Regisztráció Elfelejtett jelszó

Nemzetközi és magyar gazdaság magyar aktuálpolitika nélkül

törölve

#512208 banyaiz Előzmény: #512021

"Nos, számomra nagyon feltűnő az a különbség, ahogy tavaly UGYANEZEK az intézmények még diktatúrát, terrort emlegettek, meg Brüsszelhez, bírósághoz rohangáltak, most meg már egészen más a hangnem.

Egészen pontosan: tisztelettel beszélnek MAGYARORSZÁG KORMÁNYÁRÓL"

Szerintem te összekevered a tiszteletet a dühöngő közveszélyes őrülteknek kijáró óvatos, távolságtartó bánásmóddal.

Felhívnám a figyelmed pl arra, hogy vajon miért nevezték el ezt a "csekkadót" illetéknek. Valahol ott van elásva a kutya, hogy az EU-ban a forgalmi típusú adók elég szigorú szabályozás alá esnek. Ez az egyik seb ahol vérzik a sok közül. De lépjünk át ezen az "apróságon" ennél sokkal komolyabb problémának érzem, hogy megint események után akarnak egyeztetni, vagyis konvergencia prg leadása után. A jobb és a bal agyfélteke összehangolásába komoly zavarok csúsztak ismételten. :)

Hát ha eddig csak indire…

#512021

Hát ha eddig csak indirekt módon gyűjtögettük arra az érveket, hogy egyrészt "elengedtek minket", másrészt, hogy a kiszolgáló csinovnyikok (Barroso&Co) ereje teljességgel eltűnt, akkor két tegnapi hírre szeretném felhívni a figyelmeteket (komment a hírek után):

****

http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-497742

"Az általuk javasolt módosítások beépítésére kéri az új távközlési adó elfogadása előtt álló Országgyűlést a három hazai mobilszolgáltató.

A szolgáltatók egyebek mellett azt indítványozzák, hogy az ágazatban ne csak a távközlési cégek, hanem a műsorterjesztők is vállaljanak részt a teherviselésben. Szerintük így a magánszemélyek előfizetését a kormány által javasolt 700 forint helyett havonta legfeljebb 400, a vállalati előfizetőkét 2500 helyett maximum 1400 forint terhelné úgy, hogy a tervezett adóbevétel biztosítható marad."

illetve:

http://inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-497655

"Magyar Bankszövetség elnöke biztos abban, hogy több tárgyalási fordulóban egyezségre tudnak jutni a kormánnyal, és lesz megállapodás a tranzakciós illeték bevezetésének feltételeiről."

"A pénzügyi tranzakciós illetéket nem lehet kikerülni, ezt a kormány elhatározta, részünkről az a bölcs megoldás, ha megpróbálunk egy kompromisszumot találni a kormánnyal"

"Nem a mértékről tárgyalnak - mondta -, hiszen a kormány eldöntötte, hogy a pénzügyi tranzakciós illeték mértéke egy ezrelék lesz."

"Patai Mihály szerint a kompromisszumot meg lehet találni. Ha a kormánynak szüksége van erre a 100-150 milliárd forintra, lehet úgy strukturálni a terheket, hogy arányosan a bankszektorra is jussanak, és azokra is, akik el tudják viselni."

"És én is mindenkit arról szeretnék biztosítani, hogy a bankszektor is együtt akar működni a kormánnyal, ebből következően lesz megállapodás".

****

Nos, számomra nagyon feltűnő az a különbség, ahogy tavaly UGYANEZEK az intézmények még diktatúrát, terrort emlegettek, meg Brüsszelhez, bírósághoz rohangáltak, most meg már egészen más a hangnem.

Egészen pontosan: tisztelettel beszélnek MAGYARORSZÁG KORMÁNYÁRÓL, komolyan veszik azt és pontosan úgy és abban a hangnemben beszélnek, amit én már annyira régen vártam és elvártam volna.

Igen, végre van TEKINTÉLYÜNK. IGEN, végre megértették, hogy egy országban a nép által választott törvényes és legitim hatalom AZ ÚR. Végre elfogadták, hogy az ő helyük az adófizetők oldalán van. Sőt mi több, végre

teljességgel letettek a liberálbolsevik "nekik jár a profit" című lózungról és eljutottunk oda, hogy ha az országnak adóbevételre van szüksége, és azt ki akarják vetni, akkor ki fogják vetni. Az viszont, hogy arról tárgyalnak, hogy hogy lehet ez mindenkinek (államnak, adóalanynak, magánszemélynek, cégeknek) jobb, az egy új, egy egészen más alapállás, ez pontosan az, amire szükség van, és amit én oly régóta vártam.

Végre nem arról van szó, hogy kinek van mihez joga, hanem hogy hogyan lehet ezt jól, vagy jobban csinálni. Végre azok akarják jobban csinálni azt, hogy mi legyen az adó eloszlása és alapja, akiknek van tapasztalata az adott szektorban, de mindezt úgy, hogy nem sértődve és dacosan "megyünk Brüsszelbé"-t ordibálnak, hanem úgy, hogy kitalálják azt, hogy hogyan lehet azt a legfájdalommentesebben teríteni úgy, hogy mindenki jól járjon.

