Hoppá!
Micsoda perspektívák nyílnak meg!
nyomozati szakaszban semmi nem nyilvános.
Amit viszont megtudtam, hogy ha egy Határozatnál/ Ítéletnél megkérdezik, hogy "tudomásul veszi?" akkor az nem azt jelenti, hogy megértette-e (ami a köznyelvi jelentése a szónak), hanem azt jelenti, hogy elfogadom-e a határozatot/ítéletet (azaz nem élek kifogással, fellebbezéssel)...
Ez egy érdekes szemantikai kérdés, de nagy hatású lehet.
:-) Majd írd meg, hogy mi volt (már amit lehet).
Azt tudtam, hogy a NAV elég hatékony szervezetté vált, de hogy a beírásom után 45 perccel már meg fog állni az irodám előtt a NAV Skoda kombija és 3 fegyveres ellenőr már kényszerintézkedési határozattal a kezében fog személyes megbeszélésre invitálni , ezt azért mégsem gondoltam volna...
jaj, hagyjuk már ezt a művész nyekergést.
Itt vagyok közöttük. Jól élnek, főleg az ismertek.
Számláznak jó nagy összegeket. Persze adót , járulékot fizetni egyik sem szeret... Oldjuk meg okosba! Aztán még örülhetek, ha valahogy kitaláljuk, mert hát bejelentve nem akar lenni, mert akkor egy csomó pénzét lenyúlja az állam, céget fenntartani, aki számlázna? Hát az nagyon sokba kerülne... Tisztelet persze mindig a kivételnek.
Aztán csodálkoznak, hogy nincs nyugdíjuk... Mitől lenne?
Amúgy Falusi Mariannak az én ideális rendszer világomban sem lenne több. Akinek nincs járulék fizető gyereke, az minimál nyugdíjat (sem) érdemel. Lássa el magát a megtakarításaiból.
Itt is azt írja, hogy nem maga miatt panaszkodik, de ennyiből nem élne meg. Köszönjük Emese, mások úgy élnek meg ennyiből, hogy felneveltek két gyereket és nem kaptak pénzt az Artisjustól meg minden vidéki haknin egy kis mellékest.
Nem akarok találgatni, Művészek sokszor járnak így.
Ez a megfogalmazás érdekes:
" A mostani idő az, amikor elképesztő lehetőségek vannak meg gázsik"
https://24.hu/elet-stilus/2024/05/03/falusi-marian...
Azért sajnálni nem sajnálom, biztos van itt ott mellékes bevétele, kiadott lakás, jogdíjak, stb...
A tervezet szerint az 1997-es törvény végrehajtásáról szóló korábbi kormányrendelet mellékletét cserélik le, az újabb táblázatot alkalmazva a keresetek és jövedelmek beszámítása során. Ez a változás az időszakosan változó „valorizációs szorzószámokat” érinti, amelyek a nyugdíjak összegét befolyásolják.
A valorizációs folyamat a nyugdíjrendszerben azt jelenti, hogy az előző naptári év előtti nettó átlagkereseteket az országos átlagkereset változásaihoz igazítják, így biztosítva a nyugdíjazás előtti év kereseti szintjéhez való alkalmazkodást. Például, ha valaki 2024-ben vonul nyugdíjba, akkor az előző évek átlagkereseteit, ideértve a 2022-est is, figyelembe veszik és azokat a 2023-as kereseti szintekhez igazítják. Ez azt jelenti, hogy a nyugdíjba vonulás előtti évet megelőző évek kereseteit a valorizációs szorzószámmal kell megszorozni, ezáltal igazítva azokat az aktuális kereseti trendekhez. Ez a folyamat azt eredményezi, hogy azok, akiknek a nyugdíját olyan évben állapítják meg, amelyben magasabb a valorizációs szorzószám, mint az azt megelőző évben, jelentősen nagyobb juttatásra tehetnek szert.
A tervezet szerint a szorzószámokat évente újra kellene értékelni, és a 2024-es évben az alábbi táblázatban foglalt számok lesznek alkalmazva:
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20240317/nyugdij...
A keresetek, jövedelmek beszámítása során alkalmazandó valorizációs szorzószámok 2024. január 1-je és december 31-e közötti kezdő időponttól megállapításra kerülő nyugellátások esetén | |
Év | Szorzószám |
1950 | 600,013 |
1951 | 561,889 |
1952 | 442,182 |
1953 | 416,386 |
1954 | 380,195 |
1955 | 361,607 |
1956 | 334,273 |
1957 | 287,090 |
1958 | 280,752 |
1959 | 269,231 |
1960 | 262,966 |
1961 | 259,443 |
1962 | 253,147 |
1963 | 243,597 |
1964 | 235,833 |
1965 | 235,013 |
1966 | 223,889 |
1967 | 216,964 |
1968 | 212,433 |
1969 | 203,608 |
1970 | 191,081 |
1971 | 182,675 |
1972 | 173,319 |
1973 | 161,523 |
1974 | 149,978 |
1975 | 140,693 |
1976 | 134,248 |
1977 | 124,883 |
1978 | 115,631 |
1979 | 109,916 |
1980 | 103,989 |
1981 | 97,642 |
1982 | 91,683 |
1983 | 87,734 |
1984 | 78,266 |
1985 | 71,607 |
1986 | 66,423 |
1987 | 61,164 |
1988 | 55,706 |
1989 | 47,652 |
1990 | 39,188 |
1991 | 31,225 |
1992 | 25,740 |
1993 | 21,873 |
1994 | 17,183 |
1995 | 15,258 |
1996 | 12,996 |
1997 | 10,474 |
1998 | 8,846 |
1999 | 7,849 |
2000 | 7,045 |
2001 | 6,064 |
2002 | 5,068 |
2003 | 4,438 |
2004 | 4,195 |
2005 | 3,811 |
2006 | 3,542 |
2007 | 3,437 |
2008 | 3,215 |
2009 | 3,156 |
2010 | 2,954 |
2011 | 2,777 |
2012 | 2,721 |
2013 | 2,593 |
2014 | 2,517 |
2015 | 2,414 |
2016 | 2,241 |
2017 | 1,984 |
2018 | 1,782 |
2019 | 1,600 |
2020 | 1,458 |
2021 | 1,342 |
2022 | 1,142 |
ez meg most jutott eszembe, vannak broki cégek, akik az osztalékból is levonnak, pl erste ilyen volt, most nem tudom... ibkr-nek állománydíja volt, ha nem volt kereskedés, akkor magasabb volt a számlavezetési díj?? most nem tudom, csak anno még a 2010es években ezért nem nyitottam számlát...
mintha egyszer azt írtad volna, hogy otp-nél kereskedsz??, ott nézd meg, vagy kérdezd meg az ügyfélszolgálatot, hogy milyen feltételek vannak, az a legegyszerűbb, ha ilyen lábba gondolkodsz..
jut eszembe, van szochó, ha a munkabér nem éri el a minimálbér 24szeresét.. én ezzel nem számolok, mert eléri, ezt meg is kérdi év elején a broki cég... gondolom nálad is..