még mindig döbbenet
a jelentés utáni reakciót elnézve irány 2000
"6 milliárd dolláros árbevételt ért el a Tesla a második
negyedévben, amivel érdemben felülmúlta az 5,4 milliárd dolláros
elemzői konszenzust, azonban elmaradt a tavalyi 6,4 milliárd dollártól a
koronavírus miatt. Az egy részvényre jutó tisztított profit 2,18 dollár
lett a várt 1,12 dolláros veszteséggel szemben, ezzel immáron negyedik
negyedéve tudott profitábilis lenni a vállalat, amivel megnyílt az út az
S&P indexbe való csatlakozáshoz. Musk bejelentette, hogy következő
gyárát a texasi Austin mellett fogja felépíteni a cég, amivel 5 ezer
munkahelyet teremt; a Cybertruckot, a Semi Truckot, a Model 3-at és a
Model Y-t fogja gyártani. A teljes önvezető funkció 2020 végére
elkészülhet Musk szerint. A cég mostantól arra szeretne fókuszálni, hogy
még elérhetőbb áron árulja modelljeit, és ezzel gyorsabb növekedést
tudjon elérni. A hírekre az árfolyam 4%-kal emelkedett piaczárás után,
ezzel folytatta rallyját."
a cikkíró elolvasta a musk könyvet, összefoglalta, és aktualizálta új sztorikkal :)
Panasonic CEO Muskról:
"I believe only geniuses can hold onto big visions, and a genius I know is Elon Musk" - Kazuhiro Tsuga
oszt hozzátette "I can never imitate him,"
Óriási arc!
S3XY- Tesla modellek.
69-420- hát ezt már csak olyanok értik akik régen követik a Tesla híreit... Jól becumiztatta azokat, akik nem hitték el neki anno hogy nem lesz 420 az árfolyam...
minden idők legnagyobb trollja Musk... tesla shortot értékesít 69.420$-ért...
https://shop.tesla.com/product/tesla-short-shorts?...
A történet persze tőzsdei szempontból főleg azért érdekes, mert a Tesla múlt héten is új történelmi rekordokat döntögetett, korábban elképzelhetetlen, 1228 dolláros áron is forgott. A Tesla lehet ezzel a világ legértékesebb autógyára. Ez a “shortosoknak” vagy “rövidre eladóknak” (short sellers) durva veszteségeket okoz. Musk már sokszor kritizálta, provokálta őket, vagy épp gúnyolódott rajtuk. A cégnek egyszerre vannak fanatikus rajongói és elszánt hitetlenjei, bírálói.
A poén többszörös, az árcédulán ugyanis $69,420 áll. Sokan még emlékezhetnek rá, hogy Elon Musk korábban 420 dolláron történő tőzsdei kivezetésről tweetelt, nincs kizárva, hogy beszívva. (A tweet miatt súlyos problémái származtak a tőzsdefelügyeletnél is.) A 420 (4:20 vagy 4/20) egyben a marihuána-fogyasztásra is utal a szlengben.
"Hosszú távon shortolni kellene, csak nem mindegy, hogy innen vagy 1000 felettről.
Tud valaki instrumentumot a Randomnál /KBC-nél amivel lehet Teslát shortolni?"
Februári igazi matgabos beírás volt. Szerencsére nem néztem utána komolyabban, hogy hol lehetne shortolni...
De ez a lenti fej váll jóslat sem jött össze...
Most látom, van humorérzéke ennek a Musknak, ATH-nál csak annyit mond:
lol
reálisan valahol ezredennyi kellene hogy legyn az árfolyama, de lehet, hogy annál is kevesebb.
Elképesztő, hogy létezik ilyen méretű piaci félreárazás!
A Model 3 elektronikája hat évvel van a Toyota és a Volkswagen előtt, jelentette ki a Nikkei Business Publications, miután darabjaira szedtek egyet. A Nikkei szerint ennek legfőbb oka a Tesla „önműködő fedélzeti számítógépe.”
A Hardware 3 néven is ismert computer a Tesla által tervezett chipekkel futtatja mind a vezetési segédleteket, mind az infotainment rendszert.
Már 2017-ben közölte Elon Musk, hogy ilyeneken dolgoznak, és 2019-ben ezek gyártása is elkezdődött.
Nem csak az önvezető kapacitásról szól a dolog, egy hasonló platform, ami a többi gyártónál megszokott, vezérlőegységek sorozatából álló rendszertől elüt, jobban meg tud birkózni a modern autók elektronikája által generált hatalmas adatmennyiséggel.
A bejáratott márkák egyelőre még nem vették át ezt a rendszert, mert túlságosan alá vannak rendelve a beszállítóiknak a Nikkei szerint, míg egy „Model 3 legtöbb alkatrészén nem egy beszállítójuk neve olvasható."
Ahhoz, hogy tudják követni a Tesla példáját, jelentősen fel kellene forgatni üzleti modelljüket, ami jelenleg erősen arra támaszkodik, hogy ne nekik kelljen legyártani minden alkatrészt. Ennek legextrémebb példája a Chevrolet Bolt, amelynek hatalmas részét, például az akkumulátorcellákat, az infotainment rendszert, és a hajtáslánc egyes elemeit is az LG fejleszti.
A gyártók általában azért teszik ezt, hogy csökkentsék a költségeket, amit így a Teslának egyedül kell megoldania. De ezzel együtt rugalmasságot is biztosít ez a Teslának, például tudják a régebbi autóik hardvereit is korszerűsíteni, ami egy hagyományosabb elektronikai felépítésű autónál, amelyben több beszállító komponensei vannak, nem lenne lehetséges.
https://hu.motor1.com/news/400059/szetszedtek-egy-...
"De ki nem szarja le a minőségét, ha olyanokat tud, amilyeneket?" mondá Csikos Zsolt
https://totalcar.hu/tesztek/2020/02/21/elhagyod_ezt_a_bolygot/
"Akkumulátorhiány miatt borul a Mercedes elektromos autók gyártására vonatkozó terve. A Mercedes-Benz EQC elektromos modelljének idei évre tervezett gyártási mennyiségét felére kellett csökkentenie a gyártónak, mivel az LG Chem akkumulátorcelláinak beszállításában hiány adódott.
...
A Daimler szakszervezeti vezetője, Michael Brecht a Manager Magazinnak elmondta, hogy az akkumulátorhiány hátterében az áll, hogy a Tesla felvásárolta az akkumulátor automatizálásban szakértő Grohmann Engineering vállalatot - melyet korábban a Mercedes-Benznek is alkalmazott -, hogy kiépítse saját akkumulátorgyártó bázisát.
Mindez főképp azért okozott problémákat a Daimlernek, mert épp a kellős közepén volt, hogy növelje a gyártást a saját elektromos autóinak akkumulátor gyártó egységében, a Deutsche Accumotive-nál."
https://autopro.hu/gyartok/a-tesla-miatt-borul-a-mercedes-elektromos-forradalma/267994
A kérdés egyszerű, kit mennyire fognak megcsinálni?
Mindeközben a Tesla megy előre, csinálja a dolgát. A nagy autógyártók tűzet oltanak, sakkoznak a túlélésért, a részvényesek, befektetők kegyeiért, ami óriási energiát emészt fel...