Persze minél jobban nő esetleg az összeg annál jobban csorog a nyál. Remélem oda fognak tenyerelni ahová gondolom nem az mnyp lóvék maradványaira. :)
Persze minél jobban nő esetleg az összeg annál jobban csorog a nyál. Remélem oda fognak tenyerelni ahová gondolom nem az mnyp lóvék maradványaira. :)
"egyenleg: valahol 6M felett"
Ezek után higyjem el a kuponos sztorikat ? :))
Voltam én régen a B-közép tagja is! Hajrá lilák! (bár egy 0-6 után...na mind1) Azóta meg csak keményedtem! :-)
Csak halkan jegyzem meg, hogy teljesen igaza van ennek a rezsicsökkentő brigádnak... mert valóban van nálatok még némi költségcsökkentési lehetőség ugye ... :-)
Mi vagyunk az igazi kemény mag nem a B-közép :)
Papír még nem jött (ING) de a múlt év jó volt a portfóliómban. Az Önkéntesem is szépen hozott csak így tovább :)
P.
Már csak 7x ezren vagyunk, a lóvé jelenleg kb 200-250 milliárd lehet. A kedves anyucikájuknakanemtommijére tenyereljenek... Legközelebbi próbálkozásuknál már rúgok! :-)
Választás előtti évben már nem lépnek vsz. Amennyiben maradnak,bármi lehet,ha megindul a gazdaság,még maradhat is talán...
Viszont van egy kritikus tömeg (~500Mrd-ra tippelek),amennyiben azt eléri a hozamokkal és a befizetésekkel,akkor rátenyerelhetnek. Ugyebár az mennyi lélegeztetőgép,óvoda,bölcsőde,stb... Csak ott a bibi hogy én most már az adózott fizetésemből utalok rá pénzt,tehát egy ismételt lopási kísérletnél majd lehet matekozni hogy melyik befizetésnek mennyi a kamata stb... Bár Vargamisitől ilyen köztörvényes megoldás talán nem várható, a súlyosan beteg ember már az mnb élén vizionál sokszorozódó gdp-ről és egyéb tündérmesékről...
"Úgy tudom az állam bukott az átvett pakkon...
Hogy csinálták?"
Erre találnak megoldást a jövőben mégpedig azt ami nincs mert elfogyott azon nem lehet bukni sem. :) Ráadásul az alkohol is sokba kerül, szóval érthető.
Érdekes , hogy a kiegyensúlyozott milyen szépen hozott ahol vagyok tavaly és tavalyelőtt is megverte a növekedésit (ha nem is sokkal) 18% körül volt tavaly a kiegyensúlyozott . 3000-es snp-nél jól fognak kinézni a növekedésiek is, persze ha szomjas testvéreink addig el nem kommunizálják.
A főnököm szerint is! :)
Az önkéntesen még több volt,de hál istennek,annak eltőzsdézésétől már nem kell tartanom,mert betoltam e szarba még 4k-nál... mint olcsóér' hígítás ügyileg...
Most már csak ezekben a szemét nyugdíjtolvajokban bízhatok,hogy továbbra is így tőzsdézzék el a lét a magánnyp-ben :)
Nekem is megjött!(mármint az MNYP-s izé)
Asszongya
kiegyens.: 17,43 %, ami forintban majdnem 1 milla (mármint a hozam... egy év alatt) de sz@r! (oszt egy vasat sem fizettem tavaly)
Jól eltőzsdézték a pénzem!
Viszont Te indokolatlanul sokat keresel szerintem! :-)
Megjött a posta.
2012-es év manyup(pannónia)
klasszikus portfolio:11,16%
kiegyens. :12,43%
növekedési :14,42%
egyenleg: valahol 6M felett
Úgy tudom az állam bukott az átvett pakkon...
Hogy csinálták? Betolták Nyilasi alapba?:D
És ők maguk írják le, hogy ezzel szemben áll többféle tartalék, elkülönített pénz és egyebek, vagyis ~160-200 milliárd a tényleges kockázat szerintük is.
