Szerintem is.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/zsiday-ket-even-...
de aztán fogalmazgat kissé minden irányba...
nem biztos ,de lehet,de valószinű,de biztos ugyan kicsi az esélye.
kb.
mint vmelyik nagy internet tőzsdegurut kérdeznénk pl.esik vagy emelkedik 3honap mulva az otp,árfolyam hol lesz?
csak akkor csak igy csak ugy,de valószinű...
ugy szeretem a nagy josokat,főleg tőzsdén.
"Amennyiben a populista-migránsellenes-fragmentáltabb EU-t akaró blokk a vártnál jobban előretör, akkor csökken a veszélye a pénzmegvonásnak, "
Amennyiben ezek az erők jutnának hatalomra, azzal maga az EU és vele a Magyarország számára az Eu-s pénzt adó közös kassza léte kerülne veszélybe.Úgyhogy, paradox módon,hosszútávon Magyarország ezen az ágon is szívni fog.
http://www.zsiday.hu/blog/p%C3%A9nz-besz%C3%A9l
"A Sargentini-jelentés lényege Magyarország számára nem a 7-es cikkely szerinti eljárás elindítása hanem a pénzcsapok potenciális elzárása. A 7-es cikkelyhez kapcsolódó eljárás valószínűleg egyébként is olyan lesz, mint a Brexit-tárgyalások, ember nincs aki követni tudná, évekig húzódik, és ki tudja mi a vége. Ugyanakkor a szavazással az európai országok nagy része kifejezte (és ezért teljesen lényegtelen hogy most akkor valójában megvolt-e a kétharmad), hogy a jelenlegi formájában nem kívánja tovább támogatni a magyar kormányt, a jelenlegi magyar rendszert. Mivel pedig egyelőre Európából ide áramlik a pénz, és nem fordítva, ez kardinális jelentőségű. Teljesen mindegy, hogy maga a pontos eljárás hogyan zajlik, a lényeg az, hogy egyre kevésbé van ínyükre, hogy adófizetői pénzeket ide öntsenek. Elég erős konszenzus alakult ki abban, hogy ami itt van, az nem tetszik nekik, és ebből logikusan következik, hogy ennek a rendszernek a fenntartására/erősítésére további pénzeket nem nagyon szeretnének adni.
Ennek első jele már látszik is, méghozzá hónapok óta, az EU nem küldi a várt/ígért pénzt, helyette a kormány finanszírozza elő az összegeket, és ez már félelmetes nagyságrendűvé kezd válni. És úgy tűnik, hogy a pénz továbbra sem fog jönni:
https://www.portfolio.hu/unios-forrasok/gazdasagfe...
Már ez is éppen eléggé kellemetlen (bár még menedzselhető), de az igazi kérdés az lesz, hogy a következő ciklus pénzeiből mennyit lesznek hajlandóak nekünk adni (és mikor, milyen feltételekhez kötve!). Sokan azt gondolják, hogy az EU-s pénzek csak direkt módon, a beruházások oldaláról hatnak a magyar GDP-re, de szerintem nem. A bejövő deviza tette lehetővé a devizahitelesek adósságának forintra váltását, a magyar államadósság devizaarányának folyamatos csökkentését; a végső soron jelentős mértékben a lakossághoz kerülő pénzek a vagyonhatáson keresztül megemelték a fogyasztást, a megtakarítások ugyanebből eredő emelkedése lehetővé tette az államadósság hazai finanszírozásának növekedését, ami levitte az állampapírhozamokat, ami csökkentette a költségvetési deficitet a csökkenő kamatkiadásokon keresztül, és még számos hasonló hatás van. Az EU-pénz nem egydimenzionálisan hat, és bár a kormányzat szereti elbagatellizálni jelentőségét, valószínűleg ez a pénz volt a gazdaság legfőbb hajtómotorja az elmúlt években. Amennyiben leállításra kerülnek, akkor a várható magyar makrogazdasági pályát teljesen újra kell rajzolni.
