboldalon a cég és a saját profilodnak kell lenni esetleg a kollégáidnak. Persze az elérhetőségekkel. Telefonok skyp vagy hasonló.
Facebook oldal: ez is kell. lehet olyan mint weboldal, megjelenésre mindenképp olan legyen.
Fentieket karban kell tartani, felrakni apró híreket, referenciákat. Facebookon akár személyesebb eseményeket, akár céges bulikat, közös kiránduás, ökörsütés.
Ezeket folyamatosan figyelni kell ha van megkeresés minél előbb reagálni.
Fentiek pontos beállítása nagyon fontos. A potenciális ügyfeleket követni kell vagy bejelölni. A weboldaladnál fontos a megoszthatóság és a teljesen nyílvános elérhetőség!!

OLyan weboldal/szerver szolgáltató kell akinél le tudsz védetni domén neveket és saját mail címet is tudsz @cégnév.hu vagy .com.vagy .eu. Második levelezőnek lehet másik szolgáltató, nekem bejött a gmail... nagyon használható, naptár rész.cimkék, feladatok közé helyezés...nekem tökéletes és ebbe hívja le a céges levelező címeget cégnév@cégnév.hu, info@cégnév.hu stb ..
Azért kell saját mailcím is mert akkor nem vagy kiszolgáltatva esetleg bedöglő nagy szolgáltatónak.

Kerüld az ingyenes weboldalt készítő helyeket! gagyi.
Partner beüti a weboldalad és jönnek fel a reklámok.. ááá

Telefon:
Váljanak külön a telefonszámok! legyen a céges és a privát számod külön, legyen központi számod is (ez is lehet mobil).
Ma már vannak átirányítási lehetőségek, kétkártyás telefonok.
Névkártyán legyen rajta a központi szám a te saját üzleti számod ( a lényeg az elérhetőség) Ha olyan a partner és az üzlet akkor ott a partnernél mondod, ráírom a kártyámra a privát számomat ezen bármikor hívhat akár hétvégén is, és ráírod, nagyon hatásos de akkor fel is kell venned hétvégén is ha hív, de mindenképp vissza kell hívnod, nem véletlenül hív.

A mai mobilokkal meg lehet határozni egy ne zavarj időszakot ez rajtad múlik, engem H-P 9-20óráig el lehet érni Ezen kívüli időszakban vagy hétvégén csak a VIP-ek érhetnek el, család közvetlen kollégák és a legfontosabb ügyfeleim és a barátaim (nem haverok hanem a barátok).
A ne zavarj üzemmód azért is jó, mert fogadja a hívást de nem csörög, megnézed ki az ha akarod visszahívod.

Számlázó program:
ez nem csak számláz hanem ezen keresztül adod az ajánlatokat vagy adsz megrendeléseket, ma már aláírás nélkül elfogadják számlákat is, a NAV előírások miatt olyan kell ami online lejelenti a navnak ami kell. Olyan számlázó kell aminek a megjelenését alakíthatod.. ezt fogja látni a megrendelőd ha ajánlatot küldesz, olyan kell amibe be tudod integrálni a LOGOdat. Én Axel pro-t használom raktárkészletet is nyílvántart bejövő számlákat is berakhatod, ajánlatot tud, megrendelést, minden testre szabható, modulárisan bővíthető.


Bankszámla:

Mindenképp legyen online elérhető, kétkulcsos belépési rendszer (sms-ben kapsz második kódot) én a tokeneket nem kedvelem.
Utaláshoz, számlára belépéshez soha ne használj telefont!!
A számlához több kártya. Debit meg dombornyomott (ez az autóbérléshez szállásfoglaláshoz) meg webkártya lehetőség a külföldi webshopos vásárláshoz
A számlán belül alszámlák lehetősége, pl EUR számla fogadására.
Apróság de kérj sms-t h terhelés van a kártyákon vagy utalást kapsz.
Kártyahasználattalról jövő sms ellenörzés..amikor utalást kapsz és jön sms az jelentős motiváció, főleg életed első hosszú számjegyénél :)

Kerüld a vállalatirányítási rendszereket és cégminősítéseket! Felesleges pénz, idő, energia, elveszíted a rugalmasságod.

Fentiekre sokan azt mondanák..ááá ezt mind tudom, ja... de egybe senki nem rakja össze, tízből 1-2 ha odafigyel ezekre.

pá dolog a vállalkozásról:

#861562 Ibiza Előzmény: #861508

csak a mérethez. ha becsúszik három 300millió megrendelés akkor nem kell mindjárt új cég. :) csak ha folyamatosan

pá dolog a vállalkozásról:

#861403 Ibiza

milyen a vállalkozói lét? milyen tulajdonságok kellenek? Kreativitás, konfliktus tűrő képesség és az, ha gond van akkor ne blokkolj le. Ha nem ez a típus vagy akkor ne vállalkozz. Optimális ha bajban lenyugszol és hihetetlen alkotó energiák szabadulnak fel. Tudd kívülről nézni a dolgokat, ne kezd sajnálni magad, old meg. Nem kell minden neked csinálni, keress a részfeladatokra embert. nem kell hősködni, egyedül maradni a süllyedő hajón, ezt kell megelőzni.