Mondhatni, szó szerint azt írták, hogy a tartalékok lefedik a makrogazdasági folyamatokat, és részben a technikai kockázatokat is. És ezt megint nem én mondom, hanem ők, és ha tényleg elolvassnád a KT jelentését, és nem csak azt, amit idéznek belőle, akkor ezt is láthatnád.
Nyugalom. Parázni ráérsz az első negyedév adatai után is.
736 milliárddal kockázattal szemben áll 500 milliárd tartalék. Bármelyik kockázatos intézkedés akár részbeni megvalósulása csökkenti a különbséget pl. e útdíjból befolyik 50 milliárd, akkor már nem 100 milliárdos kockázatot kell figyelembe venni, hanem 50-et.
>>Elsősorban az ÁSZ-tól a KT-n keresztül
Az ÁSZ-nak ehhez semmi köze a KT-meg 385 Mrd technikai és 351 Mrd makrogazdasági kockázatot azonosított. És nem érdekel ez hány százaléka a költségvetésnek - hiába írod,hogy CSAK 0.5% - azt látom,hogy van benne 736 mrd kockázat. És ami package kingnél kockázat az általában be is teljesül.
P.
Csúsztat a fene. Tessék megnézni az államadósságuk alakulását, valamint azt, hogy nem tudják 3% alatt tartani a költségvetési hiányt, vagyis ADÓT KELL EMELNIÜK.
Ennek megfelelően a szlovákok pont azért hozzák létre a második adókulcsot, hogy az ALSÓ VÁLTOZATLAN MARADHASSON. Ha megemeled az általános adókulcsot, akkor éppen megemelkednek a költségek, vagyis csökken a gazdaság vonzóereje és a szlovákok sem hülyék (annyira), hogy ezt meglépjék. Ezért vetnek ki többletadót, aminek EZ csak egy része, ha jobban megnézed, akkor láthatod, hogy regadótól kezdve számos adónemben történik változás és mindegyik esetében EMELÉST fogsz látni.
Azaz azért nem érdemes a szlovák egy kulcsos adórendszert érvként hozni a magyarral szemben, mert a magyar MOST fenntartható, a szlovák viszont MÁR NEM.
Mondom, hogy nem érted.
Az adótörvények a nyögdíj FEDEZETÉT teremtik meg, ezért értelmetlen az idézgetésük jelen kérdésben, hiszen azok a lényegüknél fogva nem keletkeztetnek jogokat, csak kötelezettségeket, és ez mindig is így volt.
Ami a félreértés tárgya az az a korábbi marxista csökevény, hogy sokan azt hitték, hogy ha fizetik a járulékot, akkor járni is fog a nyögdíj. PUSZTÁN EZÉRT viszont még nem fog járni. Hasonlóképpen hitték sokan, hogy bizonyos jogosultságok alanyi jogon járnak "ha", de ez már akkoriban sem így volt.
A saját jogú nyögdíjasokat egyébként természetesen a TBJ definiálja:
"1997.(SIC!) évi LXXX. törvény
a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről"
egészen pontosan ennek is a 14.§ 3. pontja, mely szerint:
"A nyugdíjbiztosítási ellátások:
a) társadalombiztosítási saját jogú nyugellátás:
aa) öregségi nyugdíj,
b) hozzátartozói nyugellátás:
ba) özvegyi nyugdíj,
bb) árvaellátás,
bc) szülői nyugdíj,
bd) baleseti hozzátartozói nyugellátások;
c)104 rehabilitációs járadék."
Vagyis csupa olyan, amire VALAKI már megteremtette a fedezetet és csak annak jár, aki meg is teremtette rá a fedezetet. EZ AZ ÖREGSÉGI NYUGDÍJ rendszere, amiben már definiálható a felosztó-kirovó rendszer.