Ebből a szempontból persze igaza van Orbán Viktornak, a jövő évi EP választások fontosak. Amennyiben a populista-migránsellenes-fragmentáltabb EU-t akaró blokk a vártnál jobban előretör, akkor csökken a veszélye a pénzmegvonásnak, azonban amennyiben az erősebb Európát akarók győznek, akkor annak súlyos gazdasági következményei lehetnek Magyarország számára.
A szavazás azt alapvetően megmutatta, hogy az a gazdasági aranykor, a hét bő esztendő (amelynek eljöveteléről 2013-ban írtam: http://www.zsiday.hu/blog/j%C3%B6n-h%C3%A9t-b%C5%9... ) a végéhez közeledik. A feltétel nélküli pénzosztás már csak azért sem folytatódhat, mert a régiónk rohamosan zárkózik fel Európához, miközben a mediterrán periféria lecsúszóban van, őket is kellene támogatni, mi pedig már kevésbé szorulunk rá. Magyarország a jövőben tehát mindenképp sokkal kevesebb EU-s pénzre számíthat, hogy pontosan mennyire, az a fentiek alapján nyilvánvalóan erősen függ az európai politikai helyzettől, de úgy tűnik a pénzcsapok záródnak. A magyar növekedést egy ideig még fenntartja a lakossági fogyasztás, illetve a bérnövekedés kiváltotta "kényszerű" vállalati beruházások momentuma, tehát 2019 még rendben lévőnek tűnik, de azon túl a kilátások már egyre kevésbé egyértelműek. Úgy tűnik a lejtő, amin eddig lefelé gurultunk, kezd a végéhez közeledni..."
Évek óta figyelem Törökország gazdasági ámokfutását, és látom, ahogy egyre jobban haladnak a totális összeomlás felé - olyan klasszikus hibákat csinálnak, amelyekről már 100 éve kiderült hogy mihez vezetnek. Az elmúlt 2-3 évben egyértelművé vált számomra, hogy a valóságtól elrugaszkodó, azt nem értő, mindenkiben ellenséget kereső gazdaságpolitika valószínűleg nagyon komoly problémákat fog okozni, erről legutóbb 2017 elején írtam:
http://www.zsiday.hu/blog/l%C3%ADra-nem-rubel
(bár elismerem, hogy sokkal tovább húzzák mint gondoltam)
Nem mennék ismét bele a részletekbe, de ami egészen elképesztő a török történetben az az, hogy azt hiszik a döntéshozók, hogy szembe tudnak menni a gazdasági törvényszerűségekkel, illetve azt is elhiszik teljes paranoiájukban, hogy mindenki összeesküdött ellenük, és hogy rajtuk kívül mindenki szembejön az autópályán, csak ők tudják a helyes irányt. Az ilyen gondolkodású rendszerekbe kódolva van a gazdasági összeomlás, mivel a kis hibákat, amelyeket korábban még könnyen ki lehetett volna javítani, addig hagyják nőni, amíg már nincs ellenszere, avagy olyan fájdalmassá válik, hogy bevetése teljes népszerűségvesztéshez vezetne. Már évekkel ezelőtt le kellett volna állítani a dollárban történő eladósodást, meg kellett volna emelni a kamatokat, le kellett volna fékezni a túlhevülő gazdaságot, kiegyensúlyozni a folyó fizetési mérleget. Igen, ez lassulással, sőt valószínűleg recesszióval is járt volna, de ha ezt megteszik 2014-15-16-ban, amikor a nemzetközi környezet támogató volt, akkor abból azért hamarosan talpra lehetett volna állni.
Ja, persze nem tették mindezeket meg, mert akkor elveszett volna Erdogan népszerűsége. Helyette felrúgták a sokéves kurd békefolyamatot, beavatkoztak Szíriában - klasszikus recept a népszerűségnövelésre a hazafias háború. Ugyanezt csinálták az oroszok is, amikor pár éve összeomlott az olajár: Ukrajna, Krím, Szíria, Putyin kitünteti az orosz hősöket, Putyin tankot vezet, stb. De volt egy hatalmas különbség: mindeközben az oroszok egy olyan ortodox kiigazítást rittyentettek, hogy az IMF Bokros-csomaggal díszített csillagkeresztjét is megkaphatták volna. A törökök azonban nem ezt tették, hanem a növekvő inflációért és gyengülő líráért mindenki mást okolnak: a spekulánsokat, a gülenistákat, a belső ellenzéket, az újságírókat, stb. Persze ha megteszik az elkerülhetetlen kiigazítást, akkor valószínűleg nem kapja meg a királyi koronát Erdogan. Valamit valamiért. Cserébe most majd kétszer-háromszor akkora fájdalmat fog elszenvedni Törökország, de ez mikor érdekelte a szultánt?
