A média csont nélkül bevette roberta... süket szövegét. Ez jól látható volt az arcán, amikor kiröhögte a magyarokat, inclusive a kollaboránsokat, hogy már megint hogy meg tudta őket úgy alázni, hogy egy csomó s@ggfej még éltetni is fogja azért és hozsannázni a nevét és a "bátorságát".
Ha jobban megnézzük ugyanis, akkor teljesen világos, hogy szó sem lehet "kortárs értelmezésről", ugyanis az István a Király immár igen régóta - egészen pontosan amióta elkészült - kortárs előadásban jelent meg. Bizony, már az eredeti előadáson sem voltak korhű ruhák, és példának okáért a tíz évvel ezelőtti csíksomlyói előadáson is már farmerben voltak a szereplők.
Ebből tehát az következik, hogy a kortárs értelmezésnek nincs értelme. Akkor lássuk azt, hogy annak van-e értelme, hogy rendszerkritikát mondjon roberta? Nincs. Ugyanis egyrészről az személyes sértések kivetítése éppen a kicsinyes kisszerűség lenne, de ezt bőségesen kiélte azzal, amikor a darab csúcspontját az "unom a politikára" helyezte - mintegy a darab csúcspontjává téve ezt a részletet. Csakhogy ha ez komoly, akkor a darab többi része nem lehetne aktuálpolitika!
Node, gondolkozzunk csak tovább. Vajon ki lehet a darabban Orbán? Ugye milyen érdekes a kérdés? Hiszen ha Orbán Koppány vezér lenne, akkor teljesülne a "népi demagóg magyarkodó" szerepkör, de akkor meg nyilván lehetetlen lenne vezérként bemutatni. Lehetne István Orbán? Lehetne éppen, mert a náci, oszkogató kép éppen illene rá csakhogy ezzel meg az a bibi, hogy világosan látható, hogy ebben a kontextusban világosan germán bábnak mutatja be a darab Istvánt -> azaz kvázi azt mondaná ezzel, hogy Orbán csak egy báb, méghozzá AZ EU BÁBJA, amely megint nem lehet értelmezhető.
Ugyanakkor ha István lenne Orbán, akkor ki a jó büdös franc lenne Koppány? Ugye milyen érdekes? Valójában nem lehet leosztani a magyar szereplőgárdára a szerepeket, ennek megfelelően teljesen nyilvánvaló, hogy ez a darab nem szólhat Orbánról, a diktatúráról, a terrorról ami bezárja a korona alá a magyarságot, azaz "rabságba ejti őket" -> hiszen ennek a darab szerint semmiféle alternatívája NINCS.
Magyarán szólva, nem lehet úgy értelmezni a darabot, amit a "jóhiszemű" hülyeség sugall, merthogy nincs értelme ebben a formában.
És akkor most nézzük úgy, hogy olyan ember nézi ezt a darabot, aki NEM TUD SEMMIT Magyarországról.
Mit is fog látni? Disznó, b*zi magyarok, amit a félreértések elkerülése végett magyar színekkel erősítenek meg, majd ezek után a másik fél meg bedrogozott elmebeteg bűnözők gyülevész hordája.
Na ezért tetszik ez a darab a magyargyűlölőknek.
Viszont pont ezért nem tetszik a magyaroknak.
Merthogy egy magyar ember csak nézi, nézi ezt a darabot és nem érti, hogy KIRŐL SZÓL. Ugyanis nem lehet megfeleltetni a szereplőket ebben a formában senkinek, sem történelmi, sem jelenlegi személyeknek sem. Ugyanakkor:
- az egész egy Hooked On Classics módra van előadva, erősen felgyorsítva, aminek kizárólag egy célja volt, egy új, nem létező rész beszúrása. Ez még fontos lesz később.
- szemmel látható, hogy a szereplők látszólag alkalmatlanok a feladatra.
