Regisztráció Elfelejtett jelszó

Budapest

Re: nincs cím

#656127 Netmaster Előzmény: #656106

Nagy lájk, ha lépnek valamit az ügyben. Mondjuk szerintem a legértelmesebb a kerékpárforgalom szomszédos utcákon keresztüli elvezetése.

Persze a Nagykörútnak csak jót tenne, ha kevesebb autó pöfögné ott a benzingőzt.

Re: nincs cím

#656106 kosami Előzmény: #655191

www.origo.hu/itthon/20130903-kerekparsav-epulhet-a-nagykoruton.html

ezzel is lehet ám veszíteni

Re: nincs cím

#655191 Előzmény: #654959

Baromira ideje volt - szerfelett bosszantó az, hogy nem lehet sem villamossal, sem autoval közlekedni a városban. Ráadásul totálisan értelmetlen is, mert csak olyan "hangulatot" csinál, mintha dugó lenne, pedig nincs is.

Ahogy már akkor is írtam - amikor ezt bevezették - ezzel választást lehet veszíteni. Azért meg kár ezt bevezetni, hogy a dugódíj szükségességét imitálják.

Re: Bukarestben forgatták a Budapesten játszódó filmet. A Lánchíd környéke elég fura a Walking with the enemy trailerében

#650901 Zotya32 Előzmény: #648825

Re: Bukarestben forgatták a Budapesten játszódó filmet. A Lánchíd környéke elég fura a Walking with the enemy trailerében

#648825 Grizzly Géza Előzmény: #646954

Újabb film,amit nem kell megnézni,ez már a trailerből is látszik.

Legyen benne sárga csillag meg füstölgő kémény,üldözzenek minket nagyon-nagyon,addig sem azzal foglalkoznak,hogy mi tartjuk rabszolgasorban őket;)

Azért kellenek bele izgalmas jelenetek is,hogy bemenjen a paraszt a vetítésre...

Csoda,hogy a godzillán nem sárga csillag van már,komolytalan ;))))

Re: Bukarestben forgatták a Budapesten játszódó filmet. A Lánchíd környéke elég fura a Walking with the enemy trailerében

#648771 Zotya32 Előzmény: #646954

http://index.hu/belfold…

#646999 Zotya32

http://index.hu/belfold/2013/08/07/gazrobbanas_volt_obudan/

"hirtelen azt láttam, hogy előttem 100 méterre, a Tímár utcából jobbra, keresztül a Pacsirtamező úton a rendőrség felé, óriási törmelék-, hamu- és porfelhő söpört át, teljesen eltakarva a Pacsirtamező utat. (...) A porfelhő 20 percig gomolygott, mindenhol üvegcserép és törmelék. Az érintett házban a legfelső emelet és a tető teljesen eltűnt, a helyén űr tátong. A leomló törmelék maga alá temette az utcán parkoló autókat... a szemben lévő ház ablakai is betörtek. A tűzoltóság hihetetlen gyorsan, öt perc alatt nagy erőkkel felvonult."

még jó, hogy 5 percen belül, mikor ott van a Vihar utcában a tűzoltóság, aztán a rendőrség sincs messzebb mint 3 percnyi séta :))

Re: A Guardian szerint a világ egyik legrondább pályaudvara a Déli. Hát hülyék ezek?

#644179 Előzmény: #644175

Modnjuk az eredetileg átadott Délinek nem sok köze van a maihoz... a MÁV irodaház rajta pedig az eklektikusság egyik mintaképe. Addig egész formás volt.

Viszont a tíz legrondább között, ez erős, nagyon erős.

http://retronom.hu/files/images/kepek/7/deli.preview.jpg

A Guardian szerint a világ egyik legrondább pályaudvara a Déli. Hát hülyék ezek?

#644175 Netmaster

"A Guardian újságírója elmerengett azon, hogy milyen csúnya a Pennsylvania Station New Yorkban és ha már így tett, gyorsan összeszedte a világ 10 legrondább pályaudvarát. Közéjük sorolva a budai Délit is (meg mint idő közben a tájkertes Aesculus felhívta a figyelmem: a római terminit is, ami minden tankönyvben benne van, mint a modern pályaudvarok mintaképe)

Az egy dolog, hogy elhanyagolt. Lehet rá mondani, hogy korszerűtlen, hogy baromira nem akadálymentes. De hogy ronda lenne? A világ egyik legrondábbja?

