Regisztráció Elfelejtett jelszó

Zsiday Viktor fórum

Re: nincs cím

#577941 banyaiz Előzmény: #577929

Olvastam a cikket, és így tettem az állításomat az elmeállapotukra vonatkozóan.

Sok ország jegybankja nem fizet, és kik ezek az országok? Ilyen Tadzsikisztán és hasonlók, vagy azerbajdzsáni baltás haverjaink? Ráadásul ott is van biztos mellette egy világbajnok különadó a szektorra és egyéb forradalmár nyalánkságok stb.

Mondják inkább azt, hogy minden bank tegyen le 5 billiárd Eur-t hadisarcként, ha nem akkor húzzon el az országból. :) Minek szarakodni itt az aprópénzzel, és az össze vissza kokányolással? :)

Fárasztó birka egy társulat. A jegybank 100 km-es körzetébe sem engedném őket jó szívvel.

Re: nincs cím

#577929 Előzmény: #577917

Most igazán nem akarlak elkeseríteni, de a cikk szerint ALIG(!) van olyan jegybank, ami ezért fizet bármit is(!), de aki fizet, az is a töredékét a gyakorlatilag nem létező jegybanki alapkamatjaiknak... nem véletlen, ebből csak ebben az országban húztak hasznot az uzsorások, ahogy ezt már oly régóta mondogatom.

Re: nincs cím

#577919 Előzmény: #577871

Amiről te írsz, az a "hogyan kell pénzt teremteni a legális módszereken belül", amiről én írok, az egyszerűen az, hogy nem kell azért kölcsönt felvenni, hogy utána tartalékban tartsad a kölcsön visszafizetésének az érdekében. Ez így nettó szipolyda, amit a pénz visszafizetése maradéktalanul megold.

Mondhatni, pont azért idéztem ezt be, mert az összes ijedt szopósmalac attól fél, hogy ezt tényleg megtesszük és onnantól bedől tényleg az egész pénzügyi uzsorarendszer, mert kiderül, hogy Magyarország kb a pár AAA ország egyike a világban, ezzel szemben a többiek meg sehol nincsenek. Az meg mégiscsak ciki lenne. Szóval nem tartom kizártnak egy mondjuk 1-2%-os kamatú IMF hitelkeret hosszabbítást, amit le sem kell hívni, csak hogy ne boruljon a nemzetközi uzsoramaffia módszertana.

Ezek a találgatások pedi…

#577917 banyaiz

Ezek a találgatások pedig, hogy azt mondja az unortodoxia jegyében a jegybank nem fizetne kamatot a kötelező tartalékrátára a bankoknak.

Hát egy dolgot tudok mondani no komment , ha ez megvalósul, de már egyáltalán az, hogy ilyen ötlet komolyan felmerül .

Tartsák ott a pénzt hozam nélkül? Bomba ötlet.

Miért nem mindjárt azt találják ki, hogy fizessenek is azért, hogy kötelező az mnb-ben pénzt tartaniuk . Ez még nagyobb biznisz lenne.

De még jobb lenne mindjárt ha az mnb is kivetne a bankokra egy különadót 5000 mrd Eur /év. Csak úgy miért ne.

Idióta barmok ezek az emberek.

Re: nincs cím

#577909 banyaiz Előzmény: #577852

Mondtam már neked , de ismét mondom a jelenlegi mnb devizatartalékban van 1,5 mrd körüli egész pontosan 1,4x mrd eur amit a jegybank közvetlenül az IMF-től vett fel, nem az állam, a jegybank. Az 1,4 mrd-ot a jegybank visszafizetheti ha ez lesz a döntés.

Jövőre lejár 5 mrd eur körüli imf hitel. Ebből ezt 1,4-et tudunk csont nélkül a tartalékból visszautalni. 2014-ben is lesz Imf lejárat.

A többit a tartalékból nem tudjuk visszafizetni, max úgy, hogy a jegybank lejegyez devizakötvény és a devizából törlesztünk, és az állam a jegybanknak fog tartozni, a jegybanki mérlegben ott lesz a magyar államkötvény. Vagy az eddig bevett Ft kötvény, mnb levált, deviza megy Imf-hez módszerrel.