Törökország pokoljárása nagy részben elkerülhető lett volna, azonban minél tovább húzzák, annál jobban fog fájni. És már nagyon régóta húzzák. Nagyon sok lehetőség nincs: vagy az egekbe emelik a kamatszintet, és stabilizálják a lírát,vagy nyomják tovább a "gonosz kamatlobbinak nem engedünk" szöveget, hagyják rohadni a lírát, de akkor meg a dollárhiteleket felvett ipar fog tönkremenni, ami szintén recesszióhoz vezet. Vagy ha nagyon drasztikusak, akkor befagyasztják a líra átválthatóságát, elkobozzák a lakossági devizabetéteket, vagy egyéb finomságok, de ez sem a fellendülés irányába fog hatni.
Mi ebből a tanulság?
1. Az alapvető gazdasági tényekkel nem érdemes szembemenni - bár gyakran sokkal tovább lehetséges, mint gondolnánk
2. Ha valaki nem ért egyet veled, attól még egyrészt lehet igaza, másrészt ha nincs is, akkor sem feltétlenül az ellenséged
3. Az egyensúlytalanságokat lehetőleg még akkor kell eltüntetni, amikor kevésbé fájnak
Ez megszívlelendő minden gazdaságpolitika döntéshozónak Pekingtől Budapestig.
Én pl. Magyarországra gondolva egészen biztosan nem erőltetném a szuperalacsony kamatokat egy túlhevült gazdaságban, és nem engedélyezném a devizahiteleket az ingatlanspekulánsoknak/fejlesztőknek - de attól még hogy ebben nem értek egyet az MNB-vel, nem vagyok az ország ellensége, és azt is tudom, hogy simán lehet, hogy tévedek ezek kapcsán. Bárcsak a világ gazdaságpolitikusai is abból indulnának minden döntésük előtt ki, hogy könnyen lehet, hogy tévednek. Mert utólag amúgy is sokszor kiderül, hogy pont ez történt...
****
A Rákosi korszak retorikája, egy kis középkorral felütve:
https://www.portfolio.hu/gazdasag/megszolalt-erdog...
"Erdogan a líra zuhanásáról: Allah velünk van..."
"...mindenkit arra kért, váltsa át aranyban, euróban és dollárban tartott megtakarításait lírára. Ez lenne a "legjobb válasz a nyugatnak". Hangsúlyozta, hogy határozottan fel fognak lépni a külföldi támadás ellen..."
– Kínai tőzsde kétéves minimumon:
– A BUX index 4 nagy komponense közül kettő egyértelmű hosszútávú eső trendben (Mtelekom, Richter), kettő gyanúsan tapad az éves mélyponthoz (OTP, MOL)
– Eurostoxx 50 (európai tőzsdeindex), ott van ahol 3 éve, és az elmúlt egy évben legnagyobb jóindulattal is csak oldalazik, de inkább gyanús, hogy új eső szakasz indult:
– Feltörekvő országokba fektető legnagyobb ETF (EEM) árfolyamalakulása, közel egyéves mélyponton:
Habár az USA még jól tartja magát, de úgy tűnik, hogy a pénzbőség (kvantitatív enyhítés+nullkamatok) kora végetért, és ez súlyosan érinthet több gazdaságot is. A globális lassulás/ több országban recesszió esélye egyre nagyobb. Habár az egyensúlytalanságok jóval kisebbnek tűnnek, mint 2007-ben, de mivel évek óta nem volt komoly recesszió, ezért nem lenne meglepő, ha eljönne. A piacok mindenesetre azt üzenik, hogy baj van. Ilyenkor mindig segít, ha belegondolunk, hogy mit mondana ebben a helyzetben Gandalf?
http://www.zsiday.hu/node/1148
Azt mondja Merkel, hogy kezelniük kell Németország egyik legnagyobb problémáját, mégpedig azt, hogy iszonyatosan drágulnak a lakások:
https://www.portfolio.hu/gazdasag/lakas/merkel-nag...
