nem vagyok mohó :) TA alapon
nem vagyok mohó :) TA alapon
csökkentettem a pakkot, többit 1000 alatt szórom
köszönöm szépen. 910 felett zárna ma az totál boldogságot jelentene a holnapi tájékoztató előtt. Persze este jön a hír, hogy a rába vette... :)
Ide is beteszem, ha már nem elég a Pf-en:))))
Q3: november 7-én (stílusos:)
arra kiváncsi leszek mennyit jelent, hogy a Futómű esetében csak 1 hét nyári leállás fért bele.
arra is válasz kapunk, hogy a HM megrendelés hogy oszlik el (meglepődnék, ha nem úgy, mint tavaly), és talán a FÁK (orosz)piaci aktivitással kapcsolatosan a számok is azt mutatják, hogy életre kelt.
devizák időszak végi egyenleg nagyjából ugyanannyi, átlag kicsit alatta, mint az előző negyedévben.
nem fog nagyot csökkenni a saját tőke (ebben az is benne lehet, hogy kicsit nőhet is akár, bár ehhez elég erős Futómű teljesítmény kell)
a minap megerősítették a májusban prognosztizált 10% árbevétel növekedést.
vagyis a külpiaci visszaesés hatása csak mérsékelten érvényesül.
a Marmon üzlet idei évi 6-7 millió Usd várható plusz bevétele nem tudom, hogy benne van-e. (ha benne, akkor a visszaesést ellensúlyozza)
ez alapján 44 mrd körüli árbevétel várható, ez 3,7 mrd körüli (ha a Marmon nincs benne a 10% növekedésben, akkor ez is több 150 millióval) EBIDTA-val párosulhat, és a nettó eredmény várakozásaim szerint elérheti az 1 mrd-ot. ilyen környezetben ez nem mondható gyenge teljesítménynek.
:) csöppet illikvid a papír.
szakembereket pedig gondolom a versenytársaktól kellene "olcsón" elcsábítani. Értem, végül is kockázat ez valóban
szépen összefoglaltad:)
+a Rába nem ért hozzá, jelentős beruházás igényt jelent egy politikai ígéretre alapozva.
2000-es évek elején jelentős bukóval (évi fél milliárd) már kipróbálták, nem működött.
és legvégül, ha ezek ellenére mégis megtörténik, akkor a Rába már nem minősülne "tőzsdei" cégnek.
ez a legnagyobb kockázat a cég körül.
Én nem, attól félsz, hogy nem lenne piaci normáknak megfelelő árrés a buszokon és a cég csupán csak bevételt növelne? Esetleg, hogy veszteséges gyártást is vállalná a kormány?
sajtótájékoztatóra illene 900-nak neki menni
Mégsem lesz Rába-Volvo busz?
Rába és a Volvo közös busza nem fog megvalósulni.
http://omnibusz.blog.hu/2012/11/04/megsem_lesz_raba-volvo_busz
kevés srv ha jól látom
Az Orosz gyárak MAN-jait meg nem lehet behozni addig amig Merkel anyunak tett 150 db-os ígéretet le nem vásárolták. Erről persze most mindenki bölcsen hallgat.
230 buszt meg simán le kellene selejtezni és megnézni mitl ehetk iárulni belőe. A befolyó pénzből is lehetne tartós bérelni vagy lesingelni új/már futott de újszerű buszokat. A kötlségeknél meg a fogyasztási mutatókat és az átlagos szervíz költséget is lehetne kalkulálni.
Sajnos Dávidkáék ezeket nem is figyelik! Végül is van elég pénz, a sok adózó majd tol még ár picit!
Az Index hírportál információi szerint a BKV új buszokat bérelne, és ezekkel indulna el a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által kiírt busztendereken.
Információik szerint a BKV-nál készült egyik belső anyag szerint a legolcsóbb formája az új buszok üzemeltetésének a tartós bérlet, ennek ára alacsonyabb lenne a mostani flotta fenntartásánál, az új buszok vásárlásánál és a legutóbbi busztenderen nyertes ajánlatot tevő VT-Transman tarifájánál is. Várszegi Gyula, a BKV igazgatóságának elnöke az Indexnek azt mondta, piackutatást végeznek, több mint egy tucat gyártó, vagy forgalmazó cégtől kértek be ajánlatot. Ha az árak ezek alapján is alacsonyak maradnak, akkor a BKV 50, de akár 500 busz tartós bérletére is kiírhatja a pályázatot. Az Index úgy tudja: megkeresték a Credo buszokat gyártó győri Kravtexet, az Ikarust és az ukrán LAZ-t is.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a hírportál szerint attól tart, hogy az olcsó buszok gyenge minőségűek lennének, és megmaradnának a magánüzemeltetők sofőrjeinél drágábban foglalkoztatott buszvezetők is. A tervek szerint a BKK legközelebb 30-45 midibusz üzemeltetésére ír ki pályázatot, a tender iránt eddig 4-5 cég érdeklődött.
Az Index cikke kitért arra is, hogy a BKV használt buszok vásárlásával is igyekszik csökkenteni a flotta magas átlagéletkorát: hamarosan újabb 30 használt járműre írnak ki pályázatot, ennél alapelv, hogy olyan buszokat vennének, amelyek már forgalomban vannak Budapesten, így a Van Hool, a Mercedes és a Volvo jöhet szóba.
Várszegi Gyula vasárnap az MTI-nek azt mondta, súlyos kockázatokkal járnak a BKK busztenderei, és amíg nem rendeződnek a finanszírozási kérdések, nem támogat semmilyen kiszervezést. Rámutatott, hogy a kormány még nem döntött a BKV támogatásáról, így nem tudni, van-e fedezete a külsős szolgáltatói buszok működtetésének.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója erre reagálva az MTI-nek azt mondta, amennyiben a BKV maga szerzett volna be új buszokat, - amire ma nincs forrása, és nem is hitelképes - körülbelül egymilliárd forinttal került volna többe, mint a szolgáltatói buszok éves üzemeltetése.
Hozzátette: a külsős buszok a "nullára leírt" régi Ikarusoknál drágábban üzemelnek, de a régi járműveket felújítás nélkül nem lehet forgalomban tartani már rövid távon sem. Jelenleg a BKV-nak 230 busza áll üzemképtelenül - tette hozzá.
http://www.stocklandyard.hu/blog/show/1981
főnök szavai