https://totalcar.hu/magazin/2020/02/12/recesszio_es_autoipar_iv/
felhúz egy egész várost...
sony meg az autóiparral kacérkodik
jó kis sztori ez is... tuti megfilmesítik egyszer hollywoodban :P
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-01-02...
https://www.portfolio.hu/vallalatok/ket-het-mulva-...
"Hamarosan jön az év legnagyobb
tőzsdei kibocsátása Németországban, a Volkswagen már június végén
tőzsdére viheti a teherautógyártó cégeit összefogó Tratont. "
A magyarországi áramszolgáltatók közül elsőként az ELMŰ-ÉMÁSZ vezet be kWh-alapú elszámolást és fizetést az e-autó töltőin, amelynek tesztüzeme május 28-án kezdődik. A megoldás teljesen digitális, a fizetés az eCharge+ applikációban rögzített bankkártyával történik. A töltési szolgáltatás üzleti alapra helyezésével céljuk a minőség fenntartása és növelése.
...
A tesztidőszakot követően a töltési szolgáltatás tervezett egységára 99 Ft/kWh lesz, amely egyszerű és átlátható árazási rendszert biztosít az ügyfeleknek. Ezzel egy 30 kWh-s akkumulátorral szerelt gépjármű teljes feltöltése kevesebb, mint 3000 Ft lesz, amellyel egy átlagos kompakt kategóriás elektromos gépjármű 180-200 km-t tud megtenni városi-elővárosi környezetben. (Összehasonlításként: egy átlagos, benzinmotoros 7 l/100km fogyasztású kompakt kategóriás gépjármű 200 km-re vetített költsége 5600 Ft 400 Ft/l-es benzinár mellett.)
USA + Kína hátradől és könnyezve röhög, hogy miként szúrja magát tökön újra meg újra meg újra az eu... csak így tovább, hátha jobban meggyengül egy pár autógyártó, oszt lehet sírni, hogy kínai cégek kilóra felvásárolnak mindent...
Érdemes modellszinten is megvizsgálnia az értékesítési statisztikákat, ebben az esetben némiképp változik a sorrend, Németország legnépszerűbb elektromos autója ugyanis a franciák által gyártott Renault Zoe volt 2018-ban. A második, harmadik és negyedik helyen viszont már a német gyártók modelljei végeztek: a Volkswagen e-Golf, a Smart Fortwo és a BMW i3. A Nissan Leaf globális eladásai hatalmasat ugrottak 2018-ban, az általunk is tesztelt, külsejében is megújult modellt ugyanis már 40 kWh-s akkumulátorral szerelték, amely sokkal nagyobb hatótávolságot biztosít 30 kWh-s elődjénél. A világon több mint 88 ezer Leaf került értékesítésre tavaly, ebből 2380 darab talált Németországban gazdára. A TOP 10-be a Tesla Model S is beverekedte magát, összesen 1248 darab fogyott az autóból, míg Model X-ből 652 darabot értékesítettek.
"A Volkswagen és a Ford tárgyalásokat folytat az együttműködés lehetőségeiről, mellyel fejlesztési költségeiket tervezik leszorítani. A hírek szerint akár már kedden, a detroiti autóshown bejelentést tehet a két nagy autógyártó. A költségek leszorítása kedvező lenne a profitra nézve és pont az egyik jelentős kockázatot szüntetné meg, így az árfolyamra is pozitív hatást gyakorolhatna.
Elli néven új leányvállalatot és egyúttal új üzletágat alapított a Volkswagen. Ez elsősorban az elektromos autókhoz kapcsolódó szolgáltatásokra fog koncentrálni, mint például otthoni töltők kiépítése és ehhez kapcsolódóan napelemek telepítése."
Több gyengébben teljesítő modell gyártásával felhagy a Ford, aminek következtében több gyárat is bezárhat Európában, illetve alkalmazottak ezreit bocsáthatja el. A Ford európai divíziójának vezetője konkrétumokat még nem árult el.
ezek a németek rá vannak izgulva, hogy folyamatosan lábon lőjék magukat :)
https://hu.motor1.com/news/299973/erdekes-ok-miatt...
legalább lesz idő a családra :-P
"A Volkswagen a Passat modellek gyenge kereslete miatt csökkentette a német emdeni gyárának termelését. A napi 1.170 autóról 940 autóra csökkentik a termelést, rövidített munkaidőt vezetnek be és a karácsonyi leállás egészen január 23-ig fog tartani."
https://hu.euronews.com/2018/11/27/trumpnak-nem-te...
nem tetszik, de mindenki jól tudja, hogy el kell adni a népnek, hogy akarnak valamit tenni, elégedetlen a kormány, miközben kérnek még egy whiskyt és koccintanak a balhéra...
Egy augsburgi bíróság első fokon úgy rendelkezett, a Volkswagennek vissza kell fizetnie a felperes magánszemélynek a 2012-ben vásárolt Golf eredeti, teljes vételárát, 30 ezer eurót. Az indoklás szerint az autógyár szándékosan és erkölcstelen módon olyan szoftvert telepített a járműveibe, amely a károsanyag-kibocsátási adatok meghamisítására szolgált. Ezzel egy célja volt: az eladások és a nyereség bármi áron történő növelése. A konszern fellebbez, szerinte a csaló motorral szerelt dízelek tulajdonosait nem érte kár, járműveik biztonságosak és közlekedésre alkalmasak.