lehet, hogy kezd fáradni? :)
shortolni kellene. Teljes nonszensz, hogy a piac többre értékel egy pár ezer darabos gyártósorú gyárat, mint a Fordot, vagy szinte a VW-t, Toyotát...
Ráadásul úgy, hogy folyamatosan ígérgetnek, amit soha nem tartanak be. Iszonyat innovációs ráfordítás mellett hiányzik a cash cow termék és a piaci penetráció.
Egyértelmű, hogy csődbe fog menni, kivéve ha elkezdem shortolni, akkor biztos, hogy felvásárolná valaki...
Lehet kis pénzzel kellene kezdeni...
Mivel shortolnátok a Teslát a KBC-nél?
A Tesla Motors, Elon Musk elektromos autókat gyártó cége percenként 6500 dollárt (1,7 millió forintot) éget el, vagyis ekkora veszteséget termel - ment utána a cég adatainak a Bloomberg hírügynökség. Számításai szerint az év végén kifogyhat a likvid tartalékaiból a cég.
Komoly kockázatát látják a Bloomberg szakértői annak, hogy a 15 éve fennálló vállalat 2018 végéig kifut a pénzéből. A szabad cash flow-ja már az ötödik egymást követő negyedévben negatív. Ez az a szám, amit a cég május 2-án várható negyedéves gyorsjelentésében érdemes figyelni.
A Bloomberg cikkének szerzői a vállalat veszteségtermelő "képességének" szemléltetésére egy számlálót is elhelyeztek az oldal tetejére, ami folyamatosan pörög az idő előrehaladtával és azt mutatja, hogy a cikk olvasása alatt mekkora veszteséget termelt a Tesla.
Weird Bloomberg is alive and well: https://t.co/0quRwJRPFw
— Katie Drummond (@katiedrumm) 2018. április 30.
A cikk azt is megjegyzi, hogy Musk automatizált gyártást vizionált, miközben a 2010-ben látott 899 főről köze 40 ezerre hízott a vállalat alkalmazottainak száma. Részben ez is hozzájárult a cég kifeszített pénzügyeihez. A munkavállalók létszámának növekedési üteme magasabb volt a bevételek növekedésénél az elmúlt 4 negyedévből 3 negyedév esetében. Persze ebben már benne vannak a 2017-ben átvett SolarCity alkalmazottak is.
2014 és 2017 között a Tesla alkalmazottainak létszáma megtriplázódott, miközben az egy alkalmazottra jutó árbevétel stagnált.
Még több érdekesség a Tesla számairól a Bloomberg gyorsjelentést megelőző cikkében található.
asszem agyf@xt kapna ha egy mini részvényes szabadítaná meg az elnöki pozitól.. :)
"A Muskot Tesla-elnöki pozíciójától megfosztható javaslatot egy Jing Zhao
nevű részvényes nyújtotta be, aki mellesleg csupán tizenkét részvényt
birtokol a vállalatból. A javaslat kifejti, hogy a gyakorlat, miszerint a
cég vezérigazgatója és elnöke is egy személy hatásos lehetett ugyan a
Tesla első éveiben, de időközben megváltoztak a piaci viszonyok."
"Az elsődleges vizsgálataik alapján ugyanis arra gyanakszanak, hogy a navigációs rendszer nem megfelelően érzékelte az útszakasz sávjainak felfestését."
Ezt úgy elképzelem, hogy mit csinálna egy Tesla robotpilóta a magyar utak felfestésének elemzése közben, ahol még az előző felújítás , sávelterelés félig fennhagyott nyomai is ott vannak és a legkisebb esőben már nem látszódó normál felfestések esetén..
Valószínű megzavarodna, mint vasorrú bába a mágneses viharban...
Beperelték a Teslát a halálos baleset után
Pár hete is mi beszámoltunk arról, hogy az elválasztófalnak csapódott majd kigyulladt egy Tesla Model X a kaliforniai Mountain View 101-es autópályán. A sofőrt a helyszínről még kórházba tudták szállítani, itt viszont sajnálatos módon belehalt sérüléseibe. A családja pert indított az amerikai elektromosautó-gyártó ellen.
