Regisztráció Elfelejtett jelszó
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Magyarország

Magyarországon az a baj,…

#862471 matgab Előzmény: #862441

Magyarországon az a baj, h mindenki a mas f@szaval akarja verni a csalánt. Mindenki úgy akarja használni autóval a belvárost, h a többiek ebben ne zavarják. Márpedig amig autóval kényelmesen lehetne használni, addig egyre többen használnák, egészen addig amíg már kényelmetlen módon lehet használni. Valahol egyetértek Karigeri irányával, h ha az autók számára kényelmetlenné teszik az autózást, az hosszú távon élhetőbb várost teremt. De ez a budapesti társadalom esetében óriási ellenállásba fog ütközni rövid távon, hiszen a társadalom autó fetisiszta és hozzá van szokva h az elmúlt 100 évben minden arról szólt, h az egyre növekvő autó mennyiség számára hogyan lehet egyre kozlekedhetobbe tenni a várost... Ami sikerült is, csak mint említettem az egyre jobb autós infrastruktúra egyre növeli az autók számát is. Ami össztársadalmi szempontból borzasztó, hiszen majdnem minden autóban 1-1 ember ül es az egyre több autó egyre szűkíti a közösségi tereket és rontja a levegőt és egyre több balesetet is okoznak.

Most KG ezt a 100 éves alapvetően technicista trendet próbálja megfordítani. Csak ez azt jelenti, h ahelyett h bővítené az autós kapacitásokat, csökkenti, azaz amig az autósok eddig azt tapasztalták, h hirtelen rövid ideig minden kicsit jobb (amíg fel nem töltődnek az utak újabb autókkal) addig most hirtelen az eddiginél is rosszabbnak érzik a helyzetet. Érdemes megnézni régi fortepan-os képeken h mennyivel szebb es élhetőbbbek tűnt a város a maga nagy tereivel, kertjeivel.

Mivel Ma már majdnem mindenkinek van autója, ezért az autósokat szivatni manapság már egy politikai öngyilkosság. Főleg úgy, h nincs biztosítva alternatív közlekedési mód, mert nincsenek p+r parkolók, nem mindig jó a tömegközlekedés színvonala (bár hozzátenném a napi életvitelhez szerintem a bkv elég jo szolgáltatást nyújt, ma már sokkal jobb járműparkkal es egészen kiváló éjszakai lefedettséggel mondjuk a 10-15 evvel ezelőtti állapotokhoz képest) es nyilvan az időjárás miatt a bringa az csak max az év felében harmadában alternatíva.

Először ami már megvan kellene jó minőségű üzembiztos (!) szolgáltatássá tenni, pl a hév a helyi vasút ( pl. Solymarrol 20 perc alatt bent lehetne lenni a Nyugatinal, de a Duna utan elkezd araszolni es kb 1 óra amig beér) közlekedést. Ezzel egyidejűleg kellene a tömegközlekedési csomópontokhoz hatalmas (őrzött) parkolókat tenni.

A várost egyértelműen fizetőssé kellene tenni, különböző övezetekkel, bérlet jelleggel méghozzá úgy, h a havi bérlet is legalább az éves bérlet 25%-a legyen. Azért h az átmenő forgalmat minél inkabb kint tartsák de a helyi lakóknak ne legyen akkora extra költség ( de akkor sem lenne olcsó, kb éves szinten akár többszázezer ft is lehetne- mert igen az luxus, h autóval egyedül kényelmesen közlekedjünk a belvárosban). Sok fajta kedvezmény lehetne, az elektromos/benzines vagy új autók támogatásától kezdve a szociális alapú kedvezmenyekig. A szerelők/áruszállítók nyilván kénytelenek lennének beépíteni az araikba ennek a díját, amit a belvárosban lakók fizetnének meg. Igen a belvárosban lakni is luxus a világ minden táján- és ez igy van akkor is, ha a mai nyugdíjasok nemzedékének nagy része csak úgy szinte ingyen megkapta az államtól a kiutalt belvárosi bérlakásokat és eszük ágában sincs elköltözniük onnan, sem pénzük nincs felújítani a lepukkant epuleteiket sem nem akarják tolerálni a belvárosi bulizasok- vagy mondjuk ugy gazdasági aktivitás externaliait.

