Regisztráció Elfelejtett jelszó

Re: nincs cím

Előzmény: #656619

Kedves elvtárs, akkor súgok neked valami újat.

Az, amit te írsz, egy olyan történelmi nem tudásból fakad, amit a hozzád hasonlók a mai napig fitogtatnak. Ez pedig arról szól, hogy annak idején az úgynevezett Nagykőrút valójában PESTI NAGYKŐRÚTNAK volt megtervezve, merthogy amikor kijött a határozat arról, hogy erre Pest(!) városának szüksége volt, akkor Budapest még csak a tervekben létezett, ahogy a Margit híd is még csak terv volt. Ergo eredetileg a rendezett alsó pesti rakpart(!) volt a pesti nagykőrút zárása, amelynek az alapja azon első tervek egyike volt, amely Pest belső részeit SZIGETKÉNT határozták meg és képzelték el körülbelül a mai Nagykőrút pesti szakaszának a nyomvonalában.

Na most akkor kérdezem: Vajon a Pesti KŐRÚT részének tartod a PESTI ALSÓ RAKPARTOT?! Merthogy, ha ragaszkodsz a PESTI NAGYKÖRÚT fogalmához, akkor a KÖR bezárása a pesti rakpart. Tudod, annak idején nem voltak ám hülyék akik arrafelé ültek, hogy a kört be kell zárni, ma hülyék az emberek, hogy egy félkört képesek bigottan felmondani, mert "hallották valahol" az eredeti baromság nagy részét, hiszen az eredeti esetben eleve szó sem lehetett volna Petőfi híd és Margit híd között futó szakaszról - pusztán azon oknál fogva, hogy ezek a hidak akkor még nem is léteztek, tehát csak kijelölt helyekről lehetett volna értekezni, ahol KÉSŐBB MAJD hidak lesznek. Mondjuk például a Petőfi hídra úgy nagyjából 50(!) évet kellett várni, addig meg csak úgy lógott a levegőben a nagykörút vége, ugyi? :)

Naszóval, az, hogy eredetileg az Országutat nem is gondolták bele a budapesti Nagykörútba az teljesen érthető, de különösen azért, mert az egy másik városban volt, és jól látható, hogy Budapest esetében már úgy kalkuláltak, hogy azért kell a két híd, hogy az majd Budán is bezárja a kört BUDAPESTEN BELÜL. Ezért alakult át a budai oldal tervezése is olyan formában, hogy a Margit körút és a Krisztina körút kialakuljon.

És ekkor, tudod ekkor történt az, hogy a végtelenül sötét alakok kedvéért a budai oldal szakaszait is: KÖRÚTNAK nevezték el. Bizony elvtárs, az összes gyengébb felfogóképességű ember tudja, hogy egy KÖRÚT az nem a Margit hídtól a Moszkva térig vezet, mert az legfeljebb ÍVÚT lehetne, illetve csak az általad olvasott marxista irodalomban nevezik Mártírok útjának, hogy megzavarja az elvtársak tájékozódási képességét.

Szóval, hogy úgy mondjam, teljesen világos volt már a Margit KÖRÚT kialakításakor, hogy az a korábbi PESTI KÖRÚT meghosszabbítása Budára, a GYK-k kedvéért rögtön fel is iratozták KÖRÚTNAK merthogy ugyanazon a KÖRÍVEN van, mint a pesti körút, oszt innentől kerültek a rakpartok más pozícióba, merthogy azok ekkoriban már nem a városOK határoló vonalai voltak, hanem csak az egységes város rakodópartjai.

Szóval, ha valaki szerint ma a Margit KÖRÚT nem része a KÖRÚTNAK, akkor az valami olyan mértéktelenül ostoba, hogy csak zeng tőle a ház, mert az még önmagában nem baj, hogy halvány fogalma sincs, sem Pest, sem Budapest várostervezéséről (nem kötelező tudni), de az, hogy még a KÖRÚT szót is képes leírni, majd azt állítani, hogy az nem része a KÖRÚTNAK, az valami elképesztő magyar nyelv nem ismeretről tesz tanubizonyságot.