Ha megnézed a híreket láthatod, hogy már készítik elő a terepet egy devizakötvény kibocsátásnak nemzetközi piacon (amit eddig tagadtak , de hát ki hisz el ezeknek még bármit is? ). Hogy ez sikerül e, és ha sikerül mekkora hozammal az egy más kérdés. Egyvalami biztos jóval drágábban mint az imf forrás. Magyarul ha sikerül a nagy terv kiváltunk egy olcsó hitelt egy drágábbal és örülni fogunk, hogy legyőztük a gonosz Imf-et. De jelenleg még az is kérdés egyáltalán ez sikerül e. Nagyszerű terv ennyit tudok hozzáfűzni.

Re: nincs cím

#577895 banyaiz Előzmény: #577825

Ez egy példa volt a te szemszögedből nézzük az enyémből:

Tél van mínusz 20 fok minden nap, jegesmedvék megfagynak, de arra készülsz, hogy másnap rövidnadrág pólóban mész dolgozni, vagy akárhová. Aztán mit ad Isten mekkora meglepetés másnap is mínusz 20 fok van. Mit csinálsz, miután az első meglepetésen átestél a tündérmesék és valóság viszonylatában? Felöltözöl , de nem ruhába hanem magadra tekersz étkezési fóliát, alufóliát, és a lábadra cipő helyett üres műanyag palackokat kötözöl. :)

Az ismerőseid megkérdik mikor meglátnak te Spade elment az eszed? Erre te azt mondod nagy büszkén nem ment el csak unortodox vagyok. :)

Na szerintem így néznek ki a történések. Hasonló a te szemszögedhez de kicsit más. :)

Azt én soha nem vitattam , vitatom, hogy tévedni nagyon könnyű most előrejelzésekben. De azt már vitatom, hogy a tévedést muszáj ostobasággal kombinálni. Előrejelzési hibákat hülyeséggel kompenzálni ez nem előírás szerintem. :) Ez is egy unortodox műfaj lehet.

Re: nincs cím

#577871 Spade Előzmény: #577852

"A devizatartalék jellege, a devizatartalék szintje, valamint az uniós szabályozás egyaránt nehézzé teszi, hogy a kormány olyan forrásként tekinthessen erre a jegybanki eszközre, ami nagy szabadsággal felhasználható céljaihoz"

.

A jegybanktörvény és az EU is tiltja a költségvetés/kormány MNB általi közvetlen finanszírozásátpl. pl. állampapír vételét is. Ezért azt kell csinálni amit Börni és az angol jegybank is csinál, h közvetetten vásárol állampapírt. Azaz az állam kibocsát deviza állampapírt és mondjuk az OTP lejegyzi ami ugye magánbank és nem állami, a jegybank meg "piacon" megvásárolja tőle, devizáért. És persze ugyanezt eljátszhatják forintosan is. És ebbe sem az EU meg senki nem köthet bele ahogy az angolokéba se.

De fontos h be kell tartani a formaságokat, a szabályokat, ezt kb. így a legcélszerübb megjátszani, ha már állami tulajdonú bankon keresztül megy pl. takarék akkor már baszogathatnak minket.

Lényeges itt tehát az OTP aki elég magyar de mégsem állami. és ha neki is megéri vagy barterezik valahogy giondolom nem lesz gond.

Re: nincs cím

#577852 Előzmény: #576949

Na, erre sem kell addig várni:

http://www.portfolio.hu/gazdasag/ilyen_lesz_a_jegybanki_unortodoxia_meghokkento_otletek_keringenek.176342.html

"A hvg.hu írása szerint további ötlet az IMF-devizahitel közvetlenül devizatartalékból való finanszírozása. Ahogy azt az alábbi cikkünkben már megírtuk, ez teljes félreértés a gazdaságpolitika részéről. A devizatartalék jellege, a devizatartalék szintje, valamint az uniós szabályozás egyaránt nehézzé teszi, hogy a kormány olyan forrásként tekinthessen erre a jegybanki eszközre, ami nagy szabadsággal felhasználható céljaihoz."

Érdemes megnézni az ijedt visítását a szopósmalacoknak, amik eddig a csecsinken élősködtek, ahogy megpróbálják megmagyarázni, hogy nem lehet visszafizetni, mert ez, meg az, meg így EU, meg olyan szabály.