Igen, ha a belvárosban lakókat zavarja a turizmus, akkor örüljenek neki, h az Airbnb felhajtotta a lakasaik árát , adják el es költözzenek kijjebb, ahol csend van es nyugalom. Aki meg a városban akar autóval közlekedni az legyen képes kifizetni az árát! Aki meg nem képes es nem jogosult kedvezményekre az használja a tömegközlekedést vagy autó megosztó szolgáltatókat! A város vezetők pedig a vegyenek fel hiteleket, amiből fejlesszék a tömegközlekedést, a p+r helyeket es utána a befolyó pénzekből biztosítsák a hitelek törlesztését. Annyira nem lenne ez bonyolult, persze jobb lett volna ha nem egy demszky patkány a varos vezetője 20 éven keresztül, mert ezeket joval könnyebb lett volna végrehajtani, akkor amikor a város környéke még nem volt beépítve es nem volt ennyi autós sem.

kérdőív

#862470 Koffein Előzmény: #862469

Niedermüller hosszútávon saját magát xopatja, kíváncsi vagyok, hogy 4év múlva mivel fog kampányolni... kocsmák, airbnb szívatás, stb stb... amikor kevesebb lóvé folyik be, kevesebb fejlesztés, lerohadás, nehezen fogja kimagyarázni...

kérdőív

#862469 Spade Előzmény: #862468

ez csak szócséplés, Niedermüller kijelentette h nem tud a lakóknak parkoló helyet biztosítani, a következő választáson ha ez fontos nekik majd választanak olyat aki tud. Ez ilyen egyszerű a többi csak porhintés, ha akarta volna előtte kérdezi még mielőtt bevezette, és. ennyi mert szerencsére ezt majd a lakók fogják eldönteni

re

#862467 Koffein Előzmény: #862453

utána kellett néznem, hogy lopják le, mert nem tudtam elképzelni, hogy a fenébe másznak be az autó alá s szerelik le, de utánaolvasva, jogos :)

re

#862452 Koffein Előzmény: #862451

Nem értem, ki, miért szereli ki? Amikor megveszed a vasat van benne katalizátor. Egy hét múlva miért szerelnék ki?

Nemrég egy 8-10 éves bmw-t láttam füstölni mintha égne, a héten egy megán okádott kormot a pofámba. Elnézést, akinek van pénze bmw-re vagy bármilyen autóra, annak legyen pénze katalizátorra is.

re

#862451 Ricsi Előzmény: #862449

Basszus, vesz valaki hitelre egy autót, azt is alig nyögi, aztán 2-3 hét múlva vegyen egy katalizátort mondjuk 3 kilóért, amit majd megint kiszerelnek egy héten belül? Ez így nem megoldás.

re

#862449 Koffein Előzmény: #862447

akkor ezért húzzák relatív fiatal autók a füstöt maguk után :)

én ezeket úgy megbüntetném, hogy soha többé ne jusson az eszébe katalizátor nélkül járni.. azonnali autó lefoglalás, ha kell akkor fizessen min. 500e-et plusz a katalizátor feláras költségei, amit a visszavétel előtt be kell szerelni... lennének ötleteim :)

re

#862448 Spade Előzmény: #862447

a hagyományosnál a katalizátort az elektromos kocsiknál meg az aksikat viszik majd mint a cukrot, ki van ez találva :)

re

#862446 Spade Előzmény: #862443

A kocsiknál már nem is akartam azzal terhelni bendeguzt h leparkolod akár több hétre a kosidat a jellemzően nem örzött parkolókba és nem tudsz naponta ránézni akkor úgy ellopják mint a szél. Persze mert nem kő alatt élek köthetsz rá majd a lopások miatt egyre dráguló évi több százezres (milliós?) cascot, amit nyugodtan nevezhetünk majd karácsony adónak :) és persze akkor is elliopják és majd hónapokig leszel járgány nélkül de nem baj mert vidékre is mehetsz qrva jó tömegközlekedéssel melo v ügyek intézése miatt

De csak nézzük a körutat…

#862445 Ricsi Előzmény: #862443

De csak nézzük a körutat. Nem ritka, hogy a villamosokat pótolni kell busszal. Namost csináltak egy 1 sávos körutat, amiben a pótlóbuszok pont ugyanúgy fognak állni a dugóban, mint a többi autó.

