Regisztráció Elfelejtett jelszó

Budapest

Re: nincs cím

#658054 Előzmény: #657998

Na mi van kis nyikhaj anarchistám, látom nagyon kiakasztottalak azzal, hogy öntudatos elvtárs létedre, aki nem vegyül a plebsszel azt javasoltam, hogy szállj fel arra a k*va BKV-ra, ha csak pár megállóra akarsz eljutni és ne akarj önzőzni egy kerékpárral: Épeszű autosnak ugyanis eszébe sem jutna azokon az útvonalakon autoval elindulni, amiket a kerékpáros hiányérzeted feldobott.

Namármost, csak a mihez tartás végett ugyanis, ha nem biztonságos a közlekedés, vagy nem lehet parkolni, akkor arra a célra ott a BKK. Tessék szépen azzal közlekedni. Node persze, ez számodra elfogadhatatlan, hogy mocskos budapesti büdös magyarok között kelljen utaznod, neked és az elvtársaidnak jár az, hogy a kőrúti idióta kombájnjaitok mögé amit lieblingdemszky sózott rá a városra még kerékpárút is legyen, mert anélkül nem tudtok INDIVIDUALISTA módon közelekedni!

Na menjél te el a jó büdös francba, hogy az autosoktól elvárod, hogy azért BKK-zzanak, hogy közben neked kerékpárút épüljön UGYANARRA a szakaszra, hogy neked ne kelljen BKK-zni.

Re: nincs cím

#658029 Zotya32 Előzmény: #658024

én pl megköszön, ha járdán megyek és arrébb áll a gyalogos; eddig sosem volt konfliktusom, sőt ha a bringa úton megy, akkor is inkább én lassítok és megvárom míg félre áll, nem csengetem le, nem anyázok stb... hozzáállás kérdése az egész.

Re: nincs cím

#658024 Ibiza Előzmény: #658000

száguldoznk a járdán..a széles járdán is centizgetik a járókelőket, ott is ahol van bicikliút..zebrákon száguldoznak át...a piroslámpa mintha ott sem lenne.

Nem ismerik a kreszt, bármilyen utcába bemennek szembe.

Ha kárt tesznek autóban gyalogosban elmenekülnek..

Tipicsníj..amikor a paraszt azt érzi neki mindent lehet..mert úgy sem tudják elkapni..kasztosodnak..azt gondolják előjogaik vannak.

Sok halálos balesetet okoznak..csak média nem veri nagydobra.

Idősekre gyerekekre életveszélyesek.

Ha a nagyobb rész normális akkor is ez jön le.

https://www.google.hu/#q=biciklis+cserbenhagy%C3%B3

Re: nincs cím

#658012 Ibiza Előzmény: #657998

itt is a "házifeladat.." nem vagy túl kreatív picinyúl..:) ha még akadozva olvasol nem kéne másoknak házit osztogatni..:) szerénység elvtárs, szerénység

Re: nincs cím

#658000 Zotya32 Előzmény: #657998

mennyi bajuk van ezeknek.. én is bringázok és nem okoz gondot se úton, se a járdán való haladás. csak megfelelően kell megválasztani a sebességet.. re: járdán, közös járda-bringa úton nem kell száguldozni.

amúgy László János itt hogy oldaná meg a problémát? :))

https://www.youtube.com/watch?v=qxCeHFOzly8

Re: nincs cím

#657998 Netmaster Előzmény: #657121

Na jó, a nagykörutas vitát most zárjuk rövidre, mert baromira nincs kedvem a hülyeségeiddel vitatkozni, és semmi köze a lényeghez. Házi feladatként elgondolkodhatsz rajta, hogy ha már a budai összeköttetéssel együtt tervezték, és el is készült a híd és a Margit körút, ugyan miért nevezték akkor is csak a pesti szakaszt Nagykörútnak. Fogas kérdés, ugye? :) Továbbá még egy jótanács, ha bárhol Nagykörutat olvasol, jobban jársz ha nem a budai oldallal együtt értelmezed, mert különben csúnya meglepetések érhetnek. Itt a vége.

