régebben úgy tanultuk az ólom csőből egy darabig oldódik a vizben a cucc..az oxidréteg kialakulását követően már nem.
régebben úgy tanultuk az ólom csőből egy darabig oldódik a vizben a cucc..az oxidréteg kialakulását követően már nem.
Még tavaly májusban írtunk arról a nagyobb EU-s programról, amelynek van egy 500 millió forintos kerete is "A lakosság ivóvíz eredetű ólomexpozíciójának felmérése és értékelése" című projektre. A Nyitott laboratórium programban főleg az 1945 előtt épült házak lakóitól várják a vízmintákat, az ingyenes vizsgálati lehetőség 2020. március 31-ig tart és az ingyenességet a KEHOP 2.1.5 kódszámú EU-s pályázat teszi lehetővé. Egy egész Magyarországra kiterjedő térkép is készült, amely lakcím alapján megmutatja, hogy hol mekkora az ivóvízben előforduló ólom kockázata.
Az akkori állapot szerint már mintegy 2700 mintát küldtek be és közel ötödükben ki is mutatták már a túl magas ólomtartalmat. Az akkori tanács szerint hosszabb ideig kell folyatni a vizet a csapból és így az esetek kétharmadában a határérték alá bukik az ólomkoncentráció.
Ezek fényében kifejezetten érdekes az Átlátszó cikke, hiszen a bemutatott laborvizsgálati eredmény szerint
a csapnyitáskor levett vízmintában több mint hatszoros, 1 perces folytatás után pedig több mint kétszeres volt az ólomtartalom a megengedett koncentrációhoz képest. Így tehát tényleg sokáig kell folyatni a vizet a biztonságos eredményhez.
A cikk további fontosabb információi:
Hát ezzel megint biztos kva sok embernek adtak támoagtást.
Inkább vennék el a 65 éven felüliek ingyen utazását és a kismamák, GYES-en , GYED-en lévők részére tennék ingyenessé, ha már valakinek. Bár hozzáteszem az ingyenesség helyett jobb lenne egy 80%-os kedvezmény , a nuygdíjasoknak meg max 50%.
Milyen dolog az hogy az elvileg önálló keresettel rendelkező diákok csak 50%-ot kapnak, míg a társadalom által nyugdíjat kapó 65 éven felüliek ingyen utazhatnak? Akkor is, ha több százezer forint nyugdíjat kapnak...
A képviselők egyhangúlag támogatták Karácsony Gergely előterjesztését, amelynek értelmében "a budapesti helyi menetrend szerinti közösségi közlekedési személyszállítást a fővárosi lakcímmel rendelkező regisztrált álláskeresők díjmentesen vehetik igénybe" januártól.
Az álláskeresőknek szóló havi bérletre való jogosultság megállapítására - a főváros kormányhivatalával együttműködésben - új igazolást vezetnek be. A bérletet a Budapesti Közlekedési Központ kijelölt értékesítési helyein lehet majd kiváltani."
megint az van.valami ellen tudnak szerveződni.. valamit épiteni valamiért tenni az nem megy..
Ha már valami ellen megy akkor az AIRbnb-t kellene korlátozni a nemzetközi módon (kiadott napok száma ideje), a társasház nem szálloda..
Airbnb az alacsony szinvonalú turizmus eszköze, talán nem azt kell fejleszteni.
Airbnb keresztbe tesz a szálloda és hotel/motel fejlesztéseknek, nem jönnek ki a számok,a megtérülések. ráadásul sokkal szigorúbbak az előirások nekik.. tűzvédelem adó és nyilvántartás.
airbnb kiszolgálója a romkocsmák..olcsó italboltok pénzmosásainak.. igaz pesti szóbeszéd a politikusok vastagon benne vannak innen mennek a bitangkasszákba a pénzek.
Én sem ttudom azokat a pontokat értelmezni, de itt azért alapvetően értelmes irányokat látok eddig:
A Pesti Hírlap indulását pedíg érdeklődéssel várom.
Persze majd lehet adni a haveri kutyáknak különleges engedélyeket.
tetszik nem a város él.. van áruszállítás..zajlik az élet..érettségik..halálok..esküvők..
talán nem a jó közlekedéssel ellátott irányba kellett volna építeni feleslegesen a 4es metrót.
Nagy parkolók és jó metróvonalak nélkül nem lehet gépjármű forgalmat korlátozni.
Adná magát a déli és a kelenföld metró összekötése.. a mostani sínpályák helyén pedig nagy parkolók kialakítása az m1 m7ről ingázók részére.
A másik mániám a nyerges vasút kialakítása a mostani nyomvonalak mentén..a sinek helyén pedig 4-6sávos utak..
a vasutállomások maradhatnának állomások.. uezt lehetne a HÉV vonalakon is..