Ez ügyben külön érdemes felhívni a figyelmet a manyup "örökösödésre" hivatkozók esetében arra, hogy állami nyugellátás esetén ha valakinek ez alanyi okból JÁR, vagy JÁRNA a már megszerzett szolgálati időszak alapján, akkor a juttatás nem vész el, hanem azt akkor az örökösök megkapják a b.) pontban felsorolt esetekben, méghozzá igen sokáig. Vagyis egyáltalán nem igaz az, hogy a nyögdíj a halállal elveszne az állami rendszerben. Ugyanakkor jól látható, hogy ez MIND a tényleges öregségi nyögdíjból származik, mert ezek tartoznak ide és semmi más. És ez volt csak a változás, az, hogy INNEN, és EBBŐL a felsorolásból kikerültek azok a tételek, amelyek szociális juttatások voltak és semmi keresnivalójuk sem volt eddig itt.
Más szavakkal: Az öregségi nyugdíj, avagy saját jogú nyugdíj jogállása pont semmit sem változott, csak most komolyan is veszik.
Vagyis a saját jogú nyugdíj szerzett jog és nem az adófizetésből származtatott jog, mivel a saját célú nyugellátásnak az adófizetés egy szükséges, de nem elégséges feltétele. Ezért nem rendelkezik erről az adótörvény és ezért rendelkezik erről a TBJ törvény.
Ezért totálisan hibás az az érvelésed, hogy az adófizetés nem keletkeztet az állam felé kötelezettséget, hiszen NEM IS KELL, az adófizetés kötelezettség. A TBJ az, ami a szerzett jogodat keletkezteti AKKOR, ha többek között az általad idézett törvényi feltételeknek IS maradéktalanul eleget tettél. Hol van ebben a hiba azon kívül, hogy nem tudod, hogy mit avagy hogy hol kellene keresned?
"E Útdíj: hát persze, hogy a Getronics szúrta el nem a kormány.Megint találtál bűnbakot."
Ez óriási :) Tehát kiír az állam egy közbeszerzést, amire bejelentkezik négy cég, az állam megköti a szerződést a győztessel, aki visszalép. Neked meg van arc a képeden ahhoz, hogy azt mond, a kormány talál bűnbakot. Na elképzelem azt az uszítást, ami akkor lett volna, ha a Getronicsot "irrealitás" címszóval kizárják és a közel kétszer akkora(!) ajánlatot fogadják el. Tehát, újólag megkérdezem, mit is szúrt el a kormány? Mit kellett volna máshogy csinálnia?
"Ócsa egy tragikomédia csak nem ismered be. Majd 1/2 év múlva meglátjuk."
Annyit mondtam én is, hogy nem megítélhető, hogy mi az eredménye, erre most te is azt írod, hogy fél év múlva látjuk meg. Akkor még fél évig ne kritizáljuk, hanem lássuk meg, hogy mi lesz belőle. Egyebekben arra azért ez úton emlékeztetnélek, hogy amig Ócsa el nem kezdett épülni, addig a liberálkommunista szócsövek nem arról értekeztek hasábokon át, hogy "ez nem éri meg", hanem arról, hogy "ezt sem csinálja meg a kormány", illetve arról, hogy "ez sem fog soha felépülni". Most éppen abban a fázisban vagyunk, hogy azért fikázzák, mert felépült, illetve, most éppen azért, hogy nincs elég jelentkező rá(!), vagyis, hogy nem is biztos, hogy volt értelme a felépítésének. Ez viszont körbenjáró logika, ha onnan indulunk el, hogy eredetileg számonkérték, hogy miért nincs még készen és miért csak ilyen kevés ház épül :)
"4. mobil: nem virtuális, valós veszteséget termel. Multi szintű fizetések egy gyakorlatilag nem működő cégnél."