Dolgoztasd a saját és a bankok pénzét.

Nagyon fontos!! A cég az nem buxa, nem az ha valakinek kell pénz akkor a cégből kiveszi, a cég pénze nem a tiéd!! a cégé! Kapj fizetést, ha kell pénz osztalékot kell kivenni.

a vállalkozás olyan..ezzel kelsz ezzel fexel.. ott motoszkál a fejedben.. nagyon kell benne hinni..Az a gond sokan saját gyereküknek tartják a vállalkozást ..makacsul ragaszkodnak hozzá..kudarcnak veszik ha nem akar menni.. nem kérik ki egy külsős véleményét

a vállalkozás az szabadság, félelmetes és felemelő egyben.

első az ötlet..mindjárt a második a működési modell..mitől gurul..mennyi pénz kell hozzá mennyi állandó költség..miből jön a pénz.. és ehhez mekkora árbevétel kell..fontos kérdés hova lehet fejlődni benne..lehet e belőle frencsájz..

mellesleg nem kell túlkomplikálni az egyszerű dolgok működnek..

Ha többen összeállnak egy témára és mindenki vezető..az nem tesz jó a vállalkozásnak.. a demokrácia nem ide való.. bíznod kell a másikban.

Ha többen összeállnak egy témára akkor az jó ha élesen szétválnak a vezetés feladatai..tervezés..szervezés..pénzügyek.. ez bizalom is..hiszen azért vállalkoztok együtt...

Az összeállással sztem az a gond nagyon kis arányban sikeres..miért? mert az élet hozza a helyzeteket..fiatalok vagytok okosak.. tele energiával..csapjunk bele.. jön a család 1-2-3 gyerek..asszony rágja a fülét látod a szomszéd is mekkora kocsit vett..gyerekenek ez kell az kell..lakás is kicsi.. a másik inkább pléhboj életre vágyik..kell az a piros sportkocsi..megérdemled..sokat dolgoztál.és épp van egy olcsó vitorlás..nagyon csajozós.. a harmadik fejlesztené a céget..kezdődnek a szétválások..a cég felosztása.. ha ezt túléli a cég..akkor ott van a cég fejlődése.. az üzleti modell egyszer eléri a határát..új cégstruktúra kell.. a cégek életciklusaira van pár jó könyv.. ismerek vagy 100céget..láttam az életpályákat.(nekem minden cégem évtizedek óta működik.)

Erre jó megoldás ha a cégtárs megveszi az osztalékából a költeni akaró tulajdonostársak részét, pacsálós kapott pénzt de neked nőtt a tulajdonrészed abban a cégben amiben hiszel.

ha van egy ötlet és alapból működőképes..akkor bele kell vágni..menet közben alakítsd a dolgokat.a tett halála az okoskodás..azt keresd miért igen..ne a miért nem.. üzleti modellt kell alkotni ez az alap..ne vacakolj üzleti tervvel..az a bankoknak kell majd.. HA van egy ötlet akkor játszol vele..rajzolgatsz.. pajkoskodsz a gondolattal.. olyan leszel mint móricka..mindenről az jut eszedbe.. bármit látsz hallasz azonnal összekötöd az ideáddal. Üzleti modell tök egyszerű.. ötlet..mitől gurul..mennyi pénz kell hozzá.. mennyi pénzt hozhat..

nem kell agyon számolni sem.. mennyi befektetett tőke.. mennyi az állandó költség, hol a fedezeti pontod.. a cég életereje a pénzforgalom, a pénzáramlás..kis haszonnal nagyobb forgalom.. vagy kisebb forgalom nagyobb haszon.. egy eladás sem lehet nullánál kisebb eladás.(négy alapműveletes kínai kalkulátorral milliárdos üzleteket lehet összerakni)

A költségeket pontosan kell számolni..nem az ááá az belefér módon.. a közvetett és közvetlen költségeket hajszálpontosan összeírni..kidolgozni...hiszen ez az alapja az árképzésednek..

Ha van egy költségvetésed az induláshoz..plusz 6havi állandó költség a működéshez.. akkor már érdemes belevágni sztem.. és legyen ennyi a kockázatod.. ha nem gurul..és nem tudod megjavítani akkor dobd el.

Vállalkozás arról szól elvállalsz valamit amit 60-70%ban tudod meg tudod csinálni, a többihez felnősz, érzed legbelül összehozod. Legközelebb az ugyanilyen téma már imétlés lesz, rutinfeladat.

Első 1-2 év a kritikus..utána az 5-7.év.. ott már azt is el kell dönteni..rugalmas cég maradsz.. vagy vállalatot csinálsz.. a szokásos piramisos hatáskör leosztással..
Szerintem egy céget kb 300-400 milliós forgalomig érdemes összerakni, eddig a méretig működik a rugalmasság a lapos cégstruktúra. Ezt követően egyik ágat új cégbe tenni.