Az újpest vonalat össze lehetne kötni a kisvasutakkal amik szintén nyerges vasutak lehetnének.
Budapesten van egy ingázó réteg..és van egy áruszállítás-logisztika.. tetszik nem ez szükséges.
kell egy gyors kiürítési és bejutási lehetőség.
Én meghalnék napi 2-3óra autózástól csak a kényelem miatt.. ezért vannak a balesetek..mert az autósok menet közben közösségi oldalakat baszkurálnak. nem telefonálgatnak hanem csetelnek..szelfizgetnek.. lájkolgatnak..
igérnek fűt fát facsigát... utána azt mondják nem gondolták ilyen rossz, csődközeli helyzet van...a kutya Tarlós miatt nem lehet betartani az igéreteket.
Egy ilyen tolvajok fejedelmétől minden kitelik. Megélhetési politikusok.
demszky máris adja a jobbnál jobb tanácsokat... hitel felvenni a világbanktól, meg a európai beruházási banktól ... csudijó :))
1. Konkrétum nélküli semmitmondas.
2. Nem lesz belőle semmi, de jól hangzik.
3. Ez a kettes pont következménye lenne, de nem volt több ötletük, ezért hoztak rá egy külön pontot.
4. Nesze semmi fogd meg jól pont.
5. Mondjanak már egy céget, ahol valóban probléma lenne ezzel! Még senkit nem hallottam, igaz én szinte csak versenyszférasokat ismerek. A közalkalmazottak meg úgyis alig dolgoznak- legalábbis nem hatékonyan.
6. Az első normalisabbnak tűnő pont. Igaz az ellenőr eddig sem tudta a 14 éven aluliak személyi igazolványát elkérni, hiszen azt mondták, h nincs. Én is így utaztam régen. Talán ha előbb utóbb a nyugdíjasok helyett/mellett a kismamák-gyesen lévők utazhatnanak ingyen... No de ennyi eszük nincs így látszik...
7. Budapesten aki ma nem dolgozik, az nem akar dolgozni! Kb 10 évvel ezelőtt jól hangzott volna ez az ígéret. De ma nem kedvezményt kell adni, hanem berantani mindenkit a munkapiacra.
Ennél többet nem is vártam egy ilyen felkegyelmu bohoctol, pedig tennivaló lenne bőven...
nyugi, nem terveztem semmilyen mű publikálását... :)
sajnos, azon szerencsések, vagy szerencsétlenek? közé tartozom, aki általában váltott, ha ki is rúgtak, a felmondási idő alatt találtam másik állást... persze, bármikor megtapasztalhatom, de azon vagyunk, hogy ne így legyen...
gondolom ez az álláskeresők kiskönyve is olyan, mint a kutyák oltási kiskönyve, mindig a gazdinál kellene lennie, de senkinél sincs, max a fiók aljában...
nem mondom, hogy nem segítség az álláskeresőnek, de mi az ára? mennyibe fog nekünk kerülni? olyan nincs, hogy valami ingyen van. egyszer a számla be lesz nyújtva mindenért..
azt sem értem, hogy klímavészhelyzet alatt mit értenek?
egy főpolgármester miként tilthatja be a rabszolgatörvény alkalmazását?
lehet hülye kérdések, csak nem értem :)
A parkolókkal egyetértek, azt meg, hogy álláskereső vagy a kis könyveddel tudod igazolni (álláskeresők kiskönyve:-), úgy látom nem süppedtél mostanában kellő mélységbe a Magyar ugaron.
Szociográfiai művet mostanában tehát nem pulikálj!
a magyar elme találékonyságát ismerve, bárki bemondja az ellenőrnek, hogy álláskereső. mivel bizonyítod, hogy álláskereső vagy-e vagy sem? semmivel :) amúgy szófordulat volt, így is sokan utaznak bérlet/jegy nélkül és következmény nélkül, mi lesz egy ilyen lépés után?
előszőr is parkolókat csináljanak, ahol le lehet tenni az autót, majd utána ingyenessé lehet tenni a tömegközlekedést...
Hol látod, hogy a hajléktalanok ingyen utazhatnak?
Egyébként több nyugati nagyvárosban már azzal kísérleteznek, hogy mindenki igyen használhassa a tömegközlekedést.
Állítólag drasztikusan csökken az autók használata és javul a levegő minősége.
Az első fővárosi közgyűlés várható napirendi pontjait az alábbiak szerint részletezte:
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20191014/karacsony-gergely-elarulta-mire-keszul-budapesten-403797
azé odabasz, hogy a hajléktalanok legálisan ingyen béjkávézhatnak... így is a világ szégyene, hogy a nyuggerek ingyen utaznak, ilyen a világon nincs... de ha erre van igény, akkor erre van... :) amúgy az összes pont megérne egy misét... :))