Nike bukta
TrendMan Előzmény: #1502608"A lejtmenetért a Nike stratégiáját hibáztatják elemzők, miután arra összpontosított, hogy a saját weboldalain és üzletein keresztül közvetlenül értékesítsen a fogyasztóknak, nem pedig nagykereskedőkön keresztül. Az irány a Covid idején kifizetődött, növelni tudta értékesítéseit, a járvány elmúltával azonban a fogyasztók visszatértek az üzletekbe, a Nike pedig piaci részesedést veszített. A legutóbbi negyedévben a Nike Direkt eladásai 13 százalékkal zuhantak, az online értékesítések pedig 15 százalékkal estek, és a 2025-ös évben is kétszámjegyű visszaesésre számít a menedzsment. Eközben pedig, ahogy a közvetlen értékesítésre fókuszált, az innováció is elmaradt a cégnél. Az iparági környezet sem segít, az Egyesült Államokban például stagnál a cipőpiac, a fogyasztói kiadások lassulnak az olyan ciklikus termékekre, mint a ruhák és cipők, és Kínában is szenved a gyenge értékesítésektől a Nike, ami a cég harmadik legnagyobb piaca - írja a CNBC."