Ez az utóbbi azonban nem igaz. Ugyanis arról van szó, hogy meg kell állapítani, Stohlnak valami elképesztően jó hangja van és az élete nagy drámája, hogy egy normális színház helyett robertára tette fel az életét. Ugyanis Stohlt az egész darab során olyan hangnemben és óbégatásban szerepelteti roberta, hogy az jöjjön ki belőle, hogy MINDIG HAZUDIK, és ez egy bűnöző, egy elmebeteg idióta, amelynek a csúcspontja az egyszerűen rémisztő "hagyjatok" volt az "Áldozatunk fogadjátok" végén.
És hogy ez honnan tudható, hogy ez szándékos volt? Hát onnan, hogy akkorát alakít Stohl az "elkésett a békevágyban", hogy leesett tőle az állam. Mert annyira érzelmesen, annyira jól énekel, annyira beleélve magát, ami hihetetlen.
Mert ezt csak az tudja így elénekelni, aki saját magáról énekel. Aki már megérte ezt az érzést. ÉS ezért volt fontos Stohlt választani Koppány szerepére. Mert ezzel a nótával egy alapvető baj van.
Ezt ebben a formában Istvánnak kellett volna elénekelnie. Na az nagyot szólt volna, hogy megfordul a szereposztás és így, sírva, picsogva, magyarázkodva adja elő a drogos, hogy miért szállt el és ment neki két másik autonak kárt okozva. Ha ezt énekli el így a bíróságon Stohl védőbeszédnek, még fel is mentik. Az a pillanata is valami félelmetes, amikor “Géza meghalt”-ot kiált, az nagyon ott van a szeren. Ebből viszont éppen az látható, hogy roberta milyen aljas módon használja ki a színészeket. És méginkább látható, hogy nagyon nem véletlen volt a szereposztás és semmi tévedés nem volt abban, hogy Stohl egy drogos, gyenge, réveteg, elmebeteg niemandnak mutassa be Koppányt, hiszen ez a lejáratás feltétlenül szükséges ahhoz, hogy a magyarok számára NE legyen választás.
És itt jön roberta újabb lebukása: Ha valóban kortársként és áldozatként akarta magát bemutatni, akkor magát kellett volna Koppány helyébe rakni, de Koppányt is lejáratta, tehát nem lehetett erről sem szó, nem szólhat kortársságról a darab. És jól látható, hogy Stohl zseniális lett volna…
ISTVÁN SZEREPÉRE. Óriási lett volna.
De oda Fekét kellett lebutítani, mert szemmel látható, hogy Fekének náci pattogásra kellett énekelnie, egyszerűen úgy kellett szinte szónokolnia a darabot, hogy az megfeleljen a gestapos hosszú bőrkabátjának. Bizony, Fekének is ezért KELLETT így énekelnie, mert ezzel adták meg azt az alaphangot, hogy valójában István ilyen:
https://www.youtube.com/watch?v=CripLDmoSCg
amely klippet azért érdemes megnézni, mert ebben egyébként pontosan ott vannak azok az egyenruhák, amelyekre a roberta imádó idóták képesek azt mondani, hogy nem náci egyenruhákról van szó. És ebben a kontextusban kell megnézni a felgyorsított darabot, ami PONTOSAN ebben az ütemben énekelteti a színészeket!
A cionista rendezésben nincsenek véletlenek.
No most, hogy István és Koppányt kivégeztük, érdemes megfigyelni, hogy valójában milyennek mutatja be a két tábort és egyéb szereplőket roberta.
Kezdjük rögtön azzal a jelenettel, amikor a LÚZER REGŐSÖK trabanttal érkeznek be a színpadra, majd onnan RÉSZEGEN KÓVÁLYOGVA, énekelni nem tudó, félrészeg nótázással kóvályogjanak tovább. Az eredeti kesergőből részeg bohóckodás lett, ez úgy önmagában a vélemény A MAGYAR NÉPZENÉRŐL roberta és a magyargyűlölők szerint.