És ez nem csak német probléma, hanem lassan az összes fejlett országban olyan drágává válnak (főleg a fővárosok és legnagyobb városok) lakásai, hogy az a társadalom szétszakadásával fenyeget. A legtöbb fiatalnak esélye sincs lakáshoz jutni, és erről jelentős részben a jegybankok tehetnek.
A jegybankok ugyanis ha élénkíteni akarják a gazdaságot, akkor leviszik a kamatot, amitől csökken a lakossági megtakarítási hajlandóság, többet költenek az emberek, a cégek pedig többet ruháznak be, mert egyre több olyan projekt lesz amit már az alacsony hitelkamat mellett érdemes megcsinálni. Azonban az elmúlt években kiderült, hogy ez az összefüggés egy bizonyos kamatszint alatt nem működik. A 2008-9-es válságban soha nem látott alacsony szintre vitték le a kamatokat (plusz irgalmatlan pénznyomtatást kezdtek). Ahogy közeledünk a nulla kamatszinthez, a kamatcsökkentéseknek egyre több káros hatása van: egyrészt a nyugdíj felé tartók elkezdenek aggódni, hogy nem lesz elég a nyugdíjuk, mert a pénzük nem kamatozik, tehát egy idő után a kamatcsökkenés nem hogy növelné, hanem megemeli a megtakarítási hajlandóságukat, ami kevesebb fogyasztáshoz vezet; másrészt pedig a kevésbé kockázatos befektetések felől mindenkit a kockázatosak felé hajszol, hogy valami apró hozam kicsiholásának legalább a reménye meglegyen, és a megtakarítók megvesznek minden(hülyesége)t, a részvényektől kezdve a bitcoinon át a műtárgyakon keresztül a lakásokig. A jegybankok tehát eszközárbuborékokat keltenek, és ezek közül az ingatlanárak emelkedése az, ami a legkárosabb.
A jegybankok így a gazdaság feltámasztására tett nagy igyekezetükben nem csak tőkepiaci buborékot fújtak, aminek a leeresztése akár recesszióba is tolhatja a gazdaságot, hanem politikájukkal olyan káros társadalmi hatásokat keltenek, amely komoly társadalmi elégedetlenséget szít (joggal), és a szélsőséges politikai mozgalmakat erősíti (mint minden társadalmi-gazdasági feszültség).
A nagy jegybankok kamatpolitikája borzasztóan káros és kontraproduktív. Valószínűleg egy bizonyos szint, kb. 1-2% alá nem lenne szabad levinni a kamatokat. Amíg ezt nem értik meg a jegybankok vezetői, addig egyrészt felerősítik a ciklikus kilengéseket az eszközárbuborékokon keresztül, másrészt szétzilálják a társadalmat a vagyoni egyenlőtlenségek generálásával, és a lakáshoz jutás ellehetetlenítésével.
Zárójelben megjegyezném, hogy a kis jegybankoknak, mint pl. a magyar, nincs sok autonómiája ebben a kérdésben: a nagyok politikájához kell valamilyen módon igazodnia. A magyar monetáris rendszer egyébként is megváltozott: a 2000-es években a sok devizahitel miatt a forint stabilan tartása volt a kulcsfontosságú, ezért minden feszültség a kamatokon vezetődött le: ha jó volt a hangulat lehetett kamatot csökkenteni, ha rossz, az egekbe kellett emelni. Az új monetáris rendszer lényege ezzel ellenkezően a kamatszint alacsonyan tartása, ugyanis mind az államadósság, mind a lakossági/vállalati adósság egyre nagyobb része effektíve a rövid kamathoz kötött, s ennek gyors és nagyarányú megemelkedése súlyos gazdasági problémákat okozhat. Mivel a kamatszint kvázi rögzített (értve ezalatt, hogy a lehetőségekhez képest a legalacsonyabban kell tartani), ezért minden feszültség a forinton vezetődik le: ha emelkedik a globális kamatszint akkor a forint sokat gyengülhet, ha csökken, akkor erősödhet. Ez persze logikusan következik a lehetetlen szentháromságból:
( https://www.economist.com/the-economist-explains/2...
