A Model 3 elektronikája hat évvel van a Toyota és a Volkswagen előtt, jelentette ki a Nikkei Business Publications, miután darabjaira szedtek egyet. A Nikkei szerint ennek legfőbb oka a Tesla „önműködő fedélzeti számítógépe.”
A Hardware 3 néven is ismert computer a Tesla által tervezett chipekkel futtatja mind a vezetési segédleteket, mind az infotainment rendszert.
Már 2017-ben közölte Elon Musk, hogy ilyeneken dolgoznak, és 2019-ben ezek gyártása is elkezdődött.
Nem csak az önvezető kapacitásról szól a dolog, egy hasonló platform, ami a többi gyártónál megszokott, vezérlőegységek sorozatából álló rendszertől elüt, jobban meg tud birkózni a modern autók elektronikája által generált hatalmas adatmennyiséggel.
A bejáratott márkák egyelőre még nem vették át ezt a rendszert, mert túlságosan alá vannak rendelve a beszállítóiknak a Nikkei szerint, míg egy „Model 3 legtöbb alkatrészén nem egy beszállítójuk neve olvasható."
Ahhoz, hogy tudják követni a Tesla példáját, jelentősen fel kellene forgatni üzleti modelljüket, ami jelenleg erősen arra támaszkodik, hogy ne nekik kelljen legyártani minden alkatrészt. Ennek legextrémebb példája a Chevrolet Bolt, amelynek hatalmas részét, például az akkumulátorcellákat, az infotainment rendszert, és a hajtáslánc egyes elemeit is az LG fejleszti.
A gyártók általában azért teszik ezt, hogy csökkentsék a költségeket, amit így a Teslának egyedül kell megoldania. De ezzel együtt rugalmasságot is biztosít ez a Teslának, például tudják a régebbi autóik hardvereit is korszerűsíteni, ami egy hagyományosabb elektronikai felépítésű autónál, amelyben több beszállító komponensei vannak, nem lenne lehetséges.
https://hu.motor1.com/news/400059/szetszedtek-egy-...

