Regisztráció Elfelejtett jelszó

Autóipari hírek

Carlos Ghosn őrizetben

#832155 Koffein

https://hu.euronews.com/2018/11/19/orizetben-a-ren...

"A japán hatóságok őrizetbe vették a világ autóiparának egyik legbefolyásosabb emberét, Carlos Ghosnt - jelentette a japán hírügynökség. A gyanú szerint a férfi megszegte a japán pénzügyi szabályozási törvényeket azzal, hogy a valódi jövedelménél jóval alacsonyabb összeget vallott be."


autóipar: short

#829112 Koffein

"A tagállamok környezetvédelmi miniszterei a szerda hajnalig elhúzódó tanácsülésükön végül abban állapodtak meg, hogy a 2021-re előirányzott értékekhez képest 2025-re 15, 2030-ra pedig 35 százalékkal kellene leszorítani az új autók szén-dioxid-kibocsátását."

https://www.vg.hu/kozelet/kornyezetvedelem/felmego...

"Amennyiben a tanács, az Európai Bizottság és a 40 százalékos csökkentést sürgető Európai Parlament és soron következő egyeztetésein is 35 százalékos csökkentésről döntenek, a VW üzemeiben a munkahelyek nagyjából egynegyedét le kell építeni. Ez mintegy százezer állás megszűnését jelenti - mondta a társaság vezetője.

Egy ilyen iparág gyorsabban megzuhanhat, mint ahogy sokan hinni akarják - tette hozzá a VW első embere."

https://www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/tomeges-...

Tesla

#828393 Koffein

Ma tovább lovagolhatja a Tesla a kedvező hullámot, miután a cég által korábban előrejelzett 50-55 ezres sávnak megfelelően összesen 53.329 Model 3-ast gyártottak az idei harmadik negyedévben. Amennyiben a Model S-t és Model X-et is vesszük összesen 80,412 Tesla gördült le a gyártószalagról, ami 50%-os növekedés a második negyedévhez képest. Az árfolyam piacnyitást követően nem mutat érdemi elmozdulást.

Ford

#828392 Koffein

A várt 9%-nál nagyobb mértékben, összesen 11%-kal estek a Ford eladásai szeptemberben év/év alapon, ami miatt kisebb mínuszban nyitották a cég részvényei a mai kereskedést.

Aston

#827939 Kissherceg Előzmény: #827890

A cég csütörtökön azt közölte, hogy a kibocsátási ár 17,50 font és 22,50 font között várható. Ennek alapján az Aston Martin piaci tőkeértéke mintegy 5,07 milliárd font (azaz 1820 milliárd forint). A végső beárazásra október 3. körül kerül sor.

Az Aston Martin részvényeivel a kereskedés október 8. körül kezdődik, a vállalat mintegy 57 millió részvényét adják el.

Az Aston Martin legnagyobb tulajdonosai az olasz Investindustrial kockázati tőkebefektető társaság és az Investment Dar kuvaiti befektetési alap, kisebb részesedéssel a Mercedes-Benz anyacége, a Daimler is rendelkezik.

Az Aston Martin nagy összegeket költ új modellek kifejlesztésére. Egyebek között 2019 végére jelenik meg a cég első SUV autója (városi terepjáró) és a Forma-1 ihlette AM-RB 001 típus, aminek az ára felszereltségtől függően átlagosan mintegy 3 millió dollár lesz.

Az Aston Martin három éve döntött arról, hogy a dél-walesi St. Athanben építi meg második gyárát, ahol ezzel 750 új munkahelyet teremt. A walesi gyárban a DBX modellt gyártják majd 2019-től.

Az Aston Martin tavalyi bevétele több mint 1 milliárd dollár volt, nyeresége 244 millió dollár. Tavaly 5117 autót adott el a cég, 58 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és a legtöbbet 2008 óta.

Audi e-tron

#827890 Koffein

Szorongatják, habár még nem sikerült befogni a Teslát...

