Regisztráció Elfelejtett jelszó

Magyarország

az oktatás funkcionális leépítése

#1500287 Koffein Előzmény: #1500285

Gondolom családtól függ. Stuttgart környékén, a török gyerekek ugyanúgy beszélnek németül, mint ahogy a kelet európai migri gyerekek. Biztos vannak olyan családok, akik nem akarnak németül megtanulni, mert a fanatikus faszságot tolják. Ezt nem vitatom, mondjuk ha bemész egy boltba Stuttgartba, ott a fejkendős néni, vagy fekete csávó nem feltétlenül fog németül tudni, de angolul már perfekt megy a kommunikáció.

Persze, vannak ott is gondok, csak rámutattam egy különbségre. A hanyatló nyugaton megvannak fizetve, ahogy Prfecó is írja, itt meg egyáltalán nem vonzó ez a pálya. Csak a különbséget nézd, 30 gyerekre 1 óvónő vs 2-4 gyerekre 1, és nem 50-60évesek, hanem 20-30évesek...

Amúgy a németek is már kezdenek ébredni, egyre kevésbá bírják a bevándorlókat. A frusztrációjukat még csak a kelet európaiakon vezetik le, mert migri egyből robban és balhézik. Ahogy hallom a kint dolgozó családtagoktól, elsősorban csak echte németet vesznek fel, s ha minden kötél szakad, akkor nyúlnak a migri munkaerőhöz... butábbak, nyelvi nehézség, kevésbé alkalmazkodnak, női főnitől egy muszlim fanatikus nem fogad el parancsokat...

Szerintem, az átlag ember ott is érzi, hogy rossz fele mennek a dolgok, más sztori, hogy a kampány ígéreteket ők is beszopják... van aki nem szavazgat, nem tüntikézik, hanem tovább költözik pl ide balaton mellé, vagy spanyolországba, vagy máltára vagy kanári szigetekre, és leszarja, hogy mi történik a szülőföldjén..

az oktatás funkcionális leépítése

#1500286 TrendMan Előzmény: #1500283

Igen, hát szép, de azért ahogy a bevándorlókról hallom, a legtöbb bevándorló gyereknek is komoly nehézségei vannak a német nyelvvel.

Ne essünk át a ló túloldalára sem, senki nem mondta, hogy máshol minden tökéletes vagy hogy ez egy egyszerű kihívás lenne.

Nálunk viszont olyan, mintha egy mögöttes tervezet mentén próbálnának mindent még jobban leépíteni.

Minőségi különbség.

az oktatás funkcionális leépítése

#1500285 Spade Előzmény: #1500283

"minden gyerek érti a németet' megalol :) akkor ez a világ a lehető világok legjobbika ahogy pangloss mester mondaná. De majd szar lesz az ébredés. sztem

az oktatás funkcionális leépítése

#1500283 prfecó Előzmény: #1500280

A hanyatló Németországban mindenhol németül megy az oktatás minden gyerek érti a németet , sőt irni és olvasni is megtanul németül. Persze van ahol még angolul , francia sőt töröknyelven is van plusz nyelvi oktatás. Unokám elsőtől angolul , 5 évfolyamtól francia nyelven fog tanulni.

az oktatás funkcionális leépítése

#1500282 prfecó Előzmény: #1500278

Még hanyatlobb Hollandiában 10 gyerekre 2 óvonő , 2 dajka és egy specialista van , aki a gyerekek szóbeli képességeit segíti , hogy minden nem holland anyanyelvi gyerek az iskolára tökéletesen beszéljen hollandul.

Felavatta a Siemens Ener…

#1500281 TrendMan

Felavatta a Siemens Energy új magyarországi gyárát Szijjártó Péter

A gyáravatóról készült minisztériumi közleményben Szijjártó úgy fogalmazott: különös jelentősége van a Siemens Energy beruházási programjának, amelynek keretében a vállalat új üzemcsarnokot épített, képzési központot nyitott és napelemparkot is telepített, hogy képes legyen saját maga megtermelni a működéséhez szükséges energia egy részét.