Ez egy vállalkozás. Ez nem veszteség jelenleg, hanem elhatárolt veszteség, amelyet a tulajdonosok (akik nem az állam) visszakaphatnak akkor, ha beindul a szolgáltatás és már pénzt hoz. Ennek megfelelően ha beindul egy év múlva és tud ennyi nyereséget termelni, akkor a veszteséget nem veszteségnek, hanem kezdeti befektetésnek, avagy induló tőkének fogják nevezni, egyszerűen azért, mert ezt így hívják, ez a neve. Egy multi szintű vállalkozásnál pedig egyáltalán nem irreális a multi szintű vezetés, ez a felvetésed tehát nem állja meg a helyét, ez pont akkor lenne botrányos, ha AZT MEGHALADÓ fizetésekről lehetne beszélni. Magyarán szólva, amig ez a cég működik, addig nincs veszteség, hanem csak pótolni kell a tőkét, de az nem ugyanaz, hiszen nem üzemi veszteséget termel a cég (vö szocialista nagyüzemek), hanem csak arról van szó, hogy nincs bevétele. Ha bezárják, akkor lesz belőle veszteség, de amig nem zárják be, addig ez függő ügylet. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy ha nincs a frekvenciatender elkaszálása, akkor lehetne megítélni azt, hogy jó lett-e az egész vagy sem. Szvsz ezzel is várni kell az ítélet meghozataláig.
"Nem hasonlítottam össze a marxistákkal semmit, a teljesítményt értékeltem."
Ha ennyi az összes kritikai kifogásod a jelenlegi kormánnyal szemben, akkor valójában sokkal jobbra értékeled őket, mint én, és a fentiek alapján legrosszabb esetben is négyest adhatsz nekik. Merthát, azért azt tényleg lássuk be, hogy nemzetgazdasági szinten marginális pénzekről lehet csak beszélni az általad említett esetekben is.
"Készül a 2013-as költségvetéshez a "ju nó package" te meg azt mondod CSAK 100 Mrd ? Be fog dőlni az egész mert a bevételi oldalon tervezett számokról már most látszik, hogy nem teljesülnek."
Már megint kezded, hogy "én mit tudok". Elsősorban az ÁSZ-tól a KT-n keresztül az IMF-en át az EU-ig mindenki megvizsgálata a költségvetést és SENKI sem talált benne a GDP 0,5%-nál nagyobb eltérésre utaló LEHETŐSÉGET SEM. Nem tudom érzékeled-e ezt a mondatot, ezért újra kihangsúlyozom: 0,5% az, ami kockázat. Már elnézést, de szerintem nagyon régen volt az, amikor a worst-worst scenarió ennyit jelentett. Ha ehhez hozzáteszem, hogy számos kiesési tétel úgy keletkezett, hogy 100%-ban azt mondták, hogy nem lesz pénztárgép bekötés, 100%-ban elköltjük az e-útdíj kiadásokat, DE 0% folyik be belőle mégis, akkor tényleg érzékelheted, hogy mennyire worst-worst scenraióról van szó. Amennyiben ugyanis pusztán ezeket nem így számolod, akkor máris 0% a kockázat.
Magyarán szólva, a tervezett számokról csak az látszik, hogy semmi sem lesz pontos, kivéve a belőlük adódó eredményt WORST CASE SCENARIO esetén. És mint írtam, ezt nem én találtam ki, ezt MINDEN szervezet így gondolja, amely átnézte a magyar költségvetést.
Most őszintén, miért higgyem azt, hogy ezeknél mindnél te vagy az okosabb?
Szokásos módon ismét csúsztatsz, ha csak arról lenne szó, hogy különben csődbe mennének, az egyetlen kulcsot is lehet növelni. Ennek semmi köze ahhoz, hogy mit kezdenek a plusz adóbevételről az egykulcsos vs. többkulcsos adózás arról szól, hogy milyen jövedelemszinten milyen arányban adózik a munkavállaló, amit te belekeversz, annak semmi köze hozzá.
Hozzáteszem én is az egykulcsos adózást tartom jobbnak, ellenben ha a szlovákok ehhez ragaszkodnának, akkor lenne más megoldás, mint egy felső kulcs.