https://en.wikipedia.org/wiki/Impossible_trinity
A gazdaságpolitika a tőkemozgás szabadsága, a devizaárfolyam és a kamatszint közül kettőt határozhat meg, a harmadik a másik kettő függvénye. Mivel nálunk a tőkemozgás szabad, és a kamatokat szeretnénk láthatóan minél tovább minél alacsonyabban rögzíteni, így a devizaárfolyam kell, hogy viselje a csapásokat... )
A következő válság forrása a túl sokáig túl laza monetáris politika lehet - írja blogján Zsiday Viktor elemző. A pénznyomtatás és a negatív reálkamatok miatt egyszerre több eszközosztályban is buborékgyanús a helyzet. A buborékok leeresztése pedig már idén a második félévben, de 2019-ben egyre valószínűbb, hogy visszahat negatívan a reálgazdaságra.
A privát mentö betegszállítást végez, nem akut ellátást
A privát kórház még mindig semmilyen emeltszintü ellátást nem végez
ez még mindig a magánellátás hotelszolgáltatás része
Az epekövedet szépen diagnosztizálják és megmütik, de az nem nyugdíjas betegség és ritkán is halsz bele
Már ha te egyböl a Rose-ba mész a hasfájással, mert amúgy megint az államit járod végig (háziorvos, sbo, stb) , csak valahol leválsz a rose felé...
Miben hal meg a nyugdíjas?
- Szívbetegség (kardiológia)
-Daganatos betegség (onkológia)
-Agyi érbetegség (idegsebészet)
-Fentiek utáni szövödmény (pl tüdögyulladás) amit mondjuk az intenzív osztály gyógyít meg
Ebböl az elsö kivételével nincs a Rose -ban semmi, az elsöböl meg a szürés és megelözés jön szóba, mert amúgy mi történik, ha valami szívbajod van?
Hívod a mentöt (vagy háziorvosnál, alapellátásban vagy). Nekik tudnia kell téged elsö ellátásban részesítenie, hogy életben juss el a diagnosztikához.
Amennyiben egyértelmü a diagnózis, akkor van 90 perc, amíg szívkatéterezés ideálisan szóba jön. A mentönek el kell érnie hozzád, ellátni, életben tartani, diagnosztizálni, és usgyi a legközelebbi katéteres laborba. Aki már vár téged. Mert számítanak a percek.
Ilyesmit nem képes egyetlen magánkórház biztosítani.
És akkor ez most csak az az eset volt, ahol egyáltalán szóba jöhet ez a magánkórház.
A szívbetegségnél is, agyi érbetegségnél is, fontos az idö, 60 vagy 90 percek alatt megfelelö ellátáshoz kell jutni.
Ehhez lefedettség és rendszer kell. Mind alapellátást, mind sürgösségi ellátást, mind emelt szintü ellátást tekintve.
Bizonyos dolgokat ki tud váltani magánegészségügy, de számtalan eleme van a láncnak, amit nem.
Ha úgy kényszerítjük ki a magánegészségügyet, hogy lerohasztjuk az alapellátást és minden egyéb ellátást, az ellen a magánegészségügy is csak korlátozottan fog védeni. Mert függ tölük.
Ahol nem függ tölük, azt csinálja is bátran, csak az nem is számít, kis jelentöségü a kép egészét tekintve.
Amúgy épüljön ki a magánegészségügy, rendben, de az minimum 10-20 év (szerintem több)
Ha a rehabilitációt ki lehetne szervezni, a nem sürgös ellátásokat, az már nagy dolog volna. Annak, aki ki tudja fizetni. Ami nagyon kis kör, és ez a legnagyobb gátja az egésznek, mert ma 1 db, azaz 1 kórházat tud, talán, eltartani a piac.
Azért nem csinálják, mert nem térül meg.