Visszatérve a kerékpáros közlekedésre, baromira nem mutattál meg semmit, egy utat össze tudtál szedni, de még az sem kerékpárút(sáv stb.) volt ám, mert a Dohány utcában nincs ilyesmi. Erre én a helyedben nem lennék büszke. Erre még pattogsz, ha valaki esetleg más pontok közt szeretne közlekedni, vagy érinteni. A Nagykörúton a kerékpáros forgalom is elég nagy, és szerintem az emberek más útvonalakat is be akarnak járni azon keresztül, mint amire az eddiekben oly büszkén verted a melled. Ez van.

Amíg csak mutatóba tudsz kerékpárutakat említeni, addig a budai közlekedéssel is felesleges példálóznod, mert ott sincs több. Ja, hogy a Margit hídtól a Széll Kálmán téren át vezető szakasszal jössz sokadjára. Tudod, ha nekem át kéne tekernem fél Budapesten, aminek kb. a tizedén lenne alkalmas kerékpárút a környéken, engem se nagyon érdekelne, mert a maradék szakaszon úgyis az autók közt kell túlélnem.

A Margit hídon zseniálisan kialakított kerékpárosközlekedéséről röviden ennyit:

Egyébként a bicajosok pont ugyanúgy járulnak hozzá az utak kialakításához, mint a gyalogosok (viszont kerékpáros közlekedésre eddig filléreket költöttek Budapesten). És milyen szabálydiktálásról okoskodsz? Baromi nagy luxus lehet, hogy ne legyen életveszélyes a közlekedés a városban.

Re: nincs cím

#657121 Előzmény: #657084

"Van egy rossz hírem, hogy mettől meddig tart a Nagykörút, az nem értelmezés kérdése, hivatalosan"

Na hun van ez így "hivatalosan" leírva? :) Mert mindenhol az vagyon írva ahol én láttam, hogy ""hagyományosan"" annak nevezik, amit írsz, de ""hagyományosan"" a Margit körutat is hozzáadják. Mondjuk példának okáért.

"Egyrészt már születésekor is Nagykörútnak hívták, amikor még se délen, se északon nem volt budai összeköttetés."

Nyilvánvalóan elkerülte becses figyelmedet azon apróság, hogy egyszerre épült meg a Margit híd és a Nagykörút - mondhatni pont ugyanakkor kezdődött meg a kialakítás és kiépítés. Ha úgy tetszik, a Margit híd pont bele volt tervezve a körútra, ezért alakították át azt a részt úgy, hogy pontosan onnan induljon és érkezzen, ahol most van - és ehhez alakították a két parton a Margit és a Szent István körutakat, ahogy már említettem. Egészen a Széll Kálmán térig már egybe lett tervezve a körút, mert mire elfogadták a javaslatokat és megvalósításig jutott a tervezés, addigra már Budapestnek hívták a várost.

"Ez nem véletlen, mert a körút elnevezés nem egy teljes körre utal, hanem pontosan ív alakú utat jelöl"

Ajánlom figyelmedbe az alábbi szakaszokat "ív" jelgiére: Margit körút. És akkor most meséljed el, hogy mitől körút a Margit körút, ha nem része a Nagykörútnak és úgy általában egyetlen körútnak sem - oszt még csak nem is ív alakú.

"és mégsem ívút a neve (hogy legyen alkalmad elgondolkodni: Hungária körút, Kiskörút)."

Nyilván elkerülte becses figyelmed, de újólag jelzem, hogy a Krisztina körút (ami szerinted nem körút) pont a Kiskörútra zárna rá, vagyis mint említettem, a csigavonal alak jelzi azt, hogy a budai oldal nem került teljesen kiépítésre.

Ugyanakkor ajánlom becses figyelmébe a tisztelt érdeklődő törzsközönségnek, hogy a Hungária körút folytatása bizony már jóval a II.Vh előtt ki volt alakítva, ugyanis annak idején már úgy tervezték meg az utat, hogy a Lágymányosi vasúti híd mellett fusson át NYÍLEGYENESEN egészen az Budaörsi útig, ahol a Kádár rendszer még a felüljárót(!) is megépítette a kereszteződéshez, amelynek során JOBBRA és BALRA lehetett volna kanyarodni, ezzel bezárva ezt a körgyűrűt is - szintén csigavonalban, mivel a budai oldalon nehezen megoldható lett volna több teljes kör kialakítása.

