Regisztráció Elfelejtett jelszó

Szokatlan válasz RBBJ blogbejegyzésére.

törölve

#614634

Tetszik a cikk, de nekem az nem világos, hogy miért tekinted egyszerre alkalmazotti logika szerint működőnek és szerencsejátéknak a tőzsdézést? Abban szerintem is igazad van, hogy ez szerencsejáték és köze nincs ahhoz, amit a tőkések csinálnak. Én pont fordítva gondolom, szerintem az alkalmazotti logika magasabb rendű, mint a szerencsejáték, mert alkalmazottként a munkáért cserébe kapunk fizetést, ami a munkánk értékétől és a megegyezéstől függ, a tőzsdére elcseszett idő ugyanakkor nem garantál semmit, sőt éppen ellenkezőleg, elég nagy a bukás esélye.

http://inforadio.hu/hir…

#583002

http://inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-535705

Ez például egy remek példa arra, amiről értekeztem. A "látszólag spontán" eredmény soha nem az, és mindig van mögötte valami. Jelen esetben például ez:

"Aprólékos előmunkálatok

Nem ám a semmiből, a véletlenek szárnyán robbant be a siker: a 10 Yetis digitális ügynökség utánajárt a videó karrierjének, és arra jött rá, hogy az egy profin strukturált, aprólékosan végrehajtott kampánynak köszönhetően jutott el odáig, ahol most tart - idézi az ügynökséget a nyugat.hu. A kampány mögött egyetlen dél-koreai vállalkozás áll, Úgy hívják őket, hogy YG Entertainment, és a világslágert előadó Psy mögött álltak kiadóként."

Re: nincs cím

#508306 Előzmény: #505309

Érdemes elolvasni ezt a cikket is:

http://facebookreszveny.blog.hu/2012/04/23/kik_most_a_facebook_tulajdonosai_es_mennyit_kerestek_eddig

Különösen arra, hogy a milliárdosok VALÓJÁBAN hova is jártak, HOL laknak, és hogy kik azok akik meg tudnak gazdagodni. Csak olyan nincs benne, aki véletlenül, vagy valami zseniális húzással lett AZONNAL a semmiből valaki, és gazdag - de egyebekben munka nélkül. Ezzel szemben ott van a származás, az induló tőke, az iskola és a kapcsolati tőke. Másról sem szól ez a világ.

Re: törölve

#505341 Előzmény: #505337

Nem egészen értem a problémádat. Most az igazság fáj ennyire, vagy csak ennyire zavar, hogy ez a véleményem arról, amit eddig ebben a témában írtál?

Hiszen minden amit írtam az következetes, semmi sértő nincs benne, amit írtam, az a véleményem arról amit írtál, ebből kövektezően abban semmiféle személyeskedés nem is lehetne, de egyebekben nincs is. Minden általad most beidézett mondatot most is komolyan gondolok és vállalhatónak is tartok, és egyebekben sem látok benne semmi sértőt sem, személyeskedést, nagy arcot meg pont egy fikarcnyit sem.

Az "- ez volt az egyik legjobb :DDD"-on pedig a subprime válság óta nem igazán nevetnek Amerikában, és Kína FELTŰNŐ erősödése óta már sehol a világon sem. Szóval, ez se jött be.

Hogy nem találkoztál ilyennel?

Rossz embereket hiszel a barátaidnak. És ez a minimum, vagy ha úgy tetszik, talán az utolsó figyelmeztetés, hogy észheztérj mielőtt széttrancsírozódsz a falon. Az okos ember a más kárából tanul, a hülye a sajátjából sem.

Na erről ennyit :)

Re: törölve

#505337 rbbj11 Előzmény: #505331

„aki közölte ugyanazt nagyjából, amit most te előadsz az "értelmiségi munkával" kapcsolatban“

„Az a probléma, hogy halvány fogalmad sincs, hogy miről beszélsz, és az életben nem láttad BELÜLRŐL és IGAZÁN KÖZELRŐL a nagy cégek és vezetőik működését,“

„És még ezek az alkalmazottak sem úgy dolgoznak és élnek, ahogy te hiszed.“

„Ezen túlmenően, fogalmad sincs arról a stresszről, amit "fentről kapnak", hogy mennyire legyen hatékony a cég, és hogy mekkora munka az, hogy húzzon a cég és hogy mennyi stresszel, idegességgel, agyalással jár, hogy elérje azokat az eredményeket, amiket elvárnak tőle.“

„Fogalmad sincs arról, hogy egy ügyvezetőnek milyen az élete.“

„Jézusom, tényleg neked valóak az életrajzi mesekönyvek, amik ezt a tündérvilágot vetítik eléd :)“

„mert amit leírsz az egyszerűen annyira nem igaz, hogy félelmetes.“

„most már teljességgel bizonyos, hogy halvány fogalmad sincs, hogy miről beszélsz.“

„USA..... kontinensnyi méretben akarták megvalósítani a "nem kell dolgozni, elég fogyasztani" ideológiát, amiben csak learatják az olcsó kínai munkaerőn termett babérokat, aztán annyi eszük sem volt, hogy engem olvasgassanak“ – ez volt az egyik legjobb :DDD

ès a végtelenségig ömlik ez a .... az egész hsz-böl. Ilyen emberrel élöben még hála égnek sose találkoztam.

