60-as években 6500-at forgó motor, 2.0 literből 150 ló, k. jó ez a gép.
http://www.origo.hu/auto/20150327-egy-sportkocsi-amirol-senki-sem-gondolna-hogy-japan.html
60-as években 6500-at forgó motor, 2.0 literből 150 ló, k. jó ez a gép.
http://www.origo.hu/auto/20150327-egy-sportkocsi-amirol-senki-sem-gondolna-hogy-japan.html
Eger rallye-n voltunk ma, ilyesmi szerencsére nem ferdült elő. Volt historical kategória is, az poén volt..
egy picit elszállt a kis nissan
http://sportgeza.hu/sport/2015/03/28/nezot_olt_a_kirepulo_versenyauto_a_nurburgringen/
Ha összeadjuk, akkor tkp majdnem (bár az ilyen 2006-os, legerősebb dízel motoros kombik olyan 1.5M körül mennek, ha jó állapotúak), no de ezt a pénzt mindegyikre rá kell költeni. Innentől viszont megint jók lesznek 280E km-ig..
Vettél már autót?
abban igaza van a cikkírónak a diagnosztizálás az egy nagyon komoly tudás..legyen ez orvos autószerelő tv szerelő mindegy mi..én ezzel keresem a pénzem..rendszerben tudok gondolkodni és ezen belül jól tudok hibát diagnosztizálni...már már legendákat szövögetnek ..de ezt igyexem kerülni...a hibakeresés sima lényeglátás és analizáció..egyfajta szintetizálás...minél több tényezőt veszel figyelembe annál pontosabb a diagnózis.
Ezt nem öntömjénből írom de ez tény.
A faterom szedett orvosságot mer nem volt jó a gyomra..a doki adott neki savlekötőt..elköltöztünk..másik orvos kiderítette kevés a sava.. savat kell szednie...tehát ami savat fater gyomra termelt azt mindjárt lekötötték a gyógyszerek.. rossz diagnózis volt..én mondtam a faternak sztem hüjeség.. egy orvos nem orvos.
színtiszta logikával sok minden átlátható.. sok emberben erősebb a szubjektum az előre elvárt eredmény.
akkor ez nem volt olcsó mulatság... az autó értékének kb. negyedét ráköltötted, nem?
A 3. szerelőt ismerem, haver. Rákérdeztem, ezt válaszolta:
" Csak első blikkre (nem tudom, hogy a számos Audiból éppen melyik volt)
-Kimérték az injektorokat is, azt mondták, jók (hiba volt)
Az injektorokat a ma elérhető legkorszerűbb (és: meglehetősen drága) módszerrel vizsgáljuk, ami azért nem tévedhetetlen. (Nem tudja reprodukálni a motortérben uralkodó hőmérsékletet. Teljesen perfekt vizsgálóberendezés még egy ház áráért sincs) Nagyon kicsi a tévedés esélye, de nem nulla.
-Két trafót cseréltettek velem (ez is hiba volt).
Ezt kétlem. Ha a trafó "nem tudja" a tökéletes működéshez szükséges terheletlen sec. feszültséget, akkor az: csere utca. Pont. Hogy esetleg ma még nem okoz rángatást, kihagyást, az egy dolog. Holnapután fog. Nem erőszakoljuk az alkatrész-cserét. Csak javasoljuk, ha indokolt. És: a vizsgálat minden lényeges pontját dokumentáljuk."
http://www.mazda.fr/assets/germany/04_images/01_modelle/m6/galerie/mazda6-kombi-galerie-2.png
méé kell egyforma vackokat csinálni?
Ilyen csoda gepeket nem mevenni nehez hanem utolagos koltsegek akar a kocsi erteken is siman tultesznek.
tetszik,komoly.
mekkora összegbe volt ez a másfél év vajon?
mondjuk én audit sem vennék semmi pénzért,semmilyet,soha.
viszonylag még megúsztad.
ezt majd nekem is rá kell költeni.....ha el nem adom.
de mondjuk nem sietek vele,még ráér.
egy barátom írta le a történetét:
Tanulságos és hosszú történet következik - ezúttal az autószerelőkről.
Mint írtam, 2013 (!) őszén elkezdett dadogni a gyönyörűséges A6-osom.
