puzsér egy megmondóember..nyomja nyomja..a saját elméletét.. nem tudna vezetni.. szerintem szed valamit..és szed rá gyogyót is..
Persze..járja az utcákat beszél emberekkel.. kialakul egy elképzelés..
Én is összeírhatnék pár dolgot ami érdekli az embereket és javítana a dolgon..
1. nagy gond a városban az airrbnb.. nem sima lakáskiadás hanem 10-20férőhelyes szállásokat csinálnak a lakásokból..a terhek pedig a lakóközösségé..10 társasházat ismerek mindenhol ez gond.
2. tisztaság és közbiztonság.. ez elég jól áll.. de nem látszik a szabálytalankodók számonkérése büntetése. a paraszt meg abból ért ha ütik..képletesen.
3. kutyaszar, szájkosár, szemetelés, kerékpárosok...rolleresek robogók..
4. Budapesten mindig lesz autóforgalom..ezzel jár az élet.. Feltételezhetjük nem jókedvében áll a dugóban napi 3órát a csóka.. Értelmetlen utcairányok, az át nem járható vasút- villamos hév vonalak, nagy kerülőkre dugókra kényszeríti autósokat. Budapesten sok az autós ingázó, segíteni kell a főidőben történő bejutást és később az ürítést. Budapest vérkeringése a körutak és a sugárutak..ezeken ne lehessen demonstrációkat tartani..
5. a gyalogjárdákon sok esetben a járda közepén vannak jelzőtáblák, szemetes kukák, oszlopok...
6. ahol lehet zöldterületeket, kiülős vendéglátó helyeket kell kialakítani.. ezektől élhető egy város. Ez nem feltétlenül csak a belváros.. egyetértek a belváros autóforgalmának a korlátozásával.. De butaságnak gondolom a Lánchíd gyaloghíddá alakítását. Minek? átmész és? ott az alagút..és? felmész a várba? ha pesti oldalról átmész és felmész a várba..oda vissza nagy távolság.. minek? Aki akar most is átmegy..inkább a bringásokat rollereseket kell korlátozni a járdán.. ijedt szemű japánok ugrálnak félre a neki joga van bringások elől (nincs joga de neoliberális az arca és nincs rendszáma azt csinál amit akar mert szabad ember..egy ilyennek mondtam ha hozzám érsz a bringáddal akkor leszakítom az arcod.. ha a kedvesemhez érsz akkor kinyomom a szemed és belebrunzolok a koponyádba) ..
7. tömegközlekedés szerintem kiváló..ezért nem rakom első helyre.. Tarlós mérnökként jól csinálta meghosszabított és összekötött vonalakat.. én pár dolgot változtatnék ami segítene.. pl a déli és kellenföld 3-4 metró összekötése.. körfogalommá rendezése. (korábban is ez volt a mániám..nem 4es metró hanem a déli P-t meghosszabbítani)
De nagyon fontos lenne: amit korábban javasoltam de már beszéltek róla a helyközi vasutak összekötése a metróval..ezt láttam Frankfurtban is.
Én is föld alá vinném ami később magasvasúttá változna, megtartva a mostani állomáshelyeket.. a vasútpályák helyén pedig 6sávos utak..ezeken lehetne elhagyni a várost..ezek mellé szervezni a parkolókat... és raktárak. A 6sáv váltott sáv lenne..reggel befelé4 kifelé2 délután 1után fordulna..4ki 2 be.