na ez a kérdés, hogy melyikkel? Van ott kva sok certi, csak honnan tudja az ember, hogy melyik mit takar?
na ez a kérdés, hogy melyikkel? Van ott kva sok certi, csak honnan tudja az ember, hogy melyik mit takar?
Valószinűleg német certivel, vagy cfd-vel műveli.
ha jól rémlik a plus500 -on kereskedik, itt tudja shortolni, de majd megerősíti rbbj, amikor benéz :)
milyen instrumentummal shortolod/shortoltad?
köszi
Matgab shortolná, de nem tudja mivel tegye.
Erre a hírre én is azonnal kivezetném a céget Musk helyében, mert félő, hogy tényleg összeomlik..
Musk részben a shortosok miatt vezetné ki a Teslát a tőzsdéről, pont azok miatt, akiket alaposan eltakarított az útból a tegnapi bejelentésével. A 420 dolláros árfolyam bemondása azonban komoly aggályokat is felvet, ha ugyanis Musk csak a céget szerinte támadó befektetőknek akart tegnap keresztbe tenni, és nem gondolta komolyan a tőzsdei kivezetést, és utólag ráadásul még az is kiderül, hogy nem is áll rendelkezésre megfelelő finanszírozás, akkor az Amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet akár tiltott piacbefolyásolásért is előveheti Muskot. Ráadásul Musk egy olyan konstrukcióban gondolkodik, ahol akár több milliárd dollár értékű részvénnyel rendelkező kisrészvényesek tulajdonosai maradnak a Teslának, ennek a kivitelezhetőségében azonban kevesen hisznek, és ha mégsem jönne össze ez a speciális konstrukció, akkor kisbefektetők tömegei perelhetnék be a Teslát, amiért nem tartotta az ígéretét, és a befektetőket pont akkor zárja ki a cégből, amikor az nagyobb növekedésre kapcsolna, és végre elkezdhetne profitot termelni.
Hogyan shortolod, mert most már én is shortolnám...
Steve Eisman, a Neuberger Berman Group portfóliómenedzsere a Tesláról
mondott ítéletet: Elon Musk szerinte nem képes vezetni a cégét, ezért
shortolná a Teslát.
Eisman korábban arról vált híressé, hogy megszedte magát a 2008-2009-es válságon, a Big Short (A nagy dobás) című film is többek közt róla szól. Most Esiman azt mondta a Tesláról a Bloombergnek:
Elon Musk egy nagyon-nagyon okos ember, de rengeteg okos ember van a világon, és neked vezetned kell az embereidet. Neki vezetési problémái vannak. Sehol sem tart az önvezető autózásban, és hatalmas versenyre számíthat jövő évben.
https://www.portfolio.hu/vallalatok/it/megjosolta-...
Az elmúlt hetekben már többen mondták vissza Tesla Model 3 megrendelésüket, mint ahányan befizettek Elon Musk autógyárának sok nehézséggel készülő modelljére. Pedig elvben a Tesla végre kellő mennyiségben képes legyártani a kocsit, amire viszont még így is alsó hangon is hónapokat kell várni, az alapmodellre befizetők pedig talán 2020-ban megkaphatják a kocsijukat.
Rajvindra Gill, a Needham & Co. elemzője szerint a megrendelések visszamondása mögött két dolog állhat:
Gill elemzése szerint a megrendelések 24 százalékát mondták vissza. Elemzése alapján a Tesla többi modellje iránt is visszaesett a kereslet, "kiábrándítónak" mondta a Model S és a Model X eladási statisztikáit. Szerinte ennek részben az elektromosautókínálat felfutása, a megnövekedett verseny is az oka.
Gill ez alapján úgy véli, hogy bár a Tesla árfolyama 16 százalékot esett a 2017-es csúcs óta, a cég még így is túlértékelt, különös tekintettel "fenntarthatatlannak" tűnő üzleti modelljére. Szerinte a cég 2020-ig hatmilliárd dollárt lesz kénytelen költeni.
Felhívta egy volt alkalmazott barátja a Tesla nevadai Gigafactoryját azzal, hogy az ex-munkatárs fegyveres mészárlást akar végrehajtani az üzemben - állítja az amerikai techcég szóvivője. A Tesla megerősítette a gyár védelmét.