A tárcavezető jelzése szerint a német vállalatóriás az új multifunkcionális üzemében gázturbina-égőfejeket fog előállítani, továbbá ugyanitt duális képzési központot nyit, ahol a legkorszerűbb technológiák használatához szükséges tudással fognak felvértezni magyar szakembereket. Emellett pedig üzembe helyezik a Gyármentő Program keretében létrehozott, 1,5 megawatt teljesítményű napelemparkot.

Ez a három elemből álló beruházási program 26 milliárd forintos értéket képvisel, amelyhez a kormány mintegy 900 millió forint támogatást biztosít ? tájékoztatott. Beszédében kiemelte, hogy ez a beruházási program kiválóan lefedi a magyar energiastratégia legfőbb célkitűzéseit, azaz, hogy hazánk képes legyen az ország működéséhez szükséges energia minél nagyobb részének előállítására. Emlékeztetett, hogy a veszélyek korában azok az országok lehetnek védettebbek, kevésbé kiszolgáltatottak, amelyek minél több stratégiai képességgel rendelkeznek, különösen az energiabiztonság terén.

"Az elmúlt évek bizonyították azt, hogy az az ország lehet igazán erős, amely a megfelelő képességekkel rendelkezik az energiaelőállítás tekintetében, ezért is építjük az új paksi blokkokat, és amely ország a műszaki, technológiai feltételeket is biztosítani tudja saját energiaellátása biztonságához" - húzta alá.

Utóbbi kapcsán hangsúlyozta, hogy

a cég a jövőben is kulcsszereplője lesz a magyar energiaellátás biztonságának, mert a Siemens Energy nyerte el az új paksi atomerőmű irányítástechnikájának leszállítására kiírt tendert a francia Framatome-mal közösen.

Ezzel összefüggésben rámutatott, hogy a paksi bővítés valódi nemzetközi projekt, az orosz fővállalkozó mellett amerikai, francia, német, osztrák és svájci cégek is dolgoznak a beruházáson.

A Siemens Energy irányítátechnikájának leszállítása is szóba került a Paks II. vezérigazgatójával készített közelmúltbeli Portfolio-interjúban, további részletek itt:

Szijjártó Péter elmondta, mióta a kormány stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Siemens Energy-vel, a vállalat megkétszerezte magyarországi bevételeit, 400 fővel bővítette dolgozói létszámát és csaknem 50 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre.

az oktatás funkcionális leépítése

#1500280 Spade Előzmény: #1500278

jajaja a hanyatló németben az általánosban a tanulok 60% nem tud se írni se olvasni se beszélni (németül) tényleg fasza a helyzet, talán valahol bajorban a jó levegőjű hegyi klinika közelében még jó lehet az oktatás, de a nagyvárosokban aligha

az oktatás funkcionális leépítése

#1500279 Spade Előzmény: #1500276

Ájrópai szinten kiemelkedő az elitképzésünk rendszeresen bukkannak fel kiemelkedő eredmények nézd meg a diákolimpiai eredményeket. Az egész tágabb család is a középfoku oktatásban dolgozik elég átfogó ismereteim vannak, ellentétben a telexxel ahonnan te veszed az infoidat :)

Az általánost nemtom ott lehetnek nagy hézagok, de a komoly oktatás ügyis a kőzépbe kezdődik meg és már ott azzal kell eleve kezdeni h fel kell őket zárkóztatni akárhonnan is jönnek. Az okos telo agyonbaszta az egész oktatási rendszert.A nyelvtanulástnyugodtan el lehet engedni, sztem persze agy eddzésre jó.

Na és az MI-ről meg nem beszél senki pedig minden amit eddig tudtunk az oktatásról elfelejthető.