Namármost, az még csak véletlenül sincs ott, hogy "azért nem lehet, mert ez a pénz el van költve", avagy, hogy "ehhez forintot kellene odavinni".

Püff nektek. Vissza lesz fizetve, már érik a szituáció, mert tulajdonképpen már erre készülnek a pénzügyi körök. Csak hogy ne legyetek annyira meglepődve, amikor majd a MAGYAR Jegybank úgy dönt, hogy visszafizeti a kölcsönt, valamint, hogy erről majd elkezdenek cikkezni nemsokára, amiben valakinek egyszer csak fel fog tűnni, hogy "jé, hát tényleg az a helyzet, hogy ahogy csökken a tartalék, úgy csökken az adósság is", vagyis "tényleg nincs szükség azért tartalékra, hogy saját magának a fedezete legyen".

Re: nincs cím

#577825 Spade Előzmény: #577785

"

Igen ez is egy érdekes területe a témának. A gonosz EU nem engedte neki, hogy 7% legyen a hiánycél. Belekényszerítette tulajdonképpen az adósság elleni harcba.

Amit aztán úgy ad át a derék népnek mintha ez az ő ötlete, sőt kívánsága lett volna, és erre építi fel a kommunikációját. De közben gyalázza az EU-t aki tulajdonképpen erre az útra terelte.

Szóval kb annyira hiteles ez az ember ezzel az adósság elleni harc dumájával mint egy masszív alkoholista aki arról beszél, hogy mik a józan élet előnyei. "

.

Ha te arra készülsz h reggel nem esik hó ezért enyhén öltözve polóban mész dolgozni vagy akárhová. Aztán kinézel és látod h hó esett az éjjel, akkor gondolom mivel te megbízható hiteles ember vagy továbbra is pólóban mész dolgozni.

Én ezt nem megbízhatóságnak nevezném hanem hülyeségnek. A másik f@szság h blogok újságok, emberek mindenki azért savaz valakit h milyen gazdasági fejlődést mondott be 2010-ben 2013-ra, és mekkora egy hülye már mert nem jött be. Mégis a világon ki a f@szom találta el ? Senki, és ez itt egy tőzsdefórumon különös, mert elvileg mindenkinek a pozíciója úgy forog ahogy a helyzet megkívánja mert különben tönkre megy.

És senkiben nem merül fel h ezzel mennyire hiteltelen ezzel ????

Ha tőzsdézel te is egy k@csög hiteltelen ember vagy gondolom :)

Re: nincs cím

#577822 Spade Előzmény: #577752

Ha valaki 40km/h sebességgel közelít a zebrához és tőle a kormányt átvevő ahelyett h fékezne beletapos a gázba és felgyorsít 80-ra, aztán elüt a kocsi valakit akkor szerinted fele fele a felelősség ? Na ne már. Azt is mondhatnám h az elsőnek nincs felelőssége. A választásokkor mindig mindenhol a világban elszalad a költségvetés ez olyan mintahogy a nap mindig felkel de aki ahelyett h ezután korrigálna rátesz még 2 lapáttal az egy idióta f@sz. Ezt nem lehet mentegetni. ráadásul Megyo azért taposott bele a gázba h megnyerje az önkormányzati választásokat is és nem arról volt szó h csak az igetét tartotta be és hülye volt, hanem bizony eladósította az országot politikai előnyszerzés céljából.

Re: nincs cím

#577785 banyaiz Előzmény: #577752

"nem menti fel az eladósodásellene fő harcost OV-t - aki egyébként 2010-ben is 7%os hiánycélt szeretett volna"

Igen ez is egy érdekes területe a témának. A gonosz EU nem engedte neki, hogy 7% legyen a hiánycél. Belekényszerítette tulajdonképpen az adósság elleni harcba.

Amit aztán úgy ad át a derék népnek mintha ez az ő ötlete, sőt kívánsága lett volna, és erre építi fel a kommunikációját. De közben gyalázza az EU-t aki tulajdonképpen erre az útra terelte.

Szóval kb annyira hiteles ez az ember ezzel az adósság elleni harc dumájával mint egy masszív alkoholista aki arról beszél, hogy mik a józan élet előnyei.

