Re: Antimagyar
Előzmény: #651175Igen, ez a süket szöveg, amivel gondolom a szenilitásba hajló szerzőpárost megvezették, merthogy azt magyarázták be, hogy valójában Roberta ki akarja teljesíteni a művet, illetve "egyértelműbbé" akarja tenni az utalásokat, így Istvánt egyszerűen egy nácik által hatalomra ültetett tömeggyilkosnak akarja bemutatni a Ku-Klux-Klán terroristáival együtt, a véres keresztekkel szimbolizálva, akik valójában tönkretettek mindent.
Namármost, az István a király éppen azért volt annak idején zseniális, mert azt mutatta be, hogy pont a magyarságunk lényege veszett el akkor, amikor az ősvallást, a sámánkultuszt, az írástudást(!) elvette tőlünk ez a hazaráuló stephanus (és nem istván!) rex miután gyáván megölte Koppány vezért, tehát 1983-ban ez világosan a magyar gyökerekhez való visszanyúlást mutatta be, egyebekben nem is annyira bonyolultan, hiszen nincs olyan magyar, akinek az István a királyról az ugrana be, hogy ő Istvánnal akar azonosulni és nem Koppánnyal.
Ugyanakkor az 1983-as darabban világosan bemutatták azt, hogy nincs jó és nincs rossz, azaz Koppány és István is "becsületes", innentől pedig nehéz a választás aközött, hogy mi a jó irány a nemzet számára. Ez egy teljesen világos üzenet, egyszerre sugallja azt is, hogy nem biztos, hogy fennmaradunk, ha Koppány kerül a trónra és Bizánchoz húzunk ideológiailag (habár mint kiderült, ez a gyilkosság után végülis több száz évig senkit sem zavart különösebben), és hogy Istvánnak nem volt választása. Egyszerre védőbeszéd mindenki mellett.
Ezzel szemben a mostani verzió teljesen világosan magyargyűlölő, aminek a lényege az, hogy István egy mocskos náci volt, Koppány meg egy szemétben turkáló patkány. Ráadásul István karakterét is átformálta erőtlenné (utolsó rúgása Orbánba, merthogy nem tudja elviselni, hogy a ripacsságát nem értékelik és nem ő lett újra a MAGYAR NEMZETI SZÍNHÁZ teljhatalmú ura, hogy ott élhesse ki perverzióit), Koppányt meg erőtlen drogossá, hiszen ennyire alkalmatlan szereplőt, mint Stohl tényleg keresni kellett volna, azonban Stohl bűnöző multja jelen esetben világos jelzés volt arra, hogy a magyarok választása sacc/kb a nácizmus, vagy a drogos kukabúvárok gyülekezete közötti választás.
És ebben a kontextusban kell megnézni a ketrecet, amibe sokkal egyszerűbb lenne őket összezárni.
Merthogy: Ez a mű nem kortárs, mert ha kortárs lenne, akkor stílusosan mondjuk Uniós zászló alatt jött volna be a bankok logoival pár behajtó kredenc, miközben a libafarmon enyelegne István. Az stílusos lett volna, ha ezek után egy Vikidál Koppányként.
Hogy mit válasszunk? Elég a politikából "unom már a politikát jeligére" fel lehetett volna tenni a kérdést. Mert nem egyszerű rá a válasz. Az stílusos lett volna, természetesen nem Trabanttal, hanem Audi A6-al, és brüsszeli bürokratákkal a papok szerepében. Az bátor lett volna.
Tudod a legnagyobb baj az, hogy az István a király egy TÖRTÉNELMI eseményt dolgoz fel és arról értekezik, ebben a formában pedig nem lehet absztrahálni, mint mondjuk egy Rómeó és Júliát. Itt nem lehet elvonatkoztatni a döntés fontosságáról, amiről végső soron ez a darab szólt eredetileg.
Na ebből az ""előadásból"" pont ez lett kilúgozva, de töményen, merthogy a választás csak annyi, hogy náci, vagy lecsúszott futtatott drogosok lehetünk. Az egész előadás másról sem szólt, csak az anális szex imitációjáról, a mocsokról, amitől jobb lenne megszabadítani a világot.