Nagyon rosszul tudod h a magolás rossz, mert szinte az a legjobb agy fejlesztés, kísérletek mutatják mikor MRI-vel nézik a tanulási folyamatot h a kitartó repetitív ismétlés uj neuronokat (idegsejteket) keletkeztetett az agyban a megfelelő használt agy részben és a szinapszisok (kapcsolatok) száma is szaporodik, Minél inkább csainálja ezt valaki annál jobban. Egyébként az agy nem használat miatt drámaian zuhan az agytérfogat és persze az iq is a "modern fejlett liberális" oktatási rendszerek katasztrófálisak nem tanítanak meg semmire Agy nélkül megfelelő (nagy) számú idegsejt és megfelelő (nagy ) számú kapcsolat nélkül nincs mivel értelmezni,összefüggéseket keresni egyáltalán gondolkodni stb Olyan mint a sportolora rá kell rakni izmot h tudjon teljesítményt elérni (foci atlétika más csapatsportok stb) .Ami az izomfejlesztésnél a fekvenyomás sulyzózás felülés stb. az az agynál a repetitív ismétlés.

De elengedem ezt a témát mert semmi értelme filozni rajta és az MI úgyis megváltoztat mindent.a lényeg meg úgyis az h qrva ooobán.

az oktatás funkcionális leépítése

#1500278 Koffein Előzmény: #1500276

Ezzel szembe a hanyatló Németo.ban fiatal tanárok, pl bölcsibe 4gyerekenként egy óvónéni, itt Mo.-on 30-40 gyerekre 1 óvónéni..

Van ismerős aki újpesten óvónő, mondhatni 5x-es, mondja a fiatalok nem bírnak egy évet sem, ha meg igen, akkor sok betegszabival... az idősek ki vannak idegileg, mert van amikor két csoportot is vinni kell, s az már nem 30gyerek, hanem 50-60gyerek...

Elmondása alapján, sok a figyelemzavaros, adhd-s, autista gyerek, a szülök meg nem hisznek nekik, nem vizsgáltatják ki őket, hogy megbizonyosodjanak...

Ezzel szembe Németo., ha észrevesz valamit a bölcsi és/vagy óvoda, egyből jelzik és küldik tovább, hogy olyan oktatásba részesüljön a gyerek... ha minden oké, akkor mindenki megnyugodott az ovi is, a szülő is...

Az is igaz, ott az állami sztorik is fizetősek öccá valahány ojró per hó per gyerek...

az oktatás funkcionális leépítése

#1500276 matgab Előzmény: #1500272

Azért összességében én azt látom, hogy egy átlag iskolában (általános) nincs tanár. Mármint mondjuk 35 alatti. Igen vannak még 50+-osok néhányan, de egyáltalán nem lehet csodálkozni azon, hogy ilyen munkakörülmények között , ennyi fizetésért , ilyen bürokratikus nyomás alatt ki akarna tanárnak menni?

Talán az utolsó generáció ami elhivatottsági alapon nagy tömegben választotta a tanári pályát az a 70-es évek szülöttei.

De már gyakorlatilag a 60-as évektől kezdve a tanári pályán megindult a kontraszelekció, csak a 90-es években gyorsult fel nagyon.

Lehet elitképzést is csinálni -ebben sem vagyunk azért kiemelkedőek még akkor is, ha egy-két kivételes eredmény fel-felbukkan, akkor sem lehet kiemelkedő elit képzésről beszélni európai vagy világszinten.

Az átlag oktatási szint nagyon gyenge és az egész lexikális tudásra fókuszáló tanítási rendszer már teljesen elavult, avitt. Hasznos tárgyak lennének a közlekedési, háztartási ismeretek, műszaki és pénzügyi alapismeretek, a közösségben való dolgozás képessége és a tanulási képességek fejlesztése. Ezekből semmi nem valósul meg az iskolákban.

Az átlag iskolai nyelvoktatás színvonaláról ne is beszéljünk, egy átlag negyedikes három év tanulás után nem tud 1 egyszerű hétköznapi mondatot magától kinyögni.

Harmadik réteg a hátrányosabb helyzetű gyerekek felzárkóztatása, amire viszont a magyar oktatási rendszernek se kapacitása , se képessége, se affinitása.