Re: nincs cím

#577780 banyaiz Előzmény: #577774

A történet igazi zamatát majd az adja meg, hogy 2014-ben Imf elkerülés mellett is megbuknak, 2 szék között a padlóra. Húzták az időt, barkácsoltak de feleslegesen, de legalább jót ártottak a gazdaságnak. :)

Taps , ováció. Ha netalán mégsem buknak meg akkor pedig büszkék lehetnek a munkájukra. Köszönjük szépen. :)

Re: nincs cím

#577774 banyaiz Előzmény: #577616

Nem alkalmazok kettős mércét.

Annyit mondok, hogy Simornak 2007-ben milyen "eszközei voltak a devizahitelezéssel szemben. Kb 0 a gyakorlatban.

Magyarul egy kormánydöntés kellett volna erről ahogy ezt Orbánék (esemény után ugyan:) de megtették 2010-ben amikor lekorlátozták teljesen a devizahitel felvétel lehetőségét mindenféle jogszabállyal pl azzal, hogy jelzálogjogot nem lehet ilyen hitel után bejegyezni stb.

Esemény után értelme már csekély volt ennek. Ha pedig esemény előtt történik pl 2007-ben akkor ott azzal a helyzettel kellett volna szembesülni, hogy ezt ami még felszínen tartja a gazdaságot anticiklikus helyzetben az a húzóerő is megszűnik. Vszínű, hogy bölcs dolog lett volna ennek ellenére meglépni.

De ez miért Simor hibája? Elmondta, hogy kockázatos a devizhitelek felvétele, mértéke , növekedése stb, ugyanúgy ahogy most elmondja, hogy kellene egy Imf megállapodás. Pusztába kiáltott szó.

Jegybankelnökként nem korlátozhatja le a devizahitelezést, és nem is köthet IMF megállapodást az ország nevében, azt kell mondanom sajnos. :)

2002 a választás éve volt. Választási költségvetéssel. Ez az első ok, második Megyo 100 napos prg, 3. Gyurcsány 2006 -os választás előtt majd 2 évig kivárt, hogy ne rontsa le az újraválasztás esélyeit.

Aztán újraválasztás után lehetett kezdeni az anticiklikus folyamatokat még Öszöddel súlyosbítva, aztán hab a tortára 2008-as válság.

De mondom nincs új a nap alatt nézz csak erre az IMF témára. És nézd majd meg a 2014-es költségvetést amit ezek az emberek összeraknak. Ezért fosnak az Imf-től mert rontaná az amúgy is egyre rosszabb újraválasztási esélyeiket.

Re: nincs cím

#577752 xmann Előzmény: #577689

Több dolog volt, ha még emlékszel 2001-2-re.

itt jól látszik negyedévekre lebontva az ÁHT finanszírozási képessége:

http://www.mnb.hu/Root/Dokumentumtar/MNB/Statisztika/mnbhu_statkozlemeny/mnbhu_allamhaztartas_es_haztartasok_pu_szamlai/mnbhu_kozlemeny_SK_PSZLA_ELOZETES_2012_Q3.pdf

Ez 2002 ELEJÉRE elérte a 6%-ot, többek között a 20-30%-os béremeléseknek köszönhetően amit korábban belinkeltem, de semmibe vetted. Tehát a valós hiány is 6% volt, ehhez jöttek még különböző kiszervezett tételek, pl:

Az államháztartási deficit az SA-elszámolási rendszer szerinti (az Európai Unió normái alapján összeállított elszámolás alapján) a GDP 8,7 százalékára rúgó deficit jelentős részét egyszeri kiadások, veszteségek idézték elő. Ennek részeként az állam átvállalja a Nemzeti Autópálya Rt. autópálya építéshez kapcsolódó adósságát 197 milliárd forint összegben, ám ennek egy része, mintegy 60 milliárd forint már a tavalyi ESA-95 szerinti deficitet terheli. A Nemzeti Autópálya Rt. megvásárlása további 81 milliárd forinttal növeli a központi büdzsé hiányát és ugyancsak ide tartozik az, hogy az Állami Autópálya Kezelő Rt. adósságának átvállalása 66,09 milliárd forinttal, e cégnek a megvétele 16,8 milliárd forinttal emeli a központi hiányt.