"Hétfőn mutatta be teljesen elektromos SUV-modelljét az Audi, az e-tronról itt írtunk részletesen. Az egyébként eléggé Tesla-szkeptikus elemzőház, a UBS elemzője, Patrick Hummel ma véleményt is mondott az autóról, és hát a véleménye eléggé lehangoló. Hummel szerint az Audi e-tron újra egy olyan kör a versenyben, amit a Tesla nyert meg, a német autógyártó elektromos autójának teljesítménye elmarad a várakozásoktól. Az elemző szerint az új modell jól mutatja, hogy jóval nehezebb utolérni a Teslát, mint ahogy azt sokan gondolták.

Elektromos Audi? Ebből látszik, milyen sokáig tart még utolérni a Teslát!

Az e-tron hatótávja 30-50 mérfölddel kevesebb egy feltöltéssel mint a Tesla Model X esetében, és a Tesla jóval jobban gyorsul, mint az Audi, és bár a UBS szerint nem minden az autó gyorsulása vagy hatótávja, de a hajtáslánc hatékonyságában továbbra is nagy lemaradás van a Teslához képest, ez pedig megmutatja, hol állnak a cégek az innovációban. Az elektromos hajtáslánc még mindig nem commodity, a Tesla előnye a vártnál tovább tarthat, a bemutató után a UBS véleménye az, hogy az új Audi specifikációja miatt az e-tron eladásai alacsonyabbak lehetnek, a Teslának viszont ez kedvez."

https://www.portfolio.hu/vallalatok/elektromos-aud...

vw szívás

#827382 Koffein Előzmény: #826272

"Ma kezdődik a német alapkezelő, a Deka által a Volkswagen ellen indított per. A pert a befektetők a dízelbotrány miatt elszenvedett veszteségek miatt indították, arra alapozva, hogy a társaság menedzsmentje nem tájékoztatta időben a befektetőket. Bár a Deka csak 200 millió euró értékű pert indított, de mintaper, így összesen 1.640 perről van szó, melynek tétje 9,5 milliárd euró. A per negatív a Volkswagen számára, ugyanakkor nem tartjuk valószínűnek, hogy a befektetőknek sikerül érvényesíteniük követelésüket."

vw szívás

#826272 Kissherceg

Lassan véget ér a Volkswagen dízelbotránnyal kapcsolatos gigászi visszahívás-sorozata Európában, így a hatóság most már bekeményít Németországaban. Úgy tudjuk, néhány autót már ki is vontak a forgalomból Hamburg és München körzetében, de minden, az emissziós normának meg nem felelő autóra hasonló sors vár.

„A visszahívás kötelező. Azok az autók, amelyeket nem javítottak, előbb-utóbb kikerülnek a forgalomból. Attól függően, hogy mikor adták ki a javítást a kérdéses autóra, a tulajdonosoknak egy vagy másfél évük biztosan volt. Ennyi időnek bőven elegendőnek kellett lennie, hogy részt vegyenek a visszahívásban.” - jelezte a KBA, a német közlekedés-felügyelet. Úgy tudjuk, az érintett, nagyjából 2,5 millió autónak, amelybe EA189 kódú motor került Németországban, a 95%-a már átesett a kötelező átalakításokon, és egy százalék alatti azoknak az autóknak a száma, amelyeknek a tulajdonosai a hatósági felszólításra sem reagáltak.

Egyelőre nem tudni, hogy más európai országokban is történik-e hasonló a ki nem javított csalós dízelekkel, de tekintve, hogy ezek milyen mértékben léphetik túl a rájuk vonatkozó károsanyag-kibocsátási határértékeket, a szigorra másutt is szükség volna.

e-motor gyártás

#826151 Kissherceg Előzmény: #825942

pont ide illik.

Összesen 124 ezer Volkswagen villanyautó visszahívását rendelheti el a KBA, a német szövetségi közlekedés-felügyelet, miután kiderült, hogy a cég villanyautó-töltőibe 8 ezred gramm kadmium került.

