Regisztráció Elfelejtett jelszó

Budapest

sebességkorlátozás: 50km/h

#859063 KawaBazsy Előzmény: #859055

Te amúgy szoktál tekerni, ha már szóba jött? Én nemrég vettem egy új, szíjhajtású, agyváltós túracangát, de rohadtul vágyom egy speed pedelecre, ami 45 km/h-ig tud rásegíteni. Egy ilyennel a nyugdíjasok is tudnak száguldozni.. :-)

Összességében leszűrhetj…

#858965 TrendMan

Összességében leszűrhetjük a tanúlságot:

Az autósok úgy viszonyulnak a kerékpárosokhoz az úttesten, mint a kerékpárosok a gyalogosokhoz a járdán.

Még az is lehet, hogy az agresszív autósok frusztrált gyalogosok, akik most megmutatják, ki az úr a háznál?

sebességkorlátozás: 50km/h

#858946 KawaBazsy Előzmény: #858928

Engem nem zavar a cangás, ha óvatos, néha én is megyek itt a külvárosban a járdán, a fiamat követve (4.5 éves). Viszont olyan volt már, h a Szabadság hídon egy picsa le akart csilingelni, mert nem fért el, azt elküldtem a vérbe..

sebességkorlátozás: 50km/h

#858928 Ibiza Előzmény: #858896

liberál bolsevik tempó, nekem kérem jogom van kerékpározni a járdán mert nincs kerékpárút, ha van akkor lapít mint a nagy barna a fűben, de majd jár a pofája nem jó az út. Ez volt Andrássyn is, átrakatták az utat utána azt nem használják ma sem. Ha gyalogosan megyek 8-10 bringást lehajtok a járdáról.

Követeli autóstól az 1,5m oldaltávolság tartását, de a járdán centizgeti a gyalogost.

sebességkorlátozás: 50km/h

#858775 Koffein Előzmény: #858772

biciklisávval együtt, meglesz a 30as határ, mert hogy ennél többel max éjszaka lehet majd közlekedni, az is biztos :) még nagyobb dugó, még több szmog, a zöldek gyöngye ez a gergely :))

sebességkorlátozás: 50km/h

#858773 Ibiza Előzmény: #858772

nincs is olyan sebesség fokozat amivel folyamatosan 30al lehetne menni

sebességkorlátozás: 50km/h

#858772 TrendMan Előzmény: #858765

A közgondolkodást akarta elindítani ebbe az irányba.

Ezzel nincs is baj, az én gondolkodásomat elindította:

A városban szerintem a 70-es útszakaszok alapvetően jól vannak kijelölve, a közlekedés egy 'modern' autóval 20-30 km/órás sebességgel viszont huzamosan nem lehetséges.

Az autó vagy nem megy egyáltalán vagy legalább 40-50 körül utazik. Eközött csak gyorsításkor és megállás előtt tartózkodik.

A gázpedált nem lehet úgy kiegyensúlyozni, hogy huzamosan tartsa a 20/30-at.

- egy sávos Nagykörút, jujj --

#858621 Ibiza Előzmény: #858618

ja, az üllőiből is 3ból kettő lett. Most még ok de majd ha éles lesz.

-- Tópark ma --

#857043 TrendMan

https://index.hu/kultur/epiteszet/2020/03/24/topar...

Szerintem csak úgy lehetne életet lehelni bele, ha speciális funkciót kapna, mint azok az üzletek, amelyek egy kedvezőtlen helyen is jól megélnek, mert valamilyen specilaity funkciót szolgálnak ki.