De a hozzáértést mutatja az is, hogy az Üllőin letettek betontömböket, hogy az autók ne menjenek rá a bicikliútra. Rá egy hétre lezárták a metrót (gondolom teljesen váratlanul, ez sehol nem volt tervbe véve), így a betontömböket felszedték, és újfent átfestették az egészet. Ez is mutatja, kik vezetik most a várost, és mennyi eszük is van ehhez az egészhez.

De mint tudjuk, a metro bármikor leállhat, akkor mi lesz, ha nincs idő felszedni a betont?

A legnagyobb probléma, h…

#862444 Koffein Előzmény: #862429

A legnagyobb probléma, hogy nincs p+r parkoló, nincs elkerülő út, nem szankcionálják a környezett szennyező autókat/buszokat..

Mindent sorba, először is a rendőrségnek ki kéne kapnia a forgalomból, azokat a járműveket, amik fekete füstöt húznak maguk után. Attól függetlenül, hogy busz, kamion, vagy kisautó..

Építeni p+r parkolókat szélein, nem pár szár autónak, hanem több ezernek...

M0-ás beüzemelése és ha minden megvan, akkor jöhetnek a tiltások...

Amúgy nem azért van tele bp-est, mert a lakóknak autójuk van, hanem azért, mert vidékről bejönnek dolgozni és lerakják ott, ahol ingyenes és az ott lakóknak nincs hely... ez hétvégén nagyon jól látszódik, van hely parkolni, élhetőbb a város, tisztább a levegő, ha nem utazzák át a fél megyét... elindul bicskéről, biatorbágyról, gárdonyból, pátyról, solymárról, piliscsabáról, szentendéről veresegyházról, gödöllőről, ceglédről, visegrádról, székesfehérvárról stb stb és dolgoznak a belvárosba. Általában, ezek az emberek autóval járnak. Ezeket az autókat nem lehet csettintésre eltüntetni, csak ha ésszerűen fejlesztik a várost.

Úgy gondolom, karantén alatt, egy kerékpár sáv felfestése, nem fogja megoldani a problémát, max nagyon trendi politikai húzás, lehet fotózkodni, interjút adni, hogy megcsináltuk, de ettől nem lesz zöldebb, mert nagyobb dugók lesznek.

Először is a tömegközlekedést kéne rendbe rakni, összehangolni, majd parkolók építése és így tovább...

Mit jelent a társadalmi …

#862443 Ricsi Előzmény: #862441

Mit jelent a társadalmi haszon? Mert ezeket a városokat 100 éve hozzáértő szakemberek tervezték, minden akkor épült város hasonló elven és forgalomszervezéssel lett megoldva. Ahol ezzel nem értettek egyet, hozzáértők terveztek elkerülő utakat, autópályákat a város alá, P+R parkolókat, és még sok-sok mindent. A társadalmi haszon az, hogy a dolgozók hamarabb jutnak haza, többet pihennek, többet vannak a családjukkal. Ez pedig a termelékenységet javítja, hogy nem klímamentes 40-50 éves buszokkal ér haza mondjuk leizzadva másfél óra alatt, hanem kényelmesen, klímás autóval fél óra alatt.