"Másrészt a rakpartot, mint a körút lehetséges "bezárását" emlegetni értelmetlen, mert az sugárirányú"

Mondtam, hogy sz@pni fogsz, mint a torkosborz, de külön a GYK-k kedvéért még le is írtam, hogy a rakpart aztán pont nem sugárirányú, és alig valamivel rövidebb, mint a Nagykörút pesti szakasza. Google bárki barátja, aki nem hiszi, gyakorlatilag "Margit-sziget" alakot képezne Pest városának szigete, ha a Nagykörút mégis folyómeder lett volna. A rakpartok és a Duna baromira nem sugárirányú, ez csak optikai csalódás és tévhit. A legjobb megfogalmazás a rakpartokra, hogy gyönyörű ívek mentén haladó utak.

"Harmadrészt valóban, amikor a Nagykörutat kialakították, nem a jövendő hidak elhelyezkedésére gondoltak"

Nincs szerencséd, mind a HÁROM híd elhelyezésére gondoltak, még az Eskü téri híd is szerepelt a pályázatokban, azaz eleve úgy tervezték, hogy ott lesznek a városOKAT elkerülő külső hidak. Bizony, a Margit híd azonnal épülni kezdett és a Petőfi híd helye is ki volt jelölve, csak a megépítésére nem volt pályázat kiírva, mert részben pénz, részben valós igény nem volt még rá.

Szóval, de bizony, hogy pontosan oda igazították, ahová hidakat terveztek, ezért is kellett a fél várost szétbontani Pesten és Budán(!), hogy összeérjen a körút. Ugyanis ellenkező esetben - nem ért volna össze a Margit híd, ráadásul PONT AZÉRT van megtörve a híd (bizony), hogy így fogja össze a Körutat.

Püff neked.

"Negyedrészt ha már a körút bezárásáról értekezel, nem fordul meg a buksidban, mi a helyzet a szintén azon a köríven található Alkotás utcával, Villányi úttal, Karinthy Frigyes úttal és Irinyi József utcával?"

Mint írtam - mert írtam -, elvtársaid a Margit körút nevét is ÚT-ra változtatták, a déli szakasz pedig éppen akkor épült volna ki, amikor uralomra kerültek. Ennek okán - mivel akkoriban az még igen erősen külváros volt - valójában csak némi tereprendezést végeztek el, de nem zárták be a körgyűrűt. Ennek a torzónak az eredménye lett az, hogy az Allianz Biztosító engedély nélkül épült székházának fennmaradása okán nem nyílegyenesen épült meg AZ ÚJ KÖRGYŰRŰ ÚJ SZAKASZA, hanem kénytelenek voltak az Andor utca tönkretételével, elképesztő kerülővel, hatalmas többletköltséggel a híd forgalmát az M1-M7 irányába irányítani, ahelyett, hogy az a gyűrű részét képezte volna.

Ezért zavarja meg az elvtársakat a sok utcanév, mert nem tudják, hogy merre kellett volna a körgyűrűnek záródnia.

"Blahát nem a Margit hídtól, hanem az Oktogontól akarja megközelíteni"

Ez most már nevetséges: Ha megmutatom, hogy nagyjából végig kerékpárúton lehet haladni, akkor csakazértis rászúrsz egy szakaszra, hogy bizonyítsd az ostobaságodat. Az a marha, aki nem száll fel az Oktogonon a 4-6-ra, hogy két megálló mulva leszálljon a Blahán, az más egyéb ostobaságra is képes.

"ott nem fogsz barátságos kis segédútvonalakat találni."

Minek? Ott a villamos. Tudod, nem csak az autosokat lehet ám átszoktatni a tömegközlekedésre, hanem az anarchista individualista lázadókat is.

"A lényeg nem is ez, hanem hogy bővüljenek a kerékpárosok számára a Budapesten belüli összeköttetések."