A pénzügyminiszter kitért arra is, hogy a Magyar Fejlesztési Bankon keresztül finanszírozott kormányzati feladatok veszteségeit is megtéríti az állam. Ez összességében azt jelenti, hogy mintegy 60 milliárd forinttal kényszerül megemelni az MFB tőkéjét az állam. Az államnak azért kell átvennie a kormányzati feladatok MFB-n keresztüli finanszírozását, mert az rontja az MFB bankszerű működését, a nem közvetlenül fejlesztési banki üzletmenet ugyanis nagyárnyú féltartalékot igényelt.

Az MFB veszteségét a PM mintegy 130 milliárdra taksálja, amely részben a befektetésekből, részben az MFB által felvásárolt mezőgazdasági, szövetkezeti üzletrészekből fakad, illetve a rosszul tevékenykedő befektetésekre képzett céltartalék-szükségletből ered.

" A pénzügyminiszter kitért arra is, hogy az államnak át kellett vennie bizonyos sportcélú beruházásokat, amelyeket a központi költségvetés helyett államilag garantált hitelekből finanszíroztak. Ide sorolta a Budapest Sportcsarnokra fordított 34,8 milliárd forint, a Debreceni Rendezvénycsarnokra szánt 4,1 milliárd forint összegű kölcsönt, illetve Sportfólió Kht. 5,36 milliárd forintnyi beruházásait. László Csaba arról is szólt, hogy a központi büdzsében az állam átvállalja a MÁV Rt. államilag garantált tartozásait, mégpedig összesen 120 milliárd forint összegben. "

És ehhez jött még a támogatott lakáshitelek kérdése is, aminek a nettó hatásáról persze lehet vitatkozni.

Egy bizonyos: az OV kormány kb. minimum 6-7%-os deficitet örökített utódjára, amit Megyó papa elmebeteg módon meg is fejelt persze, amiért minden szidalmat megérdemel. de ez önmagában nem menti fel az eladósodásellene fő harcost OV-t - aki egyébként 2010-ben is 7%os hiánycélt szeretett volna, csak az EU nem engedte meg neki, erről se feledkezzünk meg.

Összegezve: Felelősebben járt el OV mint a szocik? Igen. Hozzájárult-e ugyanakkor kormányzása utolsó évében az eldósodáshoz? igen

Re: nincs cím

#577689 prospero Előzmény: #577684

Bocsánat 8 évig. Már én is túlzásokba esem ezzel a 10 évvel, mint a baloldali-liberálisok anno a rossz folyamatokkal. :-)

Re: nincs cím

#577684 prospero Előzmény: #577658

Gondoltam beszéljenek csak a tények: 80 milliárd forint miatt lett 2002-ben 9% az államháztartási hiány, nem tudtad? :-)! Meg a Fidesz által elindított rossz folyamatok, na, azok nem engedték szegény szocikat kibontakozni 10 évig annak ellenére, hogy egy régiót vezető országról volt szó!

Re: nincs cím

#577679 prospero Előzmény: #577618

"Tudod ez olyan, hogy ha tudnám, hogy a jövőre vagy következő negyedévben nem nekem kellene fizetni a törlesztőket, akkor szaladnék a bankba felvenni 30 milliót, holott életemben nem vettem fel hitelt, és mondanám, hogy bezzeg az én időmben én milyen jól vezettem a háztartási költségvetést (csak épp betettem a másiknak :-))."

Ami tökéletesen igaz mondjuk a 2010-es kormányváltás időszakára és a Bajnai kormány programjára, mivel 100%-ig biztos volt a kormányváltás, csak az nem, hogy meglesz-e a 2/3.

De egyáltalán nem igaz a 2002 kormányváltás időszakára, amikor a Fidesznek komoly esélye volt megnyerni a választásokat.