Amit lehet azt szervezd ki, ne a cégnél legyen pl könyvelési osztály, vagy személyzeti. Ott vannak a könyvelő és fejvadász cégek.

Ha nagyobb téma van bízd alvállalkozókra, de úgy, hogy ne tudják összerakni a képet.

alkalmazottak:

egy alkalmazott nem játék, felelősséggel tartozol érte, ha nem ezt érzed te sem várhatod el tőle. Jó alkalmazottat meg kell fizetni és az kell tudja miért dolgozik. Az alkotási vágyát is erősíteni kell, hallgasd meg az ötleteiket.

az alkalmazott az kölcsönadja a tudását munkaerejét..és ennyi..4kor kiesik a cerka a kezéből..ha kapnak jobb ajánlatot elmennek mint a szél...a 8 órából igyexik 4-6ot dolgozni.. ahogy kilép tőled nem foglalkozik a cég dolgaival..de ez a normális.

csinálsz tervet..felosztod.."delegálod a feladatokat" és ellenőrzöl..ők a fogaskerék..ha mindenki elvégzi a saját részét akkor elkészült a terved..ha jó volt..te kockáztatsz..te fektetsz be.. a haszon a tiéd.. ebből osztasz vissza..

Egy szinttel feljebbi alkalmazott aki lojális rábizhatsz komlexebb feladatokat.. munkacsoportokat alakithatsz belőlük.. ők kb dupla pénz..előfordulhat belelát dolgokba elviszi az ügyfeleket saját vállalkozást alakit.. akkor tudod kötni ha belemész a privát életébe..segitesz a privát problémáiban haveri viszony alakul..de haverkodás nélkül...itt praktikusan magasabb alapbér..és egyéb motivációs eszközök kellenek..jutalék vagy prémium.

Annyit kell elvárni az alkalmazottaktól amire képesek + 20% ez a fejlődés lehetősége..és kimozditás a napi rutinból..de ha stresszel válaszol..akkor jobb ha visszaveszel az elvárásból..

Van kollégám aki halál lassú..de napi 10órában nyom egy folyamatos szintet..stabil személyiség..

Nekem az jött be..kiadom a heti feladatokat.. határidőkkel.. néha belekérdezek.. és bármikor hivhatnak.. elvárom egy lépést előre gondolkodjanak.. egymás mellé rendelt hatáskörök..mindenki ellenőrzi a közös pontokon a másik munkáját.. és a teljes folyamatot..ha hibát lát közvetlenül a kollégának szól..mindenki úgy dolgozik és akkor ahogy akar.. plusz még a beeső sürgős dolgokat is megkapják..

A másik amikor munkacsoportok vannak..kijelölöm a vezetőt..aki arra a munkára a legalkalmasabb... de a csapatot úgy szervezem kiosztom a munkákat..de tőlem megváltoztathatják.. párhuzamos hatáskörök..de a vezető dönt ha nézeteltérés van.vagy én.

Nekem az jön be vegyesen dolgoznak az alkalmazottak.. a saját emberek és a külső vállalkozók.

Ha komolyan veszed alkalmzottat..akkor látod benne az embert....ha elvársz lojalitást akkor komolyan kell venni az alkalmazottat..nem játékszer..életekkel játszol..felelősséggel tartozol mert megszeliditetted..

Azt gondolom ennél többet csak nagyon megfizetett vagy résztulajdonosoktól várhatsz.

generáció váltás ez esetben nem volt sikeres

#842922 Ibiza Előzmény: #817111

a legtöbb vállalkozásnál nincs kitalálva az öröklés. A legtöbbször vagy nem akarják vagy nem tudják tovább vinni az üzletet az örökösök. Ma már nálunk is vannak a bizalmi alapok (trust) akik kezelik a vagyonelemeket az örökösök csak azt a részesedést kapják jövedelemként amit az örökhagyó meghatároz. vagyonelemet nem tudnak kivenni eladni.

volt 1-2 ügyletem a Klapkánál, nem volt szimpi a pali, az üzletvezetőn keresztül beszélgettünk.. :)

GYÖNGY biznisz

#794924 Ricsi Előzmény: #794918

Láttam, javasoltam is valakinek, de nem érdekli az asszonyt, neki meg profi gépe van

GYÖNGY biznisz

#794918 KawaBazsy Előzmény: #794906

Na jó, de nekem az autó-motor hobby is, úgyhogy akármi azért nem jó. :-) A VFR-ben sok kilométer volt, meg kopottka is, ott azt élveztem, h egyáltalán nem kell félteni. A Triumph kevés kilométeres, karcmentes motor, ezt meg sokszor csak kitolom-nézegetem-visszatolom. :-)

Az gyorsan avuló elektronikai cikkeknél meg úgy "spórolok", h a márkás felső-középkategóriát veszem meg, s ezek általában sokáig jók. A fényképezőm pl kitárgyaltam Csuszával a kütyük topikban, 10 évig használtam.