Ahogy nyilvánvalóan az is, hogy valaki képes azt leírni, hogy a Margit KÖRÚT bármilyen formában hasonlítana ÖNÁLLÓAN bármire, amit KÖRNEK lehet nevezni.

Persze én tudom elvtárs, hogy mi okozza a problémát: A marxista tankönyvek és médiumok (amit te tanolsz és amiből a várost ismered) úgy kezelik ezt a kérdést, hogy a Mártírok ÚTJA lett ÁTNEVEZVE Margit kőrútra, holott ez komoly tárgyi tévedés, a Margit KÖRÚT visszanvezve lett az általatok preferált névről Margit KÖRÚT-ra, ami bizony a Nagykörút része az eredeti (már) BUDAPESTI tervek alapján is - és mindösszesen azért nem körútnak nevezik a déli szakaszát is a nagyKÖRÚTnak, mert addigra az elvtársaid kissé kiforgatták ezt az országot önmagából, és nem annak nevezték el azt a budai szakaszt, amely valójában már csak a második világháború után tudott kiépülni.

És nem mellesleg - csak a vicc kedvéért - még a Krisztina KÖRutat is képesek voltak azért így elnevezni, mert a PESTI oldalhoz hasonlóan a városrészről kapta a nevét a városrész határán lévő szakasz (másik oldalon akkor még Tabán volt - ami ekkoriban egyébként lakosságban összevethető volt Budával, illetve népességileg talán még nagyobb is volt mint Krisztinaváros), csak később a módosult tervek miatt vész a semmibe ez a szakasza a körútnak, hiszen az most valójában "csigaformában" a mostani kiskőrúthoz érkezne meg a budai oldalon.

Ugyanakkor aki nem látja és nem érti, hogy miért alakult ki a Pesti nagykörút budai szakasza, illetve nem képes felfogni, hogy a Margit körút LÉNYEGE éppen a Szent István körút (kemény pár kilométer NYÍLEGYENES szakasz) budai ellenpontozása, majd onnantól folytatódik a városrészes rendszer, nos, az más egyéb aljasságra is képes.

És akkor most csak így a végére: Margit híd pesti hídfőtől a Pozsonyi út irányába kanyarodva irány a rakpart (nem hajra kenni, használni), a Parlamentnél, átmész az Alkotmány utcán a Bajcsyra, a Kiskörút vonalán körbe a Dohány utcáig, ahol kis forgalomban elférsz az autok mellett az egyirányúság miatt és kényelmesen eltekersz a Blaháig.

Kicsivel kellemesebb és érdekesebb útvonal szinte végig kerékpárúton, mint a Nagykörúton körbemenni, ahol kerékpárral semmi érdekes nincs. Ha valaki városnézni akar, az példának okáért biztosan az általam említett útvonalat választaná, mert annak még értelme is van - a nagykörúton kerékpározásnak meg egyszerűen nincs, kivéve a célforgalmat, amit viszont remekül elvezethetnek a kis utcák is.

Ja igen, és még egy apróság, közkeletű tévedés az, hogy például a pesti rakpart egyenes, vagy hogy rövidebb mint a nagykörút. Hát nem igaz ez a vélelem sem, hogy az sem, hogy a leggyorsabb út a Margit hídtól a Blaháig (totálisan logikus kerékpáros útvonal, szinte mindennapos általános használat a semmiből semmibe kerékpározás) a nagykörút lenne a rövidebb, ugyanis a nagykörút ennyi: 3,1 km. Ha viszont az általam választott utat választod, az is csak 4,5km. Viszont ha végigzúzol kerékpárral a Nagymező utcán az Alkotmány után a Dohányig, akkor kemény 3,6 km-t fogsz kapni, azaz alig 500, azaz ötszáz méterrel hosszabb utat a látszólagos kanyargósság ellenére.

Csak ugye oda csak a lúzerek mennek, egy öntudatos kerékpárosnak mindig ott a járda, vagy az autok feltartásának szent kötelessége.