Amiből egyenesen következik az, hogy megértették: Senki sem akarja őket sem elűzni, sem tönkretenni, hanem egyszerűen csak be kell hajtani az adót, azt az adót, amit ráadásul még csak nem is mi, hanem Brüsszel talált ki a számunkra.

Az meg már tényleg csak hab a tortán, hogy ezen cégek első emberei és managementje aztán pontosan tisztában van azzal, hogy ezen adók rendszerszintüvé tétele tényleg nullszalldó környékére viszi a kormány költségvetését, tehát tud azzal kalkulálni, hogy ez már nem fog emelkedni, ezt pedig ki tudja gazdálkodni, és ez egyáltalán nem sérti a versenyt sem, hiszen az mindenkire vonatkozik.

SZERINTEM érik az, hogy nem lesznek ezek a tételek tételesen kivetve, és az, hogy az intézményen BELÜL történő mozgás/forgalom díjtalan lesz, ILLETVE az, hogy az adót a forgalom után vallják be, tehát nem kell kitételezni, minden tételhez hozzárendelni. Ez utóbbi ugyanis pontosan nulla infrastruktúrát jelent, és nulla fejlesztést, valamint rendkívüli egyszerűséget.

Megjegyzés: Szerintem simán belemennének abba is, hogy a tányájuk csökken, de a forgalmi adók emelkednek, ugyanis ebben az esetben a profitjuk úgy tudNA nőni, hogy nem viszik el innen a pénzt máshol adózni (vagyis inkább ide utalnak pénzt), hiszen azt nem terhelné a forgalmi rész, vagyis a tiszta bevételt tudnák tisztán adózni tiszta profittal.

Vagyis, ha kapnának mondjuk 5%-os TÁNYÁT a szektorok, akkor lehet, hogy az állam kétszeresen keresne pénzt, egyszer a NÖVEKVŐ(!) TÁNYA miatt, egyszer meg a forgalmi adó miatt.

Végső soron egyébként bármi lesz, két dolog biztos:

- megoldható viszonylag fájdalommentesen a magyar adórendszer átalakítása,

- nem nyúzzuk meg a lakosságot, a nagyvállalatok pedig élnek tovább és maradnak,

és egyebekben szerintem már látható, hogy az államok elkezdik visszavenni a kezükbe az irányítást a multikultúrális liberálbolsevik bürokratáktól, és ez esélyt biztosít arra, hogy lesz egy működőképes Európa. Én egy miniszterelnökökből álló "szenátust" simán el tudnék képzelni a jelen helyzetben, még akár a szenátus által MAGUK KÖZÜL választott, de 50%-al visszahívható "dictatussal" együtt is. A jelen helyzet megkívánja, hogy egy amerikai típusú hatalommal rendelkező legfelsőbb vezető legyen legalábbis átmenetileg.

És hogy miért ide írtam mindezt?

Csak tessék egy pillanatra elgondolkodni.

Ha én azt mondom, legyen egy legfelsőbb vezető, akinek a kezében hatalom összpontosul, akkor mit is fognak a liberálbolsevikok mondani? Azt, hogy ez nem lehet, demokráciában ilyet nem lehet, ez diktatúra, terror, ezzel szemben fel kell lépni.

Miközben ha Simorról van szó, akkor természetes, hogy egyszemélyben is lehessen diktátor és uralkodhasson és rendlelkezhessen egy egész ország javai felett, vagyis akár egyszemélyben adókivetésre és harácsra utasíthassa az államot - hiszen ő az utolsó hithű liberálbolsevik helytartó, aki még itt van.

Nem mellesleg pedig, akik annyira viszolyognak az egyszemélyi erős vezetőtől, azok elfelejtkeznek arról, hogy ez Németországban vagy Franciaországban egyenesen elvárás, és általában azokban az országokban van baj, ahol ez nem elvárás.

És akkor most emlékezzünk meg a demokrácia vs. diktatúra, lebontandó, vagy felépítendő struktúra esetében...

... az Egyesült Államokról.

Mert furcsa módon az jött ki, hogy ha Európának lenne egy tényleges hatalommal rendelkező integráns (amerikai típusú) elnöke, akkor pont le lehetne építeni a felesleges bürokráciát Brüsszelben, lenne egy szenátus a miniszterelnökökkel és két miniszterrel minden országban, és ők választanák az elnököt. Vagy a következő évtizedben már közülük a nép. A többi pedig leépíthető, az államoknak lenne költségvetése, és működnének együtt békésen és boldogan.

Merthát, azért az vicces, hogy a nagy "egyformásítási" vágyban még az sem tűnik fel a liberálbolsevik europánereknek, hogy még Amerikában is igaz az, hogy az államok KÜLÖNBÖZŐ adókat és adónemeket vetnek ki, és igazából nincs is igazán jelentősége azok mértékének és mennyiségének sem, és pont az látható, hogy ettől sem a lakosság, sem a cégek meg sem mozdulnak. Mert nem ezen múlik az életük.

Tehát pont nincs értelme Európában sem a liberálbolsevik egyformásításnak, mert az pont feszültségeket gerjeszt minden olyan rendszerben, amiben egyenlőtlenség van. Egy mágnes két pólusának egyformásítási vágya mindkét pólus megsemmisítéséhez vezet, nem pedig egy újfajta együttműködésre. Egyszerűen össze kell őket rakni, egymás mellé, és ami még fontosabb, észre kell venni, hogy ha szétdaraboljuk, ha összerakjuk, annak MINDIG két pólusa lesz. Viszont ha megfelelően rakjuk össze őket, akkor pont nem feszültség keletkezik, hanem erőssebb mágnest kapunk, amelyen BELÜL nincs feszültség.

