Egyébként én úgy gondolom, hogy lehet magas a költségvetési hiányod átmenetileg, ha egyébként erre a bruttó adósságod lehetőséget nyújt, lásd más közép-kelet-európai országok, ahol 5-6%-os hiányok mellett is messze még a 60%-os GDP arányos korlát. Azon túl 2002-ben lett egy közel 10%-os deficit egy 2001-es 53%-os GDP arányos adósság mellett, aminek következtében a GDP arányos adósság automatikusan 60% közelébe vagy fölé került, akkor az a kényszerű lépés kellett volna, hogy következzen az EU részéről egy világgazdasági konjuktúrában, hogy szigorúbban lépnek fel Magyarországgal szemben - kb. annyira, mint most Orbánnal szemben.
Szerintem nem kiszámíthatatlanabb a gazdaságpolitika, mint máshol, ahol a hiányt legalább olyan drasztikusan csökkentették, mint nálunk - a "kiszámíthatóság" ellenére sokkal rosszabb eredményekkel, nagyobb társadalmi feszültségekkel, szélsőséges erők megerősödésével. Feltéve, hogyha a kiszámíthatóságon azt értjük, hogy szent tehenekhez: bankokhoz, extra profitot termelő szektorokhoz nem nyúlunk hozzá, hanem minden adót és kiadások visszafogását közvetlenül a lakosságra terhelnek.
Az SZJA-ban nagyjából véghez vitték azt a korrekciót, amit Bajnai bevitt a rendszerbe választási költségvetés címen, az adójóváírás kivezetésével.
Egyébként a tranzakciós illeték például szintén a lakosságra és vállalati szektorra van terhelve úgy gondolom - tehát ebből a szempontból kifejezetten ortodox intézkedésnek számít - csak azért unortodox mégis, mivel máshol még nem próbálkoztak vele, de terítve, azaz 50-100 Ft-onként szedi össze a kormány azt a 300 milliárdot, amilyen bevételt ebből tervezett 2013-as évre, a bankokat pedig felhasználja ennek beszedésére - helyesen.