Az ALTEO Nyrt. 2013. pénzügyi év első félévéről szóló jelentése
http://bet.hu/topmenu/kibocsatok/kibocsatoi_hirek/115110925.html
Az ALTEO Nyrt. 2013. pénzügyi év első félévéről szóló jelentése
http://bet.hu/topmenu/kibocsatok/kibocsatoi_hirek/115110925.html
alig egy napja van fent a hír... :)
Az ALTEO Nyrt. közleményeiről szóló összefoglaló jelentés
http://bet.hu/newkibdata/114262037/ALTEO_osszefoglalojel_20130527.pdf
http://www.stocklandyard.hu/blog/show/2655
Az ALTEO Nyrt. mai közgyűlése elfogadta a társaság IFRS szerint konszolidált éves beszámolóját, amely szerint a cégcsoport egy újabb növekedés eredményeként 5,5 milliárd forintos árbevétellel, 591 millió forintos EBITDA szintű eredménnyel, 95 millió forintos adózott eredménnyel és 8,5 milliárd forintos mérlegfőösszeggel zárta a 2012. üzleti évét. A társaság az elmúlt évben jelentősen bővítette megújuló alapú portfólióját, növekedési célkitűzései töretlenek.
http://www.stocklandyard.hu/blog/show/2404
akvirálnak
Az ALTEO Energiaszolgáltató Nyilvánosan Működő Részvénytársaság (székhely: 1055 Budapest,
Honvéd u. 20/A., cégjegyzékszám: Cg.01-10-045985) („ALTEO”) a tőkepiacról szóló 2001. évi
CXX. törvény („Tpt.”) 57. § (2) bekezdése alapján az alábbi
k ö z l e m é n y b e n
kívánja a HVG 2012. évi 42. számának 70. oldalán „Csillaghullás – Vállalati kötvények: rossz ómen”
címmel megjelent cikkében az ALTEO-val kapcsolatban megjelent téves adatokat cáfolni, és a valós
adatokat nyilvánosságra hozni.
A cikkben írtakkal ellentétben, nem a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete „minősítette” a
Társaság által kibocsátott kötvényeket szokásostól eltérő kockázatú pénzügyi eszköznek, hanem maga
az ALTEO tett önként eleget a Tpt. 38. (4) bekezdésében rögzített tájékoztatási kötelezettségének, és
hívta fel a befektetők figyelmét a kötvények kibocsátásával kapcsolatos összevont
alaptájékoztatójában e tényre.
Mint értékpapír kibocsátók, a kötvényeinkkel kapcsolatos kockázatok megemlítésénél – eleget téve
jogszabályi kötelezettségünknek – azok teljes körű feltárására törekedtünk, az összevont
alaptájékoztatóban és annak kiegészítésében megemlített kockázatok sem fontossági, sem
valószínűségi sorrendben nem állnak. A politikai befolyás alatt álló fogyasztók döntéshozatalára
vonatkozó kijelentésünk nem „diplomatikus jelzés”, hanem a befektetőknek szóló kifejezett
figyelemfelhívás, melynek megfogalmazása során a befektetők kimerítő tájékoztatását tartottuk szem
előtt, nem az E-Star Alternatív Nyrt-vel való összehasonlítás lehetőségét.
Az ALTEO villamosenergia-kereskedelmi és erőművi beruházó tevékenysége lényegesen eltér az EStar energetikai szolgáltató (ESCO) tevékenységétől: míg utóbbi ügyfélkörében – a nyilvánosság
számára hozzáférhető információk szerint – jelentős súlyt képviselnek az önkormányzati partnerek,
addig az ALTEO fogyasztói portfóliójában az ilyen státuszú személyek aránya csekély, konszolidált
árbevételünk kevesebb, mint öt százaléka származik állami vagy önkormányzati tulajdonú
partnerektől.
Az elmúlt két évben önkormányzati, vagy állami fenntartású fogyasztóval szemben az ellátás
felfüggesztésével, vagy megszüntetésével járó intézkedést, egyéb behajtási cselekményt nem
kezdeményeztünk, az önkormányzati, állami fenntartású fogyasztókkal kapcsolatos kockázatot jelen
pillanatban nem tartjuk az értékpapírjaink árfolyamára jelentős befolyást gyakorló tényezőnek.
A fent kifejtett tények alapján úgy véljük, hogy a HVG hivatkozott cikke üzletileg alá nem támasztott
adatok alapján sugallja, hogy az ALTEO által kibocsátott kötvények visszafizetése az önkormányzati,
állami fenntartású intézmények pénzügyi helyzete miatt kerülne veszélybe, és megalapozatlanul von
párhuzamot az ALTEO és az E-Star Alternatív Nyrt. helyzetével.
Budapest, 2012. október 18.
Chikán Attila László
az ALTEO Nyrt. vezérigazgatója