Ha ezt a felismerést meglátjuk, akkor máris látható, hogy azt, hogy ne legyen különbség Európában, azt nem lehet megoldani, de nem is kell megoldani. Az a lényeg, hogy a feszültségeket kell elrendezni úgy, hogy azok valójában erősítsék egymást és ne szétfeszítsék Európát. Ha belegondoltok, az EEE bevezetése azonnal feszütségoldó lenne, mert az adósságok eltűnhetnek (paradox módon Európából, hiszen az EEE bevezetése előtt abba konvertálhatná mindenki az adósságát, a maradó EUR-osok is), ugyanakkor a kettős deviza miatt nem a távolkeletre, hanem Európán belülre lehetne vinni az "ócsósítandó" termelést, amely ugye élből megoldana számos problémát!

Merthát, ha európai szinten nézünk körül, akkor is az látható, hogy a profittermelés igen komoly része Európán kívül realizálódik, amelynek az Európába integrálása azonnal problémamegoldáshoz vezetne, többek között azért, hiszen ebben az esetben az erősebb államok vinnék oda a termelést, amely ugye rögtön TERMÉSZETES pénzügyi transzfer is lenne, de ezúttal már nem a SEMMIÉRT ADJ PÉNZT című "liberálbolsevik hitelezés és segélycsomag" formájában, hanem úgy, hogy megdolgozhat a periféria a pénzéért.

Mindez ráadásul egy természetes átrendeződést is jelentene, azaz a fejlettlenebb régiók fejlődését is, vagyis HOSSZÚ TÁVON akár az egységes deviza is működőképessé válhat, ugyanakkor ez már egyáltalán nem lenne cél, hanem ez lenne az eredmény.

Ez a feszültség. Ezt kell feloldani.

Re: BREAKING NEWS!

#511940 Előzmény: #511813

"Úgy látszik, az ahogy Magyarországgal szórakoztak az elmúlt időben remekül elfedte a saját gazdaságaik problémáját."

Engedelmeddel önfényező mode on: Én végig ezt írtam! És még ebbe is belebuktak.

"És ezek a pénzügyminiszterek akarják kioktatni Magyarországot arról, hogy mit hogyan csináljon, akik ide juttaták az eurozónát!"

Pontosítsunk: A pénzügyminiszterek nem engedték a terrorisztáni bürokráciának Magyarországot elmarasztalni. Ami történt, az nem a nemzetállamok pénzügyminisztereinek a problémája alapvetően, hanem az EU liberálbolsevik csinovnyikjaiknak bénázásában rejlik. Egyszerűen képtelenek arra, hogy közösséget alkossanak a nemzetek és minden lépésükkel (ahogy a cikkben is írják) valójában ennek ellenében dolgoznak.

Magyarán szólva, most már ott tartunk, hogy érik az EEE gondolatom a kettős devizarendszerről, mert most már nem sok mindent tudnak csinálni.

Ma már Londonban arról beszélnek nyiltan, hogy vészforgatókönyv készül az EUR szétesésére. Egyébként, ez önmagában érdekes filozófálás, hiszen maga az EUR nem valószínű, hogy megszűnik, de hogy mi lenne azokkal az országokkal, amelyek hirtelen kiesnek belőle, abba talán jobb nem is belegondolni, mert az a pénzügyi káosz, ami ott beköszöntene, az valami döbbenetes lenne.

Más szavakkal: MINDEN ÁRON kontroll alatt kell tartani a folyamatokat, de nem minden áron bekényszeríteni a FED pénzét a valódi felhalmozott értékek helyébe, kiárusítani liberálbolsevik módra Európa értékeit. Ez ugyanis a minden áron való szőnyeg alá söprés, a következő választásig húzzuk ki liberálbolsevik mentalitás.

Re: BREAKING NEWS!

#511813 prospero Előzmény: #511789

Úgy látszik, az ahogy Magyarországgal szórakoztak az elmúlt időben remekül elfedte a saját gazdaságaik problémáját. Ebben a cikkben elég szépen le van írva az igazság.

RÉMÜLET! És ezek a pénzügyminiszterek akarják kioktatni Magyarországot arról, hogy mit hogyan csináljon, akik ide juttaták az eurozónát! Úristen!!!

Matolcsy tényleg egy zseni, de kellett hozzá az emberek támogatása, hogy pénzügyileg stabilizálni tudják a gazdaságot egy kicsit. Köszönet érte az embereknek!

Re: BREAKING NEWS!

#511811 prospero Előzmény: #511789

"Egy-egy német, holland és finn dolgozónak eddig is 15 ezer, 17 ezer és 21 ezer euró megtakarítását váltották át piaci befektetésekből az EKB-val szembeni követeléssé."

Ez nem más, mint a magánmegtakarítások átcsoportosítása az államhoz. Ne haragudjatok, de a mnyp pénzek visszacsatornázása államhoz kismiska ehhez képest, ami még ezután vár rájuk.

