Regisztráció Elfelejtett jelszó

Re: nincs cím

Előzmény: #505280

Akkor ezért cserébe egy kis valódi Ford történelem a "nem dolgozik", "legendásan semmihez sem ért"-el kapcsolatban ;) Nem kerestem sokat, mondjuk a google első két találta volt ahogy kerestem:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Ford_Motor_Company

http://www.internetbazar.hu/linkcenter/ford/

Némileg zanzásítva, a "lusta és semmi hez sem értő Ford" című állítással szemben:

"Henry Ford 1863. július 30-án Springwells Townshipben (Wayne megye, Michigan állam) született. O volt az elsoszülött William és Mary Ford hat gyermeke között. A jól meno családi farmon nott fel (SIC! Kezdőtőke), napjait egyrészt az egytantermes iskolában, másrészt a farmon dolgozva töltötte.

Már fiatal korában érdeklodött a muszaki dolgok iránt - ebbol az érdeklodésbol bontakozott ki azután az a tehetség, ami meghozta számára azt az elismerést, hogy ot tartják a világ egyik legnagyobb iparosának.

1875-re, vagyis 12 éves(SIC!) korára, Henry szabadideje túlnyomó részét a saját maga által felszerelt kis gépmuhelyben töltötte. 1879-ben, azaz 15 éves korában(SIC!) elkészítette elso gozgépét, majd a közeli Detroit városába ment, ahol gépésztanoncként kezdett dolgozni, bár idonként hazatér, hogy segítsen a farmon.

Három évig maradt tanonc, majd visszatért Dearbornba. A következo néhány év részben gozgépek üzemeltetésével és javításával, egy detroiti gyárban végzett alkalmi munkával, valamint az apja farmján muködo mezogazdasági gépek javítgatásával telt. 1888 feleségül vette Clara Bryantet, és új családját egy furészmalom muködtetésével segítette. (Szerk: Uncsi szabadidős egy élet, végülis csak alkalmi munka, a farmon dolgozás, meg gépek javítgatása, nomeg fűrészmalom működtetésével ütötte el a "szabadidejét" és akkor a családról még szót sem ejtettünk)

1891-ben (SZERK: ekkor már 28 éves!) Ford a detroiti Edison Illuminating Company mérnöke lett. 1893-ban (30 éves!) fomérnökké nevezték ki, ami elég idot és pénzt biztosított számára ahhoz, hogy a belsoégésu motorokkal végzett saját kísérleteivel foglalkozhasson. (SIC! Ennyit arról, hogy nem ért hozzá)

A kísérletek csúcspontját 1896-ban (SZERK: 33 éves!) az elso önjáró jármu, a Quadricycle elkészítése jelentette. Az elso Ford motor Ford Bagley Avenue 58. szám alatti otthonában, a fa konyhaasztalon pöfögött be a történelembe. Ebbol a kísérletbol kiindulva tervezett egy motort, amit négy biciklikerékkel ellátott vázra szerelt, s ez lett az elso Ford autó.

Önállósodás

1899-ben (SZERK: 36 éves!) Henry kilépett az Edison vállalattól, és megszervezte a Detroit Automobile Companyt. Egy évvel késobb a cég csodbe kényszerült.(SIC! Ennyit a sikeres üzletemberről, meg a mi vonz be micsodátról) Idoközben Ford különbözo versenyautókat tervezett és épített, s 1901. október 10-én (Ekkor 38 éves!) a hírhedt Sweepstakes versenyautójával legyozte az amerikai bajnokot, Alexander Wintont.

A Ford Motor Company 1903-ban került bejegyzésre, amelyben Henry Ford a részvények 25,5 százalékával rendelkezett, emellett o volt az elnökhelyettes és a fomérnök. [SZERK MÁSIK CIKKBŐL: "Henry Ford 1903. június 16-án Lansingben alapított 11 társával együtt, mindössze 28 000 dollár készpénzből. A". Mint szoktam vala írni, az a "mindössze" valójában írdatlan sok pénz volt akkoriban, szvsz ma úgy dollármilliókban mérhető összeget jelentene még akkor is, ha csak az inflációt vesszük alapul. Az meg valami elképesztő, hogy az ezzel járó munkát, kegyetlen sok tárgyalást, agymenést lebecsülje valaki. Avagy azt, hogy ő ekkoriban már 25, azaz HUSZONÖT éve dolgozott keményen, adott esetben több állásban és ezenközben rakta össze ezt a céget. Hát hogy szabadideje semmi sem volt ez alatt a "szolid" huszonöt év alatt, az hétszentség. Iszonyatosan nagy teljesítmény volt ezt összerakni, sőt, ez volt az igazán nagy teljesítmény, mert minden csak ez után jött!]

