Regisztráció Elfelejtett jelszó

Magyarország

az oktatás funkcionális leépítése

#1500276 matgab Előzmény: #1500272

Azért összességében én azt látom, hogy egy átlag iskolában (általános) nincs tanár. Mármint mondjuk 35 alatti. Igen vannak még 50+-osok néhányan, de egyáltalán nem lehet csodálkozni azon, hogy ilyen munkakörülmények között , ennyi fizetésért , ilyen bürokratikus nyomás alatt ki akarna tanárnak menni?

Talán az utolsó generáció ami elhivatottsági alapon nagy tömegben választotta a tanári pályát az a 70-es évek szülöttei.

De már gyakorlatilag a 60-as évektől kezdve a tanári pályán megindult a kontraszelekció, csak a 90-es években gyorsult fel nagyon.

Lehet elitképzést is csinálni -ebben sem vagyunk azért kiemelkedőek még akkor is, ha egy-két kivételes eredmény fel-felbukkan, akkor sem lehet kiemelkedő elit képzésről beszélni európai vagy világszinten.

Az átlag oktatási szint nagyon gyenge és az egész lexikális tudásra fókuszáló tanítási rendszer már teljesen elavult, avitt. Hasznos tárgyak lennének a közlekedési, háztartási ismeretek, műszaki és pénzügyi alapismeretek, a közösségben való dolgozás képessége és a tanulási képességek fejlesztése. Ezekből semmi nem valósul meg az iskolákban.

Az átlag iskolai nyelvoktatás színvonaláról ne is beszéljünk, egy átlag negyedikes három év tanulás után nem tud 1 egyszerű hétköznapi mondatot magától kinyögni.

Harmadik réteg a hátrányosabb helyzetű gyerekek felzárkóztatása, amire viszont a magyar oktatási rendszernek se kapacitása , se képessége, se affinitása.


Szóval nem értem, hogy honnan veszed azt az M1 tévén vagy a Kossuth rádión kívül, hogy az oktatási rendszer rendben működik?!

Az oktatásban elmaradt a rendszerváltás - még jobban, mint az egészségügyben- és a balliberális és szocialista pártok mindig is nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy erőszakosan átvegyék az oktatás területén a hatalmat és tőlük vagy csak "erőszakkal" lehetne visszavenni a gyeplőt - de ilyet demokráciában nem tesznek- vagy hosszú távon kellene professzionálisan átalakítani a tanári kasztokat (ez meg nem történik).

És a fentiek miatt értem, hogy az Orbán kormány tradicionálisan tart /nem szereti a tanároktól és le akarja építeni szép lassan az egész közoktatást, csak ezt pont a mai gyermek generáció szívja meg. De mire ők felnőnek, addigra a ma politikusai már kényelmes nyugger poziciókban fognak ücsörögni.


az oktatás funkcionális leépítése

#1500272 Spade Előzmény: #1500270

Az eredményeket nem a horror éves millió+pénzeket igénylő altarnativ középsulik érik el hanem tradicionálisan jó középiskolák ahová bárki bejuthat(felvételi) és nem kerül többe( pl Miskolc Földes gim) A nagy hírű aléternativ sulik sőt szinte az összes Bpesti gimi szakközép, kezdenek viisszaesni. Valszeg mert nem tüntikézni kéne hanem tanítani.Persze ez alapvetően a reál-műszaki(termeló,kutató stb) tárgyakra igaz. A két friss nobel díjas is "véletlenül" vidéken tanult. A telexnek inkább ezt kéne vizsgálni h mi lehet ennek az oka.? Csak nem eredménytelen az "über haladó" liberális módszer? Csak neincs összefüggés a balfasz karogerit megválasztó szavazók mentallitása és a középsulik leromlása között? Nem véletlen h a kimagasló eredményekről egy qrva szó nincs.a telexen.

És akkor még arról ne is beszéljünk amiről már értekeztünk h kb 10 év és jön az MI szingularitás. Erről kéne gondolkodnia a telexnek vagy bárkinek aki érvényess megállapításokat akar tenni..Hogy akkor mi a fasz lesz?. Megbeszéltük nem az átlagot kell képezni mert annak semmi eséklye a munkára.A telex írás meg a "kutató" írása a kihívások tükrében csak fing reszelés, esetleg lehet belöle phd-t csinálni de semmit nem ér a gyakorlatban.Sztem

az oktatás funkcionális leépítése

#1500270 TrendMan Előzmény: #1500263

A komoly gond nem a kiemelkedő teljesítményekkel van, hanem a nagy átlaggal.

A jó családból való gyereket továbbra is kiemelkedő módon taníttatják a szülők és a képességeik is megvannak.

A komoly probléma a nagy átlaggal van azokkal, akiket a szülők nem tudnak megfelelően támogatni és ezért a közösség támogatására vannak utalva, az iskola munkájára is szükség lenne, a tanárok megfelelő módon és minőségben történő beavatkozására.

