Regisztráció Elfelejtett jelszó

Auto-motor technika

ön(meg)vezetés

#782016 TrendMan Előzmény: #782012

Hát, még ha a család egyes tagjai között szükséges választani, hogy kit védjen az automata egy kritikus helyzetben?

Meg lesz mondva, hogy a gyerekeket védeni a hátsó ülésen először, aztán az asszonyt a mitfahrersitz-en és végül a családfő kevésbé fontos, majd kötünk rá magasabb életbiztosítást?!

Jönnek azok a krimik, ahol valaki sutyiba átprogramozza az autómatát és mégis a gonosz anyós nyiffan ki legelőször, pedig azt hitte őt védik legjobban? :-)

önvezetés

#782012 matgab Előzmény: #782001

elméletileg az lenne a helyes út amit te mondasz. Csak az nem vészhelyzet. Azt a program legfeljebb nem ismeri fel, hogy mi a szitu, ezért leáll és átadja neked a lehetőséget, hogy átvezesd az ismeretlen akadályon.

Viszont a vészhelyzettel az a probléma, hogy a számítógép sem tudja megoldani és választani kell, hogy mondjuk letérsz az útról, frontálisan csapódsz neki a szembejövő autónak, vagy a túloldalon lévő sziklafalnak vezeted az autót. Szerintem. Vagy pont a cikkben említett helyzet van, hogy választanod kell, hogy az eléd lelépett élőlényt ütöd el vagy félrerántod a kormányt és a szembejövő tárgynak (fal autó) szaladsz neki, vagy a járdán lévő élőlényt ütöd el. Nehéz kérdés, de nem ugyanaz rá a válasz, ha egy gyerek lép le eléd az utcára és egy macska van a járdán, vagy fordítva.


önvezetés

#782005 TrendMan Előzmény: #782001

De ahogy hallom, jelenleg mégis igy működik. Matgab szerintem jól látja a dolgot. A megoldás talán az lehet, ha már csak ilyen autók közlekednek az utakon, akkor egy integrált számítógépes rendszerben a robotok levédekezik egymást.

Viszont én nem szeretnék ilyen rendszerben közlekedni, akkor inkább metróra szállok.

Ez a sztori se semmi:

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016/10/14/hasz...

önvezetés

#782001 Láma Előzmény: #781133

Szerintem rosszul közelíted a kérdést. Bár én se tudok róla semmi konkrétat, elképzelni sem tudom, hogy vészhelyzet esetén adja vissza az irányítást, amikor tizedmásodpercek is fontosak. A vészhelyzetek vezetéstechnikai rutint igénylő részét szerintem már most jobban megoldja, mint a vezetők 90%-a. Az nem járható út, hogy vészhelyzet esetén sípol egyet és kiírja, hogy átadom, vedd át. Akkor te leteszed a kávédat, szivarodat, összahajtogatod a népszabit és megfogod a kormányt.
Problémáról van szó, amit nem tud megoldani. Pl állatok mászkálnak az úton. Vagy le van zárva az út, vagy elterelés van. Vagy ember irányítja a forgalmat. Felborította az üres kukát a szél. Ilyesmi.
Ilyenkor megáll és szól, hogy vedd át.
A teljesen automatizált változatnál erre is lesz program. Pl keres kerülőutat, megkerül egy háztömböt, vagy akár tolat 10 km-t ha szükséges.

önvezetés

#781133 matgab Előzmény: #780998

http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/te_kit_...

Szerintem ez teljesen értelmetlen :

"A következő szinten található a magasan automatizált rendszer, amelynek alkalmazásával a sofőrnek már nem kell a vezetésre koncentrálnia és fognia a kormányt. Ez a rendszer már átveszi az irányítást a jármű felett, igaz, probléma esetén visszaadja az irányítást a sofőrnek."

Két dolog miatt:

1) Ha az ember nem figyel a vezetésre, mert már több napja/hónapja nem kellett beavatkoznia és már mondjuk most is 2 órája vezet és kialakul egy veszélyhelyzet, akkor esélytelen, hogy az ember hirtelen át tudja venni az irányítást, hacsak nem figyelte kereste a potenciális veszélyhelyzeteket és nem ismerte fel azt korábban, mint a gép. De ha órákon keresztül nem kell figyelni, akkor miért figyelne az ember? Illetve ha meg kell figyelni, akkor már tök mindegy, hogy én vezetek, vagy a gép, nem?

2) ez a technológia a mostani átmeneti állapotban működhet, amikor az emberek lábában több tíz/százezer km rutinja van. De képzeljük el azt az új sofőr generációt, akik már ilyen technológián tanultak meg vezetni. Gyakorlatilag pont akkor adja át a gép a teljesen rutintalan sofőr kezébe az irányítást, amikor a legnagyobb rutinra/tudásra gyors döntési helyzetre van szükség a baleset elkerüléséhez, minimalizálására. Egy rutintalan autóvezető nagy valószínűséggel nagyobb kárt okoz közbeavatkozásával, mint ha a gép irányítaná továbbra is az autót...

Ufo Civic type R -ek is …

#779781 Ddavid Előzmény: #779731

Ufo Civic type R -ek is 3,2 nel kezdodnek a 10-11 eves gepek meg 1,5 felett. Jo aruk van ha megnezunk egy egane Rst pl

accordom már nem lesz va…

#779731 Sumér harcos Előzmény: #779104

accordom már nem lesz valszeg.

tényleg drágák.

ráadásul dieselben mondjuk pl.egy 2004esért is vagyont kérnek,ami 500ezerről van 160ezerre tekerve.

Szerintem is tul van ara…

#779106 Ddavid

Szerintem is tul van arazva es az Accordok is eleg durvak. :/

Igen. Meg ugye kultautó …

#779104 KawaBazsy Előzmény: #779100

Igen. Meg ugye kultautó is vmilyen szinten.

Én inkább azon lepődöm meg, h egy normál állapotú, 12-13 éves Accordért simán megadnak 2M-t is az emberek, a szakfórumán is állandó a keresés. Sztem ennyit azért nem ér, túl van árazva.

Tegnap egy 1.6 VVTi Civi…

#779100 Ddavid

Tegnap egy 1.6 VVTi Civic szepen otthagyott. Kiporgette a srac rendesen es ez megerositett, hogy kell Nekem 1 Honda(Fn2 Civic Type R).


Egyebkent meglepoen jol tarjak az arukat altalanossagban ennyire jok lennenek?

le a kalappal a rendőr előtt

#778965 Koffein

nekem nem lett volna ennyi türelmem a faszságaihoz :)