Szerintem le vagy maradva rendesen. A mentöt kérhetem, hogy ne államiba vigyen, van akut ellátás is: VIP Ambulance, SOS Hungary csak két példa. Magán kórházra, ami teljes körü ellátást tud nyújtani: http://www.drrose.hu/hu/magankorhaz/szolgaltatasok...
Elvileg itt is van ambuláns mütét is: https://www.robertkorhaz.hu/sebeszet/aneszteziolog...
De legrosszabb esetben átvisznek állami sürgösségiröl, amint szállítható vagyok.
Itt van baleseti sebészet is, de ilyet valóban csak Ausztriában találtam, ami nincs tölem túl messze: https://www.barmherzige-brueder.at/site/eisenstadt...
Nyugdíjas korban egyébként is túl drága még a privát, de te nem is arról beszéltél, hanem egy korunkbeli fórumtársnak mondtad, hogy majd ott fog meghalni...mire mi nyugdíjasok leszünk, nem tudhatod, milyen magán hálózat áll fel, a mostani folyamatok tükrében teljes körü.
A lehetöség azoknak adott, akik havi 30-60 ezret tudnak ilyen ellátásra költeni. Ebböl egész EU-ban van fedezeted. Te választod ki az országot, hol akarsz rák kezelésben részesülni pl.
Magyarországon ambuláns nem igazán érhető el, de krónikus simán.
Igen, valóban a sürgösségi és intenzív az, ami még nem megoldott itthon, és hiába mehetek bármelyik EU-s országba, ha az ember olyan állapotban van és földrazilag túl messze van, akkor cseszhetem. Ezért is azt támogatnám, ha a teljes állami forrásokat erre és a háziorvosi szolgálatra koncentrálnák és minden más magánná válna!
Szerintem pedig lesz nagyon hamar itthon is. Évek óta vártam erre a biztosításra, amit megkötöttem: most már elérhetö, eddig semmi hasonló nem volt. Amíg nem volt rá biztosítás, addig szolgáltatók se tudnak megélni a bizonytalan rendszertelen bevételekböl, abból fejleszteni is nehezebb. És persze senki nem tudott biztosítás nélkül hirtelen elövenni milliókat. Havi 30-60 ezret viszont nagyon sokan ki fognak rá perkálni.
persze, ami nincs azt igénybe veszed ausztriában...
Így megoldható, de ez azért nem sokaknak lehetöség.
OK, a többség mibe hal bele nyugdíjaskorában?
Valamely krónikus betegségének szövödményeibe. Ha akut dolog, akkor mentö visz a területileg illetékes állami kórházba.
Ha nem akut dolog, akkor szóba jöhet bentfekvö krónikus magánellátás, magyarországon ilyen nincs, zéró, nada.
Mindkét esetben államiban kötsz ki.
Külföldön ha elérhetö magyar embernek, mint lehetöség, marha drága lesz. Ha van rá biztosítás, akkor jó, ha nincs, akkor reméljük van böven félretéve.
Pl daganatos betegségekre német laborokban kérek CTC szürést családtagjaimra, drága a dolog, piaci csak, tán 800 euró per fö per vizsgálat, a német biztosítók most gondolkodnak rajta, de magyarországon nemhogy nincsen rá lehetöség, nem is tudják mi az,
de amit gyurcsány idejében még simán megcsináltak pl diagnosztikát, azt megrökönyödve tapasztaltam ismerös esetén, hogy most fel sem merült (holott beutaló esetén állam fizetné), mondtam akkor irány magánba debrecenbe csinálni. Talán 200 ezer ft lett volna. Nincs rá pénz.
-De hát csak az életedröl van szó.-
Akkor is nagyon drága. Meg bízik az orvosban, biztos okkal nem kéri.
Egy évvel késöbb az orvos már indokoltnak látta beutalni rá.
Sok szöge van, miben más a gyurcsány korszak, mint a mai helyzet, meghaladja a kereteket.
Az állami egészségügy már szétesett, föleg a sürgösségi ellátás, az OMSZ és az SBO rendszer, hoztam eleget a témában.