(V6 3.2 FSI, tehát közvetlen befecskendezéses benzinmotor,
ennek még nagy jelentősége lesz.)
Ezt követően az autó 5 (öt) szerelőnél fordult meg.
1. otthon fusizó Audi márkaszervizes dolgozó, az "alapszerelőm"
kicserélt rajta 1 injektor fejet, amit a gép hibásnak írt.
Nem lett sokkal jobb, bevitte hát a "hátsó ajtón" a márkaszervizbe,
mert neki nem érte meg otthon ezzel tökölni...
2. Audi márkaszerviz, III. ker Mozaik u.
Itt még hosszasan molyoltak rajta, kicseréltek még egy
injektor fejet, és kimérték, hogy a nagynyomású pumpa
gyengébb értéket produlál (ami amúgy baj,
de nem ez okozta a gondot), így hát azt is cserélték.
Az autó használható volt, de az ember nem azért tart
egy 6 hengres, egykori luxusautót, hogy remegjen a motorja...,
így hát vittem tovább.
3. Befecskendezős Motorok Szervize, Érd.
Nagyon jó hírük van, index fórumoznak, szakcikkeket írnak, stb.
Kimérték az elektronikus jeleket, azt mondták, az autó elektronikailag tökéletes,
és kimérték az injektorokat is, azt mondták, jók (hiba volt)
Két trafót cseréltettek velem (ez is hiba volt).
Kompressziót, veszteségmérést, szondázást csináltak (ez helyes),
és azzal engedtek utamra, hogy ez van, egy csak egy "esztétikai probléma",
a hengerfej levételével és felújításával orvosolható (250-300e Ft...)
Nem tetszett az ötlet (ami, mint kiderült, eszement baromság volt),
vittem hát tovább:
4. Nagy dumás maszek, aki öreg autók tákoló jellegű életbentartásában nagyon jó,
de ez messze meghaladta a képességeit.
velem a hidrotőkéket cseréltette ki (feleslegesen), és vetetett újabb 6 trafót,
mert szerinte az FSI motorok érzékenyek arra, hogy azok egyformák legyenek
(itt egy kicsit közel járt a megoldáshoz).
Mivel az autó csak alapjáraton remegett, át akarta irattatni a vezérlő elektronikát
magasabb alapjáratra, de ez a nepper módszer nem tetszett,
nem nyúljunk be abba, ami jó, vittem hát tovább.
5. Egy nagyon lelkiismeretes, alapos szaki jött, akinek szintén nagy falat volt.
rakott bele még 2 injektort, csak éppen az a baj, hogy pont a 2 új helyére,
(mert ide jelzett hibát a hibaolvasó...), és mivel nem audi specialista,
nem tudta megállapítani a ráírt számokból, melyik mikor gyártódott.
Egyöntetű ötlet volt, hogy autó eleje lebont, motor kidaruz, hengerfej le,
gépműhelybe el, full felújít, majd visszaszerel, stb.
Mert hogy az FSI motorok hajlamosak kormolódni, és ebben van már 250e km,
ergo biztos tiszta korom.
Vagy törjem össze, lopassam el, stb., egész jó ajánlatokat kaptam erre is...
Itt tarttottunk egészen a múlt hétig, amikor is saját kezembe vettem a sorsomat.
Rengeteget olvastam utána a témának, és 3 lényeges dologból indultam ki:
1. a kormolódás fő jele nem a remegés, hanem a teljesítmény vesztés.
Ez az autó, pedig ment, mint a bitang, jó volt a kompresszió,
alacsony a hengernyomás veszteség, tartotta az égéstér a vákuumot,
tehát minden jel arra mutatott, hogy a motor nagyon jó bőrben van.
(Februárban megnyomtam az M7-esen az üres pályán,
simán vitte a 250-et...)
2. A hibaüzenetek teljes káoszt mutattak, hol ez hol az...
Gondoltam, annak is kell jelentenie valamit,
hogy ennyire szórnak a hibaüzetek, ergo nem szabad elhinni egyiket sem.
(A sok hülye szerelő meg mindig elhitte, és azt cserélte, amit a kocsi "mondott")
3. Végül, és legfontosabban:
a hagyományos szívócső befecskendezéses motorokban a keverékképzés
a szívőcsőben történik, tehát a szelepeken már ugyanaz az üzemanyag + levegő
keverék áramlik be az összes hengerbe.