Lehetne mondjuk ez az a hely, ahol különleges irodalmi kávéházak 'csoportosulnak', vagy mondjuk nem stand-up jellegű kabaré előadások zajlanak vagy ... izéééé ... na, szóval értitek.

víz, víz, tiszta víz, ha nem tiszta ... akkor ólmozótt

#854719 KawaBazsy Előzmény: #854717

Na jó, de ez alatt a 60-70 év alatt haladt a tudomány.. :-)

víz, víz, tiszta víz, ha nem tiszta ... akkor ólmozótt

#854717 Ibiza Előzmény: #854537

régebben úgy tanultuk az ólom csőből egy darabig oldódik a vizben a cucc..az oxidréteg kialakulását követően már nem.

víz, víz, tiszta víz, ha nem tiszta ... akkor ólmozott

#854537 TrendMan

Döbbenetes ólomtartalmat mutatott ki egy EU-s program a belvárosi csapvízben

Még tavaly májusban írtunk arról a nagyobb EU-s programról, amelynek van egy 500 millió forintos kerete is "A lakosság ivóvíz eredetű ólomexpozíciójának felmérése és értékelése" című projektre. A Nyitott laboratórium programban főleg az 1945 előtt épült házak lakóitól várják a vízmintákat, az ingyenes vizsgálati lehetőség 2020. március 31-ig tart és az ingyenességet a KEHOP 2.1.5 kódszámú EU-s pályázat teszi lehetővé. Egy egész Magyarországra kiterjedő térkép is készült, amely lakcím alapján megmutatja, hogy hol mekkora az ivóvízben előforduló ólom kockázata.

Az akkori állapot szerint már mintegy 2700 mintát küldtek be és közel ötödükben ki is mutatták már a túl magas ólomtartalmat. Az akkori tanács szerint hosszabb ideig kell folyatni a vizet a csapból és így az esetek kétharmadában a határérték alá bukik az ólomkoncentráció.

Ezek fényében kifejezetten érdekes az Átlátszó cikke, hiszen a bemutatott laborvizsgálati eredmény szerint

a csapnyitáskor levett vízmintában több mint hatszoros, 1 perces folytatás után pedig több mint kétszeres volt az ólomtartalom a megengedett koncentrációhoz képest. Így tehát tényleg sokáig kell folyatni a vizet a biztonságos eredményhez.

A cikk további fontosabb információi:

  • A belvárosi V. kerületi olvasó vízmintájának eredményére 3 hónapot kellett várni, mire a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) megküldte az eredményt. A lap olvasójának ismerőse esetén kilencszeres lett az ólomtartalom a megengedetthez képest. Addig is az első olvasó 4 éves ikrei a magas ólomtartalmú vizet itták, ami orvosi kimutatások a magzatok és kisgyermekek esetén a szellemi fejlődésre veszélyt jelenthet.
  • Az NNK laborvizsgálati eredményeinek közlése mellett azt a tanácsot adta a mintát beküldő apának, hogy ?Mindenképpen egyéb forrásból származó víz (pl. ásványvíz, víztisztító kezelt vize) felhasználását javasoljuk ivás és ételkészítés céljából. Ivásra és ételkészítésre használt víz megválasztásával kapcsolatban kérjen az NNK-tól egyedi tájékoztatást." A hatékony víztisztítókról szóló vizsgálat eredménye közben csúszik, ld. alább.
  • Fontos tudni, hogy az ólomszennyezés esetében a vízszolgáltatók felelőssége csak a vízóráig tart, az épületen, azaz társasházon belüli vízhálózat cseréje már a tulajdonosok feladata. Éppen ezért a hivatalos statisztikákban megjelenő kiváló vízminőség az ólom szempontjából nem mérvadó, az ólom beoldódása akár egy épületen belül is változhat lakásról-lakásra. Többek között ezért indult az NNK-nál az ólomszennyezés kockázatának felmérésére ingyenes lakossági vizsgálat.
  • Az EU által támogatott program keretében az NNK éppen ezért víztisztítókat is vizsgál(t), melynek eredménye lesz azon készülékek listája, amik alkalmasak lehetnek (tanúsítottak) ólom eltávolításra. A programnak ez a része hónapokat csúszik az eredeti tervhez képest. Van már NNK vizsgálati eredménnyel is rendelkező víztisztító, de azt az NNK még nem ajánlja ? valamikor nyár végére ígérik az összefoglaló jegyzőkönyveket.
  • Mivel az ikrek óvodájában (szintén belvárosi bérház) a szülő nem volt jogosult vízmintát venni, de a dolgozók szerint évtizedek óta nem volt ólomtartalommal kapcsolatos vízvizsgálat, így fennáll a gyanú, hogy a gyermekek ott is magas ólomtartalmú vizet isznak. Egyelőre annyit sikerült megtudni a Magyar Víziközmű Szövetségtől (MaVíz), hogy országszerte már csak 100 km ólom anyagú vezeték van, ami a hálózatnak csupán 0,4%-a és az 1970-es évek előtt épített társasházak belső hálózatában van jelen nagy számban az ólomvezeték.
  • A Fővárosi Vízművek azt jelezte: az elmúlt évtizedekben megközelítőleg 30 ezer ólombekötést váltott ki új, korszerű csövekkel és a jelenleg üzemeltetett 233 000 bekötővezetékből nyilvántartásuk szerint ?ma már csak 3 300 darabra tehető a részben vagy egészben ólomanyagú vezetékek száma, ami a bekötések 1,4%-a.?
  • Fontos információ és a belvárosi óvoda ügyében részben nyugtató, hogy a társaság tájékoztatása szerint teljes egészében felszámolták azokat a fővárosi gyermekintézményeket ellátó közcsőhálózaton található bekötéseket, amelyek nyilvántartásuk szerint ólmot tartalmaztak. Itt is lényeges persze, hogy a bekötési ponton belüli a vízhálózat cseréje a tulajdonosok felelőssége és feladata.
  • A Fővárosi Vízművek azt is jelezte, hogy a még meglévő ólom bekötővezetékek cseréjét most még csak saját beruházási forrásból tudják fokozatosan megvalósítani, mert ?Várjuk a Budapest területére kiterjedő KEHOP pályázatunk megvalósulását, amelynek része az ólomcsere-program is, 1,5 milliárd Ft értékben. Ezt a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat használhatja fel a programban ólombekötések cseréjére.?
  • Amint tavaly a Portfolio megírta, a budapesti ivóvízhálózat rendszerének hálózati fejlesztésével kapcsolatos uniós pályázat keretét indoklás nélkül 27,7 milliárdról 13,73 milliárd forintra vágták és ahogy akkor sem, úgy most sem látszik a hivatalos támogatási adatbázisban az, hogy ebből akár egyetlen fillért is kifizettek volna már a nyertes pályázónak, noha a projektet 2020 végig kellene befejezni.

https://blog.atlatszo.hu/2020/02/bevizsgaltattak-a-csapvizuk-olomtartalmat-a-hatarertek-hatszorosat-mertek/

5év múlva ezt lehet számon kérni

#852875 matgab Előzmény: #852870

Hát ezzel megint biztos kva sok embernek adtak támoagtást.

Inkább vennék el a 65 éven felüliek ingyen utazását és a kismamák, GYES-en , GYED-en lévők részére tennék ingyenessé, ha már valakinek. Bár hozzáteszem az ingyenesség helyett jobb lenne egy 80%-os kedvezmény , a nuygdíjasoknak meg max 50%.


Milyen dolog az hogy az elvileg önálló keresettel rendelkező diákok csak 50%-ot kapnak, míg a társadalom által nyugdíjat kapó 65 éven felüliek ingyen utazhatnak? Akkor is, ha több százezer forint nyugdíjat kapnak...

5év múlva ezt lehet számon kérni

#852870 TrendMan Előzmény: #851169

Megszavazta a Fővárosi Közgyűlés: ingyen utazhatnak az álláskeresők a BKV járatain

A képviselők egyhangúlag támogatták Karácsony Gergely előterjesztését, amelynek értelmében "a budapesti helyi menetrend szerinti közösségi közlekedési személyszállítást a fővárosi lakcímmel rendelkező regisztrált álláskeresők díjmentesen vehetik igénybe" januártól.

Az álláskeresőknek szóló havi bérletre való jogosultság megállapítására - a főváros kormányhivatalával együttműködésben - új igazolást vezetnek be. A bérletet a Budapesti Közlekedési Központ kijelölt értékesítési helyein lehet majd kiváltani."