Szóval nem értem, hogy honnan veszed azt az M1 tévén vagy a Kossuth rádión kívül, hogy az oktatási rendszer rendben működik?!

Az oktatásban elmaradt a rendszerváltás - még jobban, mint az egészségügyben- és a balliberális és szocialista pártok mindig is nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy erőszakosan átvegyék az oktatás területén a hatalmat és tőlük vagy csak "erőszakkal" lehetne visszavenni a gyeplőt - de ilyet demokráciában nem tesznek- vagy hosszú távon kellene professzionálisan átalakítani a tanári kasztokat (ez meg nem történik).

És a fentiek miatt értem, hogy az Orbán kormány tradicionálisan tart /nem szereti a tanároktól és le akarja építeni szép lassan az egész közoktatást, csak ezt pont a mai gyermek generáció szívja meg. De mire ők felnőnek, addigra a ma politikusai már kényelmes nyugger poziciókban fognak ücsörögni.


az oktatás funkcionális leépítése

#1500272 Spade Előzmény: #1500270

Az eredményeket nem a horror éves millió+pénzeket igénylő altarnativ középsulik érik el hanem tradicionálisan jó középiskolák ahová bárki bejuthat(felvételi) és nem kerül többe( pl Miskolc Földes gim) A nagy hírű aléternativ sulik sőt szinte az összes Bpesti gimi szakközép, kezdenek viisszaesni. Valszeg mert nem tüntikézni kéne hanem tanítani.Persze ez alapvetően a reál-műszaki(termeló,kutató stb) tárgyakra igaz. A két friss nobel díjas is "véletlenül" vidéken tanult. A telexnek inkább ezt kéne vizsgálni h mi lehet ennek az oka.? Csak nem eredménytelen az "über haladó" liberális módszer? Csak neincs összefüggés a balfasz karogerit megválasztó szavazók mentallitása és a középsulik leromlása között? Nem véletlen h a kimagasló eredményekről egy qrva szó nincs.a telexen.

És akkor még arról ne is beszéljünk amiről már értekeztünk h kb 10 év és jön az MI szingularitás. Erről kéne gondolkodnia a telexnek vagy bárkinek aki érvényess megállapításokat akar tenni..Hogy akkor mi a fasz lesz?. Megbeszéltük nem az átlagot kell képezni mert annak semmi eséklye a munkára.A telex írás meg a "kutató" írása a kihívások tükrében csak fing reszelés, esetleg lehet belöle phd-t csinálni de semmit nem ér a gyakorlatban.Sztem

az oktatás funkcionális leépítése

#1500270 TrendMan Előzmény: #1500263

A komoly gond nem a kiemelkedő teljesítményekkel van, hanem a nagy átlaggal.

A jó családból való gyereket továbbra is kiemelkedő módon taníttatják a szülők és a képességeik is megvannak.

A komoly probléma a nagy átlaggal van azokkal, akiket a szülők nem tudnak megfelelően támogatni és ezért a közösség támogatására vannak utalva, az iskola munkájára is szükség lenne, a tanárok megfelelő módon és minőségben történő beavatkozására.

Az Orbán által menedzselt és még tovább és tovább leépített rendszer cserbenhagyja ezeket a gyerekeket, embereket, családokat.

pl.

https://telex.hu/belfold/2024/05/22/szaktargy-szak...

az oktatás funkcionális leépítése

#1500263 Spade Előzmény: #1500262

ezekkal az adatokkal az a baj h pl rengeteg ménök tanít matekot meg fizikát kémiát, infót,robotikát,MI-t önvezetést.Ezeket a statisztika képesítéssel nem rendelkezőknek rögzíti, pedig sokkal erősebb matekot fizikát tanulnak alapból és így tudnak is tanítani, mint pl az elte-n, sőt szakoktól függően össze se lehet hasonlítani őket. A szakképzésben egyenesen fényév lehet a különbség. Te szakképzetlennek tekinted pl a villamos mérnököt,én meg nem.Szal ezek a cikkek csak szóvarázslások közük nincs a valósághoz. És a diákolimpiai eredmények meg szinte minden real tantárgyból + info+robotika+MI+önvezetés, magukért beszélnek. Ezeket nem lehet kétségbevonni nem is értem miről beszélünk. A telex meg az oktatáskutató osztja a helyeket vagy a tudományos-tanulmányi világ elit ? . Annyi igaz lehet a gender tantárgyakból nagyon el lehetünk maradva talán ezt fájlalja a telex :)

