Piac: marad a csosz-csosz föl, stabil nagyon kis volatilitású araszolgatalás, tendelgetés. Volt már a trenddel szemben "one day wonder" (1 napos belaeadás), tehát a következő korrekció valószínűleg ennél hosszabb lesz, akár pár napos is lehet, hogy honnan és mikor, nem lehet tudni, elképzelhető, hogy S&P-ben megpróbálják majd adni a 2011-es csúcsot, ami egy köpésre van, illetve az európai LTRO 2 is, ha lesz rá lelkesedés, hogy micsoda siker, okozhat megfogyatkozást a vevőkben, sell on the news jegyében. Szóval korrekció bármikor jöhet, viszont ennek a masszív belső struktúrájú, elég sok nagy bázisből kitörő részvényt felvonultató emelkedésnek a kitetőzése mindenképpen hosszabb folyamat lesz.
----
Olvasgatom, miket írnak a piacról:
"We believe that the stock market is in the process of topping out from a short-term perspective and think that the blue chip indices will have to endure a minor haircut before the next upleg begins," Arbeter wrote, adding later: "Historically, money is lost quickly when chasing parabolic charts, e.g., the NASDAQ 100 and its main component, AAPL. Which brings us to the famous quote by Alexander Pope, 'Fools rush in where angels fear to tread.'"
Providing some ballast for the analyst's apprehension is the action in the Dow Jones Transportation index.
"While the excitement in some parts garners much of the media's attention, the Dow Jones Transports, a key cyclical index, and sometimes a leading indicator for the overall stock market, has quietly rolled over, putting in a lower high and lower low," Arbeter noted. "In addition, while the DJIA has exceeded its 2011 high, the DJ Transports, at their recent closing high, was about 4% below its 2011 peak. (thestreet.com)
Szóval az AAPL esetében az a baj, hogy emelkedik, a Transport indexszel meg az a baj, hogy nem emelkedik? Szegény részvények soha semmi jót nem tudnak csinálni - "ha van rajta sapka, akkor azért, ha nincs, akkor meg azért."
---
Kép a Békási piacról: itt az 1 eurós boltban nagyon rosszul váltják a Ft-ot. :-)
Egyébként van a 350-es árfolyam mögött gazdasági racionalitás. Amikor ezek a boltok pár éve felbukkantak (és mára elárasztották a Körútat), akkor 250 körüli árfolyam ment. Úgy tűnik, hogy az azóta bekövetkezett honi infláció miatt a régi árazással nem lehet nyereségesen működtetni a boltot, a Ft infláció, ami az EUR árfolyamban nem gyűrűzött be, ide begyűrűzött. Ha egy egyszerű számítást végzünk, 10 éve mondjuk volt 250 az EUR, ez idő alatt Mo.-n volt legalább 30%-kal nagyobb infláció, mint az eurózónában, tehát a 10 évvel ezelőtti 250-es EUR árfolyamnak ma reálértékben legalább annak 130%-a, 325-ös árfolyam felelne meg. És akkor csak ugyanolyan áron volna az EUR, mint 250-en volt 10 éve, ergo a Ft reálértelemben nagyon felértékelődött az elmúlt évtizetben, az euró sokkal olcsóbb most 290-en, mint volt 10 éve 250-en - az árfolyam alakulását persze nem ilyen funda megfontolások vezérlik, pl. a Ft folyamatosan óriási kamatfelárral van drogozva. (Ennek az állami túlköltés miatt szükséges permanens kokszolásnak a költségeit nem is bírja a gazdaság, de ez más tészta.)
Copyright 2003-2012., Vakmajom. Minden jog fenntartva
Created by Webdesign Kft. · Maintaned by WebDesign iTeXT 1.0