Szerintem meg ennek a helye bizonyosan nem a Nagykörút. Ahogy ezt már Budán is bemutatták, ahol világosan látható, hogy csak a lúzerek mennek a kerékpárúton, de az öntudatos lázadó a főútvonalon megy. Vagy a járdán.

"Bizonyára nagyon népszerűnek érzed magad a kerépkárosok fikázásával"

Én nem fikázom a kerékpárosokat, csak elegem van abból, hogy ők akarják diktálni Budapestnek a szabályokat - miközben egy büdös fillérrel sem járulnak hozzá az általuk követelt utak kialakításához. Én ezért tartom elfogadhatatlannak azt, hogy még ők szóljanak be azoknak, akiknek az adófizetéséből nekik kell valami ingyen, mert nekik az jár.

"ám ha kialakítanak rendezett kerékpársávokat a Nagykörút mentén, máris nem kell hisztizned amiatt, ha valaki jobb híján az út szélén, vagy a járdán teker"

Nettó hazugság, elég csak megnézni a Margit hidat, ahol többen mennek a járdán és az úttesten, mint a kerékpárúton. Hasonló a helyzet a Margit körúton és szinte minden más szakaszon. Egyszerűen nem igaz, hogy ahol kerékpár út van, ott azt használják a lázadók. A lázadók csak követelnek.

Re: nincs cím

#657084 Netmaster Előzmény: #656770

Van egy rossz hírem, hogy mettől meddig tart a Nagykörút, az nem értelmezés kérdése, hivatalosan a Nagykörút a kövektező részekből áll: Szent István körút, Teréz körút, Erzsébet körút, József körút és Ferenc körút. Szemfüles olvasók észrevehetik, hogy a Margit körút nem szerepel a listán (egyéb utak, utcák mellett, amik bezárhatnák a kört).

Pár logikai ellentmondásra azért kitérnék.

Egyrészt már születésekor is Nagykörútnak hívták, amikor még se délen, se északon nem volt budai összeköttetés. Ez nem véletlen, mert a körút elnevezés nem egy teljes körre utal, hanem pontosan ív alakú utat jelöl, és mégsem ívút a neve (hogy legyen alkalmad elgondolkodni: Hungária körút, Kiskörút). Megint csak azt tudom javasolni, ne próbálj újraértelmezni bevett szóhasználatot.

Másrészt a rakpartot, mint a körút lehetséges "bezárását" emlegetni értelmetlen, mert az sugárirányú, ergo nem része semmilyen körútnak. És attól még, hogy nem így hívják, bármilyen meglepő számodra, kapcsolatban lehet körutakkal.

Harmadrészt valóban, amikor a Nagykörutat kialakították, nem a jövendő hidak elhelyezkedésére gondoltak, én viszont nyugodtan használhatom a hidakat a pontos helyszín meghatározásához, mert jelenleg ott vannak.

Negyedrészt ha már a körút bezárásáról értekezel, nem fordul meg a buksidban, mi a helyzet a szintén azon a köríven található Alkotás utcával, Villányi úttal, Karinthy Frigyes úttal és Irinyi József utcával?

Amúgy elhiszem, hogy biciklisként kis forgalmú, vagy egyirányú utakon csalinkázva sok helyre el lehet jutni a városban, ahol nincs kerékpársáv. Rá is van utalva az egyszeri biciklis, mert az útvonalsegédletet amit adtál a hajára kenheti, ha mondjuk a Blahát nem a Margit hídtól, hanem az Oktogontól akarja megközelíteni, ott nem fogsz barátságos kis segédútvonalakat találni. A lényeg nem is ez, hanem hogy bővüljenek a kerékpárosok számára a Budapesten belüli összeköttetések. Bizonyára nagyon népszerűnek érzed magad a kerépkárosok fikázásával, ám ha kialakítanak rendezett kerékpársávokat a Nagykörút mentén, máris nem kell hisztizned amiatt, ha valaki jobb híján az út szélén, vagy a járdán teker.