Az Orbán által menedzselt és még tovább és tovább leépített rendszer cserbenhagyja ezeket a gyerekeket, embereket, családokat.

pl.

https://telex.hu/belfold/2024/05/22/szaktargy-szak...

az oktatás funkcionális leépítése

#1500263 Spade Előzmény: #1500262

ezekkal az adatokkal az a baj h pl rengeteg ménök tanít matekot meg fizikát kémiát, infót,robotikát,MI-t önvezetést.Ezeket a statisztika képesítéssel nem rendelkezőknek rögzíti, pedig sokkal erősebb matekot fizikát tanulnak alapból és így tudnak is tanítani, mint pl az elte-n, sőt szakoktól függően össze se lehet hasonlítani őket. A szakképzésben egyenesen fényév lehet a különbség. Te szakképzetlennek tekinted pl a villamos mérnököt,én meg nem.Szal ezek a cikkek csak szóvarázslások közük nincs a valósághoz. És a diákolimpiai eredmények meg szinte minden real tantárgyból + info+robotika+MI+önvezetés, magukért beszélnek. Ezeket nem lehet kétségbevonni nem is értem miről beszélünk. A telex meg az oktatáskutató osztja a helyeket vagy a tudományos-tanulmányi világ elit ? . Annyi igaz lehet a gender tantárgyakból nagyon el lehetünk maradva talán ezt fájlalja a telex :)

De sztem nem ezen kéne most agyalni hanem az elmult 5 évben Bp katasztrófális zuhanásán a környező fővárosokhoz képest.Ha karogeri behuzza a következő ötévet is (szinte 100%) talán 2029--re kitiltják az autokat is a városból és karógeri meg bevezeti a lóvasutat is. Lesz majd fonódó villamos lóvasút is

Jani ült a kormánynál ...

#1500261 TrendMan Előzmény: #1500255

"Ugyanekkor jött szemben az egyik - eddigi információk szerint ittas - sértett által vezetett kisgéphajó hét utassal. A sértett a motorcsónakot "a folyó teljes szélességét kihasználva,

indokolatlan irányváltoztatásokkal irányította".

A szállodahajó automata vezérléssel haladt, amikor a sértett a jobb parttól irányt váltott kisgéphajójával, és egyenesen a szállodahajó felé kormányzott. Amikor a szállodahajó orrához érkezett, hirtelen jobbra kormányzott, de az ütközést már nem tudta elkerülni, és nagy sebességgel nekiütközött a hajónak. "

https://infostart.hu/belfold/2024/05/22/szlalomozh...

Verőcénél szűk a Duna. V

#1500256 Spade Előzmény: #1500255

Azon gondolkodtam h nonsense h ez már rövid időn belül a 2. sokhalottas baleset. Sztem este 6 óra után ne közlekedhessen szálloda hajó a dunán. Menjenek a picsába vagy az óceánra, nem ide valók ezt már a 2. baleset is mutatja. De ha teljesen kitiltanák őket azon se keseregnék

Verőcénél szűk a Duna. V…

#1500255 matgab Előzmény: #1500221

Verőcénél szűk a Duna. Valszeg a kismotoros csónak buliból hazafelé tolták , mint a hülye és későn látták meg a kanyarban nagy hajót. Este volt a nagy hajó is valszeg kevésbé volt kivilágítva , csak a zöld piros lámpái égtek- későn észlelte őket a 80-100kmh-val haladó csónak. Biztos, hogy alapvetően a kiscsónak volt a hibás a balesetben, de...

Hatalmas csattanás lehetett, ilyen esetekben (még úszó farönknek ütközés esetén is) a hajónak le kell állítania azonnal a motorját- pont azért, hogy nehogy bedarálja az alá besodrodó áldozatokat a hajócsavar és reflektorral meggyőződni, hogy nincsenek áldozatok a vízben.

Itt ez egyértelműen elmaradt. Hogy a parancsnok aludt-e a kabinjában, vagy részeg volt , illetve milyen utasításokat adott, az majd kiderül.

Szerencse, hogy nem tudott elmenekülni a hajó és nem tudták eltüntetni a bizonyítékokat.

Most már okosabb a hatóság, mint a Kis Hableány esetében, nem engedték, hogy a hajó elhagyja az országot. Ha nem lesznek meg az áldozatok, akkor valszeg felviszik a hajót Komarnoba, ott ki lehet emelni és megvizsgálni, hogy vannak-e emberi maradványok stb stb.


az oktatás funkcionális leépítése

#1500254 Spade Előzmény: #1500253

beleolvastam, ez a faszi sztem semmihez nem ért, de az oktatáshoz tutira nem. Komolyabb indoklás helyett egy tény adat::diákolimpián Informatikából (középsuliMiskolc Földes) aranyérmet húztak be.Mégis mi a faszomnak kéne ma a középfoku oktatásban hasítani ha nem az informatikának, ráadásul világ szinten ?? Ennyi