Regisztráció Elfelejtett jelszó

USA részvények

Nike bukta

#1502609 TrendMan Előzmény: #1502608

"A lejtmenetért a Nike stratégiáját hibáztatják elemzők, miután arra összpontosított, hogy a saját weboldalain és üzletein keresztül közvetlenül értékesítsen a fogyasztóknak, nem pedig nagykereskedőkön keresztül. Az irány a Covid idején kifizetődött, növelni tudta értékesítéseit, a járvány elmúltával azonban a fogyasztók visszatértek az üzletekbe, a Nike pedig piaci részesedést veszített. A legutóbbi negyedévben a Nike Direkt eladásai 13 százalékkal zuhantak, az online értékesítések pedig 15 százalékkal estek, és a 2025-ös évben is kétszámjegyű visszaesésre számít a menedzsment. Eközben pedig, ahogy a közvetlen értékesítésre fókuszált, az innováció is elmaradt a cégnél. Az iparági környezet sem segít, az Egyesült Államokban például stagnál a cipőpiac, a fogyasztói kiadások lassulnak az olyan ciklikus termékekre, mint a ruhák és cipők, és Kínában is szenved a gyenge értékesítésektől a Nike, ami a cég harmadik legnagyobb piaca - írja a CNBC."

Nike bukta

#1502608 TrendMan

Ezt alaposan elrontotta a Nike, szenved a futócipő-óriás

Csökkenő bevételektől és nyereségtől szenved a Nike, az augusztus végén lezárt negyedév főbb számai:

  • 11,59 milliárd dolláros árbevételt ért el a Nike, ami 10 százalékos visszaesés az előző év azonos időszakához képest
  • Ez kissé elmaradt az elemzői várakozásoktól, a konszenzus ugyanis 11,65 milliárd dollár volt
  • A bruttó fedezeti szint valamelyest javult, 1,2 százalékponttal erősödött az egy évvel korábbi szintről, 45,4 százalékra, ez felülmúlta a piaci várakozásokat, ami 44,4 százalék volt
  • A nettó eredmény szintjén 1,05 milliárd dolláros nyereségről számolt be a Nike, ami 28 százalékos visszaesés év/év alapon
  • Az egy részvényre jutó eredmény a bázisidőszaki 94 centről 70 centre csökkent, viszont az elemzői konszenzust így is felülteljesítette (52 cent volt)
  • A folyó negyedévben folytatódhat a bevételek csökkenése, 8-10 százalék közötti visszaesést jósol a Nike vezetősége, ami gyengébb bevételi számot jelez előre, mint az elemzői várakozás, ami 7 százalékos esést prognosztizált
  • A bruttó fedezeti szint 1,5 százalékponttal csökkenhet a szeptember elején kezdődött negyedévben a menedzsment szerint.

A lezárt negyedév eredményei felemásan alakultak a várakozásokhoz képest, a befektetők mégis csalódottsággal fogadták a gyorsjelentést, miután a társaság visszavonta a 2025-ös pénzügyi évére megfogalmazott várakozásait.

A társaság még júniusban, miután közzétette előző pénzügyi évének eredményeit, lefelé módosította prognózisait: míg korábban bevételnövekedést várt, ez már nem volt tartható, és egyszámjegyű csökkenést jósolt. De a pénzügyi év első hónapjainak értékesítési adatai alapján ezt is visszavonta a vállalat, ?a bevételi várakozások mérséklődtek, tekintettel a Nike Digital forgalmi trendjeire, a kiskereskedelmi eladási trendekre az egész piacon és a tavaszi rendelésállományra? ? tette hozzá a társaság pénzügyi igazgatója, aki legkorábban a pénzügyi év második felére, vagyis jövőre vár javulást.

A Nike elhalasztotta a novemberre tervezett befektetői napját is, miután épp keresi új vezérigazgatóját. John Donahoe vezérigazgató múlt hónapban jelentette be, hogy októbertől távozik a cég éléről.

A lejtmenetért a Nike stratégiáját hibáztatják elemzők, miután arra összpontosított, hogy a saját weboldalain és üzletein keresztül közvetlenül értékesítsen a fogyasztóknak, nem pedig nagykereskedőkön keresztül. Az irány a Covid idején kifizetődött, növelni tudta értékesítéseit, a járvány elmúltával azonban a fogyasztók visszatértek az üzletekbe, a Nike pedig piaci részesedést veszített. A legutóbbi negyedévben a Nike Direkt eladásai 13 százalékkal zuhantak, az online értékesítések pedig 15 százalékkal estek, és a 2025-ös évben is kétszámjegyű visszaesésre számít a menedzsment. Eközben pedig, ahogy a közvetlen értékesítésre fókuszált, az innováció is elmaradt a cégnél. Az iparági környezet sem segít, az Egyesült Államokban például stagnál a cipőpiac, a fogyasztói kiadások lassulnak az olyan ciklikus termékekre, mint a ruhák és cipők, és Kínában is szenved a gyenge értékesítésektől a Nike, ami a cég harmadik legnagyobb piaca - írja a CNBC.

A gyorsjelentést csalódottsággal fogadták a befektetők, a zárás utáni kereskedésben közel 6 százalékot esett a részvények árfolyama, idén közel 20 százalékos mínuszban áll ezzel együtt a papír.

SMCI

#1502534 matgab Előzmény: #1502530

Vettem anno, de az még 800-1000 között! :-)

Ilyen olcsón én nem veszegetek semmit! :-)

(De anno eladtam még kisebb bukóban emlékeim szerint).

Durva vádakkal illetik a…

#1502482 TrendMan

Durva vádakkal illetik a Visát

A Visa az Egyesült Államokban a betéti tranzakciók több mint 60%-át bonyolítja le, ami évente 7 milliárd dollár bevételt jelent számára. Az ügyészek szerint a vállalat ezt az erőfölényt különböző megállapodásokkal védi.

A per része a Biden-kormányzat azon törekvésének, hogy fékezze az emelkedő fogyasztói árakat. Ez a téma várhatóan központi szerepet kap a november 5-i elnökválasztási kampányban is.

Merrick Garland főállamügyész nyilatkozatában kijelentette, hogy

a kereskedők és a bankok a fizetési hálózat költségeit áthárítják a fogyasztókra.

Az igazságügyi minisztérium szerint a Visa versenyellenes magatartása 2012 körül kezdődött, amikor új szereplők léptek be a fizetési piacra. A kereset célja, hogy olyan követelményeket írjanak elő, amelyek helyreállítják a versenyt a betéti fizetések feldolgozásában.

A Visa és versenytársa, a Mastercard már közel két évtizede pereskedik a kártyapiacon betöltött erőfölénye miatt. 2019-ben a két vállalat 5,6 milliárd dolláros megállapodást kötött az amerikai kereskedőkkel egy csoportos perben.