"A hatalmas egyensúlyhiányt csak óriási erőfeszítések árán lehet helyreállítani, és csak akkor, ha az érintett országok elfogadnak egy évtizednyi stagnálását."

Mi meg azon parázunk, hogy az első negyedévben 0,7%-kal csökkent a gazdaság??? Nevetséges.

Ilyen jellegű leértékelést Olaszország úgy tudna végrehajtani, ha az árszínvonalat 10–15 százalékkal szállítaná le, Spanyolországban pedig mintegy 20 százalékos korrekció lenne szükséges. Görögországnak és Portugáliának 30, illetve 35 százalékos mértékű defláción kellene átesnie.

Magyarország inflációs rátája 5%!!!

Svájci frank hitelesek, térdre imához.

Re: BREAKING NEWS!

#511789 prospero Előzmény: #511750

Ez alapján csak csodálkozni lehet, hogy hogy nem veszitek észre, hogy Magyarország a béke szigete az Eurózónához képest, ahol nyamvadt 700 Ft meg 2500 Ft-on vitatkozunk. Kár, hogy lehet későn kapcsoltunk, hogy le kellene vágni magunkat róla....így aztán könnyen magukkal ránthatnak minket is.

http://www.vg.hu/velemeny/a-kozgazdaszok/sinn-meggondolatlanul-leptek-ra-a-sikos-lejtore-eu-vezetoi-375063

"A fő problémát mindenképpen Spanyolország jelenti, ahol a közületi és a magánszektor külföldi befektetőkkel szembeni, együttes tartozása összegét tekintve nagyobb, mint Görögországé, Portugáliáé, Írországé és Olaszországé összesen, a GDP-arányában pedig – Görögországhoz hasonlóan – 100 százalék közelében mozog. Az ibériai országban a teljes munkaerő-állomány negyede, a fi­atal munkavállalóknak pedig a fele állástalan, ami azt jelzi, hogy a válság előtti olcsó euróhitelekkel felfújt ingatlanbuborék miatt az ország elveszítette versenyképességét. A folyó fizetési mérleg hiánya a GDP 3,5 százalékának megfelelő szinten áll annak ellenére, hogy a recesszió nyomán csökkent a bevitel. A gazdaság zsugorodása miatt Spanyolország ismét elvéti a költségvetési hiánycélt.

Ezenfelül az EKB által működtetett TARGET elszámolási rendszerben a spanyol adósság 55 milliárd euróval nőtt februárról márciusra, kompenzálandó egy ugyanekkora összegű tőkekiáramlást. Az elmúlt esztendő júliusától számítva Spanyolország TARGET-adóssága összesen 199 milliárd euróval növekedett. A tőke rohamtempóban menekül, ennek összege jóval meghaladja a 2008–2010 közötti időszak tőkebeáramlását. Az első válságév (2008) kezdetétől számított kumulált összeget látva megállapítható, hogy Spanyolország a folyó fizetési mérlegének teljes hiányát a pénznyomda működtetése révén finanszírozta.

Az összkép csak árnyalatnyival kedvezőbb Olaszország esetében, ahol a folyó fizetési mérleg az utóbbi 10 év során a GDP 2 százalékának megfelelő többletből 3 százalékos hiányba lendült át. Az ország TARGET-adóssága 76 milliárd euróval növekedett februárról márciusra, 2011 júliusától számítva pedig 276 milliárd euróval. Olaszországból is elfolyik a tőke, a befektetők menekülése ráadásul gyorsult is az EKB likviditásjuttatása óta.

Most már világos, hogy az EKB nagyrészt maga okozta a tőkemenekítést olyan országokból, mint Spanyolország vagy Olaszország, mert az olcsó hitellel elűzte a magántőkét. Az intézmény lépéseinek volt olyan célja is, hogy helyreállítsa a bizalmat, és ezzel újra működésbe hozza a bankközi piacot, márpedig e tekintetben sem bizonyult igazán sikeresnek annak ellenére, hogy óriási összegeket tett le az asztalra.

Ráadásul ott van Franciaország, mely egyre ingatagabbnak látszik. Ahogy a tőke menekült az országból, a francia TARGET-adósság 95 milliárd euróval növekedett 2011 júliusa és 2012 januárja között. Franciaország a maga részéről szintén versenyképtelenné vált, nagyrészt annak az olcsó hitelnek köszönhetően, amelyhez az euró bevezetése utáni első években juthatott hozzá. A francia gazdaságról nemrég tanulmányt tett közzé a Goldman Sachs, amelyben megállapította, hogy az országban az árszintnek mintegy 20 százalékkal kellene csökkennie az egységes valutát használó térség átlagához képest (azaz ilyen mértékű reálleértékelést kellene végrehajtania), hogy visszanyerje versenyképességét az euróövezeten belül.

Ilyen jellegű leértékelést Olaszország úgy tudna végrehajtani, ha az árszínvonalat 10–15 százalékkal szállítaná le, Spanyolországban pedig mintegy 20 százalékos korrekció lenne szükséges. Görögországnak és Portugáliának 30, illetve 35 százalékos mértékű defláción kellene átesnie. A hatalmas egyensúlyhiányt csak óriási erőfeszítések árán lehet helyreállítani, és csak akkor, ha az érintett országok elfogadnak egy évtizednyi stagnálását.

