Nem gondolnám, hogy mindent tiltani kéne, csak a szabályokat kéne betartani s akkor egyből egy picivel jobb hely lenne kishazánk..

Nem gondolnám, hogy mindent tiltani kéne, csak a szabályokat kéne betartani s akkor egyből egy picivel jobb hely lenne kishazánk..
Persze, hogy megvédene. Legalábbis sok gyorshajtástól.
A többi csak technikai kérdés. Azaz kvázi minden autó szolgáltathatna ugyanúgy jelet, mint a pénztárgépek online és azt kapuk olvasnák és ha valami nincs rendben, akkor menne a rendőr ellenőrizni.
Vagy ha ez technikailag bonyi, akkor akit gyorshajtáson érnek, azt már nemcsak gyorshajtás miatt büntetnék meg, hanem hatósági eszköz megrongálásáért, úgy, mint amikor a gázórát buherálja meg valaki.
Nyilván előbb utóbb az önvezető autók meg fogják oldani az emberi hülyeségből eredő problémákat, de addig is ezrek életét lehetne megmenteni ezzel.
Megtanítani a népet vezetni? Hát ennél azért jobb megoldás lenne a lekorlátozás. Hiszen azért a 150 LE -t azt ma már majdnem minden autó eléri. Tehát te a jogsi szerzési folyamatba építenéd be gyakorlatilag, az meg aztán tényleg a korrupció és a szubjektivitás melegágya.
Emellett, ha max 150-nel lehetne menni a sztrádán és max 75-tel a lakott területen, akkor elveszítenék a BMW-k is a vonzerejük nagy részét.
Autóelkobzással is egyet értek. De mondjuk mit csinálsz a céges autókkal, vagy a kormányzati autókkal?
Traffi sem kellene több, hiszen nem tudnának gyorsabban menni az autók.
Szerinted a hülyéktől megvéd ez? Magyarok vagyunk, okosba kiütik jó pénzé :)
1, gyerekkortól tanítani kéne a kreszt, kerékpárral kezdődik minden
2, megtanítani a népet vezetni, akinek 150-200LE feletti autót vesz, annak kötelezően el kelljen menni tanpályára, hogy megismerje a saját autójának a határait.
3, ha télen nyárigumival közlekedik, úgy megbüntetni, ahogy nem szégyellik...
4, fizetéshez mérten büntetni, tehát, ha csilliárdos hülyegyerek 250el belemegy a trafiba, akkor ne annyit fizessen, mint egy átlag polgár, amikor 90 helyett 110el megy bele, hanem fizetéshez mérten odabaszni, mint egyes fejlett nyugateurópai országban. vagy autóelkobzás, mint az osztrákoknál...
5, több trafit, minden utcasarokra egyet, csak mert magyarok vagyunk...
és még lehetne sorolni...
Turbo boost-ot azért írtam, hogy mindenki el tudja képzelni. Valójában azt jelenti, hogy kb 5-10mp erejéig kaphatna felmentést a leszabályozás alól az autó.
Persze nem lehetne azt, hogy folyamatosan azzal közlekedik, max 10 mp után 5 percig nem lehetne újra aktíválni...
Ez a turbo-boost gomb nagyon vicces, minden autó olyan lenne, mint KIT, az átlag sofőr meg nem olyan, lenne nagy hadd-el-hadd, kő kövön nem maradna.
Nem attól félnek az autógyártók, hogy drágább lesz a rendszer, hanem sok ember, aki iszik és vezet (jellemzően drága autókat vásárolva) , nem az ő autóikat fogja megvásárolni és ezáltal értékesítéseket veszítenek el.
Ezt az új autókba kötelezővé kellett volna már régen tenni és nem lacafacázni. Csakúgy, mint már rég meg kellett volna oldani azt is hogy az autók szoftveresen le legyenek tiltva a gyorshajtásról.
Lehetne egy turbo-boost gomb 5-10mp-re hogy egy vészhelyzetet el lehessen hárítani, de azt nem kellene engedni, hogy az autók a megengedett sebesség határt 50+%-kal vagy max 30km/h-val átlépjék.
https://telex.hu/gazdasag/2025/01/28/volkswagen-au...
Mondjuk én biztos nem szeretnék egy guruló számítógépet vásárolni, sokkal inkább egy tökéletes finommechanikai terméket, amelyet még én irányítok.
De ha már guruló számítógép, akkor legyen kicsi és praktikus.
amikor nem is gondolkodsz, csak cselekszel és viszed a kedvenc játékszert...
Mindig megmagyarázzuk, hogy a rosszabb miért jobb. Itt szerencse volt, hogy TESLA=TESLA egy szinten van a precedencia táblázatban. Itthon is nem egyszer fordult elő, hogy a drágább autóval rendelkező úgy érezte neki joga van szóvá tenni, hogy az olcsó miért tölt 80%-ig és megkérdőjelezni(mindezt túliskolázott kötözködő hangnemben amiből lejött, hogy Ő elsőbbséget élvez mindenki és Ő jobban tudja) a töltő használat létjogosultságát.
Az a jó ezekben az emberekben, hogy szerintük kétféleképpen lehet csinálni egy dolgot "Úgy ahogy ők vagy rosszul". Ez kivetül a politikai véleményükre, táplálkozásra, mobilitási kérdésekre stb. és vérmes stílusban elsöprik a más véleményen/megoldással rendelkezőket.
UI: Elektromos autózásnál sosem rakják oda a matekot: beker költség, üzemeltetés, tankolás publikus oszlopokon, maradvány érték. Úgy meg a szopkodós influenszerkedés egyre kevesebbet ér. mondom úgy, hogy nálunk is a 2. kocsi elektromos, de a matek és többi objektív datán alapul a döntésünk. Ha Bandit néztük volna aki belevörösödik a sponzos szopkodásba néha akkor VILLANY > ALL relációt használnánk ész nélkül. :D
Télen szerintem is több a töltési idő.
Na megfejtették, van elég töltő, csak a szakszervezet nem engedi beüzemelni azokat :)