IMG 8370

A rákkeltő elem alkalmazása szigorúan tilos minden járműben, mivel attól lehet tartani, hogy az életciklus végén a kadmium a környezetbe kerülve közvetlen egészségkárosító hatást fejthet ki. A kadmium-tartalmú töltőt legalább négy VW típushoz mellékelte a gyártó: a Golf GTE-hez, a Passat GTE-hez, az e-Golfhoz és az e-Up!-hoz. Emellett a konnektoros hibrid Audi és Porsche típusok is érintettek.

A kérdéses modellek gyártását ideiglenesen leállították, és minden kadmium-tartalmú töltőt másik, a veszélyes fémet nem tartalmazó példányra cserélik, mivel ilyet is találtak egy másik beszállító kínálatában.

profit

#825926 Kissherceg Előzmény: #825916

szerény nyerők.


Az európai közbeszerzési értesítő csütörtöki számában jelent meg az a hirdetmény, ami szerint

a magyar állam mintegy 9 milliárd forint értékben vásárol elektromos autókat. Uniós forrásból.

A kocsikra a kiírás szerint a már nem létező Nemzetgazdasági Minisztériumnál pályázhatnak majd a költségvetési intézmények. A tenderen két beszállítót választottak: a Gablini 2,5 milliárd értékű részt nyert el,

6,5 milliárd pedig az állami beszerzéseken rendre jól szereplő Porsche Hungáriánál landolt.

profit

#825916 Koffein

Minden egyes eladott autója után 69 ezer eurós működési nyereséget ért el az első félévben a legendás olasz autómárka, a Ferrari - derül ki Ferdinand Dudenhöffer német közgazdász professzor friss tanulmányából. A Porsche is szép összeggel dicsekedhet: kocsinként 17 ezer eurós a profitja, a Mercedesnél, a BMW-nél és az Audinál 3 ezer euró körül alakul az autóik eladásából származó adózás előtti nyereség. A Teslát és a Bentley-t is megvizsgálta a szakértő, és azt találta, hogy mindkettő veszteséget termel. Elon Musk elektromos járművei darabonként 11, a brit luxusmárka kocsijai pedig 17 ezer euróst.

busz körkép

#825811 Kissherceg

rutinból vagyunk balfaszok...

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/08/07/ten...

Gulyás Gergely kormányszóvivő szerint kudarc lett a hazai autóbuszgyártás feltámasztására tett kísérlet. Mit ronthattak el, hogy idejutottunk?

A 2016 áprilisában bejelentett Nemzeti Buszgyártási Cselekvési Tervről az elmúlt két évben semmilyen elképzelést vagy irányt nem tudhattunk meg. Igazából kitaláltak valamit, amiről semmilyen konkrétumot sem tudtunk meg eddig. Ezt a kormányzat már a program kihirdetésekor is érezhette, ugyanis 2016. májusában felállították a Nemzeti Autóbuszgyártási Bizottságot (NABB) is, amelyről szintén nem hallottunk semmit sem az elmúlt két évben. Természetesen, amint kihirdették a buszgyártási programot, vásárolt az állam a Volánoknak 138 darab használt, több mint tízéves átlagéletkorú Volvo autóbuszt Nyugatról.

Persze a kormány időközben kitömte fejlesztési ingyenpénzekkel a neki kedves autóbuszgyártókat, majd rendelt is néhány száz járművet ezektől a cégektől, mégis olyan érzése van az átlagembernek, mintha egy feneketlen kútba dobták volna a megközelítőleg negyvenmilliárd eddig elköltött forintot. Felesleges fejlesztésekbe, évtizedekkel ezelőtti, már megbukott megoldásokra és technológiákra mentek el a támogatási pénzek.

Az épp felszámolás alatt álló Ikarus Egyedi, lánykori nevén MABI-Bus, többszöri határidőmódosítás után sem volt képes teljesíteni a szerződéseiben vállalt határidőket, de legalább fenyegetőzött és arrogánsan kezelt mindenkit, aki ezt szóvá tette. A cég, két év alatt az összes megrendelésének alig négy százalékát tudta teljesíteni.

