Regisztráció Elfelejtett jelszó

matgab részvényei

nndm

#869767 Fornit Előzmény: #869764

Megfigyeltem mióta pre-marketben is kereskedsz, már ki sem kell nyitnia a piacnak a célár teljesüléséhez.

Nem szeretnél véletlenül…

#869747 walex

Nem szeretnél véletlenül venni egy kis MOL-t? :) (Kicsit még faragni kellene az árból).

GHSI

#869732 Koffein Előzmény: #869717

Jogos, így érthető. Nem ismerem az Xpeng önvezető rendszerét. Annyit tudok, hogy sokan állnak a rácsvonalon, Weymo, GM, Apple stb.

GHSI

#869717 Peti84 Előzmény: #869705

Pontatlanul fogalmaztam, ezért elnézést. Én EV alatt elsősorban olyan járgányt értettem (gondoltam), ami azért némi önvezető funkcióra is képes (vagy képes lehet, nem is olyan sokára), és itt nemcsak az automata parkolásra gondolok. Pl.: Tesla Autopilot, vagy az Xpeng XPILOT 3. (erre írtam, hogy gyakorlatilag nem is autót fogunk venni, hanem inkább szoftvert). Ebben ez a kettő cég a többihez képest előrébb van.

Az, hogy ezek a gyártók megrekedne-e vagy sem, majd az idő eldönti (nézzük meg, hogy 3 év múlva pl.: az Xpev rvk hol lesznek, legyen a kiinduló ár 32 USD/rv). Én arra fogadok (most is, mert pozit építem folyamatosan), hogy nem rekednek meg, és nem csak az Xpeng nem reked meg. Pontosabban addig nem rekednek meg, ameddig a politikusok azt nem kezdik el sulykolni, hogy az EV egy koszos technika és nem is környezetkímélő (ha ezt húzzák elő akkor kuka persze).

Én befektetéseknél általában olyan céget/cégeket keresek, amik startup fázisban van/vannak (ezért is nehéz árazni, igen a fikciót árazzuk és azt, hogy majd az Xpeng 2023 Q3-ban talán képes is lesz némi eredményt termelni) mert azok szerintem %-osan (nyilván nagyobb rizikó mellett) többet hoznak, mint egy kiforrott eredményt termelő cég.

Valamint, ha az adott cég mögött gyakorlatilag egy világhatalom áll (és Kínáról beszélünk, ez egy nagyon nagy előny), az nem olyan rossz (sok kockázat mérséklődhet is). Amint írtam az Xpengnek a kínai piac egy kisebb, része is hosszú évekig bőven elég lesz/lenne (nem szomorkodnék miatta).

GHSI

#869705 Koffein Előzmény: #869696

Ne csináljunk úgy, mintha nem jönnének a versenytársak, jön az audi, merci, bmw, sony, apple, lucid, fisker, gm, ford, volvo, nissan, toyota, geely, byd, stelantis autói stb stb... olyan szintekre vannak árazva ezek a gyártok, mintha a többi autógyártó nulla elektromos autót adna el. Ez nem így van. Igen, a nulláról egyszerűbb több száz százalékot elérni, tetszetős is lehet, de amikor a klasszik gyártók átállítják a gyártósoraikat minimális költségekkel, és elkezdik ontani az autókat, akkor ezek a gyártók megfognak rekedni. Nem fognak tudni úgy növekedni, mint azok, akiknek ki van építve az infrastruktúra...

GHSI

#869696 Peti84 Előzmény: #869695

Kb 75.000-80.000 megy el iden. 2023ban 450.000 db. Maradjunk csak a kinai picanal az elkovetkezo 4 evben (boven eleg lenne). Kinabol ezeket az evket sehova sem pockolik ki. Mar az Xpengekre az onkorik/hivatalok is kezdenek valatani. Hosszu evekig vw stb nem lesz konkurenciaja ezeknek, mint ahogy pl a Teslanak sem (majd az arazast kicsit atgondoljak). (Valaki mondta ha evt akarsz venni szoftvert veszel, ebben is van valami.) Xpeng tekinteteben nem is kellene feltetlen mas piac kinan kivul, ennek ellenere 21ben nyitnak svedbe, brazilba, oroszba, talan spanyolba (norvegban mar vannak), ezek a piacok csak plusz lehetosegek.

GHSI

#869695 Koffein Előzmény: #869692

Oké, idén elmegy 40e, miközben a vw eladott januárba csak az eu-n belül 10e db-ot, ez alsó hangon is idei évre 100e db autót jelent. Nem gondolod, hogy a többi nagy autógyártó is ha rááll, akkor pikkpakk kipöckölik a nio, xpeng féle gyártókat és egy szinten megrekednek?

GHSI

#869687 Peti84 Előzmény: #869683

Az Xpeng még mindig start up ceg. Meg volt egy lejaro lock up is, nem is régen, meg hat még a tulajdonosi viszonyokat is rendezgetik, meg a 3. gyar epitesei is csak most indul. Szoval ezt en maskeppen latom. En pont azert latok benne fantaziat mert most kozdenek el majd noni, akik mogott a kinai allam be is allt.

GHSI

#869685 Koffein Előzmény: #869683

Jogos. Idén eladnak kb 30e db-ot, és a piac 22Mrd-ra árazza, habár volt ez 50Mrd körül is. Miközben egy Suzuki legyárt 3milla autót és a piac 21Mrd-ra értékeli, vagy a Nissan 8milió autóval ér ugyancsak 21et... bolond egy világ...

GHSI

#869683 Fornit Előzmény: #869680

1.400.000.000 kínai van. Ők vettek 2223 ilyen autót februárban.

Ez olyan, mintha nálunk eladtak volna 15 db-ot.

GHSI

#869680 Peti84 Előzmény: #869679

En veszem. Nem rossz a februari szam (szeretnek en a sajat vallkozasban decemberben +577%ot ev alapon). Csak a sok redditesnek fel is kellene fognia, de ez nem megy, csak egymas hergelese. Xpevben egyebkent forgalom sem nagyon van, pontosabban nem kiugro. Akkor volt az atlagnal nagyobb amikor 10,5 milla rv lock upja lejart 02.23an.

  • 2,223 vehicles delivered in February 2021
  • January and February 2021 combined deliveries recorded 577% increase year-over-year
  • Cumulative P7 deliveries reached 20,181

https://ir.xiaopeng.com/news/news-details/2021/XPe...