Re: nincs cím

#656809 Előzmény: #656772

Elnézést, de mindig elírom - utána próbálom kijavítgatni, de nem mindig találom meg az elírást :)

Re: nincs cím

#656770 Előzmény: #656619

Kedves elvtárs, akkor súgok neked valami újat.

Az, amit te írsz, egy olyan történelmi nem tudásból fakad, amit a hozzád hasonlók a mai napig fitogtatnak. Ez pedig arról szól, hogy annak idején az úgynevezett Nagykőrút valójában PESTI NAGYKŐRÚTNAK volt megtervezve, merthogy amikor kijött a határozat arról, hogy erre Pest(!) városának szüksége volt, akkor Budapest még csak a tervekben létezett, ahogy a Margit híd is még csak terv volt. Ergo eredetileg a rendezett alsó pesti rakpart(!) volt a pesti nagykőrút zárása, amelynek az alapja azon első tervek egyike volt, amely Pest belső részeit SZIGETKÉNT határozták meg és képzelték el körülbelül a mai Nagykőrút pesti szakaszának a nyomvonalában.

Na most akkor kérdezem: Vajon a Pesti KŐRÚT részének tartod a PESTI ALSÓ RAKPARTOT?! Merthogy, ha ragaszkodsz a PESTI NAGYKÖRÚT fogalmához, akkor a KÖR bezárása a pesti rakpart. Tudod, annak idején nem voltak ám hülyék akik arrafelé ültek, hogy a kört be kell zárni, ma hülyék az emberek, hogy egy félkört képesek bigottan felmondani, mert "hallották valahol" az eredeti baromság nagy részét, hiszen az eredeti esetben eleve szó sem lehetett volna Petőfi híd és Margit híd között futó szakaszról - pusztán azon oknál fogva, hogy ezek a hidak akkor még nem is léteztek, tehát csak kijelölt helyekről lehetett volna értekezni, ahol KÉSŐBB MAJD hidak lesznek. Mondjuk például a Petőfi hídra úgy nagyjából 50(!) évet kellett várni, addig meg csak úgy lógott a levegőben a nagykörút vége, ugyi? :)

Naszóval, az, hogy eredetileg az Országutat nem is gondolták bele a budapesti Nagykörútba az teljesen érthető, de különösen azért, mert az egy másik városban volt, és jól látható, hogy Budapest esetében már úgy kalkuláltak, hogy azért kell a két híd, hogy az majd Budán is bezárja a kört BUDAPESTEN BELÜL. Ezért alakult át a budai oldal tervezése is olyan formában, hogy a Margit körút és a Krisztina körút kialakuljon.

És ekkor, tudod ekkor történt az, hogy a végtelenül sötét alakok kedvéért a budai oldal szakaszait is: KÖRÚTNAK nevezték el. Bizony elvtárs, az összes gyengébb felfogóképességű ember tudja, hogy egy KÖRÚT az nem a Margit hídtól a Moszkva térig vezet, mert az legfeljebb ÍVÚT lehetne, illetve csak az általad olvasott marxista irodalomban nevezik Mártírok útjának, hogy megzavarja az elvtársak tájékozódási képességét.

Szóval, hogy úgy mondjam, teljesen világos volt már a Margit KÖRÚT kialakításakor, hogy az a korábbi PESTI KÖRÚT meghosszabbítása Budára, a GYK-k kedvéért rögtön fel is iratozták KÖRÚTNAK merthogy ugyanazon a KÖRÍVEN van, mint a pesti körút, oszt innentől kerültek a rakpartok más pozícióba, merthogy azok ekkoriban már nem a városOK határoló vonalai voltak, hanem csak az egységes város rakodópartjai.

Szóval, ha valaki szerint ma a Margit KÖRÚT nem része a KÖRÚTNAK, akkor az valami olyan mértéktelenül ostoba, hogy csak zeng tőle a ház, mert az még önmagában nem baj, hogy halvány fogalma sincs, sem Pest, sem Budapest várostervezéséről (nem kötelező tudni), de az, hogy még a KÖRÚT szót is képes leírni, majd azt állítani, hogy az nem része a KÖRÚTNAK, az valami elképesztő magyar nyelv nem ismeretről tesz tanubizonyságot.