Sokan vannak, akik úgy oldanák meg a problémát, hogy egyre több olcsó hitelt lapátolnának közületi csatornákon keresztül az egészséges euróövezeti magtól a bajban lévő déli államokba akár mentőalap, akár eurókötvény, akár EKB-hitel formájában. Ezzel azonban tisztességtelen módon kényszerítenék a térség megtakarítóit és adófizetőit olyan tőkejuttatás finanszírozására, amelynek feltételeivel azok nem értenének egyet. Egy-egy német, holland és finn dolgozónak eddig is 15 ezer, 17 ezer és 21 ezer euró megtakarítását váltották át piaci befektetésekből az EKB-val szembeni követeléssé.

Azt pedig senki sem tudja megmondani, hogy ezen követelések mit érnének, ha az euróövezet szétesne. Látni kell, hogy a közületi hitelek szakadatlan folyósítása végül elvezetne az európai gazdaság hosszan elhúzódó gyengélkedéséhez, ha éppen nem összeomlásához, mert az euróövezet egy központilag vezérelt rendszerré változna, amelyben az állam dönt a befektetésekről. Ilyen rendszer márpedig nem képes működni, mert kiiktatja a tőkepiacot mint a gazdasági rendszer fő vezérlő mechanizmusát. Csak csodálkozni lehet azon, hogy Európa politikusai milyen meggondolatlanul léptek rá erre a síkos lejtőre."

Re: BREAKING NEWS!

#511750 Csilla76 Előzmény: #511740

Ezt a csatát már megnyerte a kormány.

Nem a csatát, a háborút kell megnyerni:-D

Végre jó irányba haladunk.

BREAKING NEWS!

#511719

BREAKING NEWS!!BREAKING NEWS!!BREAKING NEWS!!BREAKING NEWS!!

Ladies and Gentlemen, Mesdames et Messieurs, Hölgyeim és Uraim,

Aki eddig nem hitt abban, hogy én látom helyesen a dolgokat, az kezdhet végleg meginongi a hitében.

Figyelem: NAPI GAZDASÁG(!)-tól átvett hír a Portfolion:

http://www.portfolio.hu/gazdasag/ez_lehet_a_legfobb_baja_az_imf-nek_a_jegybanktorvennyel.167330.html

"A [...] Nemzetközi Valutaalap legnagyobb problémája a magyar jegybanktörvénnyel nem a hivatalosan is ismert aggályokban keresendő, hanem abban, hogy a jegybanki monetáris tanács hatáskörének bővítése az elnöki hatáskör rovására azt is jelentené, hogy így az ország devizatartalékairól is a testület döntene."

És imhol az, amit állandóan írtam, hogy az ideültetett klántag miért is fontos nekik és mi a feladata:

"A 2011 végén hatályát vesztett jegybanktörvény úgy rendelkezett, hogy többek között a devizatartalék kezelésével összefüggő feladatokkal kapcsolatban a legfőbb döntéshozó szerv a mostani kormány által delegált tagok többségével működő monetáris tanács, de a végrehajtást egyértelműen MNB-elnöki hatáskörben tartotta."

Vagyis, tessenek kapaszkodni: Magyarország(!) devizatartalékai felett jelenleg EGYETLEN SZEMÉLY(!) diszponál (micsoda diktatórikus egyszermélyi uralom az ország javai felett!!!), aki mellesleg nem akar Magyarországra felesküdni, aki nem akar Magyarország érdekeiben kíván tevékenykedni, és egy ilyen személy döntésén múlik, hogy az mekkora legyen a tartalék, illetve, hogy azért mekkora pénzt fizessünk annak, akiknek ez a célja, és ezen múlik, hogy tolnak-e ide még pénzt, vagy sem.

Valójában az a feladata ennek a személynek, hogy a lehívott IMF pénz az MNB-ben maradjon, ahhoz senki hozzá se férjen, arra csak kamatot fizethessünk, de se vissza ne fizethessük, se hitelkiváltásra fel ne használhassuk (elkölteni, felélni egyébként sem lehetne, a szerződések azt nem teszik lehetővé). Vagyis azért kapja a fizetését és az offshore vagyont, hogy a kassza kulcsa nála maradjon és hogy fizessünk mint a katonatiszt.

Azaz aki eddig kételkedett, most már tisztán láthat: szó sincs, mert szó sem lehet arról, hogy ezt a pénzt bármire is elköltsük, felhasználjuk, erre csak kamatot fizethtünk és ez az egyetlen, ami az IMF-fet érdekli és ezért érdekes számára az, hogy Simor, mint helytartó a helyén maradjon. És ha még többet hívnánk le, vagy vennénk fel, akkor ez méginkább így lenne és szó sem lehetne arról, hogy az kamatterheket csökkentsen, legalább elméletben. Nemhogy a gyakorlatban, immár nyilvánvalóan elméletben sem szól ez az egész semmi másról, csak arról, hogy még egy bőrt akarnak gyorsan lehúzni Magyarországról az uzsorások és a maffia.

"A lap megjegyzi, hogy valójában ez az egyik legfontosabb gátja annak, hogy megkezdődhessenek a hitelkeretről szóló hivatalos tárgyalások".

