http://www.portfolio.hu/vallalatok/kkv/nem_akarnak...
A magyar fiatalok és az öregek sem akarnak vállalkozni.
Ennek oka leginkább az egész magyar iskola és oktatási rendszerben keresendő. Az oktatási rendszerben elmaradt a rendszerváltás a gondolkodásmód változás. Ma is azok mentén a dogmák mentén tanítanak, amik a szocialista rendszerben kívánatosak voltak.
Legtipikusabb példa az iskolai nyelvoktatás.
KEzdjük egyből a nyelvtannal, hogy majd ha megszólal a gyerek, akkor azt helyesen tegye. Ha véletlen valaki valamilyen szinten már gagyog az adott nyelven, akkor a tanár a beszélgetések során (ami legtöbbször amúgy nem az adott nyelven folyik) ha a gyereknek kell valamit mondani és nem helyesen mondja, vagy nem azzal a szóval, akkor a tanár megállítja, kijavítja, akár meg is szégyeníti és gátlásossá teszi a nyelvtanulást, ami az egyik legjobb legélvezetesebb tantárgy lehetne egy normális oktatási rendszerben.
És persze mire elvégzik a gyerekek az iskolát, akkor még ha jó jegyeik is voltak, egy mukkot nem tudnak megszólalni, nemhogy használható nyelvtudásuk lenne (kivéve persze, aki különórán vagy más módon megtanult közben).
És ugyanez van a többi órán is. Nem arra kíváncsiak, hogy mit tudsz, hanem arra, hogy mit nem. Nem a folyamatokat elemzik, a következményeket, hanem magoltatják, hogy 1541 aug 29. Mintha nem tökmindegy lenne, hogy aug 25 vagy épp jún 14, vagy 1301 vagy 1310.
Az irodalom nem a versek művek megszerettetéséről megértéséről szólnak, hanem , hogy a költő/író ekkor született , ekkor halt meg, anyja ez volt, apja az volt, ennek udvarolt, közben ezt érezte és ott meg nem azt gondolta, amit írt, hanem azt vagy azt.
Olyan, mintha a szeretkezést úgy akarnánk megértetni a fiatalokkal, hogy elmagyarázzuk nekik, hogy amikor a pénisz jár ki meg be a vaginában és közben intenzíven termelődnek a testnedvek. Végül az izmok görcsös összerándulása közben különböző vegyi anyagokat termel az agy...
Valamint teletömik a gyerekek fejét teljesen használhatatlan tudással, amire csak akkor lenne szükség, ha az adott illető biológusnak vagy kutatónak megy. (Kit érdekelnek a NADPH molekulák akkor amikor főzni, barkácsolni nem tanítják meg a fiatalokat??! ) Ráadásul ezeket a lényegtelenségeket szerencsére el is felejti az agy kb. 1 héttel a bemagolás után.
Az egész tanárképzést is teljesen új alapokra kellene helyezni, mert az utolsó nagy tanárgeneráció a 60-as évek végéig nyugdíjba ment, azóta a tanárokat is a megfélemlítés rákosista tanai mentén képzik. Semmi önálló rebellis gondolat, mindent szabályoznak , mindent előírnak, mindent adminisztrálnak, mindent számonkérnek, mindent ellenőriznek.
Tanárnak ma szinte csak azok a fiatalok mennek, akik a tanári életből csak a nyári szünet víziója fog meg, esetleg máshol egy jobban fizető állásba nem vették fel őket.
Szóval először is használható tudást kellene tanítani, logikus gondolkodásmódot, alapvető és gyakorlatias ismereteket, illetve a tanulás módszertanát, azaz hogyan szerezhetik meg könnyen és gyorsan azokat az ismereteket, amikre kíváncsiak...
Mert amíg ilyen kontraproduktív a magyar oktatási rendszer, addig minél több időt töltenek a fiatalok az iskolapadban, annál kevesebb esélyük lesz arra, hogy ne egy vállalat csinovnyikaként dolgozzanak kis-közepes pénzekért, amikből épp nem halnak éhen.