Sokáig nem lehetett tudni, hogy be volt-e kapcsolva az Autopilot funkció, vagy manuálisan irányították a járművet. A választ pár nappal később a Tesla adta meg, a cég hivatalos közleményében jelezte, hogy az ütközés előtt kapcsolta át önvezető módba az autóját a sofőr, aki a becsapódás előtt hosszú másodpercekig nem fogta a kormányt. A cég azt is elárulta, hogy a baleset előtt a sorőrnek 5 másodperc, illetve 150 méter állt rendelkezésére, hogy észrevegye a betontömböt és elkerülje a balesetet.
Az áldozat, Walter Huang családja ezt a magyarázatot nem tudta elfogadni, ahogy elismerte a Tesla, hogy működött az Autopilot funkció a járművükben, pert indítottak a társaság ellen. A családot képviselő Minami Tamaki ügyvédi iroda álláspontja az, hogy a rendszer nem működött megfelelően a baleset pillanatában és ez okozta a szerencsétlenséget. Az elsődleges vizsgálataik alapján ugyanis arra gyanakszanak, hogy a navigációs rendszer nem megfelelően érzékelte az útszakasz sávjainak felfestését.
A mostani volt a harmadik ismert halálos kimenetelű baleset, amely során működött a Tesla Autopilot funkciója. Az ügynek pedig azért van egyrészt nagy jelentősége, mert a befektetők kiemelten figyelik, hogy hogyan fejlődik a vállalat önvezető technológiája. Másrészt minden ilyen típusú halálos kimenetelű baleset növeli annak kockázatát, hogy jelentősen szigorítják a szabályozást az önvezető autózás területén.
A halálos balesetet követően keményen büntették a vállalatot a Tesla befektetői, a mostani hír viszont egyelőre nem volt jelentős hatással az árfolyamra, a Tesla papírjaival jelenleg 297,4 dolláron kereskednek, amely 1 százalékos csökkenést jelent a szerdai záráshoz képest.
spacex nem fog beolvasztásra kerülni. azzal más tervei vannak. azaz egyetlen nyereséges cég, amiből jön a pénz, azt eltudom képzelni, hogy hitelt ad a teslának, vagy részesedést vásárol a spacex... tőzsdére is azért nem vezeti be a spacex.et, hogy ne legyen kitéve az árfolyam ingadozásnak, a rövid távú / negyedéves céloknak...
érdekes, sok mindennel egyet is értek, de azt elfelejtették, hogy a Tesla nem csak autót gyárt. Össze lett vele olvasztva a SolarCity-vel, akkumulätorgyärto is, spaceX is lehet idövel beolvasztäsra kerül?
Figy, a 100 usd-s ärfolyamhoz képest tul van rendesen értékelve, megcsinálta volna lehet ker. idöben is. Oké, hogy 1000 usd-re várom a teslát, de nem mostanában...sok-sok év kell még ahhoz. Jelenleg 200 usd felett nem tul vonzo nekem
Nem tudom Musk meg merte volna e ezt csinálni kereskedési időben is:
"Még a húsvéti tojások végkiárusítása sem segített, a Tesla teljesen és végérvényesen csődbe ment - jelentette meg a "szomorú" hírt Elon Musk a Twitteren."
A Tesla hamarosan megkezdi a termelést Kínában (is). Ha minden igaz itt is fognak már Model S és Model X-et gyártani. - ezek futótávjuk meghaladja már a 400 kmt is. Nagyon kíváncsi leszek, hogy a töltőkapacitás is ugyanolyan gyorsan fog gyarapodni, mint a megtehető km-ek szám...
A 2018 as helyzetről találtam egy jó összefoglaló videót. Nem csak tesláról van szó, de akit érdekel az e-mobilitás, mint befektetés, nézze meg mindenképp:
ez hatalmas:))
A Tesla szerint Dél-Ausztrália nem fizeti meg őket rendesen a tartomány erőműtelepeinek működtetéséért. A farmon a Tesla akkumulátorait használják, de a Tesla azt állítja, hogy AEMO, az ausztrál energiapiaci ügyintéző nem fizet nekik annyit, mint amennyit ők megtermelnek. Az elszámolási vita egy műszaki eltérésből fakad: a Tesla gyorsabban továbbítja az áramot a hálózatba, mint ahogy azt az AEMO képes lenne regisztrálni.