Ahogy nyilvánvalóan az is, hogy valaki képes azt leírni, hogy a Margit KÖRÚT bármilyen formában hasonlítana ÖNÁLLÓAN bármire, amit KÖRNEK lehet nevezni.

Persze én tudom elvtárs, hogy mi okozza a problémát: A marxista tankönyvek és médiumok (amit te tanolsz és amiből a várost ismered) úgy kezelik ezt a kérdést, hogy a Mártírok ÚTJA lett ÁTNEVEZVE Margit kőrútra, holott ez komoly tárgyi tévedés, a Margit KÖRÚT visszanvezve lett az általatok preferált névről Margit KÖRÚT-ra, ami bizony a Nagykörút része az eredeti (már) BUDAPESTI tervek alapján is - és mindösszesen azért nem körútnak nevezik a déli szakaszát is a nagyKÖRÚTnak, mert addigra az elvtársaid kissé kiforgatták ezt az országot önmagából, és nem annak nevezték el azt a budai szakaszt, amely valójában már csak a második világháború után tudott kiépülni.

És nem mellesleg - csak a vicc kedvéért - még a Krisztina KÖRutat is képesek voltak azért így elnevezni, mert a PESTI oldalhoz hasonlóan a városrészről kapta a nevét a városrész határán lévő szakasz (másik oldalon akkor még Tabán volt - ami ekkoriban egyébként lakosságban összevethető volt Budával, illetve népességileg talán még nagyobb is volt mint Krisztinaváros), csak később a módosult tervek miatt vész a semmibe ez a szakasza a körútnak, hiszen az most valójában "csigaformában" a mostani kiskőrúthoz érkezne meg a budai oldalon.

Ugyanakkor aki nem látja és nem érti, hogy miért alakult ki a Pesti nagykörút budai szakasza, illetve nem képes felfogni, hogy a Margit körút LÉNYEGE éppen a Szent István körút (kemény pár kilométer NYÍLEGYENES szakasz) budai ellenpontozása, majd onnantól folytatódik a városrészes rendszer, nos, az más egyéb aljasságra is képes.

És akkor most csak így a végére: Margit híd pesti hídfőtől a Pozsonyi út irányába kanyarodva irány a rakpart (nem hajra kenni, használni), a Parlamentnél, átmész az Alkotmány utcán a Bajcsyra, a Kiskörút vonalán körbe a Dohány utcáig, ahol kis forgalomban elférsz az autok mellett az egyirányúság miatt és kényelmesen eltekersz a Blaháig.

Kicsivel kellemesebb és érdekesebb útvonal szinte végig kerékpárúton, mint a Nagykörúton körbemenni, ahol kerékpárral semmi érdekes nincs. Ha valaki városnézni akar, az példának okáért biztosan az általam említett útvonalat választaná, mert annak még értelme is van - a nagykörúton kerékpározásnak meg egyszerűen nincs, kivéve a célforgalmat, amit viszont remekül elvezethetnek a kis utcák is.

Ja igen, és még egy apróság, közkeletű tévedés az, hogy például a pesti rakpart egyenes, vagy hogy rövidebb mint a nagykörút. Hát nem igaz ez a vélelem sem, hogy az sem, hogy a leggyorsabb út a Margit hídtól a Blaháig (totálisan logikus kerékpáros útvonal, szinte mindennapos általános használat a semmiből semmibe kerékpározás) a nagykörút lenne a rövidebb, ugyanis a nagykörút ennyi: 3,1 km. Ha viszont az általam választott utat választod, az is csak 4,5km. Viszont ha végigzúzol kerékpárral a Nagymező utcán az Alkotmány után a Dohányig, akkor kemény 3,6 km-t fogsz kapni, azaz alig 500, azaz ötszáz méterrel hosszabb utat a látszólagos kanyargósság ellenére.

Csak ugye oda csak a lúzerek mennek, egy öntudatos kerékpárosnak mindig ott a járda, vagy az autok feltartásának szent kötelessége.

