A Tesla néhány napja jelentette be, hogy streaming zeneszolgáltatást indít, ami első hallásra meghökkentő volt, a Morgan Stanley elemzője, a Teslát évekig egekig magasztaló, mostanra azonban kicsit borúlátóbbá váló Adam Jonas azonban most egy elemzésben írta meg a megfejtést:
- A Tesla gyakorlatilag fedezi magát az autóipari lejtmenettel szemben
- A zene- és egyéb tartalomszolgáltatással az autógyártó akkor is pénzt tud keresni, amikor az autógyártás majd erőteljesen szabályozott, közműszerű iparág lesz
- 2030-ra a Tesla 9 millió autót adhat el, ebből 2 millió a közösségi megosztáson alapuló Tesla Mobility keretében járná az utakat a Morgan Stanley előrejelzése alapján. 2030-ban azonban az elemző szerint nem sok pénzt lehet keresni autók eladásával vagy közösségi autómegosztó szolgáltatásokkal, egyéb szolgáltatásokon viszont kereshet a cég, ilyenek lehetnek a tartalomszolgáltatásokkal
- A zene, film vagy egyéb tartalomszolgáltatásokat az autógyártók akár az Apple-től, a Google-től vagy a Netflixtől is megvehetnék, ehelyett azonban saját szolgáltatásokat is nyújthatnak, amivel magasabb profitot érhetnek el, erre törekszik a Tesla is. Ahelyett, hogy szimplán eszközgyártó lenne, mint a legtöbb mobiltelefongyártó, egyre inkább az addicionális szolgáltatásokra fókuszálhat
- Adam Jonas szerint az önvezető autók korában az autó lesz a negyedik képernyő (a tévé, a számítógép és a telefon mellett), mivel az autókat már nem kell vezetni, az autóban ülő összes utas foglalkozhat valami mással, mint a vezetés, filmeket nézhet, zenét hallgathat stb., a szolgáltatók pedig ennek révén hatalmas adatbázishoz jutnak, pont úgy, mint most a mobilozás után az appok vagy a böngészők készítői
http://www.portfolio.hu/vallalatok/vegre_rajott_a_...