Botrány ide, botrány oda, csúcson a Volkswagen eladásai

#824827 Koffein

A június végéig tartó hat hónapban a konszern 5,5 millió járművet értékesített, ami 7,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A csoporthoz tartozó márkák közül a Skoda és a Seat eladása nőtt a legjelentősebben, miközben az Audié 3,8 százalékkal csökkent. A piacok közül jelentős bővülést mértek Brazíliában (plusz 22%) és Kínában (9%), utóbbi országban fél év alatt 2 millió autót értékesítettek. A cég arra figyelmeztetett, hogy a második félévben csökkenhetnek az eladásai, mert késedelmeket okozhat Európában egyes modellek értékesítésénél az átállás a WLTP emissziós követelmények teljesítésére.

rekord bmw

#824518 Kissherceg

A BMW 1,8 százalékkal, rekordszintre növelte autóeladásait az idei első fél évben a tavalyi azonos időszakkal összevetve.

A BMW közölte, a június végéig tartó hat hónapban 1 millió 242 ezer 500 autót adott el világszerte és ezzel rekordot állított be, mert még soha nem sikerült ennyi autót értékesítenie az első fél évben. A márka csak júniusban 238 920 autót adott el, 2,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

A cég ezen felül megdöntötte házi villanyautós rekordját is: 13 ezer 806 elektromos autót értékesített júniusban, ami éves szinten 42,5 százalékos növekedés. Kontinensre bontva a BMW az első fél évben 1,2 százalékkal növelte eladásait Európában, 1,9 százalékkal Ázsiában (ezen belül 2,2 százalékkal Kínában) és 3,9 százalékkal Észak- és Dél-Amerikában.

vw botrány

#824129 Kissherceg

Már körülbelül 25 milliárd euróba került eddig a Volkswagen-csoportnak az emissziós botrány, de még mindig nincs vége. A legújabb probléma ugyan nincs közvetlen összefüggésben a csaló szoftverrel, a közvetett kapcsolatot azonban könnyű kimutatni.


Mint emlékezetes, a Volkswagen azzal bukott meg előbb az Egyesült Államokban, majd szerte a világon, hogy rengeteg dízelautója (nemcsak Volkswagen-modellek, hanem a szintén a csoportba tart Audik, Skodák, SEAT-ok, Porschék is) csak a teszteken teljesítette a nitrogén-oxidokra vonatkozó határértéket. A motorvezérlő szoftver felismerte a tesztkörülményeket, és szépen adagolta a tüdőkárosító anyagokat semlegesítő ammóniát a kipufogógázba. Valós körülmények között viszont már nem igazán, ami szabályellenes.

A csoportnál tehát inkább megkerülték a szabályozást ahelyett, hogy mindent megtettek volna a betartásáért. Ennek fényében talán nem is olyan meglepő, hogy a Volkswagen legnagyobb, wolfsburgi gyárában problémát okoz, hogy megfeleljenek a káros anyagok kibocsátásának mérésére szolgáló új, szeptember 1-jétől hatályos eljárásrendnek.

Arról eddig is jöttek hírek, hogy valamennyi időre le kell majd állítani az üzemet a felkészülés érdekében, most azonban egy német portál arról ír a helyi hírügynökség beszámolója alapján, hogy

a futószalagoknak napi szinten le kell majd állniuk.

A feladat mondjuk valóban nem kicsi, mert több mint 200 modellvariáció esetében kell biztosítani az új szabályoknak való megfelelést.

A dolgozóknak írt levélben a konszernt vezető Herbert Diess azt közölte, hogy több hónapig tart majd, míg visszatérhet a termelés a normál kerékvágásba. Az üzemi tanács vezetője szintén azt valószínűsítette, hogy a problémák sora nem ér véget a harmadik negyedévben.