Ellenben a közvetlen befecskendezésnél a szelepeken csak a levegő jön be,
a benzint a hengerenkénti injektorok (esetemben 6 db) adják hozzá.
Ergo 6 helyen történik keverékképzés, ez akár 6 féle benzin / levegő arányú
keveréket is jelent(het), ami nagyon nem jó, mert meghülyül tőle a vezérlőelektornika,
hol dús, hol szegény a keverék, azaz hol elvesz belőle, hol hozzáad plusz naftát, stb.
Hiába "jók" az injektorfejek mind, (azaz nem csöpögnek be,
és nem dugultak el), ha van köztük olyan, ami fél éves,
ami alatt 5000 km-t dolgozott, és van olyan, ami 10 éves, és 250e-t,
akkor a kettőnek soha nem lesz ugyanolyan a befecskendezési képe,
illetve a befecskendezett mennyisége. Tehát a motorom egyes hengerei
több féle benzin / levegő keverékkel működhetnek...
Tehát kell még 2 injektort venni, és akkor 6 új lesz benne.
Vettem is 2-t, abban a tudatban, hogy 4 új és 2 régi van benne,
de mikor visszavittem az autót az első (alap)szerelőhöz,
hogy az én kontómra rakja be, akkor szembesültünk vele,
hogy csak 2 új és 4 régi van, mert a negyedik szerelő a 2 új helyére
rakta be a 2 másik újat, és naná, hogy nem is lett jobb a kocsi...
Előkerestem tehát a kivett 2 "régit" (ami tehát pár hónapos volt),
plusz betettük a 2 vadi újat..., és:
1,5 év, szokszázezer ft tanulópénz után tökéletesen jár a motor.
Ilyen pofon egyszerű volt az egész, csak logikusan végig kellett volna
egy raconális, és hozzáértő embernek gondolnia, hogy ebben a konstrukcióban
az összes injektornak ugyanolyan korúnak kell lenni, nem lehet darabonként cserélni.
Tanulság:
ha baj van, az ember csak magára számíthat.
(vagy a szerencsére)
Így van ez mindenben, de leginkább az orvostudománnyal látok komoly párhuzamot.
Occsóbb, mint gondoltam. Csak márkás alkatrész ment bele (Luk, Lemförder). A kuplungszett a lenkerékkel bruttó 170E volt, ebből a lendkerék 89. A 4 db motortartó bak az br 60, a munkadíj meg a +főtengelyszimmering cserével ill váltóolajcserével (ha már lejött) meg futómű állítással: 45E.
próbálok:)
Gondolom akkor felétek lehetséges egyenletes tempóban autózni. :)
Sajnos már a benzinesekben is nagy divat a kettős tömegű...
mennyibe fájt ez?
jöhet privibe is,ha indiszkrét:)
sajnos ezeket előbb-utobb cserélni kell.....
ezek még 200ezer km-nél mind gyári,eredetiek nálam is,annyival egészül ki,hogy még féktárcsát sem cseréltem eddig és nem is kellett.
Ma preventív jellegel kicseréltettem az Asztmán a kettős tömegű lendkereket, a teljes kuplungszettet (tárcsa, szerkezet, kinyomó csapágy), meg a 4 motor tartó bakot. Találtak még egy rossz főtengely szimmeringet ill. a váltó le miatt az is új olajat kapott.. Csak a kettős tömegű volt elhasznált, a többi még bírta volna.. Mindegyik cserélt alkatrész még a gyári volt, a kocsiban 280K van.
Ne fáradj vele majd elviszem a mintadarabot munkatársam ismerősének az a biztos.
Ez nem rajz, hanem 3 dimenziós modell. Lehet forgatni, nagyítani, stb. Ez alapján programozzuk be a CNC marót egy megfelelő segédprogram segítségével, mely a modell alapján kiszámolja a szerszámpályákat. (Műhely)rajzot tudok belőle csinálni, akkor lesz elöl-oldal-hátul nézet beméretezve, a hagyományos esztergán űgy látja a szaki, h migt kell csinálnia.
Akkor nem furatok vannak benne (4db), hanem M12-es menetek? S hogy néz ki pontosan az a 15mm perem?