A Tesla becslései szerint a Hornsdale Power Reserve erőműtelep akkumulátoraival 30-40 százalékkal több energiát szolgáltatnak, mint amennyiért az AEMO fizetett, és ennek az az oka, hogy az AEMO a műszaki specifikációit még a fosszilis erőművek generátorainak működéséhez igazította. A fosszilis rendszerek viszont lassabban továbbítják az energiát, mint a Tesláé.
A héten olyan vállalást tett Elon Musk,
amivel a Teslát a legnagyobb cégek közé emelheti, őt magát pedig a
világ leggazdagabb emberévé teheti. De ezzel még nem elégedne meg a
Tesla alapítója, akinek életcélja, hogy kolonizálja a Marsot és ott
éljen. Ha valakinek, akkor neki megvan ehhez a vagyona és az esze is.
Most 21 milliárd dollárra rúg Elon Musk vagyona. Nem költ drága hobbikra
vagy utazásra, ideje nagy részét irodákban vagy gyárakban tölti, a nap
végén pedig négy Los Angeles-i villájának valamelyikében pihen meg.
https://www.portfolio.hu/vallalatok/fat-vagott-es-...
mindkettő, őrült zseni :)
olvastam a róla szóló könyvet https://hvgkonyvek.hu/konyv/elon-musk durva gyerekkorra volt, munkabírása kegyetlen, jobson is túltesz....
https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/a-tesl...
Zseni vagy őrült?
Az utóbbi napokban a nagyvállalatok körében egyre keményebb licitverseny
kezd kialakulni arra vonatkozóan, hogy ki rendel több Tesla-kamiont. A
sort a Wal-Mart kezdte, aki 15 elektromos kamionra adta le a rendelését,
amely a cég méretéhez és 6000 kamionból álló flottájához képest
jelképesnek tekinthető. A német Deutsche Post 10 darabos és a kanadai
Loblaw 25 darabos előrendelése sem volt túl nagy dobás.
Ezt követően viszont, mintha a marketingesek megérezték volna a
vérszagot, egyre nagyobb darabszámú rendeléseket jelentettek be a
vállalatok: először a Budweiser-söröket is gyártó Anheuser-Busch
jelentette be, hogy 40 Tesla Semit vásárolnak majd, majd a Sysco
közölte, hogy nekik 50 elektromos kamionra lesz szükségük.
Most viszont jött a Pepsi és közölte, 100 Tesla-kamionnal fogják kiegészíteni a flottájukat.
A bejelentést követően valószínűleg a nagy rivális Coca-Cola is beszáll
majd a licitálásba. Szinte látjuk is a lelki szemeinkkel, ahogy
karácsony közeledtével a Tesla Coca-Cola logójával ellátott kamionjai
száguldanak végig a havas tájon, hogy aztán az oldalukról az üveges
kólát a kezében szorongató Mikulás ránk kacsintson.
Pedig
a Tesla Semi nem olcsó mulatság, a 300 mérföld (durván 483 kilométer)
hatótávolságú változat ára 150 ezer dollár (durván 39,9 millió forint)
lesz majd, míg az 500 mérföld (durván 800 kilométeres) megtételére képes
változatért 180 ezer dollárt (durván 47,9 millió forint) kell fizetni.
Miközben a kategóriájukba elérhető dízel kamionok átlagára 120 ezer
dollár (durván 31,9 millió forint) környékén mozog az Egyesült
Államokban. Ugyanakkor a korábbi várakozásokhoz viszonyítva, amelyek
200-250 ezer dollárra saccolták a Tesla-kamion árát, kedvezőbb vételárat
közölt most a vállalat.
A foglalással kapcsolatban fontos megemlíteni, hogy a Tesla pár hete úgy
döntött, hogy aki szeretne egy elektromos kamionhoz hozzájutni a
jövőben, már nem 5 ezer dollárt, hanem 20 ezer dollárt kell előlegként
letennie érte. Ez pedig azt jelenti a vállalatok által eddig bejelentett
266 darab Tesla Semi esetében, hogy a Tesla számlájára mintegy 5,3
millió dollár fog beérkezni (durván 1,42 milliárd forint). Ez az összeg
egyébként elenyésző az amerikai elektromosautó-gyártó árbevételéhez
képest, amely megközelítette a 3 milliárd dollárt (durván 802 milliárd
forint) a harmadik negyedév során.