Én ma megküldtem az enyémet egy kivágandó bokor miatt, de bekoszoltam a pengéjét, most pucolhatom.. még el kll döntsem, h ez most dísz, vagy használati eszköz. :-)
Én ma megküldtem az enyémet egy kivágandó bokor miatt, de bekoszoltam a pengéjét, most pucolhatom.. még el kll döntsem, h ez most dísz, vagy használati eszköz. :-)
Matolcsy rendet tesz bozótvágóügyben
http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/03/24/matolcsy_rendet_tesz_bozotvagougyben/
Megvettem ezt a Walther cuccot, úgyhogy halál a bozótra! :-)
Viccen kívül azért tudnék képeket küldeni, h milyen állapotban vettem meg az utsó telkemet, még a 2.7mm-es damil se vitte a gazt, csak a vágókés. De - ahogy írtam - azért venném, mert tetszik. Sztem ma körülnézek..
Szvsz. ez a machete rövid kerti munkához mert ugye mihez máshoz kellene ;-)
Nekem egy brazil tramontina van, 50 cm-s pengével. Ez a hossz és súly nagyjából jó nekem,ilyen.
http://www.special-military.hu/image-special-military-police-activ.php?katonai-webshop=906
Üdv:P.
Jól jött volna az utsó 2 ingatlanom vásárlásakor, mert nagy volt a gaz.. de igazából azért kéne, mert tetszik. :-)
Ezek jók, de nekem a wakizashi mérete jobban bejön.. mindkettő kell! :-)
Milyen meló? :))
Nekem ezek tetszenek:
Főleg a vége felé http://www.szamurajkardok.extra.hu/index.php?x=katana
Ilyen bozótvágót láttam ma, nagyon megtetszett. Belenézve a témába kiderült, h machete lehet a cucc, vagy nepáli eredetű kukri, ez kb a kettő közt van.
http://www.magnumvadasz.hu/s/shop.php?op=look&gr=13&id=PROD110420134942
A haverom ezt a machetét ajánlotta helyette, olcsóbb, s melóra jobb is.
http://www.kesedenyollo.com/kes/machete/fari-machete-mc01-n
Itt meg egy kukri, de nem tetszik, h így előre hajlik a pengéje. Asszem az első 2 közt döntök..
Szu-27 – a világ egyik legjobb harci repülőgépe 4. rész
Szolgálatban
Szu-30A hosszú távú működés biztosítása, az „életben maradás” minden területen – így a katonai repülőgépek fejlesztése területén is – jelentős pénzügyi ráfordítással járnak. A Szuhoj család esetében ennek egyik fontos összetevője a típus külföldön történő értékesítése. Kína, India, Indonézia, Vietnám és Malajzia is a típus importőrei közé tartozik. A Szu-30MK típus iránt pedig Thaiföld mutat érdeklődést.
A Szu-30 kéthajtóműves, negyedik generációs vadászbombázó repülőgépet a Szu-27 továbbfejlesztésével hozták létre az 1990-es évek közepén. A Szu-30 típusú repülőgépek úgy kötelékben, mint önállóan képesek a légiharc megvívására. A típust felszerelték a legújabb műholdas adat- és navigációs rendszerrel, amely lehetővé teszi számára a légihelyzet ellenőrzését a légiharc során. A típus fegyverzetéhez tartozik egy 30 mm-es fedélzeti gépágyú, illetve mintegy 8 tonna fegyverzet függesztésére van lehetőség. A repülőgépe egyaránt alkalmas földi célok támadására a nap bármely szakában, valamint légiharc megvívására akár az országhatároktól távoli területek felett is. A Szu-37 kiváló repülési jellemzőinek és műszerezettségének köszönhetően elfogó vadászként éppúgy alkalmazható, mint felderítő-, valamint rádióelektronikai harc feladtok végrehajtására.
Szu-30MKIA Szuhoj család egyik jeles képviselője a Szu-30MKI. A repülőgépet, amely NATO „berkekben” Flanker-H néven ismert, az orosz Szuhoj, valamint az indiai Hindustan Aeronautics Limited (HAL) fejlesztett ki az Indiai Légierő (IAF) részére. A Szu-30MKI egy minden időjárási körülmények között bevethető, nagy hatósugarú vadászrepülőgép, amely kötelékben végrehajtott harci cselekmények között parancsnoki „pontként” is szolgál. A fejlesztés azután indulhatott el, hogy 2000-ben India aláírt egy megállapodást Oroszországgal 140 darab Szu-30 vásárlásáról. Az oroszok által készített első Szu-30MKI 2002-ben állt szolgálatba az Indiai Légierőben, míg az első Indiában gyártott gép 2004-ben került a légierőhöz. A típusjelzésben az „I” betű egyértelműen a külföldi megrendelőre, Indiára utal. A Szu-30MKI egyedülálló repülési tulajdonságokkal, valamint túlélőképességgel rendelkezik, amely többek között annak köszönhető, hogy nincs állásszög-korlátozás.
