Regisztráció Elfelejtett jelszó

Auto-motor technika

Re: nincs cím

#743262 Kissherceg Előzmény: #743247

Az Európai Unióban gyártott összesen 3,6 millió autó 21 százaléka a közép-kelet-európai régióban gördült le a futószalagról 2014-ben - írta az MTI-nek megküldött elemzésében a Coface hitelbiztosító.

A közép-kelet-európai országokban összesen 33 autógyár működik, és a régióban 2013-ban több mint 850 ezren dolgoztak az autóiparban.

A Coface elemzése szerint a térségben elsősorban Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Szlovéniában és Romániában jelentős az autógyártás mértéke. "A Skoda és a Dacia két olyan rendkívül erős helyi márka a régióban, amely a külföldi tőkebefektetések magas szintjének köszönhetően versenyben maradt a globális piacon" - írta a Coface.

A szektor több országban az egész nemzetgazdaság szempontjából meghatározó. Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában a teljes ipari termelés 10 százalékát teszi ki a járműgyártás. Szlovákiában a teljes export 25 százalékára rúg a járműipari kivitel.

A közép-kelet-európai autógyártás ugyanakkor nagymértékben függ a külföldi kereslettől, hiszen a járművek nagy része külföldi piacokra - elsősorban az eurózóna országainak piacaira - készül.

"Jelenleg azt látjuk, hogy az euróövezet kezd magához térni, növekszik a kereslet, így javulnak a kilátások. Bár az orosz kereslet csökkenése negatív hatással van a szektorra, ezt kompenzálja az egyéb exportpiacok növekvő kereslete és a közép-kelet-európai régión belüli eladások"- összegez Gyurácz Németh Iván, az exportkooperáció szakértője.

Közép-Kelet-Európa belső keresletére jó hatással van, hogy a helyi háztartások szerint javultak a kilátások: a munkaerőpiacon kezd javulni a helyzet, nyomott az infláció, az olajárak alacsonyak, és vonzók a kamatszintek. A költésre való nagyobb fokú hajlandóság eredményeként egyre több autót adnak el a régió gazdaságaiban. A vásárlók pedig nemcsak magánszemélyek, hanem azok a vállalkozások is, akik bővíteni szeretnék személyautó- vagy haszongépjármű-flottájukat. A haszongépjárművek iránti megnövekedett keresletnek pozitív üzenete van, főleg a lengyel gyárak számára, mivel a kishaszongépjárművek jelentős része ott készül - mondta a szakértő.

A Coface és az M27 Absolvo tanácsadó cég Exportkooperáció néven futó projektjében magyar kis- és közepes vállalkozásokat (kkv) igyekszik felkészíteni az exporttevékenységre.

Re: nincs cím

#742288 Kissherceg Előzmény: #742269

ismerem az elmúlt 10 év összes dci-t, még a legújabbat is. Haverom mindig azt kér cégesnek és mindet vezettem már :)

Re: nincs cím

#742271 Sumér harcos Előzmény: #742270

amiket /Toyota,Honda/ 700.000km-en keresztül használtam megközelitőleg 12éven keresztül.

a többi márka rakás semmi:)

Re: nincs cím

#742269 Sumér harcos Előzmény: #742148

ezt cáfolom.

nekem van egy,bármikor kiugrom vele bárhonnan,ahogy nyomom neki,200nm/ 2000fordulat,kb. nemtom pontosan.

megy,csak a közhiedelem és a sok kintről hozott 30ezer km/ szervizciklus szerint szervizelt xar-befeküdt motor szerint,egy rakás xar.

a 106 lovasok általában széthullanak,pont.

a 86 lovasok 2006-tól,facelift és a 100lovasok 2004től nem.pont.

én ilyeneket használtam 250.000km-en keresztül,semmi bajuk nem volt,csak a kötelező.

Re: nincs cím

#742156 KawaBazsy Előzmény: #742140

Igen, az előző Mazda 6-ban még a szar, Mondeo motor volt. Az újé viszont sját, Skyactiv technológia.

Miért nem tudsz? Se gyerek, se hajtós munkahely, semmi dolgod. :-)