Regisztráció Elfelejtett jelszó

Utazás

#1499583 KawaBazsy Előzmény: #1499582

Hát a tetőcsomagtartóra tenné a cangákat a tököm, légellenállás, zaj, csak hátránya van. Kell egy horog, rá a tartó, csá. Az első gyereknél egy nagyobb egyterűt vettem (VW Sharan), az is fasza volt, abban is elfértek a cangák, ha nyaralni mentünk. Igaz, mögé került a lakókocsi is. :-)

Városnézéskor kocsi letesz, bringák le, mi meg végre sétálhatunk. A zasszonnyal mindketten 10+ kilométerre vagyunk hitelesítve, szal nekünk felüdülés, h mozoghatunk, a kölkök meg vígan jönnek mellettünk. De tavaly csináltam pl olyat is, h elgurultunk Esztergomba (még nem volt arrafelé az ifjúság), megnézték, amit meg kell, Bazilika, múzeum, majd lekaptam a 4 bringát, s szépen a Mária Valéria hídon áttekertünk Szlovákiába, mer ott még nem voltak, a zasszony se. Ott jól bevásároltunk, körülnéztünk, majd visszagurulás. A fiam 8, a lányom 5.5, simán jönnek, s élvezik.

#1499582 matgab Előzmény: #1499535

jó, majd elkérem a platós benzinfaló szörnyeteged! (Itt nem az asszonyra gondoltam :-) )

Épp elkezdtem nézni a kerékpár tartókat, csak nincs még vonóhorgom sem. Tetőcsomin kell szállítani majd, ha minden igaz.

Nyugtass meg, hogy miután bemész a városba és lekapod a gyerek cangákat a platóról, utána Ti szülők, nem kocsival folytatjátok az utat ! :-)

#1499580 matgab Előzmény: #1499573

ja, az lehet az inflexiós pont, amikor a nagy már vigyáz a kicsire...

Másrészről, azok az ismerőseim, akiknek 13-18 éves gyermekeim vannak úgy nyilatkoznak, hogy attól, hogy nagyobb a gyerek nem lesz könnyebb a nevelése. Sőt más jellegű , nehezebben megoldható problémák merülnek fel... :-)

#1499576 Ddavid Előzmény: #1499572

Amikor mondom a többieknek kb. én is így szoktam számszerűsíteni az egységnyi munka/ gyerek bemutatását. :D Ezek szerint akkor jól érezzük a dolgot, mert Te is azt írtad le kb.

#1499574 KawaBazsy Előzmény: #1499572

Jesolo már fasza, ott motorral voltam 20 éve. Bibione még nagyon az eleje, minden K Eu-i ott kezd, mert az van a legközelebb, érdemes picit lejjebb menni. Mi a kölkökkel eddig HR/SLO-ba mentünk, mert csak 600 km, ne kelljen annyit utazniuk. Aztán ha nőnek, megyünk messzebb, pl Montenegro, Görögo rajta a listán. Kell egy méretes kocsi is a kempinges bulihoz, hogy minden elférjen, általában mindent IS viszünk a komfort végett. :-)

Próbáld ki a cangás megoldást, amit írtam, akkor csak a 2 évest kell cipelni. Nálunk szerencsére jó testvérek, jól elvannak, s általában ugyanazt szeretnék csinálni.

A 3. gyerek majd minden évben kopogtat, de nem hagyom magam, elég kettő.. :-)

#1499573 TrendMan Előzmény: #1499572

Viszont egy ponton jön egy éles fordulat és már a legnagyobb gyereket is be lehet vonni a kisebbek istápolásába és ez a szülőknek onnan kezdve nagy könnyebbség.

#1499572 matgab Előzmény: #1499535

igen , nekünk is a kempinges mobil apartmanok jönnek be leginkább és Jesolo /Bibione környékét szereti az asszony- úgyhogy oda megyünk.

De egy 2, 4 ,10 éves gyerekkel egy 300 méteres séta is kemény tud lenni.

Amúgy egyértelmű, hogy 1 gyerek az kb 10 egységnyi nehézség, akkor a két gyerek az a négyzeten, 3 gyerek az meg a köbön számítandó a nehézségi szintben.

Már csak azért is, mert 1 gyerekre ha jut 2 felnőtt, akkor az egyik felnőtt az tudja intézni a gyereket, a másik felnőtt meg a felnőtt dolgokat (vagy pihen/szórakozik) és amíg a gyerek alszik, addig mindkét szülő ráér intézkedni, vagy pihenni.

2 (kis)gyerek esetén már egy felnőttre jut egy gyerek. Minden más intézendő esetén 1 felnőtt intézi a felnőtt dolgokat és a másik felnőtt egyszerre kell , hogy intézze a gyerekek dolgait, vagy a felnőtt intéznivalók elmaradnak. A gyerekek közös alvás ideje lecsökken, hiszen az egyik előbb felkel, a másik később alszik el.

