A Model 3 elektronikája hat évvel van a Toyota és a Volkswagen előtt,
jelentette ki a Nikkei Business Publications, miután darabjaira szedtek
egyet. A Nikkei szerint ennek legfőbb oka a Tesla „önműködő fedélzeti
számítógépe.”
A Hardware 3 néven is ismert computer a Tesla által tervezett
chipekkel futtatja mind a vezetési segédleteket, mind az infotainment
rendszert.
Már 2017-ben közölte Elon Musk, hogy ilyeneken dolgoznak, és 2019-ben ezek gyártása is elkezdődött.
Nem csak az önvezető kapacitásról szól a dolog, egy hasonló platform,
ami a többi gyártónál megszokott, vezérlőegységek sorozatából álló
rendszertől elüt, jobban meg tud birkózni a modern autók elektronikája
által generált hatalmas adatmennyiséggel.
A bejáratott márkák egyelőre még nem vették át ezt a rendszert, mert
túlságosan alá vannak rendelve a beszállítóiknak a Nikkei szerint, míg
egy „Model 3 legtöbb alkatrészén nem egy beszállítójuk neve olvasható."
Ahhoz, hogy tudják követni a Tesla példáját, jelentősen fel kellene
forgatni üzleti modelljüket, ami jelenleg erősen arra támaszkodik, hogy
ne nekik kelljen legyártani minden alkatrészt. Ennek legextrémebb
példája a Chevrolet Bolt, amelynek hatalmas részét, például az
akkumulátorcellákat, az infotainment rendszert, és a hajtáslánc egyes
elemeit is az LG fejleszti.
A gyártók általában azért teszik ezt, hogy csökkentsék a költségeket,
amit így a Teslának egyedül kell megoldania. De ezzel együtt
rugalmasságot is biztosít ez a Teslának, például tudják a régebbi autóik
hardvereit is korszerűsíteni, ami egy hagyományosabb elektronikai
felépítésű autónál, amelyben több beszállító komponensei vannak, nem
lenne lehetséges.
https://hu.motor1.com/news/400059/szetszedtek-egy-...