"A detroiti Mack Avenue-n lévo Ford gyárban csak pár autót gyártottak naponta.(SIC! Ez akkoriban nem "csak", hanem már "nagy dolog" volt, hiszen ez éves szinten ezres darabszámot jelent!) Két-három munkásból álló csoportok dolgoztak minden egyes autón, melyek más cégektol megrendelt alkatrészekbol álltak össze. A vállalat által gyártott elso autót 1903. július 23-án adták el (ekkor 40 éves). Henry 1906-ban elnök és többségi tulajdonos lett." (ekkor 43 éves. És ekkor már AUTOGYÁRA van, nem is kicsi, sőt, akkori méretekben egészen komoly és már akkori viszonyok között is tömegtermelésnek számít, amit és ahogyan gyárt.)

"Henry Fordnak 1908-ban (SZERK: 45 éves!) a T-modell bemutatásával váltak valóra az elfogadható árú, megbízható és jól muködo autó gyártásáról szott álmai. (Szerk: Ennyit a "futószalag" legendájáról. Először a termék, aztán az ez által teremtett igény és csak utána a hatékonyság) Ez a jármu egy új korszak kezdetét jelentette a személyszállításban - egyszeru volt vezetni, egyszeru volt a karbantartása, az egyenetlen utakon is jól kezelheto volt és azonnal sikert aratott.

1919-ben(Ekkor 56 éves!) Henry és fia, Edsel 105.568.858 dollárért (SZERK: Tehát mai értéken dollár milliárdokért, amit értelemszerűen MÉG NEM a futószalagnak köszönhetett!) felvásárolták az összes kisebbségei részvényes részvényeit, s ezzel a vállalat kizárólagos tulajdonosaivá váltak."

Ehhez képest a gyártósor "forradalmasítása" 1913-ban (ekkor 50 éves!!) történt meg, nem mellesleg Galamb József elgondolásai szerint, mert ő szervezte meg a gépkocsik előállítását, forradalmasítva a termelést: a kezdeti tíz percet követően, a gyártás csúcspontján mindössze 10 másodpercenként készült el egy T-modell. Ugyanakkor érdemes a számokra figyelni: 10 percenként(!) elkészült a "forradalom" előtt is egy jármű, ami akkori viszonylatban döbbenetes mennyiséget jelent, mert ez éves szinten 50 ezres eladható mennyiséget tesz ki egyetlen gyárban. Érdemes megfigyelni azt, hogy ez a számadat nemhogy akkoriban példátlan, hanem mai méretekben sem lenne elhanyagolható mennyiség a legkorszerűbb autogyárakban sem. Tehát már a futószalag előtt is jelentős volt a termelés, és értelemszerűen gyárak építésével korlátlan lett volna a növekedés lehetősége.

Mindez tehát annyit tesz, hogy a csoda korántsem akkor volt, amit hisznek, hiszen addigra "állítólag" már szabadidőmilliomosnak kellett volna lennie, de hát, nem így működik az élet. Sőt mi több:

"A nyugdíjas évek

1945 szeptemberében(82, azaz NYOLCVANKETTŐ évesen) Henry Ford másodszor is lemondott a Ford Motor Company elnöki tisztérol, és átadta azt unokájának II. Henry Fordnak."

Szóval, én inkább ezt a kort szeretném megérni, és nem "irigyelni" azt a rengeteg "szabadidejét", meg azt az életet, amivel összerakta azt, amit összerakott.

Nem mellesleg, igen jellemző az, hogy az ilyen kaliberű emberek nem bírják elviselni a visszavonulást, számtalan esetben fordul elő, hogy rá pár évre meg is halnak:

"Henry Ford 83 éves korában, 1947. április 7-én este 11 óra 40 perckor hunyt el a dearborni Fairlane-en lévo otthonában. Halálakor a közeli Rouge River folyó áradásai helyi áramszünetet okoztak. A szolgálatba állított petróleum lámpák és gyertyák hasonló hangulatot teremtettek, mint 83 évvel azelott, amikor ugyanabban a megyében megszületett."

Isten nyugosztalja, és ennyi kemény munka után igazán járjon már ki neki a tisztelet.