Szu-35A repülőtechnikai eszközök – repülőgépek – fejlesztése tovább folyik. Szakértők véleménye szerint a Szuhoj kísérleti tervezőiroda által kifejlesztett, „4++” generációs Szu-35 típusú vadászbombázó egy alapjaiban új harci repülőgép, amely modern fedélzeti berendezésekkel, újgenerációs fedélzeti lokátorral van felszerelve. A gép nagyteljesítményű AL-31MF – tolóerő-vektoros – hajtóműveket kapott.
A Szu-35 típussal sem fejeződött be a család fejlesztése, hiszen már a repülési teszteknél tart a cég legújabb repülőgépe, a PAK FA (T-50). A típus 2010. január 29-én teljesítette „szűzfelszállását”, napjainkban a három prototípus már több mint 120 felszállást hajtott végre, és várhatóan az idén csatlakozik a repülési tesztekhez a negyedik gép is.
Az évek során a Szuhoj tervezőiroda mindamellett, hogy új repülőgépek fejlesztésén dolgozik, nem csak nagyszerű harci repülőgépeket volt képes átadni a hadsereg, a légierő számára, hanem megtartotta magasan képzett mérnöki és összeszerelői állományát és mindezen túl a gyártás korszerűsítése terén is kiemelkedő eredményeket értek el.
Valerij Boban
JETfly Internetes Magazin - TopWar
Kína hadrendbe állítja első repülőgép-hordozóját
Varjag, Kínai Haditengerészet első repülőgép-hordozója, Hszü Hung-meng, sikeres próbautak
Publikálva: 2012-03-12 13:10:00
VarjagA Kínai Haditengerészet első repülőgép-hordozó hadihajóját még ebben az évben hadrendbe állítják, miután sikeresek voltak a tavaly kezdett próbaútjai – közölte március 8-án, csütörtökön a kínai sajtó. A Népi Felszabadítási Hadsereg Haditengerészetének parancsnokhelyettese, Hszü Hung-meng (Xu Hongmeng) elmondta, hogy az eredetileg Varjagnak nevezett, orosz gyárban készült, de Kínában modernizált és felszerelt hajó próbaútjai, és a hozzá tartozó repülőgépek próbarepülései sikeresek volt, és az a terv, hogy a hajót ebben az évben szolgálatba állítsák. Ennek azonban még nincs pontos dátuma.
A védelmi minisztérium tájékoztatása szerint a modern fegyverek kifejlesztése ellenére sem változik a nemzetvédelmi politika, de a kínai fegyverkezés és gyakori erőfitogtatás aggodalmat kelt a térségben – jegyzi meg a Kyodo japán hírügynökség.
Kína a napokban jelentette be, hogy védelmi költségvetését 11,2 százalékkal, 670,3 milliárd jüanra (106,4 milliárd dollár) növeli az idén, belbiztonsági kiadásai pedig 13,8 százalékkal, 701,8 milliárd jüanra nőnek.
Háború Művészete - Forrás: honvedelem.hu
ha valaki tudja a választ , megköszönném.ha korábban volt fegyvertartási engedélyem, akkor is újra 1 évet kell járnom lőtérre, hogy újat kapjak?
http://legiero.blog.hu/2010/12/08/viszonyitsunk_23_kontra_29
Míg a legtöbbet repült gépek 1500 óra felett jártak, "a legkevesebbet repült MiG-29-es, a 12-es 189 órát repült, mert csak három évig volt üzemben, 1996-ban a seprűs jégtelenítés áldozatává vált." Azaz "A szabadban álló gépekre ráfagyott a hó vagy eső. Nem meleg légfúvással szedték le, hanem nekiálltak seprűnyélell (vasrudakkal?) leverni a jeget. A gép borítása látta ennek kárát..." A mai áron 6-7 mrd-s gép így ment teljesen tönkre... No comment...
Orosz vadászrepülőgép eladás Kínának feltételekkel
Publikálva: 2012-03-07 09:20:00
Szu-35 nehéz vadászbombázó
Oroszország kész eladni Kínának 48 darab Szu-35 típusú nehéz vadászbombázó repülőgépet mintegy négy milliárd dollár értékben. Oroszország ezúttal azonban feltételt is szab a szerződés létrejöttéhez: Kínának garantálnia kell, hogy nem fogja lemásolni az orosz repülőgépet.
Információk szerint a tárgyalópartnerek gyakorlatilag már megegyeztek a repülőgépek számában, az ellenértékben, mindazonáltal „az ár a tárgyalások folyamán változhat”. Amennyiben a szerződés létrejön a Szu-35 repülőgépek eladásáról, az Oroszország és Kína közötti együttműködés történetében ez lesz a „legnagyobb” exportszerződés a hadiipar területén.