Re: nincs cím

#577658 Előzmény: #577619

Egy igen lényeges gondolatmenetet felejtettél ki: Ha folytatódik az a gazdaságpolitika, akkor élénkülő GDP-t jelentett volna, nem irrálisan felfuttatott hitelezéssel, és legfőképpen az is forintban maradt volna. Ergo, ahogy csökkenteni lehetett volna a jegybanki alapkamatot, azonnal csökkent volna a támogatás költségvetésre gyakorolt hatása is, magyarán szólva pusztán az építkezések adótartalma meghaladta volna a támogatást - ami mondjuk 3% körüli alapkamatnál már gyakorlatilag nem is létezett volna. Ennek megfelelően ha fennmaradhatott volna az irány, akkor az annyit tesz, hogy egy irányba konvergált volna a gazdaságpolitika:

- az adósság forintra konvertálása (ez már akkor is adott volt),

- forintban hitelezés támogatással, GDP növelés és gazdasági növekedés,

- ennek következtében alapkamat csökkentés (amire minden lehetőség adott lett volna),

- aminek az eredményeképpen a támogatások kivezetésre kerülnek,

- ami annyit tesz, hogy piaci alapra helyeződött volna, és reális szinten állt volna be a hitelezés,

- ami még véletlenül sem plazma/autoban, azaz színtiszta fogyasztásban testesült volna meg.

EHHEZ KÉPEST

- jött a devizában adósítás,

- adósságok devizára konvertálása,

- ország kiszolgáltatottságának növelése,

- MNB kivonása az ország pénzügyeiből, és gazdaságpolitikájából (ezt többen úgy fogalmazzák meg mostanában, hogy "mit tehetett volna Járai"? Be kellett volna tiltani a devizahitelezést, vagy azonnal eszméletlenül leértékeltetni vele a forintot, hogy ez a módszer ne érje meg, esetleg f*ssanak be az emberek az árfolyamingadozástól. Mindenesetre a lényeg éppen az, hogy "látens módon" saját maguk elismerik, hogy de facto már akkor megszűnt az MNB bármiféle beavatkozási lehetősége, amivel pontosan azt bizonyítják, hogy ez is egy cél volt: Az, hogy a "párt" kezében legyen minden döntés, és valójában senki más kezében ne legyen hatalom.),

- ennek következtében a forint fölötti hatalom totális elveszítése,

- a devizában való eladósodás minden képzeletet és józan észt meghaladó elszaladása, amit "növekedésnek adtak el",

- az ország csőd szélére kerülése a fizetésképtelenség miatt, hiszen mig korábban nem lett volna szükség elképesztő méretű deviza DRÁGA ITT TARTÁSÁRA, immár szükségessé vált ez,

- és gyakorlatilag a gyarmati lét fejekbe beleverése rendőrattakkal, vagy ami éppen kéznél volt,

- ingatlandóztatás és kisvállalkozások totális felszámolása az elvárt adóval és társaival,

- GAME OVER.

Lehet a fentieken vitatkozni, de ettől még jól látható a két irányzat közötti alapvető különbség - az egyik alapvetően az ország érdekét szolgálta (akkor is, ha egyéni hasznot húztak belőle sokan - pártoldaltól függetlenül), és hosszú távon is fenntartható lett volna, a másik pedig az, amely az ország érdekeit soha nem szolgálta, kizárólag idegen érdekeket (és kizárólag egyéni hasznot húztak belőle sokan) szolgált, és már rövid távon is fenntarthatatlan volt.

Lehet választani a rövid távon is fenntarthatatlan elvtelen kiszolgálás, és az ország építés között. Ennyi a két irányzat közötti különbség.

Re: nincs cím

#577619 prospero Előzmény: #577425

Akkor kezdjük a lakástámogatással.

Nagyon beleégette az emberek agyába az MSZP, hogy a rossz folyamatok már 2001-ben elkezdődtek a támogatott lakáshitelek miatti kedvezménnyekkel és hogy ez tette tönkre a 2002-es költségvetést és a következő évek költségvetését. :-)!

Nézzük a tényeket:

Mi volt a helyzet 1999-2000-ben? Egyrészt 1999-ben 9% volt az infláció, tehát a hitelkamatok még magasabbak voltak. Ezért az emberek megtakarításokból, készpénzért vettek lakást, aminek következménye volt, hogy elégtelen volt a lakáskereslet a piacon, aminek következménye volt, hogy gyakorlatilag nem volt, vagy alig volt új lakás építés. Másrészt a magas hitelkamatok megakadályozták, hogy az emberek hiteleket vegyenek fel, azaz az emberek halasztották lakásvásárlási szándékukat. Harmadrészt 4-6 év teljes jövedelemre volt szükség a lakásvásárlás megvalósításához átlagos jövedelem és átlagos lakás esetén, annak ellenére, hogy a lakásárak az alacsony kereslet miatt nyomottak voltak. A támogatott lakáshitelezés felfutásával a lakás megfizethetőségi index jelentősen javult, azaz könnyebben lehetett lakáshoz jutni, annak ellenére, hogy a lakásárak megugrottak a hitelezés felfutása miatt.