De sztem nem ezen kéne most agyalni hanem az elmult 5 évben Bp katasztrófális zuhanásán a környező fővárosokhoz képest.Ha karogeri behuzza a következő ötévet is (szinte 100%) talán 2029--re kitiltják az autokat is a városból és karógeri meg bevezeti a lóvasutat is. Lesz majd fonódó villamos lóvasút is

Jani ült a kormánynál ...

#1500261 TrendMan Előzmény: #1500255

"Ugyanekkor jött szemben az egyik - eddigi információk szerint ittas - sértett által vezetett kisgéphajó hét utassal. A sértett a motorcsónakot "a folyó teljes szélességét kihasználva,

indokolatlan irányváltoztatásokkal irányította".

A szállodahajó automata vezérléssel haladt, amikor a sértett a jobb parttól irányt váltott kisgéphajójával, és egyenesen a szállodahajó felé kormányzott. Amikor a szállodahajó orrához érkezett, hirtelen jobbra kormányzott, de az ütközést már nem tudta elkerülni, és nagy sebességgel nekiütközött a hajónak. "

https://infostart.hu/belfold/2024/05/22/szlalomozh...

Verőcénél szűk a Duna. V

#1500256 Spade Előzmény: #1500255

Azon gondolkodtam h nonsense h ez már rövid időn belül a 2. sokhalottas baleset. Sztem este 6 óra után ne közlekedhessen szálloda hajó a dunán. Menjenek a picsába vagy az óceánra, nem ide valók ezt már a 2. baleset is mutatja. De ha teljesen kitiltanák őket azon se keseregnék

Verőcénél szűk a Duna. V…

#1500255 matgab Előzmény: #1500221

Verőcénél szűk a Duna. Valszeg a kismotoros csónak buliból hazafelé tolták , mint a hülye és későn látták meg a kanyarban nagy hajót. Este volt a nagy hajó is valszeg kevésbé volt kivilágítva , csak a zöld piros lámpái égtek- későn észlelte őket a 80-100kmh-val haladó csónak. Biztos, hogy alapvetően a kiscsónak volt a hibás a balesetben, de...

Hatalmas csattanás lehetett, ilyen esetekben (még úszó farönknek ütközés esetén is) a hajónak le kell állítania azonnal a motorját- pont azért, hogy nehogy bedarálja az alá besodrodó áldozatokat a hajócsavar és reflektorral meggyőződni, hogy nincsenek áldozatok a vízben.

Itt ez egyértelműen elmaradt. Hogy a parancsnok aludt-e a kabinjában, vagy részeg volt , illetve milyen utasításokat adott, az majd kiderül.

Szerencse, hogy nem tudott elmenekülni a hajó és nem tudták eltüntetni a bizonyítékokat.

Most már okosabb a hatóság, mint a Kis Hableány esetében, nem engedték, hogy a hajó elhagyja az országot. Ha nem lesznek meg az áldozatok, akkor valszeg felviszik a hajót Komarnoba, ott ki lehet emelni és megvizsgálni, hogy vannak-e emberi maradványok stb stb.


az oktatás funkcionális leépítése

#1500254 Spade Előzmény: #1500253

beleolvastam, ez a faszi sztem semmihez nem ért, de az oktatáshoz tutira nem. Komolyabb indoklás helyett egy tény adat::diákolimpián Informatikából (középsuliMiskolc Földes) aranyérmet húztak be.Mégis mi a faszomnak kéne ma a középfoku oktatásban hasítani ha nem az informatikának, ráadásul világ szinten ?? Ennyi