Kína első alkalommal még 2008-ban, a China Airshow idején érdeklődött a Szu-35 típus megvásárlásáról. Ez az információ azonban csak 2012 februárjában került napvilágra. A szövetségi haditechnikai együttműködési ügynökség igazgatóhelyettese elmondta, hogy Kína 2011-ben fordult Oroszországhoz a Szu-35 vásárlással kapcsolatban.
Oroszország felvetette a kínai fél számára azt a nyilvánvaló jogsértést, miszerint az ázsiai ország több, korábban vásárolt orosz repülőgépet másolt le – a J-10 a Szu-27 másolata (bár más verzió szerint az Israel Aircraft által gyártott Lavi kópiája), a J-11 a Szu-30 analógja, míg az FC-1 a MiG-21 másolata.
A gyatra, kínai másolatok gyengébb műszaki jellemzőik ellenére is versenyképesebbek az eredeti, orosz repülőgépeknél a nemzetközi piacon. Különösen nagy az érdeklődés a kínai repülőgépek iránt Pakisztánban és Venezuelában.
Jah, olvasom, h a rendőröknél MP5 van, az jó fegyver. Én a PA63-t sem szerettem, ezen a téren vhogy nem alkottunk olyan jó dolgot..
Gripenek légi lövészeten
Publikálva: 2012-03-02 10:00:00
GripenA szárazföldi csapatok harcának közvetlen légi támogatását gyakorolták az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis vadászpilótái. A Molnár Tibor és Beke András őrnagyok – az 1. harcászati repülőszázad rajparancsnokai – alkotta géppár rávezetéssel, 27 milliméteres gépágyúkkal és szimulált gyakorlóbombákkal semmisítette meg a földi célokat. A kecskeméti Gripenek pilótái március végén öt géppel vesznek részt a svédországi Lion Effort 2012 gyakorlaton.
Levegő-föld éleslövészetet hajtott végre két Gripen március 1-jén, csütörtökön a hajmáskéri lőtér térségében: a szárazföldi csapatok közvetlen légi támogatását gyakorolták. A gépek felkészítését irányító Szabó Zoltán százados, a kecskeméti repülőbázis megbízott fegyvermérnöke elmondta: most harckocsik megsemmisítése volt a feladat.
A Gripenek Mauser BK típusú 27 milliméteres gépágyúval, „Pele” páncéltörő lövedékkel hajtották végre a feladatot. Ez a fegyver 1-3 kilométer távolságból tökéletesen alkalmas a levegő-levegő és a levegő-föld célok leküzdésére is. Találati pontossága kiváló, a pilóták tapasztalatai szerint pontlövőnek mondható. A lövészet eredményességének értékelését a gépbe épített és a felfüggesztett videokamerák segítik.
A vadászpilóták évente két-három éleslövészetet hajtanak végre, amelyek kiképzésük szerves részét alkotják. A mostani feladat végrehajtását a lőtér feletti alacsony felhőzet nehezítette. Molnár Tibor őrnagy, a géppár parancsnoka elárulta, hogy a célokat rávezetéssel érték el, a manővereket háromezer méter magasságból indították.
A kecskeméti Gripenek legközelebb március végén, Svédországban hajtanak végre éleslövészetet a Lion Effort 2012 gyakorlaton.
Ezekkel a cikkekkel egy kaotikus világot mutatsz meg.
Igaz, rég volt. Mostmár jobb?
Hogy ne csak a repülőkről legyen szó:
A magyar gyártású KGP-9 géppisztoly "sikertörténete". Először a propaganda:
http://www.kaliber.hu/cikkek/kgp-9-a-feg-9x19-mm-es-parabellum-kaliberu-geppisztolya.html
Aztán a valós tapasztalatok: http://index.hu/bulvar/kgp9es1122/
A kettő közti ellentmondások hozzáértők szerint abból is jöttek, hogy az első - és szigorúan letesztelt - példányok esetében még valóban odafigyeltek a minőségre, aztán a "tömeg"gyártás során már ez valahogy nem jött össze, a konstrukciós hibákra persze ez sem magyarázat, de azok meg a használat során jönnek elő és jobb helyeken a további szériák már ezek figyelembevételével módosulnak...
Csak nyugodtan, ilyen után ez a min. ami kijárna :))
De mit kezdjünk Hende ezen nyilatkozatával: "A tárcavezető a katonai helikopteregység kapcsán elmondta, a honvédség forgószárnyas képessége válságos helyzetben van, ami nem titok sem a barátaink, sem az ellenségeink előtt."
Eddigi tevékenysége nekem nagyon szimpatikus, de az ilyen nyilatkozatokat hanyagolni kellene. Vajon kik azok az ellenségeink, akik a magyar helikopterek állapotát figyelik?