3 (kis)gyerek esetén pedig gyakorlatilag vagy az egyik szülőnek 3 gyereket kell egyszerre menedzselnie, míg a másik intézi a felnőtt feladatokat , vagy inkább 2 gyerek plusz 1 gyerek+ felnőtt felállás van és a gyerekek együttes alvásideje csak az estére korlátozódik (ott is jelentősen lecsökkenve) a délutáni közös alvás eltűnik.

#1499563 Ddavid Előzmény: #1499519

Valahogy megértem, ebben a lehetőségekkel teli aránylag magas életszínvonalú világban jobb dolgokat találnak az időtöltésre az emberek. De az gondoskodási ösztön kielégítésére beszerznek egy kutyát vagy macskát. Mondom ezt 2 gyerekkel :D Ez a trend megfigyelhető az albérleti piacon is még 10 évvel ezelőtt max 10% kerestt állatbarát albérletet ma ezt valahol 20-30% között van.

Ez lett a világ 10 legun…

#1499548 TrendMan

Ez lett a világ 10 legunalmasabb városa

A listára főleg az USA déli államaiból és Európából kerültek fel városok, melyeket azon turistáknak ajánlja a cikk, akik nem keresik az egyedi élményeket, helyettük inkább a hétköznapi dolgokra kíváncsiak. Egyes városok már a nevükben is ezt sugallják, mint például az Oregon állambeli Boring, jóllehet ez mégsem került fel a tízes listára.

Felkerült viszont a turisták által is kedvelt Pisa, amit a ferde torony ellenére a világ negyedik legunalmasabb városának tart a felmérés. Ennél is unalmasabbnak tartják viszont a közeli Pozsonyt, amit hangulatos történelmi óvárosa ellenére kevés látnivalóval és kevés programlehetőséggel illet, a harmadik helyet megszerezve ezzel.

1. Lubbock, USA (Texas)
  2. St. Petersburg, USA (Florida)
  3. Pozsony, Szlovákia
  4. Pisa, Olaszország
  5. Hatfield, Egyesült Királyság
  6. Helsinki, Finnország
  7. Birmingham, Egyesült Királyság
  8. Santiago, Chile
  9. Mesa, USA (Arizona)
  10. Ottawa, Kanada

A felmérés módszerét ugyanakkor nem részletezi a cikk, miközben a turisták igényei is eltérnek egymástól, így összességében akár ezeket a városokat is érdemes lehet meglátogatni, legalább azért, hogy személyesen is eldönthessük, egyetértünk-e az állításokkal.

#1499538 KawaBazsy Előzmény: #1499519

Ja, és vacsizni étterembe megyünk, ebédre eszünk itt-ott, strandon, vagy ahol vagyunk. Sz'al csak jobban kéne szervezned.. :-)

#1499535 KawaBazsy Előzmény: #1499519

Mióta van 3 gyereked? :-)

Mindig is kempinges voltam, de a kölkökkel az a legpraktikusabb. Gyakorlatilag a tengerparton vagy, s jobb helyeken minden IS van, nem kell sehova menni, ha nem akarsz. Tavaly előtt pl Zadarban voltunk a Zaton kempingben, nem tudsz olyan dolgot kitalálni, ami ott ne lett volna. Válogathatsz, h apartmant, bungallót, vagy sátorhelyet akarsz, van saját medence is, minden este gyerekprogramok a színpadon, vurstli, 2 kikötő, belső kisvonat, sportpályák, üzletsor, télleg minden. Elveszni nem tudnak az üdülőközponton belül, nem is kell rájuk annyira figyelni.

Tavaly viszont a zasszony már nagyon mászkálósabb nyaralást akart, úgyhogy két helyre is mentünk, először hegy (Triglav nemzeti park), majd le a tengerpartra, s mindenhol császkáltunk is. Ott meg az a jó taktika, h a kölkök kisbringáját feldobom a platóra, majd az adott városban lekapom, ők tekernek mellettünk zokszó nélkül kilométereket, mi meg tudunk jót mászkálni. Szal faszák a nyaralások. :-)

#1499521 Tapasz Előzmény: #1499520

Nekünk a Kanári szgk jön be, januárban is tök jó idő van, a repjegy olcsó (még), a szállás is. Idén kétszer is voltunk, de én jövőre is szeretnék menni. Messzebre a nejem mem nagyon akar menni.

#1499520 matgab Előzmény: #1499447

Meg amúgy nyáron már itt is jó idő van általában (Balatonon). Sőt tengerparti országokban már gyakran élvezhetetlenül meleg van nyáron.

Ezért sokkal jobb most már ősszel (tengerpart) vagy tavasszal menni (várost nézni).

De a legjobb még mindig télen menni nyaralni, amikor itt hideg szutykos idő van , te meg elmész valahova Ázsiába, Dél vagy Közép-Amerikába vagy Ausztráliába. Esetleg Florida vagy Kalifornia.

