Regisztráció Elfelejtett jelszó

Tesla Motors Inc - TSLA

hiánypótló funkció

#839306 Koffein

nem is értem, hogy más autógyár miért nem épít be ilyen funkciót, pedig igény lenne rá :)

mindkettöbenne van mai M…

#837320 rbbj11 Előzmény: #837318

mindkettö

benne van mai Musk közleményben: a cég utolso negyedéve nullszaldós lesz, tehát profit kárára nem csökkenthet autók árán. Márpedig csökkenteni akarja jelentösen 3-as modell eladási árát. Azt pedig csak ktg-csökkentéssel lehet akkor, vagyis kirugja az emebereket. Egy gikszer van ezzel: jelenleg is a szokványosnál sokkal nagyobb a munkaerö fluktuációja a túlzott hajtás miatt. Minden tesla dolgozó és mérnök erre panaszkodik. Na most ha 7%-kal kevesebb ember még több autót kell legyártson, akkor mi lesz? Kizärt, hogy ezt pär honapon belül megoldjäk a robotok

az FBI nyomoz, TrendMan nyomoz

#830053 rbbj11 Előzmény: #830052

akkor nagyon fura hogy elmebeteg többnapos emelkedés után mindössze két százalék mínusz after Tradingben?!

mindenből pénzt kell csinálni

#829129 Koffein

nemsokára Teslaquila -t is lehet rendelni a Tesla mellé


párhuzamot vontak a Tesla és a Lehman Brothers között

#828760 Koffein

David Einhorn, az ismert befektető a Lehman Brothers és a Tesla közötti aggasztó párhuzamokra hívta fel a piaci szereplők figyelmét, a guru szerint Elon Musk továbbra is elkendőzi az elektromos autógyártó problémáit, azonban a Tesla vezérének az utóbbi időszak során látott, instabil viselkedése arra utal, hogy Musk is érzi, hogy hamarosan eljöhet az igazság pillanata.

Tesla, Lehman és az aggasztó párhuzamok

A Greenlight Capital vezére, aki már a Lehman Brothers 2008-as csődje előtt figyelmeztette a piaci szereplőket a pénzintézet alultőkésítettségére, most arra hívta fel a befektetők figyelmét, hogy a Tesla hasonló úton halad előre. David Einhorn az elektromos autógyártó és a Lehman Brothers közötti hasonlóságat emelte ki, miután Einhorn szerint a Tesla a néhai befektetési bankhoz hasonlóan a problémák elkendőzése mellett kitér a kritikák elől.

A Lehman Brothers az Egyesült Államok negyedik legnagyobb befektetési bankháza volt, mielőtt 2008. szeptemberében össze nem omlott. Einhorn a hedge fund befektetőinek küldött levelében arról írt, hogy a Lehman fenyegette a shortosokat, a cég visszalépett a tőkeemelés lehetőségétől, a bank vezetői pedig a cég tőzsdéről való kivezetését is meglebegtették. Hónapokkal később azonban a társaság részvényesei, hitelezői, alkalmazottai és a gazdaság egésze fizette meg a bankház meggondolatlanságát, ami végül a cég csődjéhez vezetett. Einhorn szerint ugyanakkor mindez elkerülhető lett volna, ha a hatóságok időben fellépnek a Lehman ellen.

Einhorn kiemeli, hogy a Lehman esete és a Tesla között sok a hasonlóság, 2013-ban a Tesla működése az ellehetetlenülés szélére sodródott, miután a vevők a Model S-re fizetett előlegek ellenére sem tudták átvenni járműveiket. A Tesla pénzügyi tartalékai kritikus szintre csökkentek, a Tesla vezére pedig titokban a megpróbálta eladni a céget a Google-nak.

Einhorn szerint Elon Musk ahelyett, hogy őszintén megosztotta volna a problémákat a cég részvényeseivel, inkább blöff segítségével szabadult ki a szorongatott helyzetéből, amelynek végül semmilyen jogi, szabályozói vagy piaci következménye nem lett. A Tesla végül túllendült a krízisen, Muskot pedig hősként ünnepelték a blöffje után. Einhorn szerint mindez felbátorította Muskot, hogy még inkább megtévesztő módon járjon el a későbbiek folyamán.

A jövedelmező kritika

Az ismert hedge fund menedzser kritikája pedig nem minden alap nélküli, miután Elon Musk nemrég megegyezett az amerikai tőzsdefelügyelettel (SEC), azt követően, hogy a hatóságok szerint Musk augusztusi, a Tesla tőzsdéről történő kivezetését bejelentő Twitter-üzenetében szándékosan vezette félre a cég részvényeseit. Bár a megállapodás értelmében vaskos büntetés kifizetése mellett Musknak az elnöki posztjáról le kellett mondania, ugyanakkor a vezérigazgatói pozícióját megtarthatta. Musk azonban tovább feszítette a húrt, miután a múlt heti Tweetjében ''Shortosokat Gazdagító Bizottságnak'' titulálta az amerikai tőzsdefelügyeletet.