Haladjunk tovább a “magyar urak” szerepkörében, amelyek esetében ugye már említettem, hogy gondosan megjelölik őket magyar zászlóval. Ezen túlmenően az “új rendezés” a hangsúlyt arra helyezi, hogy egyrészről DISZNÓ MÓDBA vigye le az egyik urat, aki RÖFÖGVE A VÁLYÚBÓL ESZIK. Namármost, illik tudni, hogy a zsidók esetében a disznó tisztátalan állat, nem is eszik meg, ebben a kontextusban tehát világos, hogy a magyar urak a legtisztátlanabb állatok, egyebekben most függetlenül a milyenségüktől. Ezek után az a fontos esetükben, hogy még nyilt színen anális szexet imitáljanak, ami nyilván nem része az eredeti darab gondolatvilágának. Ezen kívül már csak egy szerepük van, az, hogy amikor az eredeti darab Istvánja kidobja őket, itt nem kidobja őket (csak énekli) de valójában az urak büszkén integetnek vissza, hogy “ki lettek fizetve”. Vagyis teljesen ellentétes értelmet kap a darab – de újólag ne feledjük: István nem lehet Orbán, hiszen István ebben a darabban egy gyenge bábja… a nyugatnak!
Nu, akkor nézzük tovább. Milyenek a mellékszereplők?
Vegyük először is Asztrikot, aki ugye egy terrorista, aki az egyházból kukluxklánt csinál, miközben pontosan tudható, hogy Róma bizonyosan nem küldött csapatokat Magyarországra, azaz az, hogy az RK egyház támadjon rá a magyarokra, az egyszerűen kereszténygyalázás a szó legrosszabb értelmében. Ha pedig ehhez hozzátesszük, hogy Assztrikot JEZSUITA papnak mutatja be, majd ezek után ráadja a pápai keszyűt, akkor nincs miről beszélni, mert ezzel a képpel (pláne ha komolyan vesszük a kortársosságot) kizárólag pápára utalhat, nevezetesen kizárólag I. Ferenc regnáló Pápát szidalmazza és gyalázza, más jezsita pápa ugyanis soha nem volt.
Most azon lehet esetleg értekezni, hogy Asztrik ilyen formában (ájtatos helyett diktatórikus) való bemutatás milyen, ez éppen el is mehetne, de van ezzel egy alapvető probléma, a probléma ugyanis az, hogy ha elfogadjuk ezt, valamint azt, hogy Gertrúd parancsol Istvánnak, akkor ezzel ismét oda jutunk, hogy VALÓJÁBAN NEM ISTVÁN URALKODIK, hanem István csak egy ostoba báb, akit kizárólag az a bosszúja éltet, ami megint teljesen értelmezhetetlenné teszi István Orbánnal való azonosítását, hiszen ha ezt akarta volna a darabba helyezni, akkor éppenhogy Istvánnak kellett volna ezen két szereplőt leordítani, mint olyan személy, aki senkire sem hallgat.
Az a fajta “művészi koncepció” tehát minden szempontból megbukott, hogy a darabbeli Istvánnak köze nem lehet Orbánhoz.
No és akkor menjünk tovább, az egy szem Réka az, aki az egész darabban jól énekel, tényleg szépen, hibátlanul, átéléssel – csakhogy neki közben meg az a szerep jut, hogy szerencsétlen legyen, bukjon, megalázzák és szemetet szedjen, amely jelen darabban nyilván csak arra utalhat, hogy még a legjobb, legtündéribb, legbékésebb magyar sem való másra, csak erre.
És akkor most térjünk át a lényegre: Milyennek mutatja a darab a magyarokat? Elsősorban figyelemreméltó, hogy ISTVÁNNAK NINCS NÉPE, valójában István népeként Koppány magyarjait használják fel, egyebekben Istvánt kizárólag a nácik követik, irányítják, akik viszont teljesen egyértelműen a II. Világháborús zsidó írtásokra emlékeznek, inclusive tömegsírokat, amire meszet szórnak. Ennél már csak az a jelenet árulkodóbb, amikor a náci tiszt a KLASSZIKUS ZSIDÓT FŐBELÖVŐ pózban lövi le a magyar követet – miközben azt éneklik, hogy “az első fára kössék fel”.