A szerző szerint amilyen szép az Eiffel-iroda tervezte Nyugati Pu., olyan csúnya a "kommunista" Déli a betonnal és a sötétített üvegével. Komolyan fáj. Ez az épület annyira kommunista, mint bármi más, ami akkor épült New Yorktól Tokióig.

Lehet, hogy a szerző nem szereti ezt a kort, rendben. De miért pont ez borítja ki a korszak építészetéből? Ez az épület ugyanis nem csak budapesti viszonylatban a korszak remeke, de nemzetközi mércével mérve is megállja a helyét. A lábakra állított fogadócsarnok, a süllyesztett tér előtte, az opart díszítések a kanyargó lépcsők mellett, és az egész megkoronázva egy Vasarely-szoborral és az egyedülállóan hatalmas, egybefüggő üvegfelületével."

http://urbanista.blog.hu/2013/07/26/a_guardian_szerint_a_vilag_egyik_legrondabb_palyaudvara_a_deli_hat_hulyek_ezek

Tény, hogy az angol wikipedián lehetne aktuálisabb kép is a Déliről, felújítás alatti állapotban nem szép látvány.

Re: nincs cím

#644167 Előzmény: #644162

"Az egyetlen értelmes mondatodra reagálva, tudom, hogy szeretsz irreleváns példákat perdöntő bizonyítékként beállítani"

Ach MESTER ne becsüljed le magad, ez a szakterületed.

"Ellenben ha gondolkodnál (tudom, nem szokásod), rájönnél, hogy gyalogosforgalomra a Lánchíd közepe csak korlátozottan alkalmas azért, mert oldalra kilátni sem lehet túl jól, és átjárni sem a külső oldalra. Ez mondjuk az Újpesti vasúti hídon nem szempont, de egy belvárosi hídon az egyik legfontosabb."

Nyilván fogalmad sincs a Lánchídról és annak szerkezetről, ezért beszélsz szokásosan marhaságokat. Az a kilátást - és átjárást - okozó szerkezet, amiről értekezel pontosan azért van a hídra szerelve, hogy a nehéz gépjárműveket és a gépjármű forgalmat is elbírja a híd, ez kezdetben nem is létezett, egyáltalán nem volt a híd része.

Ennek megfelelően ha valóban gyalogoshíddá akarnánk alakítani, akkor viszonylag könnyedén eltávolítható lenne az útpálya nagy részével, vagyis simán át lehetne járni és gond nélkül lehetne kilátni.

Mindemellett csendben jelzem, hogy ha igazad lenne, akkor főleg baromság lenne az, hogy Kerékpáros hidat csináljunk a Lánchídból, amin auto nem mehet át, a gyalogosoknak meg semmi értelme arra mennie, mert nem látnának semmit.

Kedves budapestiek, sajnos megszűnt az Erzsébet tér!

#644165 Netmaster

"Az átalakulás sokáig kis lépésekben zajlott, és csak az elmúlt egy-két évben gyorsult fel, hogy aztán idén pofátlan üzemmódba kapcsoljon.

Előbb megszűnt a vízesés szerű csobogó a lépcsőkön, hogy elfoglalják a helyét a székek és asztalok. Aztán egy jegypénztár, egy promóciós pult, egy kis ez, egy kis az települt ki a fűre, míg végül gyakorlatilag megszűnt a park. Nyomokban még tartalmazott ugyan Erzsébet teret néhány hete a Design Terminaltól keletre eső rész, de mára már végképp nem maradt belőle semmi.

Fű nincs. Ahol nem építették be, ott kitaposták, gyakorlatilag homoksivatag az egész. Komolyan kibújik az emberből a Városjáróba oltott Kihasználatlanul bloggere, ahogy megpróbálja átküzdeni magát a teherautók sora mellett, amelyek pont ott állnak, ahonnan egykor száműzték a buszokat. Az egész förtelem furcsa keverékét alkotja a Józsefvárosi piacnak és egy túlzsúfolt strandnak.

Egyedül az egykori buszpályaudvar terasza alatt kialakított romkocsmoid vendéglátóegységnek érzem a létjogosultságát, a többieket ki kellene kergetni a francba, mint Krisztusnak a kufárokat a templomból."

http://urbanista.blog.hu/2013/07/25/kedves_budapestiek_sajnos_megszunt_az_erzsebet_ter_nezzetek_meg_milyen_volt_fenykoraban_alig_egy_evt