Re: törölve

#505335 Előzmény: #505327

KawaBazsy,

Én elhiszem, hogy te a világ leghumorosabb, legsármosabb embere vagy, akit minden buliba elhívnak jópofizni, mert annyira élvezik a társaságod. Ennek megfelelően nyilván számos topicot találsz errefelé, ahol ezen képességedet megcsillogtathatod, és még csak azzal sem kell számolnod, hogy egy olyan sültparaszt, mint én, nem értékelem azon világmegváltó szándékodat, amikor végig szólásszabadságolod a topicot, egyebekben az érdemi hozzáfűznivaló szándékának is a legteljesebb hiányában.

Úgyhogy, ez úton megkérnélek rá, hogy ne trollkodj errelfelé tovább, ha nincs mit hozzászólnod a témához, akkor ne kontrázz rá valakinek a hozzászólására csak hogy okosnak tűnj, hogy itt is hozzá tudsz szólni.

És ez az utolsó hozzászólás ebben, vagy bármely más témában, amit én indítok ezzel kapcsolatban megeresztek, azaz, hogy miért moderálom végig a személyeskedéssel teli, vagy érdektelen hozzászólásokat: Akit érdekel, megnézheti őket, akit meg nem, az gyorsabban átfuthatja a topicot.

Köszönöm a megértésed, a többi topicban sok sikert kívánok a hangulatjavító próbálkozásaidhoz!

AT

Re: nincs cím

#505325 Előzmény: #505299

"Csak ne kéne megmagyaráznom:-)"

Miért ne? Engem például érdekelne :)

*

Természetesen igazad van abban, hogy ha valamiféle alapvető változás következik be, akkor változik a jövő is, de ugye most arról beszéltem, hogy HA NEM lesz ilyen, akkor ez fog bekövetkezni - és egyelőre tényleg ez történik, egyebekben annak ellenére, hogy akkor, amikor én ezeket a térképeket láttam, kiröhögtem őket, mert annyira hihetetlen volt akkoriban. Azóta már nem nevetek azon, amit akkor láttam.

Re: törölve

#505321 rbbj11 Előzmény: #505317

ne beszélj már zöldségeket ember!!!! Nem a véleményekröl van szó, olvasd már el azt a hsz-t!!!! A folyamaots durva minösítgetésröl van szó!!! Amit írtam, azt gyakrolatilag majdnem mind idézöjelbe tehettem volna, mert szóról szóra ki van másolva! óriási különbség. és a határozottságnak sincs semmi köze ahhoz, h. vki egy nagyképü, beképzelt, pofátlan b.

Én is tudok olyanokat írni bárkiröl, h. nem ért semmihez és nem tud semmit, de ettöl még nem határozott leszek, hanem épp ellnekezöleg.

Re: törölve

#505317 Rozsdáskilincs Előzmény: #505297

Látszik hogy sok embert zavarbahoz, sért AT határozottsága. Én ezt úgy látom, aki sértőnek találja annak van baja a saját önbizalmával. A gondolatok cseréje egy témában, nem csak az egymás megerősítésére szolgál. Ha olyat ír amire én is gondoltam akkor az megerősit, ha olyat amire nem akkor szélesíti a nézeteim. Hol itt a hiba? Mindennek helye van a világban:-)

Re: nincs cím

#505309 Előzmény: #505280

Akkor ezért cserébe egy kis valódi Ford történelem a "nem dolgozik", "legendásan semmihez sem ért"-el kapcsolatban ;) Nem kerestem sokat, mondjuk a google első két találta volt ahogy kerestem:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Ford_Motor_Company

http://www.internetbazar.hu/linkcenter/ford/

Némileg zanzásítva, a "lusta és semmi hez sem értő Ford" című állítással szemben:

"Henry Ford 1863. július 30-án Springwells Townshipben (Wayne megye, Michigan állam) született. O volt az elsoszülött William és Mary Ford hat gyermeke között. A jól meno családi farmon nott fel (SIC! Kezdőtőke), napjait egyrészt az egytantermes iskolában, másrészt a farmon dolgozva töltötte.