Magyarán szólva: Akkor adnak pénzt, ha azt nem használjuk fel, csak kamatot fizetünk rá, de akkor meg inkább fizessük azt is vissza, ami itt van. Az meg, hogy ennyire ordít már, hogy ez az egész soha nem is szólt másról, csak zsarolásról, és uzsorázásról, és már a látszatra sem ügyelnek, arra már nehéz mit mondani.

Re: Adóssággal elárasztva

#511561 Előzmény: #511534

Érdekes, hogy mennyire nem merik leírni még a nyilvánvalót: Azt, hogy az eszetlen hitelezés az oka mindennek, az a fajta gazdaság, amit GDP-vel írnak le és amiben a GDP valójában a pénzügyi, uzsorásmaffia forgalmat jelzi.

Gyakorlatilag a fogyasztói társadalom PÉNZT GYÁRT, amit a JÖVŐBEN FIZETTET MEG értékkel. Ebben a rendszerben már csak az számít, hogy minél több pénzt lehessen a jelenben kihelyezni, mert azt láttatják "gazdaságnak", holott ez csak a pénzügyi maffia befolyásának a mérőszáma.

GDP=Gross Destruction Power.

Adóssággal elárasztva

#511534 prospero

http://www.mfor.hu/cikkek/Adossaggal_elarasztva.html

Hát kb. fel kellene fogni, hogy ez a helyzet ma Magyarországon is.

"Brazília, Chile, Kína, Indonézia vágják a kamatot illetve a direktívákkal avatkoznak be a hitelezésbe, mivel a betéti és hitelezési kamatlábak közötti rést le szeretnék adminisztratív eszközökkel vinni. Ez egy félelmetes szituáció, az elmúlt 5-10 évben annyi hitelt adtak ki, hogy immáron akinek volt, nem vesz fel többet. A hitelek romlása jelentős Indonéziától, Indián át Brazíliáig. A bankok ezekben az országokban jóval magasabban tőkésítettek mint Európában (kb 12-13 százalék szemben az európai „core Tier1” 6-9 százalék százalékkal), de a tény, hogy már hitelezés nélkül nem megy semmi, rémisztő rövid távon.

Már többször írtam, a fogyasztási hitel nem más, mint a jövőbeli fogyasztás előrehozása a jelenbe. Ha alacsony a kamatláb, az nagyobb hitelfelvételre ösztönöz, hiszen a büntetés, az átváltási arány a diszkontráta miatt egyre kisebb: egy egység jövőbeli fogyasztás közel egy egység jelenlegivel ér fel. Ez arra ösztönöz sokakat, hogy a jelenben fogyasszanak, hiszen a mostani „élvezet” jobb mint a jövőbeli, ki tudja, az lesz-e egyáltalán.. Ez megdobja a gazdasági növekedést, elképesztően magas saját tőke arányos hozamokat, részvényárakat generálva. A gépezet működik, amíg egyre több új fogyasztó lép be. Ezek is mind hitelt vesznek fel, és a jelenben fogyasztanak. A probléma akkor lép be, ha már nem lesz új fogyasztó. A jelenbeli fogyasztás hanyatlik, a jövőbeliről ne is beszéljünk. Hiszen a jövőben nem tudunk már annyit fogyasztani, mivel nyakig ülünk hitelben, amit akkor fizetünk vissza. Azaz: ha nincs növekedés a fogyasztói réteg nagyságában, vagy a vagyonosságában, akkor az egész rendszer összedől. Persze lehet ezt kitolni: még jobban csökkentjük a kamatot, adócsökkentéssel pénzt adunk az embereknek vagy jóléti intézkedésekkel növeljük a stabilitást, kisebb megtakarítási rátát generálva. Ez az utolsó fázis, most itt vagyunk. Sok bank adna hitelt, de nem kell senkinek. Mert már van! Mások nem is vesznek fel, még ha nincs is, mivel érzik: itt valami bűzlik. Ha nem megy fel a részvény, ingatlan ára és nincs vagyonhatás, vagy a csökkenő gazdasági növekedés miatt romlik a munkaerőpiac és nő a bizonytalanság, akkor ez teljesen érthető dolog.

Mindehhez hozzájön az európai válság, az óriási munkanélkülisséggel, és az eladósodott, nem növekvő lakossággal, fogyasztói réteggel, mely akarva akaratlanul egy japán szcenárióhóz vezet. Hollandiában is egyre többen igényelnek meleg étel támogatást, ingatlanárak csökkenek, és hiába az óriási hitel a nemzeti bankoktól, amíg ekkora a privát adósság nem lesz itt másképp. "

Matolcsy mégiscsak kiszámolta?

#511318 prospero

Úgy látszik Matolcsy mégiscsak kiszámolta a jelenlegi gazdaságpolitika alternatívájának költségeit, amikor arról döntöttek, hogy a lakosság egyes szegmensei helyett, a fogyasztást próbálják meg jobban adóztatni.