Ráadásul nyáron az iskola szünetek miatt a szállás és a repjegyek is perverz módon drágák.

#1499519 matgab Előzmény: #1499447

Nem azért mondom, de ki megy nyáron nyaralni?

Csak gyerekkel megy az ember nyáron nyaralni, mert akkor amúgy is nyári szünet van és kell valamit kezdeni a gyerekkel (ha még olyan korú, hogy vigyázni kell rá, meg amúgy is). Táborba meg nem lehet küldeni heteken keresztül.

De a (kis)gyerekekkel való nyaralás, az amúgy sem nyaralás, hanem inkább túlélő tábor a szülők részére.

Kb nálunk 3 kisgyerekkel ez úgy néz ki, hogy mindet felöltözteted (nem azt akarja felvenni természetesen amit rá akarsz adni), aztán elmész reggeliért, megcsinálod nekik a reggelit. Reggelinél már nem azt kéri, amit az üzletben mondott, hanem azt amit a másik gyerek választott (haladó szülő mindhárom gyereknek és magának is ugyanazt vesz). Aztán elpakolás. Indulás előtt átöltözteted őket, bekened őket naptejjel (ezt nem hagyják). Indulnátok. Egyik kisbiciklivel, másik gyalog menne, a harmadik nem akar elindulni. Oké elindulnátok, megszavazzátok, hogy melyik strandra/medencéhez. Elindultok. 20 lépés után, egyiknek kakilni kell (jobb esetben, rosszabb esetben bepisilt). Vissza a szálláshoz. Közben a másik kettő már tűkön ül, sietteti azt aki a dolgát végezné, de stressz alatt nehezen megy. Ruhát kicseréled (ha bepisilt), vagy visszaöltözteted, elindultok ismét.

Közben az autó majdnem elüti a biciklivel közlekedőt, nyakadban viszed a törülközőket, a gumi matracot, a karúszókat, a gumi sárkányt, a nyunyót (alvós plüss, ami nélkül sehova nem megy a kicsi), a pótpelust, a nedves törlőkendőt, a pót úszónadrágot, a vizipisztolyt.

Kiérkeztek a 250méterre lévő strandra. Az egyik azonnal a tengerbe akar menni, a másik meglátja a fagyi árust, a harmadik szörnyen éhes lesz.

Kiállod a fagyira a sort, a másik szülő addig bemegy a tengerbe a másodikkal, a harmadik meg szépen eszik (ő már nagyobb).

Indulnál a tengerbe te is a gyerekkel. De pisilnie /kakilnia kell most a másiknak. (Vagy épp a medence pezsgőfürdőjébe jelenik meg egy gyanús folt a gyerek úszópelusa körül. SOS Wc keresés. Intézed. Közben dél lesz. Vissza kell indulni, mert gyorsan valami ebédet kell csinálni, mert tudod , hogy 30 percen belül mindenki olyan éhes lesz , mintha már hetek óta nem ettek volna semmit.

Visszaérsz a szálláshoz, kaki pisi, zuhanyzás átöltözés. Közben az asszony csinálja az ebédet. Ebéd: Nem azt kérem, nem így kérem (épp amikor te is leülsz, akkor apa, szomjas vagyok hozzál inni!).

Megeszitek , elpakoltok, kicsiket lefekteted, mesélsz nekik, nagynak elmagyarázod, hogy csendes pihenő, maradjon csendben. Mire az utolsó elalszik, addigra az első már felébred. Foglald le csendben a nagyokat , hogy a kicsi is tudjon még pihenni.

Délután iránya strand! Öltözés, naptej, mit vigyünk a strandra (mindent). Melyik strandra, ne oda, ott már voltunk (délelőtt, tegnap, 3 napja). Közben hívnak a munkahelyről... Szabin vagy? De jó neked! Na csak azt akarom kérdezni, hogy blablablablabla...

Oké elindulunk, kaki pisi stb. Kiérünk, elkezdesz labdázni velük, éhes vagyok, fáj a fülem, szemembe ment a sós víz, fellöktek a nagyok...

Lassan vacsora idő. Mész haza, gyors zuhany, átöltözés, nem azt akarom felvenni, indulsz a közértbe. Veszel valamit vacsira meg holnap reggelre. Elkészíted a vacsit, közben figyel a másik arra, hogy merre vannak a gyerekek, épp miért ütik egymást.
Tálalás, nem ezt akarom, legyen palacsinta stb stb.

Este aki még nem fürdött a strand után, annak fürdés, kaki , pisi fogmosás, hajszárítás, mese a kicsinek, mese a középsőnek, mese a nagynak.
Este f10. Dugóhúzó elő, egy pohár bor mellett megbeszéled a másnapi teendőket, programot. Meg hogy hány nap van még a nyaralásból...

Valahogy ilyen a nyári nyaralás :-)