Már fiatal korában érdeklodött a muszaki dolgok iránt - ebbol az érdeklodésbol bontakozott ki azután az a tehetség, ami meghozta számára azt az elismerést, hogy ot tartják a világ egyik legnagyobb iparosának.

1875-re, vagyis 12 éves(SIC!) korára, Henry szabadideje túlnyomó részét a saját maga által felszerelt kis gépmuhelyben töltötte. 1879-ben, azaz 15 éves korában(SIC!) elkészítette elso gozgépét, majd a közeli Detroit városába ment, ahol gépésztanoncként kezdett dolgozni, bár idonként hazatér, hogy segítsen a farmon.

Három évig maradt tanonc, majd visszatért Dearbornba. A következo néhány év részben gozgépek üzemeltetésével és javításával, egy detroiti gyárban végzett alkalmi munkával, valamint az apja farmján muködo mezogazdasági gépek javítgatásával telt. 1888 feleségül vette Clara Bryantet, és új családját egy furészmalom muködtetésével segítette. (Szerk: Uncsi szabadidős egy élet, végülis csak alkalmi munka, a farmon dolgozás, meg gépek javítgatása, nomeg fűrészmalom működtetésével ütötte el a "szabadidejét" és akkor a családról még szót sem ejtettünk)

1891-ben (SZERK: ekkor már 28 éves!) Ford a detroiti Edison Illuminating Company mérnöke lett. 1893-ban (30 éves!) fomérnökké nevezték ki, ami elég idot és pénzt biztosított számára ahhoz, hogy a belsoégésu motorokkal végzett saját kísérleteivel foglalkozhasson. (SIC! Ennyit arról, hogy nem ért hozzá)

A kísérletek csúcspontját 1896-ban (SZERK: 33 éves!) az elso önjáró jármu, a Quadricycle elkészítése jelentette. Az elso Ford motor Ford Bagley Avenue 58. szám alatti otthonában, a fa konyhaasztalon pöfögött be a történelembe. Ebbol a kísérletbol kiindulva tervezett egy motort, amit négy biciklikerékkel ellátott vázra szerelt, s ez lett az elso Ford autó.

Önállósodás

1899-ben (SZERK: 36 éves!) Henry kilépett az Edison vállalattól, és megszervezte a Detroit Automobile Companyt. Egy évvel késobb a cég csodbe kényszerült.(SIC! Ennyit a sikeres üzletemberről, meg a mi vonz be micsodátról) Idoközben Ford különbözo versenyautókat tervezett és épített, s 1901. október 10-én (Ekkor 38 éves!) a hírhedt Sweepstakes versenyautójával legyozte az amerikai bajnokot, Alexander Wintont.

A Ford Motor Company 1903-ban került bejegyzésre, amelyben Henry Ford a részvények 25,5 százalékával rendelkezett, emellett o volt az elnökhelyettes és a fomérnök. [SZERK MÁSIK CIKKBŐL: "Henry Ford 1903. június 16-án Lansingben alapított 11 társával együtt, mindössze 28 000 dollár készpénzből. A". Mint szoktam vala írni, az a "mindössze" valójában írdatlan sok pénz volt akkoriban, szvsz ma úgy dollármilliókban mérhető összeget jelentene még akkor is, ha csak az inflációt vesszük alapul. Az meg valami elképesztő, hogy az ezzel járó munkát, kegyetlen sok tárgyalást, agymenést lebecsülje valaki. Avagy azt, hogy ő ekkoriban már 25, azaz HUSZONÖT éve dolgozott keményen, adott esetben több állásban és ezenközben rakta össze ezt a céget. Hát hogy szabadideje semmi sem volt ez alatt a "szolid" huszonöt év alatt, az hétszentség. Iszonyatosan nagy teljesítmény volt ezt összerakni, sőt, ez volt az igazán nagy teljesítmény, mert minden csak ez után jött!]

"A detroiti Mack Avenue-n lévo Ford gyárban csak pár autót gyártottak naponta.(SIC! Ez akkoriban nem "csak", hanem már "nagy dolog" volt, hiszen ez éves szinten ezres darabszámot jelent!) Két-három munkásból álló csoportok dolgoztak minden egyes autón, melyek más cégektol megrendelt alkatrészekbol álltak össze. A vállalat által gyártott elso autót 1903. július 23-án adták el (ekkor 40 éves). Henry 1906-ban elnök és többségi tulajdonos lett." (ekkor 43 éves. És ekkor már AUTOGYÁRA van, nem is kicsi, sőt, akkori méretekben egészen komoly és már akkori viszonyok között is tömegtermelésnek számít, amit és ahogyan gyárt.)