Re: nincs cím

#656637 Ibiza Előzmény: #656138

Én mondom nekik kedvesen..húzóggyá arrébb ne legyén mán ennyire lmpés ,)

biciklis=léggyökér? vagymi :)

Re: nincs cím

#656619 Netmaster Előzmény: #656169

Hogy ma is tanulj valami újat, a Nagykörút a Margit híd és a Petőfi híd közt fut, Pesten. Se a Moszkva tér nem tartozik bele, se a Margit körút (az említett kerékpársáv amúgy tényleg jó).

A Pozsonyi útnak, pláne a rakpartnak szintén semmi köze a Nagykörúthoz, ha valaki mondjuk a Blahára szeretne eljutni, a hajára kenheti a rakpartot.

Re: nincs cím

#656169 Előzmény: #656162

Mondjuk az adott témában Moszkva tér mellett párhuzamosan a Margit kőrúttal megy - onnan lefelé egészen a Margit hídig és a hídon át Pestig. A XIII kerületet pedig nem szeretném neked bemutatni, de ugye ott a Pozsonyi út, felső rakpart VÉGIG ki van építve komoly kerékpársávokkal, inclusive behajtani tilos alatti kivéve kerékpár táblákkal.

Már persze, ha most tényleg csak a hivatkozott környékről beszélünk, azaz a Nagykőrútról. Node ezt már korábban is kibeszéltük.

Re: nincs cím

#656164 Előzmény: #656106

Ha következetesen végigvinnék úgy, hogy egy(!) sávra szűkül az egész körút, DE ÚGY, hogy VÉGIG van parkolósáv (esetleg ferdén, hogy több auto férjen el), akkor megfontolandó lenne. Ha megszűnne a Margit híd autos közelkedésileg, az megfontolandó lenne.

Én a magam részéről - ha egyáltalán még lehet az ElQrás után - a Margit hidat is átépíteném úgy, hogy az északi oldalra tenném a villamost, mellé CSAK járdát, és a déli oldal irányába tenném a 2x1 sávot az autoknak és mellé két rendes kerékpársávot oda-vissza és baromi széles járdát a déli oldalra, majdhogynem önálló gyalogoshíd formájában. Ebben a formációban ugyanis nem kellene lámpa a híd közepére(!), hiszen a villamossal érkezők be tudnának sétálni a szigetre - a kerékpárok se zavarnának senkit és az autoforgalom is erősen csillapított lenne. Ha ezt következetesen végigvinnénk, akkor újra lennének parkolók a Margit kőrúton, ami növelné a környék kereskedelmi működőképességét és megszűnne a városi autopálya, amivel az M2-M3-at az M1-M7-el szokás összekötni az átutazóknak - hatalmas forgalmat generálva a budapesti közönségnek.

AZ működhetne.

De az, hogy megszűnjenek a parkolóhelyek, az az őrültség netovábbja, hiszen azokat nem lehet pótolni, már így sem nagyon lehet megállni az ott lakóknak, ez elmebetegség ebben a formában már az elképzelés szintjén is.

Ráadásul elképesztő mértékben dimenzionálja túl ez az elképzelés az anarchisták számát, a töredéke a kerékpáros forgalom az autoforgalomnak és akkor most a buszokról, egyéb járművekről szót se ejtsünk.

Re: nincs cím

#656141 Zotya32 Előzmény: #656127

ajánlom a Budapest térképet figyelmedbe... szomszédos utcákon keresztül??? ilyen alapon az egész városban már rég megoldott a kerékpáros közlekedés, van elég belvárosi kis utca... :))

Re: nincs cím

#656132 Ibiza Előzmény: #656127

sok biciglis emberkedik kőrúton..ha 30cm-re mész mögötte 50 méter után megunja a dugógyártást..

ha megelőzöd utána gyors ablakmosás ,)..ebből tanul a gyökér..

Andrássyn ott a pénzemen kétszer épített kerékpárút de azért a járdán száguldozik..centizgeti a gyalogosokat..nevelni kell őket..mert paraszt..

persze vannak normálisak..de sok a gond a bringással és pizzással..