2010-ben a lakossági devizahitel állomány csak! forinthitel állomány nélkül ne feledjük 7000 milliárd forint körül volt, ami a kb. GDP 25%-a. Hasonlítgassuk ezt az adatot az 1999-2003 közötti időszak adataihoz.

2000-ben a lakáshitel állomány 130 milliárd forint volt, ami a GDP 1%-a körül mozgott. !! 2001-ben elindította a kormány az új lakás vásárlására vonatkozó kamattámogatott programokat. Amit 2001-ben csak új lakás vásárlása esetén lehetett igénybe venni. 2001-ben a hitelállomány 400 milliárd forint alatt volt, ami a GDP közel 2%-át tette ki. 2002-ben bővítették az igénybevevők körét és már használt lakásra is igénybe lehetett venni. Ennek köszönhetően a hitelállomány 800 milliárdra ugrott, ami a GDP kb. 5%-át érte el. (Ugye milyen jó kilátásokkal is rendelkezett a lakosság adósodás szempontjából? (Állami szektor adóssága ugyanekkor GDP 60%-a)

2003-ban -egyébként helyesen - korlátozták az igénybevétel lehetőségét, a hitelállomány 1200 milliárd forintra nőtt, ami a GDP kb 7%-a. Ugyanakkor az állománynak csak 75%-a volt támogatott lakáshitel, ami kb. 800 milliárd forint.

Na és mindez mennyi közvetlenül igénybevehető támogatással terhelte meg a költségvetést?

2003-ra a 800 milliárd forintnyi támogatott lakáshitel 7%-os átlagos kamattámogatást feltételezve 56 milliárd forintnyi kamattámogatás és kb. 24 milliárd forintnyi SZJA kedvezményt lett kifizetve, ami írd és mond 80 milliárd forintjába került az államnak 2003-ban!!!

A 2001, 2002 évi támogatás ennek értelemszerűen töredéke volt és gyanítom, hogy egyébként illetékbevételekből be is folyt a támogatás ellenértékének egésze, de legalábbis nagy része.

Az arányok miatt azt jelenti, hogy 2001-ben ez kb. 20-30 milliárdjába került az államnak, 2002-ben pedig mondjuk 50 milliárd forintba, 2003-ban 80 milliárd forintba.

Szóval ez az a hatalmas összeg ami romlásba taszította az MSZP költségvetéseit! :-)

Re: nincs cím

#577618 lagwagoner Előzmény: #577616

"2000-ben hiány 3%, 2001-ben 4,1%, 2002: 9%. Na most a 9%-kért nem az Orbán kormány a felelős."

Csatlakozva xmannhez:

Első Orbán-kormány: 1998-2002

http://hu.wikipedia.org/wiki/Első_Orbán-kormány

"Az államháztartás GDP-arányos hiánya 1999-ben 5,5%, 2000-ben 3,0%, 2001-ben 3,5% volt, ami megközelítette a maastrichti kritériumot. Ez a szocialisták kormányra jutásának évében, 2002-ben 8,4%-ra nőtt, köszönhetően néhány olyan tételnek is, ami az Orbán-kormány utolsó hónapjaiban keletkeztek."

Tudod ez olyan, hogy ha tudnám, hogy a jövőre vagy következő negyedévben nem nekem kellene fizetni a törlesztőket, akkor szaladnék a bankba felvenni 30 milliót, holott életemben nem vettem fel hitelt, és mondanám, hogy bezzeg az én időmben én milyen jól vezettem a háztartási költségvetést (csak épp betettem a másiknak :-)).

Természetesen közrejátszott az utána jövő MSZP 100 napos programja is, de a 9%-os érdemet ne vitassuk el a FIDESZtől sem :-P