"Az új megoldások ára pedig eltörpül a régiek ára mellett. A gazdasági szabadságharcnak már rövid távon is több a hozadéka, mint a vesztesége. A bankadó, a krízisadók, a magánnyugdíjrendszer, a forgalmi adózásra való átállás, a családi arányos jövedelemadózás, a közmunka és a reáloktatás felértékelése sokba kerül a magas kamatok, csökkenő hitelezés, költségvetésibevétel-kiesés és nagyobb kiadás miatt, de még mindig többet hoz. Rövid távon is négyszer többet, mint amennyibe kerül. Hosszú távon még többet, sokkal többet. Az újítás fájdalmas, de a korábbi zsákutca után elvezet a nemzet jólétéhez. Megéri hát. "

http://hetivalasz.hu/jegyzet/a-jobb-agyfelteke-uj-gondolkodasara-van-szukseg-49221/

Re: nincs cím

#511284 Előzmény: #511276

Nem is nézték tétlenül, ha belegondolsz abba a hisztériába, amit Magyarországgal kapcsolatban keltettek, különösképpen a fizetésképtelenséggel és a finanszírozhatatlansággal kapcsolatban, miközben a valóság az, hogy a magyar gazdaság áll gyakorlatilag az egyik legjobban Európában.

És hogy tetézzük a bajukat, ezt most már kénytelenek voltak írásba is adni, vagyis azt, hogy a fogyasztás adóztatása nemhogy nem GDP csökkenést és összezuhanást, hanem adósságcsökkentést és javuló adatokat eredményez. Szerintem görcsben volt a foguk és erőszakot kellett tenni a kezeiken, amikor kénytelenek voltak ezeket az adatokat leírni.

Re: nincs cím

#511276 prospero Előzmény: #511264

"Szerintem megtalálták az irányt és egyre inkább úgy tűnik, hogy Európa is kezd ebbe az irányba elmenni, hiszen egyre több helyen jönnek be a képbe mind a fogyasztást, mind a pénzügyi műveleteket(!) korlátozó, illetve adóztató lépések. Mert valójában ezeket kell korlátozni ahhoz, hogy azok ne tudjanak nemzetek, költségvetések felett szabadon átcsapni és azokat tetszőlegesen meghamisítani és tetszőleges időpontban megborítani. A kiszámíthatóság lényege az ezen folyamatok feletti kontroll és ellenőrzés visszaszerzése."

Nem biztos, hogy azok, akiknek a kezében koncentrálódik a pénzügyi hatalom, ezt tétlenül fogják nézni....kivéve, ha az 1 ezreléket nevetségesen alacsonynak fogják tartani. :-)!

Re: nincs cím

#511273 Előzmény: #511264

Egy mondatban megfogalmazva:

A fogyasztói társadalom lényege az, hogy nem értéket, hanem adósságot termel, vagyis addig és csak addig tartható fenn, amig vagy felvállalja valaki az ebből fakadó adósságot, vagy ingyenpénzt fújnak a lufiba.

Ennek folyománya:

A kérdés csak az, hogy ha a fentiek nem működnek, akkor engedjük egy lassú életszínvonal csökkenéssel világszinten(!) leereszteni azt, vagy addig erőltetjük, amig felrobban, és ezáltal gyakorlatilag nem marad a helyén semmi sem.

Re: Összeomlik a görög gazdaság

#511266 Előzmény: #511186

Szívesen és köszönöm :)

A felvetéseidre így hirtelen nem tudok mit válaszolni, azok elég komplex kérdések, egyelőre az látszik, hogy az USA hegemóniára nem igazán tud senki választ adni, Kína felemelkedése viszont annyira gyors, hogy sok minden fog azon múlni, hogy ők mit és milyen áron akarnak elérni. Ez szerintem sok mindent el fog dönteni az elkövetkező tíz évben.

"Még az sem egyértelmű, …

#511264

"Még az sem egyértelmű, hogy ők tudják-e." (Fidesz mit akar, hogy működik, mi a jövőkép) témakörben innen: http://stockland.hu/forum/topic/658)

LEHET, hogy nem tudták kezdetekben, csak "érezték" (elég nehéz volt elhinni, érthető), de most már tudják: Az ellenség a liberálbolsevizmus és a fogyasztásra alapuló társadalom azzal a rendszerszinten hamisított GDP-vel, amely a fogyasztást is értéknövelésnek állítja be, vagyis dúrva rendszerhibával egyszer értéknek könyveli el ott is, ahol a profit keletkezik és ott is, ahol erre a pénzt elköltik. Ennél dúrvább hiba egy rendszerben nem is lehet, hiszen ha ehhez hozzátesszük, hogy a termelés is hitelből történik, akkor rögtön látható, hogy mig fiktív könyvekben kétszeresen és két helyen is GDP növekedés van, valójában két helyen és kétszeresen is adósság van, amely az adósság és a kamat lényegéből következően értelemszerűen MAGASABB(!), mert magasabbnak kell lennie mint a megtermelt értéknek még abszolult értékben is, azonban értelemszerűen, mivel a kiadásra nincs fedezet, ezért valójában ebben a rendszerben MINDEN TERMELÉS TÖBBLET ADÓSSÁGOT TERMEL, egyszerűen azért, mert TUDHATÓ, hogy a megtermelt terméknek a felvétele hitből történik.

Ennek megfelelően, ahogy nem teríthető a termék, az azonnal visszahat a termelésre is, hiszen ott sem finanszírozható tovább a gyártókapacitás, és kiderül, hogy valójában a GDP mindkét helyen beszakad és az adósság mindkét helyen finanszírozhatatlanná válik, hiszen sem a gyártás fenntartása, sem annak az eladása nem lesz működőképes, legfeljebb egy jóval alacsonyabb színvonalon és volumenben.