Itt az, hogy leteszed az autót valahol, már nem megoldott, mert pl a KÖKI-n is pláza épült P+R helyett. Utána felszállhatsz a Metróra (már ha találtál parkolót), és elmehetsz valameddig, majd átszállsz a metrópótlóra, majd vissza a metróra, és máris odaértél valahová, ami lehet, még párszáz méter sétára van onnan, ahová menni akarsz. Minden reggel-délután ezt végigcsinálod 2-3 gyerekkel, másnap nem leszel tökéletesen hatékony. És arról még nem beszéltem, hogy a gyerekeket viszed ilyen-olyan különórákra.

ostobaságok

#862442 Spade Előzmény: #862440

amiket írtam azok nem baromságok hanem már megtörténtek a családban. Jól rendbe raktad valóban, a szálló port leginkább a szél kavarja fel ami a belvárosban is elég gyakori, ha nincs kipufogás akkor is, de nyilván kitiltod a szelet egy behajtani tilos táblával ahelyett h vizzel locsolnák az utakat és járdákat és sokat takarítanák.Egyébként az egyik leginkább porfelkavarók a kiskerekű elektromos rollerek azok is ki lesznek tiltva ? És persze a homik által méterenként telehugyozott/teleszart járda tiszta lesz most h nincs autó behajtás, ugye?. Elektromos auto se kell a belváros szűk útcáira de persze lakó se kell ott basszák meg. A fűtés nem érvelési hiba csak nem gondoltál rá, mert a legnagyobb környezetszennyező ősszel és télen amikior instabil lesz a levegő réteg pl. a füst vízszintesen száll stb.. Jellemzően több üzletben piacon vásárolsz életszerű h a tesco auchan majd oda is kimegy kiválasztja a gyümölcsöket bepakolja és hazaszállítja. Ühüm. Vagy eszel tescos dinnyét amiket ha papír fényképen eszel meg akkor is finomabb mint ha élőben. És a szük útcában parkolóhely nélkül majd a tesco baszik kihozni eleve az árút (cipelni több száz m-t csak a bejáratig no way közben esetleg felnyomják az áruszállító kocsit vagy ellopják /megtörténtek/ ) a tesco már most is sok helyen megtagadja a kiszállítást.Nyáron általában MINDEN héten elmennek a belvárosból nem évente egyszer, talán kő alatt laksz ?

És mi lesz a vízvezetékszerelővel a te szép tarsadalom mérnők gondolataidban, szarrá ázik a lakás és a ház ? Ha dugulás van akkor nem mész wc-re egy hétig nem mosakszol vagy ha zárlat hiba az elektromos rendszerben ? Ne haragudj a matekban ha megoldasz valamit akkor utána diszkusszió kell, amit a két/több "herágos ostoba" kommentben kaptál meg és amit te elmulasztottál. Ennek hiányában hiába is mondasz bármit te vagy a tanulatlan .s kevéssé értelmes. Nem én élek kő alatt hanem te.

Ha meg gondolat indítónak szántad legközelebb írd oda és ne próbálj rá sörben fogadni akkor kevésbé mérges kommenteket kaphatsz szerintem.

Továbbra is várom, hogy …

#862441 Bendeguz

Továbbra is várom, hogy mi a társadalmi haszna, hogy a belvárosokban átmenő forgalom van. Ha nem érted a kérdést, nem kell válaszolni. Seggfej se legyél, nem kóser

ostobaságok

#862440 Bendeguz Előzmény: #862431

Előbb olvasd el a kommentet, utána írj. Most tehetem rendbe a kitalált baromságaidat, amiket én nem írtam, sőt megoldást adtam rá.

1. a szálló port az elektromos autók ugyanúgy okozzák. Elektromos autó se kell a belváros szűk utcáira.

2. súlyos érvelési hiba, hogy jössz nekem a fűtéssel. szó sincs erről.

3. írtam, hogy behajtási engedély a megoldás a szállításra, meg a szaros bőröndjeidre, amit egy évben egyszer előveszel.

4. tesco, auchan mindent kiszállít. ha épp 100 kg tartós élelmiszerre vágyik a családod, azt se kell cipelni. te amúgy egy kő alatt élsz, hogy ilyenről nem is hallottál?

Egyébként én egy témaindítót írtam tegnap és erre jött két elvakult ostoba komment, amiben gyakorlatilag engem, a személyemet találtátok be. Régen ide tanult, értelmes emberek írtak.