http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/te_kit_...
Szerintem ez teljesen értelmetlen :
"A következő szinten található a magasan automatizált rendszer, amelynek alkalmazásával a sofőrnek már nem kell a vezetésre koncentrálnia és fognia a kormányt. Ez a rendszer már átveszi az irányítást a jármű felett, igaz, probléma esetén visszaadja az irányítást a sofőrnek."
Két dolog miatt:
1) Ha az ember nem figyel a vezetésre, mert már több napja/hónapja nem kellett beavatkoznia és már mondjuk most is 2 órája vezet és kialakul egy veszélyhelyzet, akkor esélytelen, hogy az ember hirtelen át tudja venni az irányítást, hacsak nem figyelte kereste a potenciális veszélyhelyzeteket és nem ismerte fel azt korábban, mint a gép. De ha órákon keresztül nem kell figyelni, akkor miért figyelne az ember? Illetve ha meg kell figyelni, akkor már tök mindegy, hogy én vezetek, vagy a gép, nem?
2) ez a technológia a mostani átmeneti állapotban működhet, amikor az emberek lábában több tíz/százezer km rutinja van. De képzeljük el azt az új sofőr generációt, akik már ilyen technológián tanultak meg vezetni. Gyakorlatilag pont akkor adja át a gép a teljesen rutintalan sofőr kezébe az irányítást, amikor a legnagyobb rutinra/tudásra gyors döntési helyzetre van szükség a baleset elkerüléséhez, minimalizálására. Egy rutintalan autóvezető nagy valószínűséggel nagyobb kárt okoz közbeavatkozásával, mint ha a gép irányítaná továbbra is az autót...