Vagyis még csak a darab szövege sincs szinkronban a történéssel, mert a náci zsidógyilkolás motívuma fontosabb volt. Node megintcsak nincs értelme ennek sem, hiszen a zsidókat egyebekben nyilván nem ilyennek mutatná be, ennek a jelenetnek tehát szintén nincs más értelme, mint az öncélú magyargyalázás, az, hogy a magyarok vezetői nácik. Öncélúan. Tessék csak megnézni, hogy aki esetleg másra gondolja azt a “warten und warten” igazítja vissza oda, hogy miről is szól a darab. Arról, hogy István egy lúzer, akinek a felesége is inkább egy náci tiszttel kavarna.
Vagyis “István népe” egy náci csűrhe. És ezen nincs mit gondolkodni. Node vajon milyen “Koppány népe”?
Hát lássuk. Az első jelenetkből rögtön kiderül, hogy műveletlen barbárok akik a földről zabálnak evőeszköz nélkül ami nyilvánvaló nonszensz egy kortárs darabban – de méginkább nonszensz történelmi léptékben, amiben tudjuk, hogy kifejezetten a magyarok hozták be a kultúrát a Kárpát medencébe, az étkezésünk pedig messze felülmúlta az akkori nyugatot, ilyen disznó módra pedig sohasem ettünk.
Akkor nézzük meg a külsőségeket: MINDEN KOPPÁNY HÍVŐNEK zavaros, torz, ŐRÜLT mintájú hajviselete van, és ez különösen feltűnő Novák esetében, aki esetében egyszerűen hihetetlen, hogy elvállalta a Táltos szerepének ezen feldolgozását, hiszen 2003-ben teljesen másképpen adta ezt elő Csíksomlyón. Itt ugyanis a táltos nem volt más, mint egy kábítószeres (szándékosan nagyra sodort füves cigivel, hogy jól látszódjon a TV felvételen!), aki VÉRT AKAR LÁTNI; MAGÁRA KENNI, vagyis egy sötét barbár vadállatnak írják le, aki egyébként arra veszi rá a népet, hogy elmebeteg barbár módjára mészároljanak le lovat és a vér mámorában tomboljanak.
Természetesen nem maradhat el a Kern-Alföldi-Eszenyi féle magyarvetkőztetés, természetesen ekkor tömegesen vetkőztetik le a magyarokat és kenetik be őket vérrel, ami ugye szintén a tisztátalanság jele a zsidók esetében. És itt muszáj arról is értekezni, hogy egyebekben is egy gyülevész csűrhe az egész magyarság, koszos (arcok mocsokkal), mocskos, titsztátalan vadállatok.
És itt fontos visszatérni arra, amit az elején írtam: IDE kellett öt perc robertának, ugyanis végleg porig akarta zúzni a magyarok táltos vallását, az egész István a Király egyik fő számát. És sikerült neki. Ugyanis a megnyert öt percben CIGÁNYDOBOKON(!) doboltatja a magyarokat, ELVÉVE A TÁLTOSOK DOBJAIT tőlük, mert a magyarok csak mocskos cigányok, vagy még azok se. És itt fontos megfigyelni a bevitt zenei motívumot, amely egyáltalán nem illik az István a Királyhoz, az ugyanis egyszerű indián sámándallam, amivel roberta még a sámánvallást is elvette a magyaroktól, tolvaj, mocskos lúzer bandának mutatva be őket.