Az intenzívek még müködgetnek, majd az lesz a következö ugrás a statisztikában, mikor úgy igazán döcögni kezdenek azok is.
Ezeket a legnehezebb kiváltani magánellátással, még nyugaton is kevés ország van, ahol sikerül kielégítöen.
De ha már intenzívek: gyurcsány alatt egyiken pl volt 4 tapasztalt orvos meg 1 intercitys. 15 növér mind 20 éves tapasztalattal. 8 aktív ágy. Most az 5 orvosból elment 4, jött 2 gyakornok. A 15 növérböl elment 12, jött 4 frissen végzett és más osztályról áthelyeztek 4-et.
Igaz, csak 6 aktív ágy van már. Akinek kellett volna esetleg a 7.vagy 8. ágy, ö így járt.
Vajon mikor volt jobb?
Az elment 4 orvos mind fideszes volt. Gyurcsány idején... Az 1 amelyik maradt, ö most azt mondja, sokat szidta gyurcsányékat, de akkor legalább volt (rossz) elképzelés. Most semmilyen sincs.
Ennyi konkrétumot a gyurcsány korszakhoz meg a maihoz.
Magyarországon egyelöre helybenjárás van, és a 20 évvel ezelötti vonalat fogja folytatni a fidesz, az egynapos sebészet, elektív sebészet megy magánba.
Alapvetöen hotelszolgáltatás, nem hullik rád a vakolat, kapsz kaját, lesz növér aki ellát. Elvileg sokat az orvosi ellátásban nem különbözik. (gyakorlatban már de, ezek is dobnak nagyot a dolgon az államihoz képest)
De ez alig számít, a lényeges az alapellátás, a sürgösségi ellátás, a krónikus bentfekvö ellátás, a rehabilitáció. Ezek mind esnek szét, és ezeket nem tudja kiváltani magánellátás, föleg ahogy magyarországon halad. Bármi komoly dologgal az állami egészségügyben fogsz kikötni.
Nyugaton vannak teljeskörü, krónikus, intenzíves, sürgösségi, rehabilitációs kört nyújtani képes intézetek. A nyugati felsö tízezernek, vagy drága biztosítással. Magyarországon nincs és nem is lesz, mert nem lesz rá fizetöképes kereslet. Csóró országban ilyen vállalkozás nem lesz képes megtérülni.
A telki is csödbe ment.
véletlenül kitöröltem a kétharmadát, ha valaki lementette, tegye be :)
Lásd kettövel feljebb
Miért vagy biztos benne? Én is csak magán belgyógyászhoz járok. Van magánban minden: mentő, kórház, labor, szakorvosok stb. Ami nincs, arra külföldön vagyok biztosítva. Mindez annyiért, amennyi EHO-t is fizetek, és államiban érte csak a háziorvost veszem igénybe.
Egyáltalán nem kötelezö az állami rendszerben megdögleni.
én a rendszeren belül éltem meg nemcsak magát a Medgyessy-gyurcsány érát, de azt is, hogy az akkor 80%-ban fideszes orvostársadalom véleménye hogyan változott idövel...pl a megyó-gyurcsány korszakról is
Hovatovább azzal is tisztában vagyok, hogy a behülyített nép véleménye hogyan fordult meg teljesen vizitdíjügyben pl
Engem nyilván nem befolyásol az a valóság és tények, amit a szememmel láttam :)
De a demokratikusságban igazad van, ez nem olyan mint Boby szerint a gáz. Nem annyira szelektív.
Ha viktor nem is, de a te szüleid, a feleséged, meg te magad is a magyar egészségügybe fogsz belepusztulni nyomorultul, méltóság nélkül és még akkor is mondhatod nyugodtan, hogy neked (nektek) volt igazad, vigasztalódj ezzel majd
Belgyógyászati elfekvöt hamarabb fogsz te még látni, mint migránspoklot.
hát ha az ottani gázár szabályozással és felhasználással kapcsolatban leírnám a véleményemet, akkor a mai magyar demokratikus jogrendszer szabályai alapján büntethető lennék, tehát nem írom le...
"mert a véleményszabadság csak addig tart amíg a mi véleményünket harsogod- liberálisok" jeligére.