Megint keversz, de ebben a topicban nem hagyom, mert félrevezeted az embereket.
A paradicsomból való kiűzetés azt jelenti, de az általában van. Isten beszélt az ószövetségben is sok-sok emberrel, nem akarom felsorolni, de azért a híresebbeket leírom.
Mózes: Már a kivonulás előtt beszélt vele, majd a kivonulás alatt folyamatosan, a pusztai vándorlás alatt folyamatosan, még törvényeket is diktált neki személyesen.
Ábrahám: Isten folyamatosan beszélt vele, pl Izsák feláldozásáról, a megígért áldásokról, stb, stb.
Isten beszélt Jónással is, elküldte Ninivébe, és megvitatták, mihez van joga Istennek, és mihez nincsen.
És - miután nem akarom felsorolni a teljes ószövetséget - maradjunk annyiban, Isten beszélt az összes prófétával is.
Az újszövetségben Isten beszélt elsősorban Jézussal. Utána az apostolokkal. Utána pedig a többi emberrel, akikbe beköltözött a Szent Lelke által.
Mert a Szentháromság - Atya, Fiú, Szentlélek - egy és ugyanaz, Isten három "megjelenési" formája az emberek felé. Tehát, amit a Szent Lélek mond (Szent Szellem, ha így jobban tetszik), az ugyanaz, amit Isten mond. És a Szent Lélekkel mindenki beszélhet, ez egy csatorna, és kifejezetten azért lett az emberhez küldve, hogy rajta keresztül beszélhessünk Atyánkkal.
Jézus szavai Lukács 12-ben:
9. A ki pedig megtagad engem az emberek előtt, megtagadtatik az Isten angyalai előtt.
10. És ha valaki valamit mond az embernek Fia ellen, megbocsáttatik annak; de annak, a ki a Szent Lélek ellen szól káromlást, meg nem bocsáttatik.
11. Mikor pedig a zsinagógákba visznek benneteket, és a fejedelmek és hatalmasságok elé, ne aggodalmaskodjatok, mimódon vagy mit szóljatok védelmetekre, vagy mit mondjatok;
12. Mert a Szent Lélek azon órában megtanít titeket, mit kell mondanotok.
Ezért - és ez szeretetteljes figyelmeztetés - nagyon vigyázz arra, mit állítasz Isten Szent Lelkéről, ha már kereszténynek tartod magad.
Az Apcsel 19-ben egyértelmű, hogy a megtérés és megkeresztelkedés nem vonja magával a Szent Lélekkel való betöltekezést:
1. Lőn pedig azonközben, míg Apollós Korinthusban volt, hogy Pál, eljárván a felsőbb tartományokat, Efézusba érkezék: és mikor némely tanítványokra talált,
2. Monda nékik: Vajjon vettetek-é Szent Lelket, minekutána hivőkké lettetek? Azok pedig mondának néki: Sőt inkább azt sem hallottuk, hogy ha vagyon-é Szent Lélek.
3. És monda nékik: Mire keresztelkedtetek meg tehát? Azok pedig mondának: A János keresztségére.
4. Monda pedig Pál: János megtérésnek keresztségével keresztelt, azt mondván a népnek, hogy a ki ő utána jövendő, abban higyjenek, tudniillik a Krisztus Jézusban.
5. Mikor pedig ezt hallák, megkeresztelkedének az Úr Jézusnak nevére.
6. És mikor Pál reájok vetette kezét, szálla a Szent Lélek ő reájok; és szólnak vala nyelveken, és prófétálnak vala.
Tehát erre minden kereszténynek szüksége van, mármint Isten lelkének kérésére, és kapására. Jézus erről is tanít, mi ennek a menete:
Jézus ezt tanítja, Lukács 11:
9. Én is mondom néktek: Kérjetek és megadatik néktek; keressetek és találtok; zörgessetek és megnyittatik néktek.
10. Mert a ki kér, mind kap; és a ki keres, talál; és a zörgetőnek megnyittatik.
11. Melyik atya pedig az közületek, a kitől a fia kenyeret kér, és ő talán követ ád néki? vagy ha halat, vajjon a hal helyett kígyót ád-é néki?
12. Avagy ha tojást kér, vajjon skorpiót ád-é néki?
13. Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei Atyátok Szent Lelket azoknak, a kik tőle kérik.
És ezen igék alapján - kb - alakult ki a pünkösdi mozgalom, mert ezek "feledésbe merültek". És a pünkösdiek megemlékezvén erről, kérik Isten Szent Lelkét, aki adja is, és így máris van kapcsolat Isten és az ember között. Folyamatos, napi kapcsolat. Amelyik keresztény ezt nem próbálta, az el sem tudja képzelni, ez milyen csodálatos dolog, aki pedig már ismeri, az megéli az napjait Istennel, és igen szép és csodálatos élete van.
Mert EZT ÍGÉRTE ISTEN, és ő mindig tartja a szavát.