Ezen túlmenően a Magyar Szent Korona a legkevésbé sem jelenthet egy magyar számára befelé fordulást, mert aki ezt mondja, az segg hülye a magyarokhoz mind szakrális, mind elvont, mint gyakorlati értelemben, a Korona ugyanis éppenhogy nem a befelé fordulást, hanem az összefogást jelképezi és pont EZT rombolja porig Roberta azzal, hogy úgy állítja be ezt a SZIMBOLUMOT, mintha ez valami csökött, magyarb*zi, magyarkodó dolog lenne, amin már túl kell haladni.
Géza fejedelem ebben a kontextusban pont azt jelenti, hogy legfeljebb a hullák szelleme maradhat kinn, a többire ráengedni a gázt, beverni a fejét, vagy áramot az egész szerkezetre, hogy ott dögöljön meg mind.
Éppen ezért nem érdekel az a fajta ideológia, ami a cionista művet megpróbálja eladni valamiféle ostoba teóriával magyar értelmezésnek, ezt a művet ugyanis nem lehet ebben a formában értelmezni, hiszen nincs választás a mű szerint sem, ugyanis nincs választása ebben a pillanatban már a magyaroknak, itt nem az a kérdés, hogy mit válasszanak, hanem hogy mikor vagonírozzák már be végleg őket.
Arról meg már nem is beszélve, hogy a koronán kívül legfeljebb a náci ideológia veszi körül őket, amit választhatnak, vagy a halált, hiszen annak a szelleme kísért. Azaz a választás az, hogy vagy megdögletek, vagy megdögletek.
És ezt nagyon nem kellett volna Robertának, mert ez most nagyon átlátszó is volt, végtelenül primitív is volt és semmi köze sem volt a magyarokhoz, ez a darab ugyanis egyáltalán nem szólt a magyarokhoz.
Ez egyebekben abból is látható, hogy alapvetően mindenki aki védeni próbálja ezt a mocskot, az megpróbálja megmagyarázni a képi világot, miközben ez egy rock opera, amelyben a legfontosabb az ÉNEKTUDÁS lenne, az, ami itt szemmel láthatóan nem állt rendelkezésre, sőt mi több, éppen az is úgy volt megcsinálva, hogy az is lealacsonyító legyen a magyarokra nézve. Vagyis zeneileg ez egy nagy nulla volt, értelmezhetetlen, kritikán aluli, és ez még a pár évvel ezelőtti társulat színvonalára sem ért fel, pedig azt azért simán kellett volna vernie bármely kortárs darabnak.
Az ugyanis alapvető lett volna, hogy hibátlan szövegek legyenek, például ne németesítsék át a szöveg egy részét, és hibátlan énekhangok legyenek. De ez az egész előadás SEMMI a képi világ nélkül azaz teljesen nyilvánvaló, hogy semmi más célja nem volt ezzel Robertának csak az, hogy bemutathassa azt, hogy hogyan képzeli el a magyarság jövőjét, és hogy mi a véleménye rólunk, azt, hogy hogyan gondolkodik rólunk és azt, hogy nincs jövőnk, mert ha rajta, rajtuk múlik, akkor kipusztulunk.
A többi mese habbal, amivel a hülyének és kollaboránsoknak el lehet adni ezt a cionista művet, amivel egyébként szerintem TelAvivban sem aratna sikert, ott ugyanis nem értenék sem a mű lényegét, sem annak szerkezetét, sem azt, hogy miről szól - ez a magyar holokauszt beteg víziójában, attól szabadulni képtelen embereknek készült, akik persze azonnal vették a lapot, hiszen külön élvezet így látni, hogy végre vége lesz a magyaroknak.
Ellenpróba: Meséljed el, hogy mi a választási lehetőség, amiről ennek a darabnak szólnia kellene, illetve, hogy hol mutatta be a jövőképeket, illetve, hogy hol van ebben bármiféle konfliktus amit fel kell oldani, amikor dönteni kell.
Ja igen, persze sok más korba is be lehetett volna helyezni, mert lehetett volna a török-labanc időszak konfliktusába helyezni, lehetett volna 2006-ban megcsinálni a rohamrendőrökkel, ElQroval a stílusos kordonok mögött. Az bátor lett volna.
Ez meg közönséges primitív alpári bunkóság, egy névjegy, hogy ki is valójában Roberta és hogy mi a véleménye a magyarokról és semmi több.