A Tesla értesítette a rendőrséget. Azt értelemszerűen nem tették közzé, hogy pontosan milyen plusz védelmi intézkedéseket tettek meg.
Frissítés: Storey County Seriffirodája a CNBC megkeresésére kiadott egy közleményt, melyben azt írják, hogy bár értékelésük szerint nem leselkedik komoly veszély a Gigafactoryre, vizsgálatot indítottak.
nemsokára jöhet a tesla tégla :)
"Az alagutak fúrását ugyanis leginkább az hátráltatja, hogy a visszamaradó földet el kell szállítani – a vállalkozó persze kitalálta, hogy azt a földet is felhasználja, és egy kis beton hozzáadásával elsőosztályú téglákat készíttet belőle. „Ezek a téglák sokkal jobbak, mint bármilyen tégla, amit valaha építkezéseken láttam” – mesélt róluk Musk kissé trumpi retorikával. Elmondása szerint az olcsó lakhatást segítenék ezzel az üzlettel Los Angelesben."
https://index.hu/gazdasag/2018/05/16/tesla_elon_mu...
Elon Musk techmilliárdos és önjelölt vizionárius el akarta hozni a jövőt az autóiparban, ám mindezt úgy, hogy közben cseppet sem tanult a múltból. Cége, a Tesla hiába tervezi a világ legmenőbb elektromos kocsijait, autót gyártani egyelőre nem igazán tud, és a jelek szerint pont legforradalmibb vállalásába, a termelés teljes automatizálásába kezd belerokkanni anyagilag. Leírni persze még korai lenne, de nagyon rosszul áll a megváltójelölt.
Elon Musk amerikai techmilliárdos három hónappal ezelőtt kilőtte az egyik saját cége által gyártott elektromos autóját a másik cége rakétájával az űrbe, amivel látszólag sikeresen megmozgatta szinte mindenki fantáziáját, a technológiai fejlődés látszólag csökkenő számú híveitől kezdve a szürrealizmus kedvelőin át egészen a minden erkölcsi és mentális gyeplőt levetkőző későkapitalizmus túlkapásain szörnyülködő újkomcsikig.
Ám minden idők legdrágább és legjobb autóreklámja mégis tök hiábavaló volt, Musk jobban járt volna, ha inkább fogja, és eladja azt a szerencsétlen kocsit. A szóban forgó kocsit gyártó cégről, a Tesláról az utóbbi néhány hónapban ugyanis elég világosan kiderült, hogy
REKLÁMOZNI UGYAN IRTÓ JÓL TUD, ÉS AMÚGY AZ ELEKTROMOSAUTÓ-TERVEZÉSBEN IS VILÁGVEZETŐ, DE HIÁBA ÉR TÖBBET A TŐZSDÉN A FORDNÁL ÉS A GENERAL MOTORSNÁL, SAJNÁLATOS MÓDON AZ AUTÓIPAR KÉT ELÉG FONTOS FOLYAMATÁRA, A SZEMÉLYGÉPJÁRMŰVEK ELŐÁLLÍTÁSÁRA ÉS ÉRTÉKESÍTÉSÉRE NEM IGAZÁN KÉPES.
A cég új modelljére mintegy félmillió potenciális vásárló jelentkezett be és tett le ezerdolláros (264 ezer forintos) foglalót, ám a marketing hiába működik, ha a jelenlegi tempóban havi kétezret tudnak csak gyártani. Bár Musk továbbra is rendületlen tempóban jelenti be az új kocsikat (sőt egy kamiont is), közben
A Tesla persze sok tekintetben már így is elhozta a jövőt, azonban egyre többen vannak, akik szerint a jövő hamarosan véget ér a cégnek. Elon Musk a jelek szerint kicsit túl nagyot álmodott, amikor az autógyártás teljes forradalmasítását ígérte, és a világ egyik legjobb autója sem elég hozzá, hogy a sorozatos betlijeit ellensúlyozza. Miközben a lesajnált konkurencia messze nem olyan impotens, mint amilyennek beállítja. Azért temetni még nem kell a Teslát, de a forradalom a jelek szerint lassabb lesz, mint amit a messiás ígért.
habár elég foghíjas https://totalcar.hu/magazin/2018/05/14/elon_musk_p...