Na ehhez tegyük még hozzá azt is, hogy az egész dallamból elmebeteg óbégatás lesz, visszataszító és ijesztő az egész felfogás, ami szintén a magyarfóbia ékes példája. Ezek után pedig külön érdemes megfigyelni azt, hogy a magyarok kezébe kaszát, meg kapát, meg mindenféle lúzer szerszámot ad, amivel legfeljebb parasztfelkelők élnének, miközben MAGYAR ÍJ még csak véletlenül sem jelenik meg a kezekben, azaz lúzer, szerencsétlen, béna, magyarsággal nem rendelkező csőcseléknek festi le Koppány népét, miközben István nácijainak a kezébe automata fegyvereket adnak, illetve a keresztek is automata fegyvereket imitálva írtják a magyarokat.
Nem minden jut eszembe - annyiszor azért nem vagyok hajlandó ezt a förmedvényt megnézni – de azt hiszem a fentiek alapján bárki meggyőződhet arról, hogy ez nem egy elborult látásmód, hanem az EGYETLEN látásmódja ennek a darabnak.
Ez egyszerűen nem arról szól, hogy “Oh mondd, te kit választanál”, hanem egyszerűen arról, hogy “a magyarokkal le kell számolni, a magyarokat ki kell írtani”.
És pont itt mérhető le a legjobban, hogy az internáci marxista terroristák hurráznak “és ti magyarozzák”, illetve “nácizzák le” azokat, akiknek nem tetszik a darab, ugyanakkor a felbolygatott magyar lelkek csak azt érzik, hogy felháborító gyalázkodás áldozatai lettek, csak éppen még nem tudják felfogni, hogy ennek mi az oka.
Egybéként, nagyon érdekes volt a Port.hu-n a szavazás alakulása. Mert én azt is figyeltem. Nos, “természetesen” sokan benyomták a rossz pontszámokat már az indulás előtt is (szokásos Alföldifóbia), ennek megfelelően 4,5-ről indult a szavazás. Ugyanakkor az is látható volt, hogy pár perc alatt (nagyjából az első szünetig) 4.0(!)-ra lement a pontozás eredménye, ugyanakkor szinte pillanatok alatt VISSZAKERÜLT 4,5-re, majd 4,7-re is, vagyis TÖMEGESEN NYOMTAK 10-est a robertaimádók. Mi ebben az érdekes? A prekoncepció nyilván ostobaság, az első pár perc alapján kialakított vélemény már nem szükségszerűen az, de 10 pontokat nyilván nem nyomogat az ember a darab VÉGE ELŐTT.
Ugyanakkor az is figyelemreméltó, hogy – ahogy már jeleztem – a Port.hu-n nemes egyszerűséggel “ti magyaroknak” nevezték, illetve szólták le azokat, akiknek nem tetszett a darab, ahogy az is sokatmondó, hogy lezárták a hozzászólásokat, és hogy azóta gyakorlatilag 4,5-4,7 között van az eredmény, ami valójában szánalmasan alacsony produkcót jelez, ezt nehéz alulmúlni.
Mindezek alapján úgy vélem, jelen előadás egy dologra kétségtelenül jó volt: Arra, hogy világosan és egyértelműen megmutassa, hogy ki az internáci marxista terrorista szimpatizáns, aki gyűlöli a magyarokat és azt, hogy itt és közöttünk kell élniük, ugyanakkor az is kiderült, hogy a MAGYAROK felébrendtek és már nem hagyják magukat.
Egy ilyen roberta darab pár éve csont nélkül és hozsannázva ment volna le, most meg a süllyesztőbe fog menni, mert ahogy Szörényi idézett valakit: Lehet kísérletezni a darabbal, de ez a darab úgyis mindent ledob magáról.
És ez így is lesz.
Tulajdonképpen ezért köszönet illeti robertát, mert felfedte a magyargyűlölők mentalitását, gondolatvilágát, világosan bemutatva azt, hogy nem a magyarok között van széthúzás, hanem a magyarok és a magyarul beszélő, de a magyarokat gyűlölők között.
A magyarok még jobban fogják érteni és szeretni az István a Királyt, a magyargyűlölők meg robertát.
A magyaroknak lesz továbbra is István a Királya, a magyargyűlölőknek meg roberta lesz a királya.