"Henry Fordnak 1908-ban (SZERK: 45 éves!) a T-modell bemutatásával váltak valóra az elfogadható árú, megbízható és jól muködo autó gyártásáról szott álmai. (Szerk: Ennyit a "futószalag" legendájáról. Először a termék, aztán az ez által teremtett igény és csak utána a hatékonyság) Ez a jármu egy új korszak kezdetét jelentette a személyszállításban - egyszeru volt vezetni, egyszeru volt a karbantartása, az egyenetlen utakon is jól kezelheto volt és azonnal sikert aratott.

1919-ben(Ekkor 56 éves!) Henry és fia, Edsel 105.568.858 dollárért (SZERK: Tehát mai értéken dollár milliárdokért, amit értelemszerűen MÉG NEM a futószalagnak köszönhetett!) felvásárolták az összes kisebbségei részvényes részvényeit, s ezzel a vállalat kizárólagos tulajdonosaivá váltak."

Ehhez képest a gyártósor "forradalmasítása" 1913-ban (ekkor 50 éves!!) történt meg, nem mellesleg Galamb József elgondolásai szerint, mert ő szervezte meg a gépkocsik előállítását, forradalmasítva a termelést: a kezdeti tíz percet követően, a gyártás csúcspontján mindössze 10 másodpercenként készült el egy T-modell. Ugyanakkor érdemes a számokra figyelni: 10 percenként(!) elkészült a "forradalom" előtt is egy jármű, ami akkori viszonylatban döbbenetes mennyiséget jelent, mert ez éves szinten 50 ezres eladható mennyiséget tesz ki egyetlen gyárban. Érdemes megfigyelni azt, hogy ez a számadat nemhogy akkoriban példátlan, hanem mai méretekben sem lenne elhanyagolható mennyiség a legkorszerűbb autogyárakban sem. Tehát már a futószalag előtt is jelentős volt a termelés, és értelemszerűen gyárak építésével korlátlan lett volna a növekedés lehetősége.

Mindez tehát annyit tesz, hogy a csoda korántsem akkor volt, amit hisznek, hiszen addigra "állítólag" már szabadidőmilliomosnak kellett volna lennie, de hát, nem így működik az élet. Sőt mi több:

"A nyugdíjas évek

1945 szeptemberében(82, azaz NYOLCVANKETTŐ évesen) Henry Ford másodszor is lemondott a Ford Motor Company elnöki tisztérol, és átadta azt unokájának II. Henry Fordnak."

Szóval, én inkább ezt a kort szeretném megérni, és nem "irigyelni" azt a rengeteg "szabadidejét", meg azt az életet, amivel összerakta azt, amit összerakott.

Nem mellesleg, igen jellemző az, hogy az ilyen kaliberű emberek nem bírják elviselni a visszavonulást, számtalan esetben fordul elő, hogy rá pár évre meg is halnak:

"Henry Ford 83 éves korában, 1947. április 7-én este 11 óra 40 perckor hunyt el a dearborni Fairlane-en lévo otthonában. Halálakor a közeli Rouge River folyó áradásai helyi áramszünetet okoztak. A szolgálatba állított petróleum lámpák és gyertyák hasonló hangulatot teremtettek, mint 83 évvel azelott, amikor ugyanabban a megyében megszületett."

Isten nyugosztalja, és ennyi kemény munka után igazán járjon már ki neki a tisztelet.

Re: nincs cím

#505299 Rozsdáskilincs Előzmény: #505284

12 évesnek lenni, azok az igazán boldog évek.

Kinával kapcsolatban szép kis vakvágányra sikerült futni mindkettőtöknek:-) Csak ne kéne megmagyaráznom:-) Kiindulásnak a nézeteimről. A kapitalizmus falovaként kezdődött, Hong Kong-nál, mely teljesen más eredményre vezetett mint gondolták:-) AT azokkal a grafinokkal csak óvatosan. Csak arra jók hogy pillanatképet kapjunk a jelenlegi írányokról, hisz nem veszi figyelembe hogy állandóság nem létezik. Valmi történik annak pedig következménye lesz és ezzel máris változik a várakozások íránya is.

törölve

#505297 KawaBazsy Előzmény: #505280

"Átfut a bögre túloldalára és ismerteti hogy az az oldal is létezik. "

Így igaz, s átfut akkor is, ha nem kéne. Imád vitatkozni, s direkt bármiről bebizonyítja az ellenkezőjét, h jót érvelhessen. Tiszta anyám.. :-))