ENNEK tipikus igaozlása az, hogy bár a GDP adat rossz lett, úgy tűnik, mintha romlana a gazdaság, valójában a gazdaság jól van és éppenhogy javul, a költségvetés, az adósság, meg úgy általában az államháztartás meg méginkább. Ennek az oka egyszerű: Mivel nincs uzsorázás, nincs uzsorából való "kiszolgálóipar", ezért ennek a hatása kiesik, azonban ez eddig sem volt ipar, eddig sem volt termelés, vagy értékteremtés, ez nettó felélés volt, méghozzá a kamatok miatt sokkal nagyobb kiadás, mint a megtakarításokból való költés. Ennek megfelelően nincs semmi csoda abban, ami történik.

Vagyis a fogyasztást arra a szintre KELL szorítani, amely adósságnövekedés nélkül fenntartható és finanszírozható. EZ az az egyensúlyi állapot amit meg kell teremteni, különösen azon területeken, ahol a fogyasztás volumene a munkahelyekre és a megtermelt értékre nézve gyakorlatilag indifferens - példának okáért a többet telefonon beszélgetés semmiféle munkaerő többletet és értéket nem hoz létre, ezzel szemben annak csökkenése sem von magával elbocsájtásokat, gazdasági teljesítménycsökkenést.

Szerintem megtalálták az irányt és egyre inkább úgy tűnik, hogy Európa is kezd ebbe az irányba elmenni, hiszen egyre több helyen jönnek be a képbe mind a fogyasztást, mind a pénzügyi műveleteket(!) korlátozó, illetve adóztató lépések. Mert valójában ezeket kell korlátozni ahhoz, hogy azok ne tudjanak nemzetek, költségvetések felett szabadon átcsapni és azokat tetszőlegesen meghamisítani és tetszőleges időpontban megborítani. A kiszámíthatóság lényege az ezen folyamatok feletti kontroll és ellenőrzés visszaszerzése.

Re: Összeomlik a görög gazdaság

#511186 Dr. ursi Előzmény: #510792

köszönet ezért az újabb szép összefoglalóért.

mintha csak a saját gondolataimat olvashattam volna vissza :o)

kell még pár év, hogy az értelmesebbje is meglássa ezeket az összefüggéseket és észrevegye majd az eredményeket.

de az emberek többsége azért ostoba és csak három dolog érdekli - azért ezt remélem tudod :o)

mit szólsz egyébként egy eurázsiához ? hmm ?

mert most még egypólusú a világ: usa

de kína már terjeszkedik: ausztrália-óceánia, afrika.

európa ugye az usáé.

és akkor valahol lógnak a levegőben dél-amerika, india, és az oroszok.

ők vajon hova fognak tartozni ...

bár az oroszoknak van eurázsia elképzelésük.

de vajon megvan -e a látás európa részéről merre is van a halálos usa (globtőke) öleléséből a kiút ?

És jönnek az eredmények:…

#511122

És jönnek az eredmények:

http://www.portfolio.hu/gazdasag/ha_ez_bejon_kiveteles_helyzetben_lesz_magyarorszag.167193.html

"Miközben újabb és újabb fejezet nyílik az európai adósságválságban, addig az Európai Bizottság legfrissebb előrejelzése szerint csak négy uniós tagállamnak sikerül csökkentenie államadósságát a következő két évben. A gyenge gazdasági növekedés, és az emelkedő kamatkiadások ugyanis a fiskális konszolidáció hatása ellen dolgoznak. Brüsszel prognózisa szerint Magyarország is a szűk kivételes csoportban lehet, ha teljesíti a kitűzött hiánycélokat."

Vagyis, csökken a kamatelvárás, és MÁR NEM várják az újabb eladósítást, vagyis el vagyunk engedve.

Mellesleg:

"A friss prognózisból az is kiderül, hogy 2005 után a tavalyi volt az első év, amikor a magyar adósságráta alacsonyabb volt az uniós átlagnál. Az EB szakértőinek várakozása szerint ez a trend az idei és a következő évben is fennmaradhat, miután az Európai Unióban összességében - a sorozatos megszorítások ellenére - emelkedni fog az államadósság."

Vagyis, ahogy már jeleztem: Nemhogy nem rossz a magyar gazdaságpolitika, hanem egyenesen kiváló EURÓPAI ÖSSZEHASONLÍTÁSBAN. És talán ez mutatja a legjobban, hogy milyen táblázatokat is várok én az MNB-től, olyat, ami ezeket mutatja be, azaz mindig egy kicsit fényezi Magyarországot, vagy valami nominális, vagy valami százalékos mérték alapján, mert EZ A DOLGA.

Az meg külön szép az egészben, hogy ezt nem az MNB húzta elő, hanem a Portfolio.

Vagyis, jól látható, hogy Európa nem csak hogy szenved, de szenvedni is fog, ezzel szemben ugye Magyarország esetében már elhiszik a költségvetés alacsony hiányát, amely ugye a visszafizetendő uzsorapénzek utáni csökkenő adósságszolgálat miatt tovább fog csökkenni, vagy jobban fog az adósság emelkedni.

Hogy úgy mondjam, látszik a fény az alagut végén, és nem is dudál, hanem a fínom meleg Napocska van ott :) Még kicsit sárga, kicsit gyenguska, de legalább a miénk!