A szlovákok csődbe mennének, ha nem emelnének adót. EZÉRT emelnek adót. Szó sincs arról, hogy a több kulcs igazságos lenne, egyszerűen azt mondják, hogy több adóra van szükség és azt beszedik. Azaz, szó sincs arról, hogy szétosztanák a második kulcs tartalmát, az csont nélkül az államhoz fog folyni.
Kissé másképpen hangzik így a két kulcs, nemde?
Nem jutott eszembe, akinek igen, próbáljuk ki ugyanezt a bankszámlájával.
Ettől több támogatót kapni?
Irrealitásban nem gondolkodom, földön járok szemüveg nélkül és max abban a statisztikában hiszek, amit magam hamisítottam.
Nem értem mi köze a témához az adórendszernek...
Azt melyik statisztika igazolja, h azok visítanak, akinek több lett a nettója?
Én úgy tapasztalom, h azok vannak a legnagyobb csenben, akik a legjobban jártak (Bruttó 210k-1M). Főleg a cuccot megszavazó 2/3-os képviselő urak bérsáv környéke.
http://blog.rsmdtm.hu/2012/10/kivancsi-jovo-evi-netto-berere-mi-mar-kiszamoltuk/
Nem egy etalon, de szlovákok is átmentek idén progresszív szja-ra 8 év után.
Biztos túl egyszerű volt az 1 kulcsos, amúgy nem volt szükség a pénzre.
Itt is van zsé dögivel, mint Dubai-ban, minek is beadóztatni, hátha fogyasztást generál...
Megint egy szép hosszú süketelés.
>>JELEN törvényi szabályozás szerint a nyugdíj akkor VÁLIK(!) szerzett joggá
A jelen törvényi szabályozás ez: 2011. CLVI IX fejezet:
453. § (1) A szociális hozzájárulási adó (a továbbiakban e fejezet alkalmazásában: az adó) a kifizetőt természetes személlyel fennálló egyes jogviszonyaira, az egyéni vállalkozót, a mezőgazdasági őstermelőt e jogállására tekintettel (saját maga után), más személyt e fejezet külön rendelkezése alapján, a társadalmi közös szükségletek fedezetéhez való hozzájárulás kötelezettségének megfelelően terhelő, százalékos mértékű fizetési kötelezettség.
(2) A szociális biztonsághoz, valamint a testi és lelki egészséghez való jog érvényesítését szolgáló egyes szociális ellátások fedezetéhez, továbbá az egységes állami nyugdíjrendszer fenntartásához szükséges államháztartási források biztosítása céljából az adóból származó államháztartási bevétel a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott arányok szerint megoszlik a társadalombiztosítás egyes pénzügyi alapjai és a törvényben meghatározott elkülönített állami pénzalap költségvetése között.
(3) Az adóval összefüggő hatósági ügyben az eljárás az állami adóhatóság hatáskörébe tartozik.
(4) Az adó megfizetése államháztartási forrásból fedezett ellátásra (ideértve különösen a társadalombiztosítási ellátást és az álláskeresési ellátást), vagy államháztartási forrásból folyósított támogatás igénybevételére való jogot nem keletkeztet, valamint az adó alapja és összege az ilyen ellátás, illetőleg támogatás összegét nem befolyásolja.
Tehát a 2. pont szerint biztosítom az állami nyugdíjrendszer fenntartásához szükséges forrást és a 4. pont szerint ezért nekem semmilyen jogom nem keletkezik.
E Útdíj: hát persze, hogy a Getronics szúrta el nem a kormány.Megint találtál bűnbakot.
Ócsa egy tragikomédia csak nem ismered be. Majd 1/2 év múlva meglátjuk.
4. mobil: nem virtuális, valós veszteséget termel. Multi szintű fizetések egy gyakorlatilag nem működő cégnél.
Nem hasonlítottam össze a marxistákkal semmit, a teljesítményt értékeltem.
Készül a 2013-as költségvetéshez a "ju nó package" te meg azt mondod CSAK 100 Mrd ? Be fog dőlni az egész mert a bevételi oldalon tervezett számokról már most látszik, hogy nem teljesülnek.
P.