Einhorn azon a véleményen van, hogy végül a Tesla esetében fény derül az igazságra és Elon Musk instabil viselkedése is arra vezethető vissza, hogy az elektromos autógyártó vezére érzi, fogytán az ideje. A befektetési guru úgy látja, hogy Musk mindent elkövet annak érdekében, hogy felmentsék pozíciójából, ezáltal kerülve el a felelőségre vonást. Einhorn szerint az önkéntes távozás Musk számára nem opció, mivel ebben az esetben később már nem védheti magát azzal a kritikával szemben, hogy miért köszönt le posztjáról ahelyett, hogy megoldotta volna a cég problémáit.

Bár Einhorn korábban gyakran kritizálta a Teslát, mindemellett azonban érdemes kiemelni, hogy a hedge fund menedzser ezúttal pozícióból beszélt, miután a Greenlight Capital legjövedelmezőbb short pozíciója éppen a Tesla részvényeihez volt köthető a harmadik negyedévben. A Greenlight mindezek ellenére is nehéz évet tudhat maga mögött, az alap csak a harmadik negyedévben 9,1 százalékot bukott, míg az idei évben összesen 25,7 százalékos veszteséget könyvelhettek el a Greenlight befektetői, miközben az amerikai részvényindexek idén összességében emelkedtek, az S&P500 péntekig bezárólag közel 8 százalékkal került feljebb.

https://www.portfolio.hu/vallalatok/durva-parhuzam...

short gyilkos tweet

#828593 Koffein Előzmény: #828365

Musk kezd bekattanni

"Tweetjében a Tesla vezérigazgatója kiforgatva az Amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet nevét, illetve rövidítését (SEC, Securities and Exchange Commission) "Shortseller Enrichment Commission"-nak nevezte a SEC-et, ami magyarul durva fordításban azt jelenti, "esésre játszókat gazdagító bizottság". Musk kissé zavaros üzenetében gúnyosan azt írta, a bizottság "hihetetlen munkát" végzett, amivel a SEC egy, az ugyancsak a közösségi médiában megosztott korábbi üzeneteivel kapcsolatos eljárására utalt."

https://www.portfolio.hu/vallalatok/zuhan-a-tesla-...

short gyilkos tweet

#828365 Kissherceg Előzmény: #828301

A TESLA ÉS A MEGBÍZHATÓSÁG, AVAGY MESSZE MÉG AZ ÉLMEZŐNY

Nagyon messze. De még a középmezőny is „fényévekre”. A tények legalább is ezt mutatják. A brit What car? magazin szokásos éves felmérése szerint – mely több mint 18 ezer olvasó gyakorlati tapasztalatát összegzi – az 1-4 éves elektromos vagy hibrid autók mezőnyében a legmegbízhatatlanabb típus a Tesla Model S. Messze a legmegbízhatatlanabb. Ezek után már nem csoda, hogy a Tesla az autómárkák versenyében is „tökutolsó” lett.

Hiába tehát egy alapvetően helyes, ráadásul megfelelő időben felismert vízió, a profitábilis autógyártáshoz ennél azért jóval több kell. Nem árt például, ha minőségi a karosszéria kidolgozása, ha működik az elektromos rendszer, ha használat közben sem hajlik meg az ülések váza, vagy ha nem törnek le az ajtókilincsek.

Ebből is látszik, messze még az út vége. De vajon milyen messze van az út vége? Persze nem az elektromos autózás, hanem a Tesla számára. Látva a hagyományos autógyártók elektromos autózás terén tett hatalmas erőfeszítéseit (2019-től például már a Porsche is kínál majd közvetlen vetélytársat a Model S számára a Taycan csúcsragadozó személyében), azt gondolom, néhány évnél többet nem kell várnunk, hogy erre a kérdésre is megkapjuk a választ.

De történjen bárhogy, az egészen bizonyos, hogy a Tesla így is örökre beírta már magát az egyetemes autógyártás történelmébe. Csak azt nem tudjuk még, hogy milyen hosszú lesz az a fejezet, ami a tisztán elektromos amerikai márkáról szólni fog. Amennyiben rövid lesz, néhány év múlva oldtimer rovatunkban még mindig üdvözölhetjük Elon Musk álmát.

short gyilkos tweet

#828301 Koffein Előzmény: #828242

jó gyorsan megállapodtak

"Távozik a Tesla igazgatótanácsának éléről Elon Musk, de a vállalat vezérigazgatója marad - közölte az MTI. Musk és a vállalat 20-20 millió dollár (5,6-5,6 milliárd forint) büntetést fizet...

Az amerikai tőzsdefelügyelet (SEC) és a Tesla megállapodott, hogy Musknak 45 napon belül le kell mondania az igazgatótanácsi elnökségéről, és három évig nem választható újra erre a posztra, de ő marad a vállalat vezérigazgatója. Az alku alapján a Teslának két független tagot kell választania a testületbe."

https://index.hu/gazdasag/2018/09/30/tavozik_a_tes...