Érdekes. Ezek egyébként dolgozó emberek? És ezt Norvégiában már megoldották vagy ott vajon ugyanez megy?

Érdekes. Ezek egyébként dolgozó emberek? És ezt Norvégiában már megoldották vagy ott vajon ugyanez megy?
Svédország, tesla töltőállomás.. és mind egyéniségnek gondolja magát... :)))
félreértetted. Csak elektromos autó lehet már.
A belső égésűek vannak kitiltva.
De azért Norvégia rendületlenül hozza fel a gázt és az olajat, de csak exportra, mert ott nem szennyez. :-)
félreértetted. Csak elektromos autó lehet már.
A belső égésűek vannak kitiltva.
De azért Norvégia rendületlenül hozza fel a gázt és az olajat, de csak exportra, mert ott nem szennyez. :-)
Van ott energia, meg gondolom fejlesztették is a hálózatot...
A HVO100 nevű, teljesen tiszta, hidrogénezett növényi olaj alapú üzemanyag hazai bevezetési terveiről a Portfolio is értesült, és volt rá esély, hogy akár januártól, akár a tavaszi hónapoktól bevezetésre kerül Magyarországon is, de ahogy a HVG írja:
a célegyenesben kikerült az előkészítő módosító az adócsomagból, és egyelőre nem világos se az oka, se a várható bevezetési menetrend.
A helyzetre rálátó egyik forrás a lapnak úgy nyilatkozott:
Nem tudjuk, miért, nem tudjuk, ki kérte, viszont emiatt nem indulhat el 2025. január elsejétől a HVO magyarországi legalizálása. Jelenleg vakok vagyunk, nem tudjuk, mikor lesz ebből magyar jogszabály.
Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára megerősítette a lapnak, hogy a HVO100-ra óriási a piaci igény, főként a nemzetközi fuvarozásban. A MÁSZ-főtitkár szerint a kormány nem vetette el végleg az ötletet, a MÁSZ napirenden tartja a kérdést, és visszatérnek még rá, így a HVO100 január elsejei bevezetése a szövetség reményei szerint csak csúszik, esetlegesen a kapcsolódó adókedvezmény kérdések miatt.
A jövő évi adócsomagot a HVO100-mentesített formában szavazták meg, ezért jövő év elején még biztosan nem indul meg az üzemanyag bevezetése a hazai piacra.
Az elektromos autók kárgyakorisága nagyobb:
https://infostart.hu/belfold/2024/11/09/rejtely-a-...
Azért ennek a vizsgálatnak úgy lenne értelme, ha futáskilométerre is megnéznék, de úgy látom ez nem történt meg.
a jövedéki adó sokszor nem %-os adó, hanem forintban van megadva literenként, mint az üzemanyagnál is.
ezeket a fix összegeket emelik inflációval...
Csak a GYED meg a gyerek utáni adókedvezményt nem emelik ilyen gyorsan vagy egyáltalán nem emelik.
Vagy a súlyos betegségek után járó adókedvezményeket.
vagy a családi pótlék összegét...
Igaz vannak olyan költségvetési költésgek is, amit jóval infláció felett emelnek, például a képviselők fizetéseit. Vagy a háziőrizetben lévő képviselő utazási hozzájárulási támogatásának összegét... És ez nem egy hírcsárda vicc!
Nem biztos, hogy jól, de másképp jelenleg én sem tudom.
Nagyszerű ez a kreatív kormányzás, amerre mozdulni látszik ez a szerencsétlen.
Alighanem van egy brainstorming tanács, amely ilyen ötleteket dob fel.
ezt nekem elmagyarázná valaki, hogy ezt hogy értik?
"A parlamentnek benyújtott törvényjavaslat szerint 2025-től minden évben az infláció mértékével nő a szeszes italok, dohánytermékek és üzemanyagok tételes jövedéki adója, továbbá a gépjárműadó, valamint a regisztrációs adó is."
eddig is inflációval növelték évente a termékek árát, így a megfizetett adó is nőtt, most az adót is növelik az infláció mértékével??? mondjuk a példa kedvéért, ha 10% volt a jövedéki adó, az infláció 10%, akkor a következő évben 11% lesz a jövedéki adó mértéke? jól értelmezem??
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20241028/uj-traf...